معرفی 8 ارز دیجیتال با پشتوانه طلا (بررسی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا)

1401/06/09


در مقاله ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا بپردازیم و یکی از انواع ارزهای دیجیتال  رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. برخلاف محبوبیت روز افزون ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا، برخی کاربران به دلیل ماهیت بی ثبات کریپتوکارنسی ها، از سرمایه گذاری ممانعت می کنن. اما این روزها روش دیگه ای برای سرمایه در ارزهای دیجیتال وجود داره که با عنوان ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا نامیده میشه. ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، توسط ارزش فیزیکی طلا پشتیبانی میشه.

 مشابه استیبل کوین‌ها، اکثر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، مجموعه‌ای فیزیکی از طلا رو نشون میدن که توسط صادرکننده استیبل کوین نگهداری میشه. در مقاله معرفی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا قصد داریم به معرفی و بررسی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا بپردازیم و اطلاعات کاربردی در رابطه با چیستی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، چگونگی کار کردن اونها و معرفی 8 ارزدیجیتال با پشتوانه طلا و ویژگی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا بپردازیم تا بتونین بهترین معاملات رو داشته باشین

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ارز دیجیتال با پشتوانه طلا رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در این مورد به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟ ارز دیجیتال طلا با نام انگلیسی Digital Gold Currency و نماد DGC این طوری تعریف میشه که یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا یک دارایی دیجیتال مشتق هست که ارزش اون ظاهرا با قیمت معادل طلا درج شده. هر ارز رمزنگاری شده با پشتوانه طلا، یکی از توکن‌های خودش رو به‌طور خودسرانه به‌عنوان داشتن ارزشی معادل گرم یا اونس تروی طلا تعریف می‌کنه، به این معنی که این معادل باید در ذخایر/خزانه‌های شرکت یا یک متولی مورد اعتماد به‌عنوان دارایی‌های فیزیکی وثیقه‌شده وجود داشته باشه. 

برخی از توکن‌های دارای پشتوانه طلا حتی امکان بازخرید توکن‌ها رو برای طلا فراهم می‌کنن. برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال که ارزش سفته‌بازی دارن، ارزش توکن با پشتوانه طلا به دارایی ملموس مرتبط هست که اون رو در برابر نوسانات شدید قیمت کاهش میده. اکثر ارزهای رمزپایه با پشتوانه طلا به عنوان توکن های استاندارد ERC-20 وجود دارن، اگرچه استثناهایی مانند PAX Gold Paxos وجود داره.

دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین که توسط طلا و سایر کالاهای کمیاب در دنیای واقعی پشتیبانی میشن، برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال محافظت از سبد سهام خود در برابر تضعیف ارزهای فیات یا استیبل کوین‌های محدود به مقررات هستن، به طور فزاینده‌ای جذاب میشن. بزرگترین مزیتی که نسخه های دیجیتالی طلا نسبت به همتایان فیزیکی خودشون دارن، این هست که می توان اونها رو به هر واحد یا مقدار کوچکی تقسیم کرد و به طرف دیگه ای منتقل کرد.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا (DGC)چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

در این پارت از مقاله معرفی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا به بررسی نحوه کار و عملکرد ارز طلای دیجیتال می پردازیم. از اونجایی که یک ارز دیجیتال طلا (DGC) یک پول الکترونیکی هست که توسط نهادهای خصوصی ارائه و نگهداری میشه، خطری در اون وجود داره. واحد تجاری با نگهداری ذخایر فیزیکی شمش از وجوه حمایت می کنه. به عنوان یک شبکه سست از ارزهای الکترونیکی که توسط نهادهای خصوصی مستقل اداره میشه، DGC ها یک لایه خطر اضافی برای خریدار ایجاد می کنن. ریسک مدیریت، به ویژه در یک بازار در حال توسعه غیرقابل تنظیم، تهدید خاصی برای افراد دارای DGC ایجاد کرده. ریسک مدیریت ناشی از مدیریت ناکارآمد، مخرب یا ضعیف هست. فقدان شفافیت، نظارت ضعیف، عملکردهای امنیتی ضعیف، یا سرقت آشکار همگی هلدینگ های دیجیتال رو تهدید می کنن.

