دارک وب چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

1401/07/02

ما سعی می کنیم در مقاله دارک وب چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟ اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال و دارک وب برای شما ارائه کنیم و به بررسی ارتباط دارک وب با بیت کوین بپردازیم و عواقب خطرناک Dark Web رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

 بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار آشنایی داشته باشین.

ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدن و یا سرمایه گذاری باشین که دوست دارین تا بخشی از سرمایه خودتون رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت بازار ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده.

ولی به صورت همزمان مشکلات خطرناک زیادی برای سرمایه گذاران مشتاق برای حرکت وجود داره. قبل از سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال نیز ضروری هست که زمان و توجه لازم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیزی که شامل مزایا و خطرات اون میشه، اختصاص بدین.

با افزایش محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال، پلتفرم ها و برنامه های زیادی با بیت کوین ارتباط برقرار کردن که یکی از این پلتفرم ها نیز دارک وب هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله دارک وب چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟ اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال و دارک وب برای شما ارائه کنیم و به بررسی ارتباط دارک وب با بیت کوین بپردازیم و عواقب خطرناک Dark Web رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

دارک وب چیست؟

اگه در فضای اینترنت یا شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم دارک وب رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این پلتفرم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که دارک وب چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اینترنت یه شبکه ارتباطی گسترده بین مردم سراسر جهان هست که با استفاده از فناوری های پیشرفته برقراری تعامل بین افراد رو تسهیل کرده.

دارک وب چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

 با پیشرفت تکنولوژی نقش اینترنت نیز در زندگی مردم پررنگ تر شده و همه افراد حداقل یبار به صورت مستقیم از این فناوری استفاده کردن. بسیاری از امور زندگی افراد مثل امور مالی در بستر اینترنت انجام میشه، ولی اینترنتی که در اختیار ماست به صورت متمرکز و تحت نظارت دولت ها و قوانین هست.

جالب اینجاست که بدونین دارک وب شبکه اینترنتی هست که برای اولین بار در سال 2009 با هدف افزایش حریم خصوصی و حفظ هویت دیجیتال افراد کار خودش رو شروع کرد. دسترسی به این شبکه از طریق موتورهای جستجوگر سنتی و معمول امکان پذیر نیست و برای ورود به اون نیازمند IP های خاصی هست. 

همچنین در محیط دارک وب افراد می تونن بدون افشای اطلاعات خصوصی و ارائه مدارک شناسایی به خرید و فروش و معاملات بپردازن. این ویژگی دارک وب باعث شد که بسیاری از خلافکاران و تبهکاران اون رو به عنوان بستری برای فعالیت های مجرمانه خود انتخاب کنند. به همین دلیل، دارک وب به عنوان محیطی برای انجام فعالیت های مجرمانه محسوب میشه.

سایت هایی که بر روی دارک نت تاسیس میشن، دارک وب نام دارن و بنابر امار غیر رسمی بین 200 تا 400 هزار سایت بر روی این شبکه قرار داره. تعاملات در فضای دارک نت به صورت ناشنانس انجام می گیره و بستری امن برای خرید و فروش اسلحه، مواد مخدر و سایر امور مجرمانه محسوب میشه. محتوای این سایت ها اکثرا محتوایی بیمارگونه و غیرعادی مانند کودک آزاری، هرزه نگاری، قتل، خشونت و... هست.

ارتباط ارزهای دیجیتال با دارک وب چیست؟

ارزهای دیجیتال با دارک وب ارتباط زیادی دارن. بهتره بدونین ارزهای دیجیتال نوعی دارایی های رمزنگاری شده و دیجیتالی هستن که ماهیت غیرمتمرکز و ناشناس دارن. این ارزهای دیجیتال به دو دسته ناشناس و نیمه ناشناس مانند بیت کوین، اتریوم و... تقسیم بندی میشن. ارزهای دیجیتال خصوصی و ناشناس نسبت به سایر ارزها تاکید بیشتری بر حفظ حریم خصوصی افراد دارن و برای جلوگیری از ردیابی تاریخچه تراکنش رو پس از انجام اون از بین میبرن.

