دلیل ریزش اخیر بازار ارز دیجیتال چیست؟

1400/12/12
دلیل ریزش اخیر بازار ارز دیجیتال چیست؟

دلیل ریزش اخیر بازار ارزدیجیتال چیست؟ بازار پر نوسان رمزارزها با اینکه با عنوان غیرمتمرکز بودن شناخته می‌شود، اما از تحولات اقتصادی در امان نبوده و زیر نظر دولت ها قرارگرفته است. طوری که دولت ها برای تراکنش های ارزی گزارش درخواست می کنند. این ریزش ها هم برخی افراد رو برای خرید ارز دیجیتال تو این بازه زمانی به شک انداخته. عوامل بسیار زیادی وجود دارند که در ریزش یا افزایش قیمتی ارز های دیجیتال تاثیر گزارند. ریزش اخیر بازار را می توان به تایید و تصویب لایحه مالیاتی ارز دیجیتال آمریکا ربط داد. 

سرمایه گذاران بیت کوین در آمریکا 70 درصد، در سال جاری میلادی سود برده اند. حال اگر ارز دیجیتال خود را بفروشند با مالیات بر افزایش سرمایه مواجه خواهند شد. بررسی چند ماه اخیر نشان می دهد که بایدن می خواهد سخت ترین قوانین در حوزه ارزهای دیجیتال در آمریکا را به اجرا درآورد.

دو برابری مالیات در امریکا

خبر ها حاکی از این است که بایدن قصد دارد مالیاتی که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال موظف به پرداخت آن هستند در مقایسه با وضیعت کنونی 2 برابر بیشتر کند. بایدن این کار را به منظور تقویت برخی برنامه های اجتماعی انجام می دهد و قصد دارد 43.3 درصد مالیات را از سرمایه داران میلیونر دریافت کند. این طرح پیشنهادی جو بایدن صرفا کسانی را در بر می گیرد که در کمتر از یکسال 1 میلیون دلار بدست آورده و در این بازه زمانی دارایی های خود را نگه داشته باشند.

بیت کوین به عنوان یک دارایی

در دنیای جدید و زیبای ارز دیجیتال، رمزارزها به عنوان یک دارایی دیجیتالی به حساب می آید. از آنجایی که بیت کوین یک دارایی تعریف شده است از بیت کوین می توان به منظور محافظت از دارایی در برابر تورم استفاده کرد و ارزش دارایی را حفظ کرد.

وضیعت قیمت بیت کوین

دلیل ریزش اخیر بازار ارز دیجیتال چیست؟

در طول این هفته شاهد ریزش 10 درصدی بیت کوین بودیم و با این حال قیمت بیت کوین توانست خود را در محدوده 57.000 دلار حفظ کند و در 24 ساعت گذشته نوسان قابل توجهی را برای فروش و خرید بیت کوین اجرا نکرده است. در این وضیعت بیت کوین، ارز اتریوم و سولانا به ترتیب 7 و 10 درصد رشد کردند.

وضیعت هولدر های بیت کوین

با توجه به داده های زنجیره هوشمند، تقاضا برای خرید بیت کوین ثابت مانده است. طبق اخبار ارز دیجیتال، هولدر های بیت کوین پس از سقوط از قیمت تاریخی اخیر به خاطر ترس از ریزش، اقدام به فروش سرمایه خود نکردند. حجم بیت کوین های هولد شده 13.5 میلیون واحد است که در طول این نوسانات قیمتی فقط 100 هزار واحد از این بیت کوین فروش رفته که معادل 0.7 درصد از کل سرمایه هولدر ها است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد دلیل ریزش اخیر بازار ارز دیجیتال چیست؟
سوال امنیتی :4+86 = ?