 استفاده از ارزهای دیجیتال سخت هست زیرا پذیرش اون جهانی نیست. ریسک نرخ ارز نیز، دارندگان DGC ها رو تهدید می کنه. ارزش طلا در رابطه با ارزهای جهانی و ملی در نوسان هست. همه کشورها اجازه انتقال یک هلدینگ دیجیتال به پول نقد سرد و سخت رو نمیدن. اگه یک کاربر DGC دارایی‌های خودش رو بازخرید کنه، ارزی که به اون تبدیل میشه، ممکن هست قدرت خرید سایر ارزها رو نداشته باشه.

 حامیان سرمایه‌گذاری در طلا و ارزهای طلا مدت‌هاست که جهانی بودن و آسیب‌ناپذیری طلا در برابر خطرات یک اقتصاد ملی رو اعلام کردن. اونها استدلال می کنن که DGC با ارتباط مستقیم خودش با یک دارایی فیزیکی بهترین گزینه برای زنده ماندن از آشفتگی اقتصادی هست. همچنین، از اونجایی که ارز خودش رو به سیاست پولی یا سیستم اقتصادی هیچ کشوری گره نمی زنه، از خطر تحولات سیاسی جلوگیری می کنه. منتقدان معتقدن که هر ارز با پشتوانه طلا بیش از حد مستقل از یک سیستم مالی ملی هست و بنابراین نمی تونه توسط دولت ها در پاسخ به بحران مالی مدیریت بشه.

ویژگی های ارز با پشتوانه طلا:

در این پارت از مقاله معرفی ارز با پشتوانه طلا به بیان برخی از ویژگی های ارز با پشتوانه طلا می پردازیم که جزو مسائل مهم در سرمایه گذاری بشمار میرن.

• این ارزها برخلاف طلا، دیجیتالی هستن و امکان تقسیم اونها به واحدهای کوچکتر وجود داره. مقرون به صرفه هستن و قابلیت انتقال سریع و آسون رو دارن.

• تعداد سرمایه گذاران کم هست و میزان نقدینگی کمی دارن.

• ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا برای محافظت از دارایی سرمایه گذاران در برابر نوسانات صعودی و نزولی کریپتو مورد استفاده قرار می گیرن.

• مقدار طلا پشتوانه کوین ها باید با تعداد سکه های در گردش مطابقت داشته باشه.

• اکثر توکن‌های دارای پشتوانه طلا به عنوان توکن‌های استاندارد ERC-20 هستن.

8 ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

در ادامه مقاله معرفی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به معرفی 8 مورد تاپ از ارز دیجیتال با پشتوانه طلا می پردازیم که شامل:

1. Perth Mint Gold (PMGT):

Perth Mint Gold

یکی از انواع ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، ارز دیجیتال PMGT هست. Perth Mint Gold Token که با نام PMGT نیز شناخته میشه، یکی از قابل اعتمادترین ارزهای رمزنگاری شده با طلا در بازار هست. قابل توجه هست که PMGT به طور رسمی توسط دولت استرالیا تایید شده. این طلای دیجیتال که توسط ضرابخانه پرث استرالیای غربی ایجاد شده، با بلوک‌های طلای واقعی ضمانت میشه و این شرکت همچنین گواهی‌های طلای دیجیتال رو به عنوان مدرک برای هر خرید ارائه می‌کنه. علاوه بر این، PMGT در بین سرمایه گذاران به دلیل فراگیر بودن در ذخیره سازی آسون، هزینه های نگهداری و بیمه کمتر و جایگزین رقابتی و مقرون به صرفه مشهور هست.

ویژگی های توکن PMGT:

• امکان معامله توکن ها در بازار فرابورس XAU وجود داره.

• هر اونس توکن PMGT برابر با 1 اونس طلای فیزیکی خالص هست.

2. گلد کوین (GLC):

گلد کوین (GLC)

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، ارز دیجیال گلد کوین هست. گولد کوین یک سکه ERC-20 هست که توسط Digital Gold LTD توسعه یافته. این ارز رمزنگاری شده توسط گروهی از داوطلبان که به ارتقای آزادی اقتصادی اعتقاد دارن، ساخته و نگهداری میشه. وقتی سرمایه‌گذاران GLC در اختیار دارن، به ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند سرعت تأیید دو دقیقه‌ای دسترسی دارن، که اون رو سریع‌ترین تراکنش در بین تمام توکن‌های طلا می‌کنه. GLC همچنین برای هر طلای خریداری شده یک کیف پول گلدکوین انحصاری ارائه میده و هیچ کارمزد تراکنشی وجود نداره، که خرید و نگهداری طلای خودش رو برای سرمایه گذاران بسیار آسون می کنه.

