تست هاوی(Howey) چیست و چه تاثیری در بازار دارد؟

1402/02/26

تست هاوی یا Howey Test؛ تشخیص صحت و کارآمدی سرمایه گذاری های مختلف در بازار رمزارزها! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از تست هاوی چیست؟ پیامدهای تست هاوی برای ارزهای دیجیتال و مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ تست هاوی از کجا شروع شد؟ رابطه ارزهای دیجیتال با تست هاوی چگونه است؟ آیا رمزارزها در تست هاوی پذیرفته میشن؟

با اینکه بازار ارزهای دیجیتال بازاری گرم و پررونق هست، ولی این بازار همچنان از نداشتن قوانین مشخص رنج میبره. از اونجایی که ارزهای دیجیتال شبکه های پرداختی نوینی هستن، هنوز قوانین مشخص و دقیقی ندارن. فناوری بلاک چین سعی می کنه تا از روش های مختلفی بر اساس ذات غیرمتمرکز رمزارزها راه اندازی کنه. تست هاوی هم یکی از این روش هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تست هاوی چیست؟ اطلاعاتی درباره تست هاوی یا Howey Test به شما ارائه کنیم و به بررسی رابطه رمزارزها و تست هاوی بپردازیم و تاثیر تست هاوی در بازار ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

تست هاوی چیست؟

تست هاوی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که تست هاوی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تست هاوی یا Howey Test یه آزمون قانونی هست که در ایالات متحده آمریکا برای مشخص کردن اینکه آیا یه معامله واجد شرایط یه قرارداد سرمایه گذاری هست و بنابراین بر اساس قوانین فدرال رزرو یه اوراق بهادار در نظر گرفته میشه یا خیر، مورد استفاده قرار می گیره. طبق تست هاوی یه معامله باید شامل سرمایه گذاری وجوه در یه سرمایه گذاری گروهی باشه با این انتظار که همه سودها از تلاش های گروهی حاصل بشه.

جالب اینجاست که بدونین تست هاوی یا Howey Test می پرسه که آیا ارزش معامله برای یکی از شرکت کننده های اون به کار دیگه بستگی داره یا نه. به طور خاص تست هاوی تعیین می کنه که در یه معامله اگه سرمایه گذار پول خودش رو در یه شرکت مشترک سرمایه گذاری کنه و منجربه این بشه که سود فقط از تلاش مروج یا شخص ثالث انتظار داشته باشه معامله رو نشون میده. همچنین تست هاوی به پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هلیه شرکت هاوی برمی گرده که در سال 1946 به دیوان عالی آمریکا رسید.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری دوگانه چیست؟

رابطه رمزارزها و تست هاوی

رابطه رمزارزها و تست هاوی

توجه داشته باشین که ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین رو نمیشه خیلی ساده دسته بندی کرد. همونطور که می دونین، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستن و در هیچ قانون و جایگاهی قرار نمی گیرن. با این حال تست هاوی یا Howey Test تقریبا تونست بر این بازار نظارت داشته باشه. این تست تونست قراردادهای سرمایه گذاری رو از جهات مختلف مورد بررسی قرار بده و سود حاصل از اون ها رو با سود مورد نظر مقایسه کنه. سرمایه گذاری نقدی بزرگ ترین ویژگی تست هاوی هست که در بیشتر سرمایه گذاری های بازار ارزهای دیجیتال دیده میشه.

کاربران رمزارزهای خودشون رو با دارایی های دیگه و یا با ارزهای فیات مبادله می کنند و از ارزهای دیجیتال پروژهه های مشترک استفاده می کنند. در این صورت میشه گفت مبادلات بازار ارزهای دیجیتال بر اساس اجزای اصلی تست هاوی جلو میرن. در بعضی از سرمایه گذاری های بازار ارزهای دیجیتال انتظار میره سود به دست اومده از تلاش سایرین به دست بیاد، این ویژگی هم برای تست هاوی مورد قبول هست.

تاثیر تست هاوی در بازار ارزهای دیجیتال

تاثیر تست هاوی در بازار ارزهای دیجیتال

احتمالا از تیم های مختلف سرمایه گذاری در بازار کریپتو مطلع هستین. این تیم ها با همکاری همدیگه تونستن میلیون ها دلار برای بازار ارزهای دیجیتال سرمایه جمع کنند. اولین پروژه های کریپتویی با هدف کسب سود بیشتر راه اندازی شدن. مثلا در اوایل کار پروژه های کریپتویی، کاربران بیت کوین می خریدن و بعد از انتقال این رمزارز به شخص دیگه سود زیادی به دست میاوردن. به این ترتیب با افزایش کاربران و توسعه سرمایه گذاری ها، نظارت به نوع سرمایه گذاری ها سخت شد. بنابراین، به کمک سیستم خاصی صحت سرمایه گذاری ها رو بررسی می کنند.

حائز اهمیت هست که بدونین به سیستمی که سرمایه گذاری ها در بازار ارزهای دیجیتال رو صحت سنجی یا ارزیابی می کنه، تست هاوی یا Howey Test گفته میشه. ناگفته نمونه که قبل از روی کار اومدن تست هاوی اوضاع به هیچ وجه خوب نبود. در بعضی موارد بعد از فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی برای فروشنده باقی نمی موند. تست هاوی باعث شد تا توکن های دیجیتال در چارچوبی مفید سرمایه گذاری بشن. بنابراین، تست هاوی تاثیر زیادی بر روی بازار ارزهای دیجیتال داره. هر پروژه سرمایه گذاری که در این بازار شکل می گیره، خیلی آسون تحت پیگرد قانونی تست هاوی یا Howey Test قرار می گیره.

مقاله پیشنهادی: سبدگردانی ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟

موارد کلیدی تست هاوی

  • تست هاوی مشخص می کنه که چه چیزی به عنوان سرمایه گذاری واجد شرایط هست و بنابراین تایع قوانین آمریکا میشه.
  • در صورت وجود سرمایه گذاری پول در یه شرکت مشترک با انتظار معقول از سود حاصل از تلاش دیگران، می تونیم بگیم با یه قرارداد سرمایه گذاری روبرو هستیم.
  • تست هاوی برای شناسایی پروژه های کریپتویی و ارزهای دیجیتال با سرمایه گذاران و پشتیبانان پروژه مهم هست.
  • بعضی از ارزهای دیجیتال و پیشنهادات اولیه کوین یا ICO ممکنه تشخیص داده بشه که تعریف قرارداد سرمایه گذاری تحت تست هاوی همخوانی داره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تست هاوی چیست؟ اطلاعاتی درباره تست هاوی یا Howey Test به شما ارائه کنیم و به بررسی رابطه رمزارزها و تست هاوی بپردازیم و تاثیر تست هاوی در بازار ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، تست هاوی یه آزمون قانونی هست که در ایالات متحده آمریکا برای مشخص کردن اینکه آیا یه معامله واجد شرایط یه قرارداد سرمایه گذاری هست و بنابراین بر اساس قوانین فدرال رزرو یه اوراق بهادار در نظر گرفته میشه یا خیر، مورد استفاده قرار می گیره.


نظرات کاربران در مورد تست هاوی(Howey) چیست و چه تاثیری در بازار دارد؟
سوال امنیتی :4+52 = ?