درخواست واشنگتن از شرکت ‌های دیجیتال ژاپنی در جهت منزوی کردن روسیه

1401/04/21
درخواست واشنگتن از شرکت ‌های دیجیتال ژاپنی در جهت منزوی کردن روسیه

گزارش ها حاکی از آن است که دیپلمات های ایالات متحده از مقامات ژاپنی خواسته اند تا فشار بر صرافی های ارزهای دیجیتال ژاپنی و استخراج کنندگان را برای قطع ارتباط با روسیه افزایش دهند. این درخواست در راستای تعمیق انزوای مالی مسکو در بحبوحه حمله مداوم روسیه به اوکراین مطرح شده است.

فایننشال تایمز روز جمعه 8 جولای در مقاله ای به نقل از منبع معتبر اعلام کرده است که این درخواست که توسط دیپلمات های آمریکایی ارائه شده است، چندین پلتفرم تجارت دیجیتال دارای مجوز ژاپن را هدف قرار می دهد که از زمان ارائه تحریم های همه جانبه از سوی ایالات متحده و اروپا و چندین کشور آسیایی از جمله ژاپن تا کنون به همکاری خود با روسیه ادامه داده اند.

براساس اظهارات دو منبع آگاه، نمایندگان ایالات متحده به توکیو گفته اند که عملیات استخراج ارزهای دیجیتال با مشارکت ژاپنی ها در استان ایرکوتسک سیبری روسیه را متوقف کنند. این منطقه به عنوان پایتخت ماینینگ روسیه شناخته می شود، آب و هوای خنکی داشته و انرژی آبی ارزان را ارائه می دهد.

واکنش صرافی های دیجیتال به درخواست ایالات متحده

براساس اظهارات سه صرافی ناشناس در گفتگو با فایننشال تایمز؛ آژانس خدمات مالی ژاپن، FSA در پاسخ به درخواست مقامات ایالات متحده اظهار داشته که با تجدید درخواست پلتفرم های معاملات ارزهای دیجیتال در راستای قطع روابط با روسیه موافقت نخواهد کرد.

آژانس خدمات مالی ژاپن، FSA از اظهار نظر بیشتر در این خصوص در گفتگو با فایننشال تایمز خودداری کرده است. در اواسط ماه مارس، این نهاد نظارتی از صرافی‌ های مستقر در ژاپن خواسته تا بر حساب‌ ها و تراکنش‌ های مربوط به انتقال دارایی ‌های شخصی یا نهادی تحت تحریم نظارت داشته باشند.
با این حال آژانس خدمات مالی ژاپن به طور صریح دستور به قطع همکاری با کاربران شخصی و نهادی روسیه نکرده است، برخی از صرافی های ارزهای دیجیتال با آغاز تحریم علیه روسیه همکاری خود را با کاربران روسی قطع کرده اند. به عنوان مثال، صرافی ارز دیجیتال Decurret اظهار داشته که پس از بیانیه FSA تصمیم به تعلیق فعالیت های خود در روسیه گرفته است.

همچنین براساس اظهارات یکی از مدیران سابق یک صرافی ناشناس دیگر؛ صرافی‌ های ژاپنی با فشار شدیدی برای انتقال عملیات ماینینگ یا پشتیبانی به خارج از روسیه مواجه هستند. با این حال، صرافی های بسیاری را می‌شناسند که با ایجاد یک شرکت پوششی در سنگاپور برای تغییر مسیر پرداخت‌ ها، تجارت روسی خود را حفظ کرده است.

درخواست اخیر ایالات متحده پس از ارائه تغییرات قانونی مبادلات و تجارت خارجی ژاپن برای پوشش دارایی های دیجیتال ارائه شده است. هدف این اصلاحات تقویت قدرت توکیو برای محدود کردن جریان ارزهای دیجیتال در داخل و خارج از کشور بوده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد درخواست واشنگتن از شرکت ‌های دیجیتال ژاپنی در جهت منزوی کردن روسیه
سوال امنیتی :3+74 = ?