حمله خسوف Eclipse Attack چیست؟

1401/08/25
حمله خسوف Eclipse Attack چیست؟

ما سعی می کنیم در مقاله حمله خسوف Eclipse Attack چیست؟ اطلاعاتی در مورد حمله حسوف برای شما ارائه کنیم و به بررسی عواقب حمله خسوف بپردازیم و تاثیر حمله خسوف در ماینینگ ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین دنیای بلاک چین پر از فرصت های مختلفی هست که هر کسی با روش های متفاوتی از اون ها استفاده می کنه. با این حال می بینین که برخی از تهدیدات نیز در این فضا وجود دارن که باید به اون ها توجه لازم رو داشته باشین. حمله خسوف نیز نمونه ای از تهدیداتی هست که شبکه رو تهدید می کنه. با توجه به خطراتی که در این بخش وجود داره، فرد باید حتما از تکنیک های مختلفی برای جلوگیری از حمله خسوف یا Eclipse Attack استفاده کنه.

پیشرفت در فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال باعث افزایش امنیت و ساز و کار بهتر تراکنش ها میشه. ولی همزمان با این پیشرفت ها، توانایی هکرها نیز بیشتر میشه. اون ها به ابزارهای جدیدتر و پیشرفته تری دسترسی پیدا می کنند و نقش های جدیدی هم برای سوء استفاده از سرمایه مردم طراحی می کنند که حمله خسوف نمونه ای از اون هاست. به همین منظور ما در مقاله حمله خسوف Eclipse Attack چیست؟ اطلاعاتی در مورد حمله حسوف ارائه کنیم و به بررسی عواقب حمله خسوف بپردازیم و تاثیر حمله خسوف در ماینینگ ارزهای دیجیتال رو برای بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: بررسی تخصصی امنیت در ارزهای دیجیتال

حمله خسوف چیست؟

حمله خسوف چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال یا حوزه بلاک چین فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم حمله خسوف یا Eclipse Attack رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که حمله خسوف چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که حمله خسوف یکی از انواع حملات در شبکه های بلاک چین و ارزهای دیجیتال هست که یکی از راه های آسیب رسوندن به شبکه های غیرمتمرکز بلاک چین محسوب میشه. به عبارت دیگه، این حمله سایبری شامل جداسازی اتصال شبکه کاربر قربانی با ارائه مقدار زیادی نادرست در مورد شبکه های بلاک چینی هست.

مقاله پینشهادی: کلاهبرداری پانزی چیست و چگونه انجام می شود؟

جالب اینجاست که بدونین حمله خسوف به حمله ای گفته میشه که عامل مخرب برای مداخله بین نودهای شبکه استفاده می کنه. حمله خسوف همونطور که از اسمش پیداست، به دنبال جلوگیری از دید کاربر از شبکه همتا به همتا هست تا به طور کلی اون رو مختل کنه یا حملات پیچیده تری رو راه اندازی کنه. همچنین حمله خسوف یا Eclipse Attack نوعی حمله نسبتا ساده هست که کاربری با اهداف خرابکارانه، برای مداخله در فعالیت نودها یا همون گره های شبکه های بلاک چینی انجام میده. هدف اون از مخفی کردن اقدام مهاجم در شبکه همتا به همتا هست تا بتونه اختلال عمومی به وجود بیاره یا مقدمه حملات پیچیده تر رو فراهم کنه.

عواقل حمله خسوف چیست؟

عواقل حمله خسوف

زمانی که یه مهاجم یه کاربر شبکه بلاک چین رو مورد هدف قرار می گیره، معمولا شور و شوق زیادی برای انجام این کار وجود داره. به طور معمول حملات خسوف می تونه به عنوان دروازه ای برای حملات و اختلالات پیچیده تر عمل کنه. همچنین حمله خسوف عواقب زیادی به دنبال داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی عواقب حمله خسوف بپردازیم.