دارک وب چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

 البته این قابلیت برای همه پرایوسی کوین ها اجباری نیست و برخی از اون ها بنابر تصمیم معامله گران انجام می گیره. ویژگی پیگیری گریزی برخی از پرایوسی کوین ها باعث شده تا برای پرداخت در شبکه دارک وب مورد استفاده قرار بگیرن. به عبارت دیگه، به دلیل محرمانه بودن تراکنش های ارزهای دیجیتال، افراد سعی دارن تا برای پرداخت هزینه های خدمات دارک وب از ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

جالب اینجاست که بدونین هزینه کالاها و خدماتی که در دارک وب ارائه میشن با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت میشه، چون مبادلات ارزهای دیجیتال بدون نظارت هیچ نهاد قانونی انجام میگیره و محل ذخیره سازی و نگهداری اونها به جای بانک در کیف پول های الکترونیکی هست که به ارائه مدارک شناسایی نیازی ندارن. 

به همین دلیل افرادی که در دارک وب فعالیت دارن، تمامی هزینه های پرداختی رو با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام میدن تا تراکنش های اون ها شناسایی نشه و دستگیر نشن. همین موضوع نیز باعث شده تا دارک وب و تمامی فعالیت های انجام شده در این محیط ارتباط تنگاتنگی با ارزهای دیجیتال داشته باشه.

از اونجایی که این شبکه ها در محیط های کاملا ایزوله به وجود میان و هیچ اطلاعاتی از گرداننده اون ها در دسترس نیست، امکان ردیابی این افراد برای دولت ها تاحدودی غیرممکن هست، هرچند مواردی از دستگیری این افراد توسط پلیس نیز وجود داره. ولی از زمانی که تراکنش ها و پرداخت های انجام شده در این شبکه ها توسط ارزهای دیجیتال پرداخت میشه، ردیابی این افراد کار سختی شده.

مقاله پیشنهادی: اسرار پیدایش بیت کوین

ارتباط دارک وب با بیت کوین چگونه است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که ارتباط دارک وب با بیت کوین چگونه است؟ بهتره بدونین مدتی پیش فرایند ایجاد یه بازار در Dark Web به دلیل عدم وجود یه سیستم پرداخت مقاوم در برابر سانسور با شکست روبرو شد و با روی کار اومدن بیت کوین مسئولین فضای ارزهای دیجیتال بلافاصله اعلام کردن که دارایی های دیجیتال به استفاده از خدمات بانکی نیازی ندارن و میتونن به راحتی تراکنش ها و فرایند پرداخت هزینه ها رو با استفاده از ارزهای دیجیتال مخصوصاً بیت کوین انجام بدن.

به عبارت دیگه، به لطف بیت کوین بازاری غیرقانونی در این وب سایت تاریک ظهور کرد که از روش پرداخت غیرقانونی و بی حد و مرز برای اجرای انواع تراکنش های خود استفاده میکنه.

دارک وب چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

متاسفانه ارزهای دیجیتال و بیت کوین نیز بر روی Dark Web وجود دارن. البته کاربرد این وب سایت تاریک فقط به ارزهای دیجیتال و بیت کوین ختم نمیشه بلکه ارزهای فیات نیز برای مخفی کردن روند غیر قانونی خود از همین سیستم استفاده می کنند. از اونجایی که ارزهای دیجیتال و بیت کوین ناشناس هستن، ارتباط مستقیمی با این وب سایت تاریک دارن.

بسیاری از کاربران از سیستم اصلی بلاک چین مطلع نیستن و نمی دونن پیگیری فعالیت های سیستم های پرداخت بلاکچین کار ساده ای نیست، مگه اینکه از پروتکل های خاصی برای مخفی کردن جزئیات تراکنش ها استفاده بشه. ناگفته نمونه طبق برخی از تحقیقات تنها بخش کوچیکی از حجم تراکنش های جهانی ارزهای دیجیتال به دارک وب یا Dark Web مرتبط هست.

با وجود این تفکرات اشتباه کاربران، حوزه دارایی های دیجیتال همچنان در حال قانون گذاری های جدید هست و شانس استفاده غیر قانونی از ارزهای دیجیتال روز به روز کمتر میشه. کسانی که از طریق ارزهای دیجیتال در اینترنت خریدهای غیر قانونی انجام میدن باید قبل از تکمیل فعالیت های خودشون بیشتر فکر کنند تا گرفتار نشن.

عواقب خطرناک Dark Web کدامند؟

دارک وب چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

جالب اینجاست که بدونین محیط دارک وب بستری برای انجام فعالیت های مجرمانه هست که عواقب زیادی به همراه داره. از این رو کار با این وبسایت تاریک ممنوع هست. ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله دارک وب چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟ به بررسی عواقب خطرناک Dark Web بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و از این خطرات آگاه باشین.

