تخمین ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال

1402/02/25

تخمین ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال؛ چجوری ارزش ذاتی یه ارز دیجیتال رو بر اساس مباحث آموزش ارز دیجیتال محاسبه کنیم؟ عوامل موثر بر ارزش ذاتی رمزارزها چیست؟ سریع ترین روش تخمین ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال چیست؟ اصلا می دونین ارزش ذاتی به چه معناست؟ چرا ارزهای دیجیتال دارای پشتوانه هستن؟ کدوم ویژگی ها به ارزهای دیجیتال ارزش میدن؟ نکات کلیدی محاسبه ارزش واقعی رمزارزها چیست؟

سرمایه گذاران و تریدرها برای ورود به حوزه ارزهای دیجیتال باید با مفاهیم بنیادین این بازار مثل ارزش جاری و ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال آشنا بشن. مقایسه تفاوت ارزش ذاتی و ارزش جاری یه فاکتور کلیدی و مهم در مشخص کردن بهترین زمان برای خرید و فروش رمزارزهاست. وقتی که ارزش جاری یه ارز دیجیتال از ارزش ذاتی اون کمتر باشه، بهترین زمان برای خرید و زمانی که ارزش جاری از ارزش ذاتی بیشتر باشه، بهترین زمان برای فروش هست. ما سعی می کنیم در مقاله تخمین ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی درباره ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل تعیین کننده ارزش ذاتی رمزارزها از سری مباحث تحلیل فاندامنتال بپردازیم و سریع ترین روش محاسبه ارزش ذاتی رمزارزها رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این مفهوم آشنا بشین.

ارز ذاتی ارزهای دیجیتال چیست؟

ارز ذاتی ارزهای دیجیتال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال یا Intrinsic Value اصطلاحی هست که تریدرهای بازار کریپتو برای برآورد ارزش ارز دیجیتال، همه عوامل، ویژگی ها، شرایط و خصوصیات رمزارزها رو همواره مورد استفاده قرار میدن. ارزش ذاتی رمزارزها لزوما برابر با ارزش بازاری اون ها نیست و به همین دلیل سرمایه گذاران بنیادی ارزهای دیجیتال با استفاده از تفاوت در قیمت ذاتی و قیمت بازار اقدام به خرید ارز دیجیتال و فروش آنها می کنند.

جالب اینجاست که بدونین ارزش ذاتی یه ارز دیجیتال برابر با ارزش بازاری اون نیست. به همین دلیل تریدرها برای خرید و فروش رمزارزها اقدام به بررسی تفاوت در ارزش ذاتی و قیمت بازار می کنند. در صورتی که ارزش ذاتی یه رمزارز نسبت به ارزش بازاری اون بیشتر باشه، تریدرها در این زمان اقدام به خرید می کنند و این رمزارز Undervalue نامیده میشه. در حالت برعکس این موضوع، ارز دیجیتال Overvalue نامیده میشه. برای رمزارزها به ویژه عرضه اولیه توکن ها که هنوز به واقعیت تبدیل نشدن، امکان تخمین ارزش ذاتی واسه اون ها وجود نداره.

عوامل تعیین کننده ارزش ذاتی رمزارزها

عوامل تعیین کننده ارزش ذاتی رمزارزها

همونطور که گفتیم، ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال به بررسی همه جنبه های ملموس و ناملموس یه ارز دیجیتال می پردازه. برای تخمین ارزش ذاتی رمزارزها بررسی بعضی از عوامل مرتبط ضروری هست. به عبارت دیگه، در زمان محاسبه ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال باید عوامل مختلفی رو زیر نظر بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی عوامل تعیین کننده ارزش ذاتی رمزارزها بپردازیم.

  • آیا بازار واقعی و موارد استفاده مشخصی برای این ارز دیجیتال وجود داره؟
  • پتانسیل بازار چقدر هست و جامعه هدف اون چه میزان گسترده هست؟
  • روش کسب درآمد و سود در پروژه اجرایی ارز دیجیتال مورد نظر چقدر هست؟
  • آیا تیم اجرایی تجربه انجام موفقیت آمیز پروژه ای رو دارن؟
  • آیا منابع مالی کافی برای حمایت از توسعه پروژه در زمان بندی تعیین شده وجود داره؟
  • شرکای اجرایی این پروژه چه کسانی هستن و آیا اعتبار مناسبی دارن؟
  • آیا مکانیزمی برای ایجاد درآمد در داخل خود پروژه وجود داره؟

مقاله پیشنهادی: عوامل موثر در بالا رفتن ارزش بیت کوین

سریع ترین روش محاسبه ارزش ذاتی رمزارزها

سریع ترین روش محاسبه ارزش ذاتی رمزارزها

حائز اهمیت هست که بدونین سریع ترین، راحت ترین و رایج ترین روش محاسبه ارزش ذاتی رمزارزها، روش نمودار قیمت در برابر زمان هست. در این روش همه افزایش قیمت ها و کاهش قیمت هایی که از طریق عوامل غیرعادی و عوامل احساسی به وجود اومده در نظر گرفته میشه. روش نمودار قیمت در برابر زمان روش کاربردی برای محاسبه ارزش ذاتی رمزارزها در بلند مدت هست و در صورتی که سابقه فعالیت ارزهای دیجیتال طولانی باشه، این روش مطمئن تر هست. برای استفاده از این روش تریدرها نیازی به هیچ نرم افزار تخصصی و انجام تحلیل های پیچیده ندارن.

نکات کلیدی محاسبه ارزش ذاتی رمزارزها

در زمان محاسبه ارزش ذاتی رمزارزها باید به نکات مهمی توجه داشته باشین تا با مشکلی مواجه نشین و بتونین ارزش واقعی ارزهای دیجیتال رو تخمین بزنین. نکات کلیدی محاسبه ارزش ذاتی رمزارزها عبارت به شرح زیر هست:

  • برای محاسبه ارزش ذاتی رمزارزها معامله گران نباید درگیر تحقیق و بررسی های وسواس گونه بشن، چون گردآوری حجم زیادی از اطلاعات در این زمینه مانع از تمرکز سرمایه گذار بر روی هدف اصلی خودش که همون سرمایه گذاری های پرسود هست میشه.
  • یکی دیگه از نکات کلیدی محاسبه ارزش ذاتی رمزارزها این هست که 90 درصد از بازار کریپتو بر پایه تفکرات عقلانی ایجاد شده. به همین دلیل افراد فقط به کسب سود بیشتر فکر می کنند و به ارزش پروژه ای که در اون سرمایه گذاری کردن، توجهی ندارن.
  • برای تخمین ارزش واقعی رمزارزها عوامل احساسی و عاطفی هم تاثیرگذار هست. دو مفهوم فاد به معنی ترس، تردید و عدم اطمینان و فومو به معنی ترس از دست دادن از جمله این عوامل احساسی تاثیرگذار هستن.

بیشتر بخوانید: فاد(FUD) در بازار ارز دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تخمین ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی درباره ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل تعیین کننده ارزش ذاتی رمزارزها بپردازیم و سریع ترین روش محاسبه ارزش ذاتی رمزارزها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال یا Intrinsic Value اصطلاحی هست که تریدرهای بازار کریپتو برای برآورد ارزش ارز دیجیتال، همه عوامل، ویژگی ها، شرایط و خصوصیات رمزارزها رو همواره مورد استفاده قرار میدن.

 


نظرات کاربران در مورد تخمین ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :9+35 = ?