دلایل تعطیلی دفتر مرکزی صرافی کراکن در سانفرانسیسکو

1401/02/26
دلایل تعطیلی دفتر مرکزی صرافی کراکن در  سانفرانسیسکو

جسی پاول، مدیرعامل کراکن، تصمیم به تعطیلی دفتر مرکزی کراکن در سانفرانسیسکو گرفته است. کراکن یکی از صرافی های پیشگام بیت کوین قبلا دفتر مرکزی خود در نیویورک را به دلیل مقررات سختگیرانه BitLicense در سال 2015، سه سال پیش منتقل کرده است. همچنین این اقدام باعث شد پاول برای همیشه کراکن را از اپل حذف نماید.
کراکن یک صرافی و بانک ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده است که در سال 2011 تأسیس شده است. کراکن چیزی بیش از یک پلتفرم معاملاتی بیت کوین است، این صرافی امکان تجارت بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات را فراهم می کند و اطلاعات قیمتی مربوط به آنها را در اختیار ترمینال بلومبرگ قرار می دهد.
در آوریل 2022، جسی پاول مدیرعامل کراکن، تصمیم گرفت کراکن را از سانفرانسیسکو نیز خارج کند. پاول تصمیم گرفت به دلیل بی قانونی گسترده در سانفرانسیسکو مانند جنایات و سوء مصرف مواد، دفتر مرکزی خود را در سانفرانسیسکو تعطیل کند. براساس اظهارات جسی پاول سانفرانسیسکو شهر اشتباهی برای راه اندازی تجارت دیجیتال بوده است.
این اقدام کراکن واکنش ‌های متفاوتی را در فضای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. کوین بیس، رقیب کراکن نیز در فوریه سال جاری دفتر مرکزی خود در سانفرانسیسکو را بدلیل پاندمیک تعطیل کرده است.
هدف کراکن از ایجاد شرکت در سانفرانسیسکو ایجاد یک شرکت غیرمتمرکز بوده است که با توجه به دلایل وی این امر برای کراکن غیر ممکن خواهد بود. همچنین تسریع پذیرش ارز دیجیتال برای دستیابی به آزادی مالی و شمولیت از دیگر اهداف کراکن بوده که در سانفرانسیسکو غیر ممکن شده است.

صرافی غیرمتمرکز(Decentralized exchange)

صرافی غیرمتمرکز بستری برای انجام معاملات مالی به‌ صورت مستقیم و بدون واسطه است و هیچ‌ کس به دارایی کاربران دسترسی ندارد و معاملات بدون دخالت شرکت های متمرکز انجام می‌ گیرد. صرافی ‌ها نقش حیاتی در بازار ارزهای دیجیتال دارند و به ‌عنوان مکمل بازارهای دیجیتال عمل می کنند. اما حتی مشهورترین صرافی ‌ها نیز برخلاف ذات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، به ‌شدت متمرکز می باشند.
سیستم‌ های معاملاتی متمرکز می ‌توانند به دارایی ‌های کاربران دسترسی داشته و در روند معاملات دخالت کنند. تنها راهکار ممکن برای حل این مشکل صرافی ‌های غیرمتمرکز می باشند. صرافی غیرمتمرکز یا DEX، راهکار انجام معاملات به‌ صورت غیرمتمرکز است و از بلاک چین و قراردادهای هوشمند برای حذف واسطه‌ ها استفاده می‌ کند. با معامله در صرافی غیرمتمرکز کاربران می ‌توانند بدون نیاز به واریز ارزهای دیجیتال به کیف پول صرافی ‌ها، از داخل کیف پول خود معاملات را انجام دهند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد دلایل تعطیلی دفتر مرکزی صرافی کراکن در سانفرانسیسکو
سوال امنیتی :8+87 = ?