• بدافزارها

یکی از عواقب خطرناک Dark Web که باعث میشه تا کار کردن با این وبسایت ممنوع بشه، وجود بدافزارهاست. بهتره بدونین نرم افزارهای مخرب زیادی در سراسر این وبسایت تاریک وجود داره. در برخی از پورتال ها این بدافزارها به شما تحمیل میشن تا حملات سایبری انجام بشه. این بدافزارها در سراسر دارک وب در کمین هستن تا کاربران ناآگاه رو آلوده کنند. کی لاگرها، بد افزار بات نت، باج افزار و... نمونه ای از این بدافزارهاست.

• نظارت دولتی

یکی دیگه از عواقب خطرناک Dark Web، نظارت دولتی هست. بسیاری از مرورگرها و وبسایت های Tor سریع تر از مقامات پلیس عمل می کنند. از این رو فقط برای نظارت به یه وبسایت حاضر در دارک وب به این حوزه وارد میشه. بازارهای غیر قانونی نیز برای دسترسی دولن به هویت کاربران ممکن از دسترس خارج بشن.

• کلاهبرداری

یکی دیگه از عواقب خطرناک Dark Web وجود کلاهبرداری هاست. برخی از خدمات موجود در این سطح اینترنتی ممکنه تنها یه کلاهبردداری باشه و برای سود بردن مشتری ها طراحی بشه. طبق گزارش های به دست اومده این وبسایت، بسیاری از خدمات غیر قانونی رو از ترورهای مالی گرفته تا قاچاق جنسی و اسلحه رو در برداره.

چه آینده ای در پیش روی دارک وب است؟

با توجه به تحقیقات به دست اومده، 95 درصد از کاربران وبسایت تاریک یا Dark Web به فروشنده ها یا تجار حاضر در این فضای اینترنت امتیازهای بالایی میدن. شهرت به توسعه هر کسب و کاری در این وب سایت کمک می کنه.

حتی اگه فردی اسم واقعی خودش رو فاش نکنه، ولی داشتن اسم مستعار معتبر ارزش طلا رو داره. همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده، 20 هزار تا 30 هزار سایت در این دنیای بدون سانسور اینترنتی وجود داره که توسط پایگاه ثابت 2 الی 3 میلیون کاربر ناشناس بازدید میشه، ولی تعداد کمی از این وب سایت ها به تجارت غیر قانونی مشغول هستن. با این وجود به دلیل شرایط سخت و نامناسب ممکنه دارک وب تاریک تر بشه.

دارک وب چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

جالب اینجاست که بدونین اپراتورهای سایت های این وب به طور دائمی در حال نوآوری هستن و همیشه برای هوشمندوغیر متمرکز شدن و جلوگیری از سانسورهای سخت رشد می کنند و در عین حال به فکر جلب رضایت مشتریان خود هستن.این باور وجود داره که سابقه فعالیت های این وب سایت افزایش پیدا میکنه و وبسایت تاریک رو به افزایش و بزرگ تر شدن هست.

همچنین در دنیای امروزی از دارک وب بیشتر برای انجام فعالیت های غیرقانونی استفاده میشه. توجه داشته باشین که حتی اگه از این بازارها خرید نکنین، ممکنه باز هم تحت نظر قرار بگیرین و به خاطر سایر فعالیت های خود متهم بشین.

نحوه ورود به دارک وب:

در زمان های گذشته دارک وب محل تمجع هکرها، ماموران مجری قانون و مجرمان سایبری بود. ولی در حال حاضر با ظهور فناوری جدید مرتبط با رمزنگاری و ایجاد مرورگری ناشناس که Tor نام داره، هر کسی که بخواهد این امکان رو داره که در این وبسایت تاریک فعالیت کنه و به صورت ناشناس فعالیت داشته باشه. مسیریابی پیازی در واقع اپراتور ثبت نام برای توسعه دسترسی کاربران و بازدید اون ها از وب سایت ها خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: آگاهی از خطرات موجود در بازار ارز دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله دارک وب چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟ اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال و دارک وب برای شما ارائه کنیم و به بررسی ارتباط دارک وب با بیت کوین بپردازیم و عواقب خطرناک Dark Web رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، دارک وب بستری برای انجام فعالیت های مجرمانه محسوب میشه که هکرها و افراد مجرم در این سایت فعالیت های مجرمانه و خطرناکی انجام میدن که به ورود ارزهای دیجیتال به این حوزه، شناسایی و پیگیری تراکنش ها کار سختی شده.

 


نظرات کاربران در مورد دارک وب چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟
سوال امنیتی :2+63 = ?