تصویب لایحه تنظیم تراکنش های دیجیتال توسط سنای برزیل

1401/02/11
تصویب لایحه تنظیم تراکنش های دیجیتال توسط سنای برزیل

روز سه ‌شنبه، 26 آوریل مجلس سنای برزیل لایحه‌ای را معرفی کرد که تراکنش ‌های دیجیتال را در این کشور با معرفی ارائه ‌دهندگان خدمات مجازی تنظیم می ‌کند. این لایحه که توسط سناتور فلاویو آرنس ارائه شد، اکنون در 1 می به مجلس نمایندگان برزیل منتقل شده و نمایندگان در خصوص این لایحه رای گیری خواهد کرد. در صورت تصویب این لایحه، قوه مجریه قدرت وتو یا تعیین آژانس های نظارتی  برای تنظیم مقررات نظارت بر ارائه دهندگان خدمات دیجیتال را خواهند داشت.
براساس گزارش رسانه های برزیلی، براساس این لایحه بانک مرکزی کشور به احتمال زیاد مسئول تنظیم بخش ارزهای دیجیتال خواهند بود و قوانین و مقررات مربوطه تحت نظر بانک مرکزی اجرا خواهند شد. طبق گفته یکی از نمایندگان پارلمان، بحث ‌های پیرامون تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال به نتیجه نهایی خود نزدیک شده و سنای برزیل لایحه جدیدی را که مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را در سازمان های مختلف ارائه می دهد به صنعت معرفی کرده است، بنابراین در راستای اهداف قانونی این لایحه، اقتصاد برزیل بهبود پیدا خواهد کرد.

مفاد و قوانین لایحه ارائه شده

این لایحه شامل سه لایحه دیگر در کنگره برزیل می باشد که می تواند زمینه را برای یک چارچوب نظارتی گسترده تر فراهم کند. با توسعه صنعت دیجیتال برزیل، نیاز به مقررات ارزهای دیجیتال آشکارتر خواهد بود و با توجه به اینکه این کشور بزرگترین بازار در آمریکای لاتین است، چنین قوانینی بسیار ضروری است. بر اساس گزارشChainalysis، بین ژوئن 2020 و ژوئیه 2021 برزیل حجم تراکنش ‌های ارزهای دیجیتالی در حدود 91 میلیارد دلار داشته و بزرگترین بازار ارزهای دیجیتال آمریکای لاتین می باشد.
این قانون همچنین از ارائه ‌دهندگان خدمات دیجیتال می ‌خواهد تا از برخی دستورالعمل ‌ها در مورد حفاظت از داده ‌ها و سرمایه ‌های مشتریان پیروی کنند. علاوه بر این، اقدامات ضد پولشوییAML نیز بخشی از الزامات استاندارد این قانون خواهد بود.

تنظیم مقررات در راستای کاهش احتمال کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال

برزیل به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای کلاهبرداری در منطقه، سال گذشته، حدود 503 میلیون دلار کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال را شاهد بوده است، لایحه جدید شفافیت نظارتی لازم را که می تواند در به حداقل رساندن موارد اسکم کمک کند را ارائه نمی دهد. بر اساس گزارش ها، این لایحه همچنین تقلب در دارایی های دیجیتال را باز تعریف و اصلاحات قانونی آن شامل تعیین شرایط زندان و جریمه برای کلاهبرداری دارایی های دیجیتال را ارائه می دهد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تصویب لایحه تنظیم تراکنش های دیجیتال توسط سنای برزیل
سوال امنیتی :2+52 = ?