ارز شت کوین Shitcoin چیست؟ (معرفی بهترین شت کوین های آینده دار)

1402/06/30
ارز شت کوین Shitcoin چیست؟ (معرفی بهترین شت کوین های آینده دار)


شت کوین چیست؟ در این مقاله قراره شما رو بطور کامل با این موضوع آشنا کنیم. در اصل همه چیز از سال 2009 شروع شد زمانی که پادشاه ارزهای دیجیتال پا به عرصه وجود گذاشت. شاید باور نکنید ولی بعد از پیدایش بیت کوین در ابتدا هر ارز دیجیتالی که بعد بیت کوین بوجود می اومد رو شت کوین می گفتن. در ابتدا طرفداران بیت کوین این ارز رو یک ارز کامل میدونستن و فکر می کردن ارزهایی که قراره بعد بیت کوین بوجود بیان رو شت کوینی بیش نمی دونستن.

امروزه اصطلاح شت کوین و اینکه چه ارزی واقعا شت کوین هستش کاملا با تعریف ده سال پیش متفاوت هستش. امروزه هر ارز دیجیتالی که برنامه و تیم مشخصی نداشته و در بازار ارزهای دیجیتال کاربرد خاصی هم نمیشه براش تعریف کرد رو شت کوین میگن. در این مقاله قصد داریم برای شما بطور کامل توضیح بدیم که شت کوین چیست؟ همچنین بهترین شت کوین هایی که در بازار میشه روی اون ها برای سرمایه گذاری حساب کرد رو بهتون معرفی خواهیم کرد و در انتها روش های خرید شت کوین ها رو برای شما توضیح خواهیم داد. بنابراین توصیه میکنیم حتما این مقاله رو تا انتها مطالعه کنین.

شت کوین چیست؟

شیت کوین چیست؟

 

محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال در بین مردم سراسر دنیا باعث بوجود اومدن انواع مختلفی از رمز ارزها شده. به طوری که در حال حاضر بیش از 5 هزار نوع ارز دیجیتال تو 20 هزار بازار مختلف در حال معامله هستن که قطب اصلی این بازار هم مربوط میشه به خرید و فروش این رمز ارزها در انواع صرافی ارز دیجیتال. به ارز هایی که استفاده و کاربرد چندانی ندارن و هیچ پروژه ی خاصی رو ارائه نمیدن، اصطلاحا ارز های شت کوین (Shitcoin) گفته میشه. جالبه بدونین که این واژه یکی از جدیدترین اصطلاحات بازار کریپتوکارنسی ها هستش.

وقتی که در مورد یه ارزی از این اصطلاح استفاده بشه، نشون میده که اون ارز تا چه اندازه ای بی ارزشه؛ همچنین ارز هایی که بدون هیچ دلیل خاصی و فقط به خاطر جو روانی بازار قیمتشون افزایش پیدا میکنه، شت کوین هستن. گاهی وقتا این ارز ها میتونن سود های کلانی رو براتون بسازن، ولی تو چنین شرایطی بهتره که زودتر از شر این ارزها خلاص بشین؛ چون تو اکثر مواقع همونطور که ناگهانی و یهویی قیمت شت کوین ها افزایش پیدا میکنه، روند نزولیشون هم خیلی زود شروع میشه و تا به خودتون بجنبین همه ی سود و حتی بخشی از سرمایه تون رو از دست میدین.

مهمترین چیزی که قبل از خرید Shitcoin باید بهش توجه کنین اینه که، خرید و فروش و سرمایه گذاری روی این نوع ارز ها ریسک بالایی رو داره و همچنین به علم و اطلاعات خاصی هم نیازمنده. فراموش نکنین که سود فقط یه طرف ماجراست و روی دیگه ی سکه ی شت کوین ها ضرر های سنگین و حتی صفر شدن پولتونه. به همین خاطره که میگیم خرید شت کوین، به آگاهی و اطلاعات خاصی نیاز داره.

