بیکن چین Beacon Chain در اتریوم به چه معناست؟

1401/08/23
بیکن چین Beacon Chain در اتریوم به چه معناست؟

ما سعی می کنیم در مقاله بیکن چین Beacon Chain در اتریوم به چه معناست؟ اطلاعاتی در مورد بیکن چین یا قلب تپنده اتریوم 2 برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای بیکن چین بپردازیم و وظایف بیکن چین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین آینده اتریوم به شبکه های تحت عنوان بیکن چین Beacon Chain وابسته هست. این جمله برای افرادی که آشنایی زیادی با اخبار جدید دنیای کریپتوکارنسی ندارن ممکنه کمی عجیب و غریب به نظر برسه. ولی به مرور و با مطالعات مختلف میشه فهمید که بیکن چین چیه و چجوری فعالیت می کنه و چه وظایفی به عهده داره.

شبکه اتریوم همراه با ارز دیجیتال اختصاصی یا بومی خودش به اسم اتر یا ETH به عنوان دوین ارز دیجیتال محبوب دنیا روزانه پذیرای تعداد زیادی تراکنش از سمت کاربران سراسر دنیا هست. با وجود همه این موارد باز هم شاهد مشکلات و چالش هایی در این سیستم هستیم. یکی از مراحل و مفاهیم ارتقاء اتریوم 2 بیکن چین هست. به همین دلیل ما در مقاله بیکن چین Beacon Chain در اتریوم به چه معناست؟ اطلاعاتی در مورد بیکن چین یا قلب تپنده اتریوم 2 برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای بیکن چین بپردازیم و وظایف بیکن چین رو مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: ارز اتریوم چیست؟

بیکن چین چیست؟

بیکن چین چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم بیکن چین یا Beacon Chain رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که بیکن چین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بیکن چین یا Beacon Chain قلب اتریوم 2 هست. بیکن چین لایه ای هست که بقیه مولفه ها مثل eWasm، Shard بر روی اون ساخته میشن. این زنجیره به طور موازی با شبکه بلاک چین اصلی کار می کنه. زنجیره بیکن چین به صورت عمده برای اعتبارسنج ها ساخته شده. به اون لایه هماهنگی نیز گفته میشه که به عنوان یه راهنما برای هماهنگ کردن اجزا در شبکه به کار میره.

مقاله پیشنهادی: لایه دوم اتریوم چیست و چه کاربردی دارد؟

جالب اینجاست که بدونین بیکن چین به عنوان پایه و اساس شبکه اتریوم محسوب میشه. بیکن جین در مرکزی ترین قسمت شبکه اتریوم 2 قرار داره و وظیفه ذخیره و مدیریت رجیستری اعتبارسنجی ها رو بر عهده داره. ضمن اینکه می تونه زنجیره های خرد شده رو نیز هماهنگ کنه. به عبارت دیگه، میشه گفت که بیکن چین نوعی بلاک چین نوین هست که روی شبکه اتریوم 3 اجرا میشه. مفهوم بیکن چین همون مفهوم تایید الگوریتم اثبات سهام هست. در واقع این شبکه برای رسیدن به اهداف خودش از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کنه.

وظایف بیکن چین چیست؟

وظایف بیکن چین

همونطور که گفتیم، بیکن چین لایه ای هست که بقیه مولفه ها مثل eWasm، Shard بر روی اون ساخته میشن. این زنجیره به طور موازی با شبکه بلاک چین اصلی کار می کنه. بهتره بدونین بیکن چین وظایف زیادی رو در بلاک چین اتریوم 2 بر عهده داره. به همین منظور ما سعی کردیم در این قسمت از مقاله به بررسی وظایف بیکن چین در بلاک چین اتریوم 2 بپردازیم تا با این وظایف آشنا بشین.

• یکی از وظایف بیکن چین در بلاک چین اتریوم 2، مدیری نودها و دارایی هایی هست که توسط اون ها در شبکه بلاک چین اتریوم 2 استیک یا سپرده گذاری شدن.

• یکی دیگه از وظایف بیکن چین ها، پیشنهاد بلاک هایی هست که برای هر شارد انتخاب شدن.

• مدیریت و ساماندهی نودها برای رای گیری و انتخاب بلاک های پیشنهادی برای هر شارد نیز یکی دیگه از وظایف بیکن چین هاست.

• انتخاب بلاک ها برای هر شارد و پیاده سازی مکانیسم اثبات سهام.

• پرداخت پاداش و اعمال جریمه نودهای غیرفعال در بلاک چین و مرتبط کردن شاردها با تراکنش هایی که در هر شارد تایید شدن.

کاربرد بیکن چین چیست؟

کاربرد بیکن چین

Beacon Chain در بلاک چین اتریوم مانند یه مدیر، نماینده یا سرپرست عمل می کنه. عملیات هایی مثل ذخیره جزئیات اعتباردهنده، کاش اتریوم اعتبارسنجی های بد و اهدای پاداش و دستمزد به اعتبارسنجی های خوب جزو وظایف و کاربردهای بیکن چین هست. در حقیقت، بیکن چین یه کمیته اعتبارسنجی رو کاملا به طور تصادفی انتخاب می کنه تا به کنار گذاشتن یا جا دادن بلاک های پیشنهاد رای بدن و در آخر خودش روی این عملکرد اون ها نظارت می کنه. یکی دیگه از کاربردهای بیکن چین علاوه بر مدیریت و هماهنگ کننده بودن، ذخیره و اجرای قراردادهای هوشمند هست. ویل ویلانووا یکی از محققان سرشناس ادعا می کنه که قراردادهای هوشمند شبکه بیکن چین اصلا شباهتی به قراردادهای هوشمند بلاک چین اتریوم 1 نداره و به عبارتی قابل مقایسه نیستن.

بیکن جین یا Beacon Chain هیچ تغییری روی اتریومی که شما استفاده می کنین، به وجود نمیاره. با اجرای این فاز از ارتقا اتریوم 2 شما می تونین اتریوم رو به عنوان ارز دیجیتال محبوب خودتون معامله کنین. توکن های خودتون رو در یونی سواپ یا متامسک مبادله کنین و به خرید NFT بپردازین. همچنین بیکن چین فقط به عنوان یه مکانیسم هماهنگی برای شبکه جدید فعالیت می کنه و در راستای اجرای پروتکل اثبات سهام در سیستم نیز کمک می کنه. اثبات سهام به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های اتریوم در راستای رفع عیب و ایرادهای بلاک چین هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بیکن چین Beacon Chain در اتریوم به چه معناست؟ اطلاعاتی در مورد بیکن چین یا قلب تپنده اتریوم 2 برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای بیکن چین بپردازیم و وظایف بیکن چین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، بیکن چین به عنوان پایه و اساس شبکه اتریوم محسوب میشه. بیکن جین در مرکزی ترین قسمت شبکه اتریوم 2 قرار داره و وظیفه ذخیره و مدیریت رجیستری اعتبارسنجی ها رو بر عهده داره.


نظرات کاربران در مورد بیکن چین Beacon Chain در اتریوم به چه معناست؟
سوال امنیتی :6+90 = ?