توقیف دارایی های بنیاد لونا به درخواست پلیس کره جنوبی

1401/03/03
توقیف دارایی های بنیاد لونا به درخواست پلیس کره جنوبی

براساس گزارش رسانه های کره جنوبی در روز 23 می، واحد تحقیقات جرایم سایبری پلیس شهر سئول کره جنوبی تحقیقاتی را در مورد اختلاس احتمالی مربوط به یکی از کارکنان Terraform لبز آغاز کرده و برای جلوگیری از انتقال وجه، پلیس از صرافی های ارزهای دیجیتال درخواست کرده است تا حساب های گارد بنیاد لونا را مسدود کنند.
رسانه محلی چوسان به نقل از یکی از مقامات آژانس پلیس متروپولیتن سئول اظهار داشت که واحد تحقیقات جرایم سایبری پلیس اطلاعاتی مبنی بر اختلاس یکی از اعضای Terraform لبز دریافت کرده و در حال بررسی این پرونده می باشد. به عنوان بخشی از تحقیقات، واحد تحقیقات جرایم سایبری پلیس قصد دارد جزئیات تراکنش ‌های پول نقد و دارایی های دیجیتال Terraform لبز و گارد بنیاد لونا،LFG را بررسی نماید.
براساس توضیحات پلیس، شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه وجوه اختلاس شده به حساب ‌های گارد بنیاد لونا سرازیر شده است. بنابراین، واحد جرایم سایبری از صرافی ‌های اصلی ارزهای دیجیتال داخلی، مانند Upbit و Bithumb درخواست کرده تا حساب ‌های متعلق به گارد بنیاد لونا را برای جلوگیری از برداشت وجوهی که در صرافی‌ های دیجیتال نگهداری می‌شوند، فوراً فریز و مسدود نمایند.
با این حال، درخواست محدودیت دسترسی به وجوه توسط پلیس طبق قوانین و مقررات کره یک موضوع اجباری نمی باشد، بلکه موضوعی است که باید به طور داوطلبانه توسط هر صرافی ارز دیجیتال انجام شود. براساس گزارش رسانه محلی چوسان، تایید رسمی محدودیت دسترسی به وجوه توسط بنیاد لونا توسط صرافی های ارزهای دیجیتال داخلی انجام نشده است.

اقدامات کره جنوبی پس از سقوط اکوسیستم ترا

ارز دیجیتال لونا و استیبل کوین UST اوایل ماه می پس از اینکه UST پیوند خود را با دلار از دست داد، سقوط کرده اند. پس از فروپاشی اکوسیستم ترا، دولت کره تحقیقات اضطراری را در مورد این دو ارز دیجیتال آغاز کرده است و در همین راستا با نمایندگان صرافی های ارز دیجیتال این کشور دیدار کرده تا در مورد اقدامات پیش گیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه گفتگو کند.
هفته گذشته، تعدادی از قربانیان، علیه مدیر عامل Terraformلبز، کوون دو هیونگ (معروف به دو کوون) به دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول کره جنوبی شکایت کرده اند.
دو کوون چند روز قبل از فروپاشی لونا و استیبل کوینUST، Terraform لبز مستقر در کره جنوبی را منحل کرده و در همان زمان باعث شک بسیاری شده است، دو کوون، بنیانگذار اکوسیستم ترا ادعا کرد که این زمان ‌بندی فقط تصادفی بوده است. همچنین او مدعی است که شرکتش هیچ مالیاتی به دولت کره بدهکار نیست.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد توقیف دارایی های بنیاد لونا به درخواست پلیس کره جنوبی
سوال امنیتی :5+83 = ?