دوج کوین یک دلاری| آیا دوج کوین به یک دلار میرسد؟| امکان تبدیل شدن DogeCoin به یک استیبل کوین وجود دارد؟

1402/06/16
دوج کوین یک دلاری| آیا دوج کوین به یک دلار میرسد؟| امکان تبدیل شدن DogeCoin به یک استیبل کوین وجود دارد؟

از اوایل سال 2021، با افزایش قیمتی که برای دوج کوین اتفاق افتاد، تقریبا همه ی جامعه ی اون از ایده ی تبدیل شدن دوج کوین به یک ارز پایدار و ثابت، استقبال کردن. البته اگه نیم نگاهی به نمودار قیمت DogeCoin بندازیم، متوجه میشیم که این ایده با نمودار قیمت این ارز دیجیتال در تناقض هستش. قیمت دوج کوین تا به الان (مخصوصا تو یک سال گذشته) فراز و نشیب های زیادی رو تجربه کرده و در حال حاضر یکی از پرنوسان ترین ارز های بازاره؛ به همین خاطر هم به نظر میاد که این ایده غیر قابل اجرا باشه. شاید یک دلاری شدن این رمز ارز همون وعده ی جذاب To The Moon باشه که طرفدارای این ارز دائما در حال اشتراک گذاری اون هستن.
تو این مقاله میخوایم بررسی کنیم که آیا دوج کوین یک دلاری قابل دسترسی است؟ البته طبیعیه که برای اینکه چنین چیزی اتفاق بیفته ارز دیجیتال دوج کوین باید تغییرات زیادی رو تجربه کنه. همچنین تو این پست جو روانی که تو شبکه های اجتماعی ایجاد شد، و نتیجه ی اون رشد 900 درصدی ارز دیجیتال Doge بود رو، با هم بازبینی میکنیم. اگه شما هم کنجکاو هستین که آیا دوج کوین یک دلار میشود یا نه؟ این مقاله رو از دست ندین.

ارز دوج کوین چیست؟

دوج کوین چیست

تو سال 2013، بیلی مارکوسِ برنامه نویس با کمک جکسون پالمر که قبلا به عنوان مدیر محصول و تحلیلگر داده تو کمپانی ادوبی فعالیت میکرد، ارز دیجیتال دوج کوین رو ساخت. ایده ی ساخت این ارز از جایی جرقه خورد که با افزایش خرید بیت کوین، برای اولین بار قیمتش به 1000 دلار رسید. در واقع مارکوس معتقد بود که دنیای رمز ارزها زیادی جدیه و به کمی شوخی و تفریح نیاز داره؛ حتی به این قضیه که این ارز میتونه به مقبولیت و محبوبیت برسه، فکر نمیکردن. تنها اعتقادی این دو نفر داشتن این بود که، کریپتو کارنسی ها نباید محدود به سرمایه گذاری و پول درآوردن باشه.
سازنده های ارز DogeCoin برای ساخت این رمز ارز، از کد های برنامه نویسی ارزی به اسم لاکی کوین استفاده کردن. جالبه بدونین که لاکی کوین یه زیر شاخه از ارز دیجیتال لایت کوینه که اونم زیر شاخه ای از بیت کوین هستش. بیلی مارکوس و جکسون پالمر در ابتدا با اسم مستعار شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto) که با الهام از اسم خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو و برای شوخی با اون ساخته شده بود، خودشون رو معرفی کردن. همچنین هدفشون رو از ارائه ارز دوج کوین، ساخت یه سیستم پرداخت دوستانه و خودمونی عنوان کردن. 
با وجود این که هیچ گونه بازاریابی یا تبلیغی برای این ارز دیجیتال انجام نشد، کمتر کسی تو اون روز های ابتدایی عرضه اش پیش بینی میکرد که دوج کوین یه روزی بتونه به جایگاه فعلیش برسه. اما جامعه ارز های دیجیتال به این رمز ارز علاقه مند شدن و همین قضیه باعث شد که سرمایه گذاران این ارز به یک خانواده قدرتمند و متحد تبدیل بشن. در حال حاضر ارز دیجیتال دوج کوین به محبوب ترین میم کوین دنیا تبدیل شده.

