تراکنش های تایید نشده ارز دیجیتال چیست؟

1401/11/18
تراکنش های تایید نشده ارز دیجیتال چیست؟

تراکنش های تایید نشده ارز دیجیتال؛ یکی از چالش ها و دغدغه های فعالان بازار ارزهای دیجیتال! چیزی در موردش شنیدین؟ اصلا می دونین تراکنش تایید نشده چیست؟ آیا تراکنش های بیت کوین شما هم بعضی وقت ها در حالت تایید نشده باقی می مونه؟ بهتره بدونین با اینکه هدف سازنده بیت کوین استفاده اون در مقیاس جهانی بود، ولی زیرساخت های فنی اون برای چنین هدفی به وجود نیومده. با اینکه ما از همه جای دنیا می تونیم بیت کوین رو جابجا کنیم، ولی تایید تراکنش بیت کوین با توجه به ترافیک شبکه، بعضی وقت ها غیرممکن به نظر میرسه.

ترافیک شبکه و تراکنش های بیت کوین روز به روز در حال افزایش هست. روزانه کاربران زیادی از سراسر جهان به منظور کسب درآمد بیشتر و سودهای کلان وارد بازار خرید بیت کوین میشن. این افزایش ترافیک و همچنین عدم افزایش حجم بلاک ها باعث شده تا زمان تایید تراکنش ها تا حدودی افزایش پیدا کنه. بعضی وقت ها کاربران این شبکه با تراکنش تایید نشده بیت کوین روبرو میشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تراکنش های تایید نشده ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد تراکنش تایید نشده یا Unconfirmed Transactions به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان تایید نشدن تراکنش بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

تراکنش تایید نشده چیست؟

تراکنش تایید نشده چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا شنیدین که میگن تراکنش ارز دیجیتال تایید نشده و کنجکاو شدین تا اطلاعاتی در مورد این مسئله به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده که تراکنش تایید نشده چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که به تراکنشی که بعد از گذشت 24 ساعت از زمان انجام تراکنش هنوز تاییدیه های اون به حد نصاب نرسیده باشه، تراکنش تایید نشده گفته میشه. توجه کنین که نباید خیلی سریع منتظر تایید شدن تراکنش خود باشین. بعد از خرید بیت کوین، تراکنش های این ارز در بهترین حالت 10 دقیقه زمان نیاز دارن تا تایید بشن و انتقال بیت کوین به کیف پول یا صرافی انجام بشه.

جالب اینجاست که بدونین بررسی وضعیت تراکنش در بلاک چین خیلی سادست. اگه به عنوان تایید نشده علامت گذاری بشن، در بیشتر موارد صبر کردن تنها کاری هست که میشه انجام داد. زمان تایید از ارزی به ارز دیگه متفاوت هست. وقتی شبکه مشغول به کار هست، تراکنش شما ممکنه بیشتر از حد معمول طول بکشه تا از استخرهای حافظه انتخاب بشن. اگه انتقال شما به عنوان تایید شده علامت گذاری بشه، ولی هنوز در کیف پول یا حساب شما نشون داده نشه، بررسی کنین که چه تعداد تاییدیه بلوک دریافت کرده. با این حال، ممکنه پردازش تراکنش تایید نشده شما خیلی طول بکشه. در صورتی که یادتون بره کارمزدی رو تعیین کنین، یا اگه اون رو کم تعیین کنین، ممکنه تراکنش شما در استخرهای حافظه گیر کنه و انجام نگیره.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال

نکات مهم در زمان تایید نشدن تراکنش

نکات مهم در زمان تایید نشدن تراکنش

همونطور که گفتیم، اگه بعد از 24 ساعت از زمان انجام تراکنش هنوز تاییدیه های اون به حد نصاب نرسیده باشه، تراکنش در فهرست تایید نشده ها قرار می گیره. بنابراین، در این شرایط باید به نکات مهمی توجه داشته باشین تا تراکنش های تایید نشده خودتون رو برطرف کرده و سرمایه خودتون رو برگردونین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم در زمان تایید نشدن تراکنش بپردازیم.

• استفاده از قابلیت RBF

یکی از نکات مهم در زمان تایید نشدن تراکنش، استفاده از قابلیت RBF هست. در ابتدا باید مطمئن بشین که تراکنش ارز دیجیتال شما هنوز تاییدیه ای از طرف شبکه دریافت نکرده. برای این مورد باید از کیف پول ارز دیجیتالی استفاده کرده باشین که از قابلیت RBF یا جایگزینی کازمزدها(replace-by-fee) پشتیبانی می کنه. در این صورت شما می تونین تراکنش جدیدی با کارمزد بالاتر به شبکه ارسال کنین.

• تسریع تراکنش

یکی دیگه از نکات مهم در زمان تایید نشدن تراکنش، تسریع تراکنش هاست. با استفاده از برخی نرم افزارها یا سرویس های آنلاین می تونین به تراکنش هایی که مدت هاست تایید نشدن سرعت بخشیده و با افزایش کارمزد اون ها نظر ماینرها رو جلب کنین تا سریع تر تاییدیه بگیرن. یکی از این سرویس ها سایت ViaBTC هست که هم سرویس دهی رایگان و هم سرویس های پولی داره.

• رها کردن آن ها

یکی دیگه از نکات مهم در زمان تایید نشدن تراکنش های ارز دیجیتال، رها کردن اون هاست. شما می تونین هیچ کار خاصی انجام نداده و منتظر بمونین. در صورتی که 2 الی 3 هفته از تراکنش ارز دیجیتال گذشته و تایید نشده باشه، تراکنش شما منقضی شده و یا فراموش میشه و ارزهای دیجیتال شما به کیف پولتون برگردونده میشه. در غیر این صورت باید اقدامات دیگه ای انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: فریز شدن ارز دیجیتال چیست؟

چگونه مطمئن شویم تراکنش ما تایید می شود؟

تراکنش تایید نشده

ولت های بیت کوین با توجه به زمان تراکنش، ترافیک شبکه و اندازه بلاک بیت کوین کارمزدی رو به کاربران پیشنهاد میدن که توسط ماینرها سریعا تایید بشه. بعضی از صرافی ها هم این امکان رو برای مشتریان خودشون فراهم می کنند. برخی از این کیف پول ها کارمزد رو خودکار مشخص می کنند و برخی دیگه امکان تغییر اون رو به شما میدن. باید توجه داشته باشین که ممکنه تغییر کارمزد یه تراکنش تایید نشده بیت کوین باشه و تراکنش شما رو در صف تایید نگه داره. ولی بعضی وقت ها ممکنه این پلتفرم ها مبالغ بالاتری نسبت به شرایط موجود شبکه پیشنهاد بدن. در این حالت، می تونین از طریق سایت Bitcoinfees از مناسب ترین تعرفه ها برای تراکنش خودتون مطلع بشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تراکنش های تایید نشده ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد تراکنش تایید نشده یا Unconfirmed Transactions به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان تایید نشدن تراکنش بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین. همونطور که گفتیم، به تراکنشی که بعد از گذشت 24 ساعت از زمان انجام تراکنش هنوز تاییدیه های اون به حد نصاب نرسیده باشه، تراکنش تایید نشده گفته میشه. توجه کنین که نباید خیلی سریع منتظر تایید شدن تراکنش خود باشین. اگه تراکنش شما تایید نشده باشه، باید اقدامات لازمه رو انجام بدین.


نظرات کاربران در مورد تراکنش های تایید نشده ارز دیجیتال چیست؟
سوال امنیتی :8+58 = ?