• دو بار خرج کردن بدون تایید

یکی از عواقب حمله خسوف، دو بار خرج کردن بدون تایید هست. اگه کاربر تراکنشی رو بدون تایید کردن قبول کنه، در معرض خطر دو بار خرج کردن قرار می گیره. در واقع، با اینکه تراکنش قبلا انجام شده، ولی فرستنده می تونه تراکنش جدیدی ایجاد کنه و پول های خودش رو دوباره خرج کنه. تا زمانی که یه تراکنش در یه بلاک قرار داده میشه و به بلاک چین انتقال پیدا می کنه خطر دو بار خرج کردن می تونه اتفاق بیفته.

• دو بار خرج کردن چند بار تایید

یکی دیگه از عواقب حمله خسوف، دو بار خرج کردن چند بار تایید هست که همانند مورد قبلی هست. با این وجود، اون ها به آماده سازی پیچیده تری نیاز دارن. از اونجایی که بسیاری از کسب و کارها ترجیح میدن از علامت گذاری پرداخت به عنوان پرداخت معتبر در انتظار تعداد مشخصی تایید جلوگیری کنند، می تونن در برابر حملات آسیب پذیر باشن.

• تضعیف ماینرهای رقیب

یکی دیگه از عواقب حمله خسوف، تضعیف ماینرهای رقیب هست. نودهای تحت حمله همچنان به کار خودشون ادامه میدن و کاربر هدف اغلب از جدا شدن خود از شبکه قانونی باخبر نیست. به این ترتیب، ماینرها طبق معمول به استخراج بلاک ادامه میدن. بلاک هایی که اضافی میشن، بعد از همگام سازی با همتایان صادق خودشون کنار گذاشته میشن.

تاثیر حمله خسوف در ماینینگ ارزهای دیجیتال:

تاثیر حمله خسوف در ماینینگ ارزهای دیجیتال

یکی از کارهایی که در حمله خسوف یا Eclipse Attack صورت می گیره این هست که یه بلاک به صورت کامل حذف شده و از بین میره. در این شرایط فرد مهاجم بخش زیادی از توان پردازش قربانی رو به خودش اختصاص میده تا بلاک تولید کنه. همچنین در این حالت ماینر یا استخراج کننده به شراغ پردازش بلاک های آسیب خورده میره که در آخر باعث ایجاد آسیب های بیشتر به اون میشه. در این حالت کم کم ماینرها و استخراج کننده ها ارتباط خودشون رو با شبکه بلاک چین از دست میدن و فقط به صورت فیک و الکی استخراج می کنند.

مقاله پیشنهادی: روش های جلوگیری از هک شدن ارز دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین در مواقعی که تعدادی قربانی ماینر به این شکل به وجود میان، قسمت زیادی از قدرت پردازش شبکه اصلی از بین میره. حتی بعضی کارشناسان باور دارن که این مورد می تونه احتمال رخ دادن حمله 51 درصدی رو نیز بیشتر کنه. حمله خسوف می تونه آسیب های جدی و بزرگی رو به فرایند استخراج ارزهای دیجیتال یا ماینینگ بیت کوین وارد کنه که حتما باید امنیت لازم رو در این مورد تامین کنین. تحقیقات نشون میده که هرچند وقت یبار شاهد این نوع از حملات هستیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله حمله خسوف(Eclipse Attack) چیست؟ اطلاعاتی در مورد حمله حسوف برای شما ارائه کنیم و به بررسی عواقل حمله خسوف بپردازیم و تاثیر حمله خسوف در ماینینگ ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، حمله خسوف یکی از انواع حملات در شبکه های بلاک چین و ارزهای دیجیتال هست که یکی از راه های آسیب رسوندن به شبکه های غیرمتمرکز بلاک چین محسوب میشه.


نظرات کاربران در مورد حمله خسوف Eclipse Attack چیست؟
سوال امنیتی :5+42 = ?