آیا دوج کوین امن است؟

بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده در سالهای اخیر بسیار محبوب شده‌اند و دوج کوین نیز در این میان جای خود را دارد. اما آیا دوج کوین امن است؟ برای پاسخ به این سؤال باید به چندین عامل توجه کرد. اول از همه، دوج کوین از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند که به عنوان یکی از امن‌ترین فناوری‌های رمزنگاری شناخته می‌شود. اما همچنین باید توجه داشت که امنیت دوج کوین نه به تکنولوژی آن برمی‌گردد بلکه به تدابیر امنیتی که کاربران در استفاده از آن اتخاذ می‌کنند مربوط می‌شود. به عنوان مثال، استفاده از کیف پول‌های رمزنگاری شده، استفاده از رمزهای قوی برای حفاظت از حساب کاربری و انجام تراکنش‌های امن، و بررسی دقیق قبل از ورود به پروژه‌ها و تمامیت فرد یا شرکتی که آن را پشتیبانی می‌کند، از فاکتورهایی هستند که باید به آنها توجه کنیم. در نهایت، پاسخ کامل به این سؤال بستگی به نحوه استفاده و دقت کاربران دارد. اگر اصول امنیتی را رعایت کنید، دوج کوین همچنان یک ابزار امن برای ذخیره و انتقال دارایی‌ها خواهد بود.

مهم ترین مزیت دوج کوین: هوادارن متعصب

مهمترین مزیت دوج کوین

با وجود مشکلات و ایرادات فنی زیادی که تو تکنولوژی قدیمی ارز دوج کوین وجود داره، طرفدار های این کریپتو کارنسی همچنان ازش حمایت میکنن. حتی بعضی از اونا به اندازه ای به این ارز علاقه مند هستن که همه ی وسایل شخصی شون، نماد این ارز رو داره و حتی تو خونه شون به هر طرف که نگاه کنین لوگوی دوج کوین رو میبینین. هوادار های دوج کوین تو شبکه های اجتماعی هم برای این ارز سنگ تموم گذاشتن و دائما در حال تبلیغ و معرفی این ارز به دیگران هستن.
یکی از شبکه های اجتماعی که جامعه این ارز فعالیت زیادی رو تو اون انجام میدن، ردیت (Reddit) هستش. دوج کوین تو ردیت یکی از پر مخاطب ترین و فعال ترین انجمن ها رو بین ارز های دیجیتال داره. از همون موقعی که این صفحه ساخته شده، حامیان دوج کوین به کسانی که محتواهای کاربردی و جذابی رو در مورد این ارز تولید میکنن، به عنوان پاداش Doge Coin پاداش میدن. از طرف دیگه جامعه دوج کوین کمپین های خیریه ی زیادی رو هم تو همین صفحه برگزار میکنه.
بیشتر طرفدار های دوج کوین که متعصبانه از این رمز ارز حمایت میکنن، اعتقاد دارن که خرید ارز دیجیتال دوج کوین بهتر از بیت کوین و یا هر رمز ارز دیگه ای هستش؛ استدلال این افراد اینه که میشه از هر ارزی به عنوان پول برای انجام دادن نقل و انتقالات استفاده کرد.


دوج کوین یا بیت کوین 


جالبه بدونین که اخیرا یکی از کاربرای ردیت تو این صفحه از این ارز دیجیتال انتقاد کرده بود، اون گفته بود که: خرید این ارز سودی نداره. دوج کوین فقط یه جوک هستش و هیچ مشکلی رو حل نمیکنه. همین انتقاد باعث شد که اعضای جامعه ی DogeCoin برای حمایت از این ارز بهش حمله کنن. البته بعضی ها هم سعی کرده بودن که با یه نظر منطقی اون فرد رو قانع کنن که دوج کوین ارز بسیار خوبیه.
ما نظر یکی از کاربرایی که بهترین و قانع کننده ترین پاسخ رو به این فرد داده بود، تو مقاله مون گذاشتیم. این فرد که یکی از فعال ترین افراد انجمن ردیت هستش، گفته بود که: ارز DogeCoin ساخته شده تا مشکل حرص و طمعی که تو جامعه وجود داره رو کنترل کنه. با توجه به این که دوج کوین تنها ارزیه که تو جامعه ی اون قیمت اهمیت زیادی نداره. البته درسته که ما هم دوست داریم قیمت دوج کوین بالا تر از چیزی که هست بشه؛ اما وقتی که قیمت دوج کوین سقوط میکنه، باز همونقدر خوشحال هستیم. آیا رمز ارز دیگه ای رو میشناسین که بتونه یه ارز بمونه و تبدیل به ابزاری برای سرمایه گذاری نشه؟