ارز دیجیتال شت کوین چگونه به وجود آمد؟

ارز دیجیتال شت کوین، به عنوان اولین و مشهورترین ارز دیجیتال در دنیا، تاریخچه ی بسیار جالبی دارد. در سال 2008، یک فرد یا یک گروه با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، یک سند به نام "بیت کوین: سیستم پرداخت الکترونیکی پی2پی" را در اینترنت منتشر کرد. این سند، یک راه حل نوآورانه و قابل اعتماد برای مشکلات قدیمی پرداخت الکترونیکی ارائه می داد. در سال 2009، نسخه اولیه از نرم افزار بیت کوین به صورت عمومی منتشر شد و به این ترتیب اولین بلاک زنجیره بلاک بیت کوین به نام "بلاک نخستین" تولید شد. این اولین قدم در ایجاد یک ارز دیجیتال جدید بود که از نظر فنی و امنیتی نسبت به ارزهای سنتی تفاوت زیادی داشت. از آن زمان به بعد، بیت کوین رشد و توسعه یافته و باعث ایجاد یک بازار بزرگ برای ارزهای دیجیتال شده است. امروزه، ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار مالی نوین شناخته می شوند و بسیاری از افراد و شرکت ها از آنها استفاده می کنند.

ویژگی های Shitcoin چیست؟

ویژگی شت کوین

مهمترین چیزی که مشخص میکنه یه ارز دیجیتال شت کوین هستش یا نه، ویژگی های پروژه ی اون ارز هستش. معمولا همه ی شت کوین ها ویژگی های یکسانی رو دارن که در ادامه شما رو بیشتر با اون ها آشنا میکنیم و اطلاعاتی رو در مورد هر کدوم بهتون ارائه میدیم. امیدواریم که از این به بعد بتونین تشخیص بدین که چه ارزی شت کوین است. همچنین این اطلاعات بهتون کمک میکنن تا بهتر متوجه بشین که Shitcoin چیست؟

• اولین چیزی که در مورد ارز های شت کوین وجود داره اینه که، این نوع ارز ها شناسنامه دقیق و کاملی رو ندارن. همچنین سازنده های اون اطلاعات تکمیلی رو در مورد اون ارز، کاری که قراره انجام بده و مشکلاتی که قراره به واسطه ی اون ارز و پروژه ی پشتش حل بشه، منتشر نمیکنه. 

• معمولا این نوع ارز های دیجیتال، از یه تیم پشتیبانی و توسعه دهنده ی معتبر و با سابقه ای برخوردار نیستن. حتی اطلاعاتی در مورد هویت این افراد و سابقه ی کاریشون نمیشه پیدا کرد. داشتن یه تیم ناشناس و احتمالا بی تجربه، یکی از بزرگترین نگرانی های سرمایه گذار ها در مورد یه ارز هستش.

• مهمترین ویژگی هر شت کوینی اینه که هیچ هدف خاصی رو دنبال نمیکنه، حتی معلوم نیست که برای چی تو بازار عرضه شدن. پس میشه نتیجه گرفت که هر ارزی که بدون برنامه و هدف هستش، یه شیت کوین واقعیه. البته شاید بشه یه هدف رو برای این نوع ارزها در نظر بگیریم، اون هم اینه که این رمز ارزها روشی برای کلاهبرداری با استفاده از جذب سرمایه از افراد تازه کار بازار هستش. 

وایت پیپر شت کوین

• نکته بعدی که در مورد این نوع ارز ها باید بهشون توجه بشه، اینه که در مورد وایت پیپر (White Paper) شت کوین ها هیچ اطلاعاتی رو نمیتونین پیدا کنین؛ دلیلش هم اینه که این ارز ها وایت پیپری برای ارائه کردن ندارن.

• این ارز ها معمولا تو اوایل فعالیتشون قیمت های بسیار پایینی رو دارن. شاید فکر کنین که قیمت شت کوین ها به دلار نهایتا دو الی سه تا صفر بعد از ممیز داشته باشن، ولی تو بعضی از پروژه ها قیمت ده رقم بعد ممیز داره و شما میتونین فقط با چند سنت میلیون ها واحد از اون رو بخرین.