ویژگی‌های ارزدیجیتال با پشتوانه طلا گلد کوین:

• پشتوانه 1:1000 گلد کوین در هر اونس طلا

• مانند بیت کوین از طریق الگوریتم اثبات کار استخراج میشه.

3. Digix Global (DGX):

Digix Global (DGX)

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، ارز دیجیتال DGX هست. یک شرکت سنگاپوری هست که توکن های DGX با میخ های طلا رو ارائه میده. توکن DGX از نسبت 1:1 پشتیبانی می کنه و ارزش بازار اون 1,183,867 دلار آمریکا هست. هر توکن نشان دهنده 1 اونس طلا هست. طلا در سنگاپور و کانادا ذخیره میشه که در مقایسه با سایر توکن های دارای پشتوانه طلا در این لیست، ارزش افزوده منحصر به فردی داره. با داشتن مکان های ذخیره سازی در دو نقطه از جهان، خطرات داشتن یک مکان واحد کاهش می یابد.

ویژگی‌های ارز دیجیتال با پشتوانه طلا Digix Global:

• توکن DGX مبتنی بر بلاک چین اتریوم هست که در Metamask و سایر کیف پول‌های ETH ذخیره میشه.

• هر توکن DGX برابر 1 گرم طلا هست. این توکن با شمش‌های طلای 100 گرمی سوئیسی ازValcambi ، Produits Artistiques Metaux Precieux) PAMP) و Metalor و... پشتیبانی می کنه.

• تغییر قالب به اعضا اطمینان میده که DGX با معادل طلا قابل بازخرید هست.

4. پکس گلد (Pax Gold):

پکس گلد (Pax Gold)

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، ارز دیجیتال گلد پکس هست. توکن PAXG که توسط Pax Gold، یک شرکت آمریکایی مورد اعتماد راه اندازی شد، نشان دهنده یک اونس تروی از یک شمش طلای تحویلی راست لندن هست. PAXG که در سال 2019 راه اندازی شد، در خزانه های Brink، یکی از تأسیسات ذخیره سازی تایید شده انجمن بازار شمش لندن، ذخیره میشه. سازندگان ارز رمزنگاری شده با میخ طلا، این توکن رو ایجاد کردن تا خرید طلا رو به راحتی انجام بدن و مهمتر از همه، دیجیتالی بشن. با خرید PAXG، صاحبان توکن مالکیت کامل بخشی از طلا رو دارن و همچنین می تونن از اون برای مقاصد تجاری استفاده کنن.

ویژگی‌های ارز دیجیتال با پشتوانه طلا پکس گلد:

• قابلیت بازخرید به طلای فیزیکی رو داراست.

• دسترسی به ETFهای عمده طلا، معاملات آتی طلا (COMEX)، سایر توکن‌های طلا، و امکان خرده‌فروشی سکه‌ها و شمش‌های طلا فیزیکی و سایر محصولات.

• پشتوانه یک اونس فاین تروی طلا با نسبت 1:1

5. Aurus Gold (AWG):

Aurus Gold (AWG)

Aurus Gold که با نام AWG نیز شناخته میشه، یک توکن با پشتوانه طلا هست که توسط پالایشگاه‌های گواهی LBMA با 1 گرم طلا 99.99 درصد وثیقه شده و قابل بازخرید هست. توکن طلای دیجیتال پایدار می تونه به عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات ناپایدار یا به عنوان اولین راه برای سرمایه گذاری در طلا استفاده بشه. AWG توسط معامله گران طلا ساخته میشه که می تونن بین بازارهای AWG و طلای شمش آربیتراژ کنن و قیمت AWG رو در راستای قیمت تاشو نگه دارن.

ویژگی های ارز دیجیتال با پشتوانه طلا Aurus Gold:

• هر توکن AurusGOLD رو می‌توان به ازای 1 گرم طلای عرضه‌شده از London Bullio Market Association بازخرید کرد.

• تنوع فلزات گرانبهای AWG زیاده. سرمایه‌گذاران می‌تونن فلزات گرانبهای توکن شده رو به همون روشی که طلا می‌‌خرن، خریداری کنن و اونها رو در کیف پول رمزنگاری خود نگه دارن.