رشد قیمت دوج کوین

کمتر از چهار ماهه که ارز دیجیتال دوج کوین تونست با بیش از 1300 درصد رشد یه سقف تاریخی جدید رو ثبت کنه و به این ترتیب برای اولین بار، قیمت دوج کوین به ازای هر واحد به 74 سنت برسه. نکته جالب توجه اینه که این رشد موشکی و سریع تو کمتر از دو ماه اتفاق افتاد، در حالی که هیچ تغییری تو آینده DogeCoin اتفاق نیفتاده بود. اما دلیل رشد قیمت دوج کوین چیست؟ چه عواملی باعث رشد DogeCoin شدن؟ آیا دوج کوین یک دلار میشود؟

دوج کوین 1 دلاری


 معمولا چنین رشد های سریعی به خاطر دلایل فاندامنتال و اخبار خوب اتفاق میفتن، ولی در مورد دوج کوین ماجرا چیز دیگه ای بود. مهمترین دلیل رشد قیمت دوج کوین رو، میتونیم ترند شدن این ارز رمز نگاری شده تو شبکه های اجتماعی بدونیم. از طرف دیگه حمایت چهره های معروف و میلیاردر به خصوص ایلان ماسک، از این ارز باعث شد که توجه بیشتری به سمت این ارز دیجیتال معطوف بشه. البته نباید تاثیری که پاندمی کرونا روی همه ی بازار های مالی از جمله کریپتوکارنسی ها رو نادیده بگیریم.
 همه ی این عوامل دست به دست هم دادن تا این ارز تو کانون توجه افراد زیادی قرار بگیره و همین مسئله هم باعث افزایش حجم معاملات و افزایش قیمت DogeCoin شد. تو ادامه ی همین مقاله با ما همراه باشین تا عوامل رشد قیمت دوج کوین رو بیشتر بررسی کنیم.

حمایت هواداران دوج کوین در شبکه های اجتماعی

قبلا در مورد جامعه ی دوج کوین و تعصبی که روی این رمز ارز دارن باهاتون صحبت کردیم. از بین شبکه های اجتماعی-ای که طرفدار های دوج کوین توی اون فعالیت دارن، میتونیم بیشترین تاثیر روی این رشد رو مربوط به تیک تاک (Tik Tok) بدونیم. این اپلیکیشن که پلتفرمی برای به اشتراک گذاشتن کلیپ های کوتاه هستش، تو چند سال اخیر تونسته به محبوب ترین اپلیکیشن بین قشر جوان و نوجوان تبدیل بشه.

 

محبوبیت دوج کوین

کاربرد اصلی این پلتفرم برای به چالش کشیدن کاربرهای دیگه اس. اما این شبکه اجتماعی چطور باعث افزایش قیمت DogeCoin شد؟ قضیه اینه که تو دوم جولای، یکی از کاربرای این شبکه ویدئویی رو از خودش منتشر کرد که تو اون پیشنهاد سرمایه گذاری روی دوج کوین رو میداد. این ویدیو که تا الان بیش از 1 میلیون بازدید داشته، باعث شد که فشار خرید زیادی برای دوج کوین ایجاد بشه و قیمت دوج تو یه مدت کوتاه از 0.0023 به 0.0049 دلار برسه.