• معمولا قیمت Shitcoin ها بدون هیچ قاعده و اصل خاصی تعیین میشه. در واقع برای مشخص کردن یه ارزش برای این نوع ارزهای دیجیتال، قابل اتکا ترین ابزاری که استفاده میشه حدس و گمان هستش.

• نقدینگی و حجم بازار این رمز ارزها به شدت پایینه، به طوری که گاهی وقت ها حتی به 30 هزار دلار هم نمیرسه. دستکاری کردن چنین ارز هایی بسیار ساده است و به پول چندان زیادی هم نیاز نداره.

• مهمترین عاملی که روی قیمت شت کوین ها تاثیر میذاره، استراتژی پامپ و دامپ (Pump and Dump) هستش. چنین ارز هایی میتونن تو یه روز صد ها و حتی هزاران درصد رشد رو تجربه کنن. در ادامه بیشتر در مورد اینکه آیا شت کوین ها ارزش سرمایه گذاری دارن یا نه؟ صحبت میکنیم.

سرمایه گذاری نکردن بلند مدت روی شت کوین ها

• جالبه بدونین که تو بعضی از شت کوین ها تعداد کل کسایی که روی اون سرمایه گذاری کردن به 300 نفر هم نمیرسه. این تعداد کم سرمایه گذاران، نشون میده که اون پروژه تا چه اندازه غیر قابل اعتماد هستش.

• بعضی از شت کوین ها وجود دارن که با وعده های بزرگ و فضایی فعالیتشون رو شروع میکنن؛ اما وقتی پای عمل به وسط میاد، نشون میدن که هیچی تو چنته ندارن چون هیچ چهارچوبی و پروتکل خاصی رو برای رسیدن به اهدافشون مشخص نکردن.

• تو بیشتر موارد شت کوین ها از روی پروژه های بزرگ دیگه کپی برداری شدن و هیچ هویت خاصی رو ندارن.

اگه تو یه پروژه ای فقط یکی دو مورد از این ویژگی ها رو داشت، عملکردش رو تو بلند مدت زیر نظر بگیرین تا ببینین ویژگی ای دیگه رو داره یا نه. اگه ارز مد نظرتون بیشتر از 5 تا از این ویژگی ها رو داشت، میتونین مطمئن باشین که با یه شت کوین سر و کار دارین؛ اما اگه پروژه ای که قصد خرید و سرمایه گذاری تو اون رو دارین همه ی این موارد رو شامل میشد، با یه شت کوین اصل طرف حساب هستین و باید خیلی دقت کنین.

واژه شت کوین از کجا بوجود آمده؟

واژه شت کوین

حالا که فهمیدیم شت کوین چیست؟ بهتره ببینیم که اصطلاح شت کوین چطور بوجود اومده، یکی از مسائل مبهم دنیای کریپتوکارنسی ها هستش و کسی نمیدونه که اولین بار چه کسی و برای چی از این واژه استفاده کرده، اما به تازگی اطلاعاتی در مورد اینکه از چه زمانی شت کوین محبوب شد، منتشر شده که در اختیارتون میزاریم. طبق داده هایی که تو اینترنت وجود دارن، اولین بار از اصطلاح Shitcoin تو تاریخ 2 نوامبر سال 2010 تو انجمن Bitcoin Talk استفاده شده. به احتمال زیاد هیچ دلیل خاصی برای ایجاد این کلمه وجود نداشته.

حرفهای زیادی وجود داره که میگن به خاطر خلاصه و کوتاه بودن مکالمه هایی که تو این انجمن انجام میشده، کاربرا برای اینکه نشون بدن یه ارز و یا توکن برای سرمایه گذاری مناسب نیست از عبارت های شت و کوین استفاده میکردن.به مرور زمان این دو عبارت با هم ترکیب میشن و اصطلاح شت کوین ساخته میشه.

