جمهوری آفریقای مرکزی دومین کشور پذیرنده بیت کوین پس از السالوادور

1401/02/08
جمهوری آفریقای مرکزی دومین کشور پذیرنده بیت کوین پس از السالوادور

یکی از فقیرترین کشورهای جهان از السالوادور در پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی پیروی کرده است. دولت برای کمک به بهبود زندگی و وضعیت اقتصادی شهروندان بر پذیرش بیت کوین متمرکز شده است. جمهوری آفریقای مرکزی دومین کشوریست که ارز دیجیتال بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در روز چهارشنبه، 27 آوریل پذیرفته است. قانونگذاران جمهوری آفریقای مرکزی که شش میلیون نفر جمعیت دارد، قبل از اینکه رئیس جمهور در روز چهارشنبه، 27 آوریل این قانون را امضا کند، طبق بیانیه ای از رئیس دفتر رئیس جمهور، این لایحه بدون رای مخالف تصویب شده است.
رئیس جمهور جمهوری آفریقای مرکزی در بیانیه ای اظهار داشت: پذیرش بیت کوین به عنوان پول رسمی گامی تعیین کننده در روند پذیرش و ایجاد فرصت های شغلی و بهبود وضعیت زندگی مردم دارد. این کشور همزمان از  پیش نویس مقررات قانونی ارزهای دیجیتال نیز رونمایی کرده است.

اهداف مقررات ارائه شده در خصوص ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر دارایی جمهوری آفریقای مرکزی اظهار داشت که این مقررات بر تعریف نحوه تعامل شهروندان با دارایی های دیجیتال تمرکز دارد. همچنین وی افزود که جمهوری آفریقای مرکزی تلاشی برای تقلید از السالوادور نخواهد داشت.
بر اساس گزارش بانک جهانی، جمهوری آفریقای مرکزی که یکی از فقیرترین کشورهای جهان می باشد، در سال های اخیر همه گیری کووید19 با روند رکود اقتصادی مواجه شده است. صندوق بین المللی پول در ماه دسامبر2021 برنامه هفت ماهه خود را برای ارتقای بهبود اقتصادی، افزایش تولید ناخالص داخلی و بهبود وضعیت مالی دولت تصویب کرده است. با اخذ این تصمیم از طرف صندوق بین المللی پول، رئیس جمهور گفت که دولت محلی با اتخاذ تدابیر فوری و تغییر مسیر اقتصادی کشور می تواند به بهبود زندگی شهروندان کمک کند.
وزیر دارایی جمهوری آفریقای مرکزی در طی مصاحبه ای با حمایت بانک جهانی در ماه آوریل اعلام کرد: با توجه به وضعیت رکود اقتصادی و فقر ناشی از آن دولت در نظر دارد با پذرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال بعنوان ارز قانونی فرصت های شغلی و اقتصادی بهتری را برای افراد جامعه فراهم نماید و زندگی آنان را بهبود بخشد. استقبال از طرح اضطراری پذیرش بیت کوین توسط دولت نشان دهنده مسئولیت پذیری دولت در قبال تأمین معیشت مردم می باشد.
دولت هنوز جزئیات زیرساخت ارزهای دیجیتال یا مقررات مربوط به استفاده از بیت کوین را به عنوان ارز قانونی ارائه نکرده است. السالوادور کیف پول های دیجیتال تحت حمایت دولت را راه اندازی کرد، برنامه ای که شهروندان به سرعت از آن انتقاد کردند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد جمهوری آفریقای مرکزی دومین کشور پذیرنده بیت کوین پس از السالوادور
سوال امنیتی :7+88 = ?