علاوه بر اون میزان جستجوی دوج کوین و عبارات و موضوعات مرتبط با اون، به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد و تونست تو کشور هایی مثل انگلستان و آمریکا، بعد از بیت کوین عنوان پر طرفدار ترین ارز دیجیتال رو بگیره. از طرف دیگه بعد از ترند شدن اون ویدیو، حجم معاملات این رمز ارز از روزی 110 میلیون دلار به 1.1 میلیارد دلار رسید. چنین رشدی میتونه یه نوع رکورد برای دوج کوین به حساب بیاد. به این ترتیب میشه به این نتیجه رسید که کمپینی که جامعه ی دوج کوین برای مطرح شدن این ارز تو شبکه اجتماعی تیک تاک راه انداختن، موفقیت آمیز بود.
البته نباید فعالیت هایی که تو سایر شبکه های اجتماعی انجام شدن رو نادیده بگیریم. تو شبکه های اجتماعی توییتر، ردیت، فیسبوک و. . . هم فعالیت های زیادی برای مطرح کردن ارز دیجیتال DogeCoin صورت گرفتن. شاید همه ی این فعالیت ها برای ارزیابی زیرساخت های لازم برای رسیدن به دوج کوین یک دلاری باشن.

تاثیر چهره های معروف و میلیاردر ها بر قیمت دوج کوین

حمایت میلیاردرها و ایلان ماسک از دوج کوین

هیچ کدوم از ما نمیتونیم تاثیری که افراد معروف روی تصمیم گیری های مردم میذارن رو نادیده بگیریم. مطمئنم همتون در مورد ایلان ماسک و علاقه ای که به ارز های دیجیتال و دوج کوین داره، اطلاع دارین؛ اما باید بگم که Elon Musk تنها فرد مطرح و معروفی نیست که از ارز دیجیتال DogeCoin حمایت میکنه. 
از بین سایر سلبریتی هایی که به این رمز ارز علاقه دارن و به شکل علنی ازش حمایت میکنن، میتونیم افرادی مثل اسنوپ داگ (Snoop Dogg) رپر آمریکایی، مارک کوبان (Mark Cuban) میلیارد و ستاره سریال Shark Tank، کوین جوناس (Kevin Jonas) خواننده، لیل یاچتی (Lil Yachty) رپر و جن سیمونز (Gene Simmons) گیتاریست رو بهتون معرفی کنیم. البته درسته که این افراد به اندازه ی ایلان ماسک سر و صدا ندارن و دائما دیگران رو به سرمایه گذاری روی اون دعوت نمیکنن، ولی با حمایت از دوج کوین تاثیر زیادی رو روی قیمت این ارز گذاشتن.

توییت های ایلان ماسک و دوج کوین

ایلان ماسک و دوج کوین

تقریبا بیشتر افزایش قیمت هایی که برای ارز دیجیتال دوج کوین اتفاق افتاده، به خاطر جریان سازی هایی بوده که تو شبکه های اجتماعی ایجاد شدن. شما میتونین با دنبال کردن اخبار دوج کوین و افراد مشهور فعال تو این حوزه، از این جریان ها استفاده کنین و سود های زیادی رو بدست بیارین. شاید با توجه به توییت های اخیر مدیر عامل کمپانی تسلا، لقب سلطان جریان سازی به جز ایلان ماسک، برای شخص دیگه ای مناسب نباشه.
برای اولین بار تو سال 2020 بود که اسم ایلان ماسک در کنار دوج کوین به کار رفت. اولین بار وقتی بود که یه نظرسنجی برای انتخاب مدیر عامل دوج کوین تو توییتر برگزار شد. تو این نظر سنجی، Elon Musk به عنوان یکی از کاندید های این سمت بود؛ در نهایت هم موفق شد بیشترین رای رو از جامعه دوج کوین دریافت کنه. جالبه بدونین که بعد ها ایلان ماسک از چنین لقبی برای معرفی خودش استفاده کرد.
بعد از اون هم بار ها توییت هایی رو در مورد دوج کوین منتشر کرد. هر چند که بیشتر افراد نسبت به این توییت ها بدبین بودن، اما همین توییت ها باعث شدن که قیمت دوج کوین تو کمتر از دوماه 1300 درصد رشد کنه. از طرف دیگه گمانه زنی های زیادی در مورد اینکه ایلان ماسک طرفدار ارز دیجیتال DogeCoin یک دلاری هستش و قصد داره که این ارز رو به یه استیبل کوین تبدیل کنه، وجود داره.