جالبه بدونین که اولین بار تو سال 2011 بود که از این کلمه تو ردیت (Reddit) استفاده شد. البته طبق داده هایی که از Google Analytics استخراج کردیم، تا قبل از سال 2017 استفاده چندان زیادی از این کلمه نمیشد؛ ولی با موج جدید رمز ارز های بی ارزشی که وارد بازار شدن، استفاده از این کلمه هم افزایش پیدا کرد. در حال حاضر میتونیم این عبارت رو یکی از مهمترین اصطلاحات بازار کریپتوکارنسی ها بدونیم.

چرا سرمایه گذاران تمایل زیادی به سرمایه گذاری روی شت کوین ها دارن؟

درسته که شت کوین ها جزو پر ریسک و پر خطر ترین راه های سرمایه گذاری هستن، اما با این وجود همچنان سرمایه گذار های زیادی برای خرید شت کوین ها صف میبندن. استراتژی این افراد تو دو تا فرضیه خلاصه شده:

1. پامپ ها و دامپ ها ساختگی میتونن منو ثروتمند کنن: بیشتر کسایی که شت کوین خریداری میکنن، میخوان با نوسان گیری از پامپ ها و دامپ هایی که تو قیمت Shitcoin ها اتفاق میفته، تو مدت کوتاهی سرمایه شون رو چند برابر کنن.

2. یه رزوی همه ارزش شت کوین های من رو متوجه میشن و من سود زیادی میکنم: وقتی که یه شت کوین مورد توجه عموم قرار میگیره، تو مدت کوتاهی رشد های چند هزار درصدی میکنه. تو چنین شرایطی، کسایی که اون شت کوین رو زودتر خریده باشن سود های بالایی رو از بازار میگیرن.

استفاده از این استراتژی ها میتونه سودده باشه، اما به این شرط که هدف مشخصی رو برای فروش شت کوین ها انتخاب کرده باشین و وقتی که قیمت به اون محدوده رسید از بازار خارج بشین. توجه داشته باشین که طمع یکی از بزرگترین دشمنای معامله گرها است که میتونه به تنهایی یه معامله ی تو سود رو به ضرر برسونه. تا به الان افراد زیادی تونستن با این استراتژی ها به سود برسن ولی اگه تجربه و دانش کافی رو ندارین پیشنهاد میکنیم که به هیچ عنوان روی سرمایه تون ریسک نکنین.

  برترین شت کوین بازار کدام است؟

دوج کوین

اگه نگاهی رو به لیست رمز ارزها بندازیم، میبینیم که بین ده ارز برتر یه شت کوین وجود داره. شاید تعجب کنین اما دوج کوین (DogeCoin) یه شت کوین به تمام عیار هستش. اگه ویژگی های شت کوین ها رو مرور کنیم و با دوج کوین مقایسه شون کنیم، میبینیم که بیشتر اون ویژگی ها رو داره. قبلا مقاله ی کاملی رو در مورد دوج کوین چیست؟ نوشتیم. پیشنهاد میکنیم که برای آشنایی بیشتر با تاریخچه و آینده این شت کوین، حتما سری به مقاله های قبلیمون بزنین.

دوج کوین تو سال 2013 به عنوان سرگرمی و شوخی با جامعه ی ارز های دیجیتال و بیت کوین ساخته شد. در اون زمان هیچ کس فکر نمیکرد که بتونه بیشتر از چند روز تو این بازار بمونه. حتی سازنده اصلی این ارز، بعد از مدتی ازش کنار کشید و همه ی دوج کوین هاشو فروخت، اما این ارز همچنان داره می تازه و هدف رسیدن به قیمت های بالاتری رو تو سرش داره. البته به تازگی ایلان ماسک شروع به حمایت از این ارز دیجیتال کرده، همچنین بنیاد دوج کوین مجددا راه افتاده و قراره که این ارز رو توسعه بده. شاید تا چند سال دیگه عبارت دوج کوین شت کوین است دیگه کاربردی برای معرفی این ارز دیجیتال نداشته باشه.