6. Meld Gold by Algorand (MCAU):

Meld Gold by Algorand

یک استارت‌آپ فناوری استرالیایی، متا گلد، با Algorand، یک شرکت پروتکل بلاک چین برای ایجاد موفقیت‌آمیز یک توکن طلای غیرمتمرکز، شریک شده. متا گلد رو می توان از طریق پلتفرم شرکت برای نرخ طلا خریداری کرد. این در زنجیره تامین فعلی طلا ادغام شده، که به فروشنده اجازه بده تجارت و تسویه آنی طلا رو از طریق توکنیزاسیون انجام بده. یک نرم افزار دیگه این هست که این پلتفرم به کاربران امکان داد و ستد توکن های طلای مجازی و طلای فیزیکی رو میده.

ویژگی های ارز دیجیتال با پشتوانه طلا MCAU :

• امکان تجارت و تسویه آنی طلا از طریق توکنیزاسیون توسط فروشنده

• دارای نرم افزاری هست که امکان داد و ستد توکن های مجازی طلا و طلای فزیکی رو فراهم می کنه.

7. Tether Gold (XAUT):

Tether Gold

تتر که به‌خاطر راه‌اندازی معروف‌ترین سکه پایدار جهان شناخته میشه، به بازار ارزهای رمزنگاری‌شده با طلا میره تا موج بعدی سرمایه‌گذاری مخرب رو هدایت کنه. Tether Gold در سال 2020 معرفی شد و به ارزش کل بازار 160 میلیون دلار آمریکا افزایش یافت. با ذخایر طلا در انبارهای سوئیس، تتر گلد خدمات مختلفی رو برای مبادله ارز دیجیتال خودش با طلای فیزیکی یا بازخرید اون برای پول نقد ارائه میده. سرمایه گذاران می تونن با وارد کردن آدرس کیف پولی که AUXt اونها رو در خود جای داده، طلای خودشون رو شناسایی کنن.

ویژگی‌های ارزدیجیتال تتر گلد با پشتوانه طلا:

• توکن XAUt یک توکن ERC-20 هست که بر روی کیف پول مبتنی بر اتریوم و به عنوان یک توکن TRC20 در بلاک چین TRON نگهداری میشه.

• هر توکن XAUt برابر یک اونس طلای فاین تروی در لندن هست.

• توکن‌های قابل بازخرید به طلای فیزیکی برای کاربران تایید شده و برای حداقل تعداد معینی توکن XAUt. طلا به هر مکانی در سوئیس تحویل داده میشه.

8. AABB Gold Token (AABBG):

AABB Gold Token

AABBG یکی از ورودی های اخیر در بازار ارزهای رمزنگاری شده با طلا هست. خوشبختانه، توکن مجازی با تعدادی مزیت مخرب و آینده نگر همراه هست. از یک قالب پشتوانه طلایی معدن به توکن پیروی می کنه که وجود توکن ها رو در وب دیجیتال تضمین می کنه. دارایی‌های فیزیکی طلا رو تایید می‌کنه که توکن AABBD رئ 100٪ از بخش تولید معدن شرکت پشتیبانی می‌کنه.

ویژگی های ارز دیجیتال AABBG با پشتوانه طلا:

• توکن های طلا AABBG از منابع مختلف استخراج میشه و 100 درصد طلای خریداری‌شده با استفاده از AABBG مستقیما از پروژه استخراج این شرکت بدست میاد.

نتیجه و جمع بندی:

تلاش کردیم در مقاله معرفی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا اطلاعات کاربردی در رابطه با ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا و تاپ ترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا خدمتتون ارائه کنیم و به بررسی ویژگی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا بپردازیم، تا سرمایه گذاری و معاملات بی نقصی داشته باشین. همونطور که گفتیم یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا یک دارایی دیجیتال مشتق هست که ارزش اون ظاهرا با قیمت معادل طلا درج شده. هر ارز رمزنگاری شده با پشتوانه طلا، یکی از توکن‌های خودش رو به‌طور خودسرانه به‌عنوان داشتن ارزشی معادل گرم یا اونس تروی طلا تعریف می‌کنه. تاپ ترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا شامل Perth mint gold token، Gold coin، Digix Global، Pax gold و... بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرمایه گذاری و معامله در بازار ارزهای دیجیتال می تونین از صرافی ایران بایننس کمک بگیرین.


نظرات کاربران در مورد معرفی 8 ارز دیجیتال با پشتوانه طلا (بررسی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا)
  • عالی بود

سوال امنیتی :1+79 = ?