تاثیر پاندمی و ویروس کرونا روی بازار های مالی

کرونا و دوج کوین

بیماری کرونا و قرنطینه های طولانی مدت، ضربه های زیادی رو به اقتصاد جهان وارد کرد. متاسفانه برخی از دولت ها به خصوص آمریکا برای پشت سر گذاشتن بحران کرونا، شروع به چاپ بی رویه ی پول کردن. این مسئله تو بلند مدت باعث ایجاد تورم روی دلار و کاهش ارزش اون میشه. به همین خاطر هم رشد بازار های مالی کاملا قابل پیش بینی بودن.
از طرف دیگه عده ی زیادی شغلشون رو از دست دادن، همچنین بیشتر کارمند ها دور کار شدن، به همین خاطر افراد زیادی تصمیم گرفتن که وارد بازار های مالی بشن و به این ترتیب سرمایه های سرگردان زیادی وارد بازار کریپتو کارنسی ها شد. از طرف دیگه این افراد با توجه به اینکه سواد و تجربه کافی برای سرمایه گذاری تو این بازار ها رو نداشتن، از تبلیغاتی که برای رمز ارز ها وجود داشت تصمیم به سرمایه گذاری میگرفتن.
در این بین یکی از ارز هایی که بیشترین مانور تبلیغاتی و حمایتی روش انجام میشد، دوج کوین بود. به همین خاطر این افرد برای خرید دوج کوین صف بستن و همین قضیه باعث افزایش چشمگیر قیمت دوج کوین شد.

آیا دوج کوین به یک دلار میرسد؟

دوج کوین یک دلاری

در نهایت رسیدیم به مهمترین سوالی که این روز ها با مثبت شدن بازار کریپتوکارنسی ها در مورد این ارز پرسیده میشه، یعنی آیا دوج کوین در صرافی ارز دیجیتال یک دلار میشود؟ با توجه به این که این روزا هشتگ #dogecoininto1dollar تو شبکه های اجتماعی مختلف مجددا ترند شده، طرفدار های این رمز ارز هم دوباره دارن در مورد دوج کوین یه دلاری صحبت میکنن. همزمان با این اتفاق سایر میم کوین هایی که از نماد سگ شیبا اینو استفاده میکنن هم جهش پیدا کردن.

منتقد های ارز دوج کوین، با توجه به عرضه نامحدودی که این ارز داره، همچنین تیم توسعه دهنده ی اون که هیچ هدفی رو ندارن و سازنده های اصلیش پروژه رو ترک کردن، به آینده دوج کوین اصلا امیدوار نیستن. با این وجود افراد مشهور، همچنان از این ارز حمایت میکنن و همین مسئله باعث شده که همچنان اعتماد عمومی بالایی نسبت به این ارز وجود داشته باشه. به تازگی مارک کوبان اعلام کرده که دوج هاشو به قیمتی کمتر از 1 دلار نمیفروشه. تا به حال ایلان ماسک هم بار ها گفته که پول آینده، دوج کوین هستش.
برای روشن شدن قضیه که آیا دوج کوین یک دلار می شود یا نه؟ باید بررسی کنیم که، چه عواملی تو رسیدن به دوج کوین یک دلاری تاثیر دارن؟ قبل از هر چیزی دوج کوین برای تبدیل شدن به یک استیبل کوین، باید به فکر چاره ای برای تکنولوژی قدیمیش باشه. خوشبختانه اخبار دوج کوین نشون میدن که این جامعه تصمیماتی رو برای برطرف کردن این مشکل دارن. طبق این اخبار بنیاد دوج کوین که از بیلی مارکوس (Billy Markus) هم بنیانگذار دوج کوین، مکس کلر (Max Keller) توسعه دهنده اصلی دوج تشکیل شده، تصمیماتی رو برای ارتقا این ارز دارن.
جالبه بدونین که جارد برچال (Jared Birchall) که مدیر عامل شرکت نورالینک هستش، نماینده ی ایلان ماسک تو این بنیاده. همچنین ویتالیک بوترین به عنوان مشاور و نماینده ی کریپتو این بنیاد انتخاب شده. داشتن چنین تیم با تجربه و قدرتمندی میتونه ما رو امیدوار کنه که تو آینده DogeCoin یک دلاری رو ببینیم.