شت کوین دیگه ای که در بازار رمز ارزها خیلی معروفه و تونسته جایی برای خودش در دنیای کریپتوکارنسی باز کنه ارز شیبا اینو هستش. شیبا اینو در ولقع یه شوخی تلخ با بازار رمز ارزها محسوب میشه. این ارز بر خلاف دوج موین که دارای بلاک چین اختصاصی برای خودش هست، بلاک چین اختصاصی برا خودش نداره. در واقع نمیشه شیبا رو ارز دیجیتال حساب کنیم بلکه یه توکن هست بر بستر بلاکچین اتریوم. این ارز یا بهتر بگم توکن در اواخر صعود قیمتی خوبی رو شاهد یوده. در ادامه مقاله در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

بهترین شت کوین های آینده دار

همونطور که میدونین هر شت کوینی برای سرمایه گذاری مناسب نیست. ما تو این قسمت از مقاله مون بهترین شت کوین های آینده دار که میتونن سود های چند هزار درصدی بهتون بدن رو بهتون معرفی میکنیم. البته اگه قصد خرید و سرمایه گذاری تو این شت کوین ها و یا خرید ارز دیجیتال رو دارین، باید قبل از اقدام به هر کاری، خودتون در موردش تحقیقات لازم رو بکنین. 

دوج کوین (DogeCoin)

یکی از Shitcoin های آینده دار دوج کوین بود که قبلا بهتون معرفی کردیم. این ارز ثابت کرده که تو بلند مدت هوای هولدر هاشو داره و سود های بالایی رو بهشون میده. سرمایه گذاری رو این ارز میتونه گزینه ی مناسبی برای شما باشه، مخصوصا که جامعه ی اون قصد دارن با توسعه دوج کوین، اونو به یه ارز کاربردی تبدیل کنن. اگه دوست دارین بیشتر در مورد آینده شت کوینِ دوج بدونین، بهتره که سری به مقاله ی تاریخچه قیمت و آینده دوج کوین بزنین.

شیبا اینو (Shiba Inu)

توکن شیبا اینو

خیلیا میپرسن که آیا شیبا شت کوین است؟ باید بگم که بله! یکی از جالب ترین ارز های شت کوین که تو بازار وجود داره، ارز شیبا اینو هستش. سازنده ی این ارز خودشو با اسم مستعار ریوشی (Ryoshi) به همه معرفی کرده و صفر تا صد این ارز رو بدون این که حتی یه سنت بابتش ساخت و تبلیغش خرج کنه، بوجود آورده. اگه دوس دارین بیشتر بدونین که ارز شیبا چیست و چطور ساخته شده که هیچ هزینه ای نداشته، میتونین به مقاله ارز دیجیتال شیبا چیست؟ که در موردش نوشتیم مراجعه کنین.

جالبه بدونین که ارز Shiba Inu از همون اول با ادعای این که قاتل دوج کوین (Doge Killer) هستش کارش رو شروع کرد و تونست به کمک پامپ های وحشتناکش، تو نه ماه بیش از 40 هزار درصد رشد کنه. البته بعد از این رشد با یه دامپ شدید قیمتش به 0.0000071 دلار رسیده. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آخرین قیمت و خرید شیبا به لیست ارزهای دیجیتال در صرافی ایران بایننس مراجعه کنین.

ارز هوگ (Hoge)

ارز هوگ

یکی دیگه از Shitcoin هایی که تو حوزه دیفای فعالیت داره، توکن هوگ هستش. نحوه عملکرد و کار این ارز شباهت خیلی زیادی به دوج کوین داره اما یه فرق بزرگ بینشون هست که میتونه باعث بشه این دو تا ارز زمین تا آسمون با هم فرق داشته باشن. این فرق اینه که تو هوگ به ازای هر معامله ای که انجام میشه، 1 درصد از توکن هاشو میسوزونه و به همون میزان ارز دیجیتال رو بین کسایی که این ارز رو تو کیف پولشون دارن، تقسیم میکنه ولی تو دوج کوین تو هر دقیقه، 10 هزار ارز جدید ساخته میشه.

این ارز هم یکی از جدیدترین شت کوین های بازار هستش که با توجه به ویژگی هایی که داره میتونیم به عنوان یکی از شت کوین های آینده دار ازش یاد کنیم.