حمایت از دوج کوین


 
یکی دیگه از مشکلاتی که با افزایش حجم معاملات این ارز براش پیش اومد، افزایش کارمزد های تراکنشات دوج کوین هستش. این افزایش بسیار چشم گیر هستش به طوری که تا قبل از این، هزینه ای که برای هر تراکنش از کاربر در یافت میشد، چیزی در حدود 0.01 دلار بود ولی الان این میزان به بیش از 1.5 دلار رسیده. با توجه به این که یکی از دلایل تبدیل شدن دوج کوین به استیبل کوین، کارمزد پایین اون بوده، بنیاد دوج وین باید به فکر راه حلی برای کاهش این کارمزد ها باشه.
البته تو چند روز گذشته نسخه ای جدید از دوج کوین منتشر شده که این شبکه رو آماده کاهش تراکنش هاش میکنه. طبق توییتی که یکی از توسعه دهنده های دوج کوین به تازگی منتشر کرده، در حال حاضر 205 نود سیستم های خودشون رو بروزرسانی کردن و بقیه ی نود ها هم ملزم هستن که سیستم شون رو به نسخه 1.14.4 ارتقا بدن. از طرف دیگه به نود های بیشتری برای فعالیت تو این شبکه نیاز هست تا کارمزد ها کمتر و شبکه امنتر بشه. 
با توجه به این مسائل و جامعه ی قدرتمندی که از این ارز پشتیبانی میکنه، با اطمینان میشه گفت که دوج کوین یک دلاری تا چند سال آینده قابل دستیابی هستش. در نتیجه خرید DogeCoin میتونه سود بالایی رو بهتون بده، پیشنهاد میکنیم که تا قیمت DogeCoin تو محدوده ای فعلی هستش، بخشی از سرمایه تون رو به خریدش اختصاص بدین.

کی دوج کوین یک دلاری میشه؟

متاسفانه ماهیت بازار های مالی به شکلی هستش که نمیشه زمان دقیقی رو برای دوج کوین یک دلاری تعیین کرد. البته نباید نوسانات ارز های دیجیتال رو فراموش کرد، شاید به واسطه ی همین فراز و نشیب هایی که تو دنیای کریپتوکارنسی ها وجود داره قیمت دوج کوین به سطوح پایین تری برسه؛ ولی مطمئن باشین که این کاهش قیمت فقط یه فرصت برای خرید بوده و همچنان هدف یک دلار برای این ارز دیجیتال محتمل و قابل دسترسی هستش.
از طرف دیگه دوج کوین سلطان حرکات شارپ هستش، به خاطر داشته باشین که این رمز ارز فقط 13 روز بعد از عرضه شدن توست پالمر، تونست 300 درصد افزایش قیمت رو تو کمتر از 3 روز ثبت کنه. از طرفی به واسطه ی کاربرای شبکه اجتماعی تیک تاک و همچنین شروع ترند صعودی بیت کوین، تا یه قدمی یک دلاری شدن رسید. تو دی ماه سال 1399 هم ارز دیجیتال دوج کوین تونست تو 24 ساعت هشت برابر بشه! و برای اولین بار به قیمت 0.7 دلار برسه، علت چنین جهش بی سابقه ای رو میتونیم، حمایت فعالای شبکه اجتماعی Reddit و توییت های ایلان ماسک که برای حمایت از یک دلاری شدن دوج کوین بود، بدونیم.

کلام پایانی

امیدواریم با توجه به توضیحاتی که در مورد دوج کوین و احتمال رسیدن اون به یک دلار بهتون دادیم، جواب سوالاتتون رو گرفته باشین. از طرف دیگه با توجه به غول های تکنولوژی و بلاک چینی که از این ارز پشتیبانی میکنن، میتونیم به آینده DogeCoin امیدوار باشیم. دوج کوین بیشترین شباهت رو به پول واقعی داره به همین خاطر دوج کوین استحقاق تبدیل شدن به استیبل کوین رو داره، هرچند که نمیشه به طور دقیق گفت دوج کوین یک دلاری کی خواهد اومد. (دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره)

 


نظرات کاربران در مورد دوج کوین یک دلاری| آیا دوج کوین به یک دلار میرسد؟| امکان تبدیل شدن DogeCoin به یک استیبل کوین وجود دارد؟
سوال امنیتی :9+45 = ?