سیف مون (SafeMoon)

شت کوین سیف مون، یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی است که به وسیله فناوری بلاکچین ایجاد شده است. این ارز دیجیتال، بر پایه شبکه بین‌المللی اتریوم ساخته شده و به عنوان یک رمزارز ایمن و قابل اعتماد شناخته می‌شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های شت کوین سیف مون، امنیت بالا و عدم قابلیت تغییر و تقلب در تراکنش‌ها است. تکنولوژی بلاکچین به شکلی است که تمام تراکنش‌های انجام شده را به طور عمومی در شبکه ذخیره می‌کند و این باعث می‌شود تا هیچ کس نتواند تغییری در آن‌ها ایجاد کند. علاوه بر این، شت کوین سیف مون ارزش طولانی‌مدتی دارد و فرصت بسیاری را برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد فراهم می‌کند. با توجه به رشد روزافزون صنعت رمزارزها، شت کوین سیف مون به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، جایگاه خود را در بازار به خوبی حفظ کرده است.

شیاسی اینو (Xiasi Inu)

ارز شیاسی اینو

پروژه ی شیاسی اینو یه ارز شت کوین واقعیه که تو حوزه خیریه و کمک های مردمی فعالیت میکنه. سازنده های شیاسی اینو میخوان که پروژه شون رو در اختیار افرادی بزارن که درآمد پایینی دارن. تو این پروژه قراره که با قفل کردن نقدینگی و واگذار کردن مالکیت این ارز به این افراد، هدفشون رو عملی کنن.

اگه یه نگاه کلی به وایت پیپر این پروژه بندازیم، متوجه میشیم که از نظر محتوا و پروژه خیلی ضعیفه. از طرفی هم نقشه راهی برای اون ترسیم نشده. به همین خاطره که تا این حد روی شت کوین بودن اون تاکید داریم.

الون گیت (ElonGate)

مهمترین ویژگی که یه شت کوین داره، اینه که هیچ هدف خاصی رو برای دنبال کردن نداشته باشه. وقتی که ایلان ماسک تو 25 مارس 2021، تو یه توییت اعلام کرد که اگه رسوایی¬ای در موردش وجود داشته باشه باید اسمش رو ElonGate بذارن، چن تا توسعه دهنده با خودشون گفتن که چه ایده ی بکری! بیاین یه شت کوین به اسم ElonGate بسازیم. شاید باورتون نشه اما ایلون گیت یه شت کوین عالی هستش که از یه تورم زنجیره ای استفاده میکنه.

تو این ارز %10هزینه هر معامله به عنوان پاداش به کسایی که این ارز رو دارن، اختصاص داره و مقدار قابل توجهی از اون هم برای امور خیریه مصرف میشه.

ارز دیجیتال فگ توکن ( FEG)

ارز دیجیتال فگ توکن یکی از ارزهای دیجیتال جدید و نوظهور است که هم اکنون به طور گسترده ای در صنعت بلاکچین مورد استفاده قرار می گیرد. فگ توکن به عنوان یک ارز دیجیتال استاندارد، به صورت الکترونیکی در سراسر شبکه بلاکچین تعاملات مالی انجام می دهد. این ارز، که بر پایه تکنولوژی بلاکچین ساخته شده است، امکان انتقال سریع، امن و بدون واسطه را فراهم می کند. فگ توکن به عنوان یک رمزارز قابل مبادله و تجارت است که در اکوسیستم بلاکچین، صرافی ها و پلتفرم های مالی مختلف قابل خرید و فروش است. از مزایای این ارز دیجیتال می توان به هزینه های تراکنش کمتر، حفظ حریم خصوصی بیشتر و دسترسی سریع و آسان به سرمایه اشاره کرد. با توجه به رونق بلاکچین و اهمیت روزافزون تکنولوژی بلاکچین در صنایع مختلف، می توان پیشبینی کرد که ارز دیجیتال فگ توکن در آینده ای نزدیک به عنوان یک واحد معاملاتی معتبر و قابل قبول شناخته خواهد شد.

آینده شت کوین چیست؟

اینده شت کوین ها

همونطور که قبلا هم گفتیم اکثر شت کوین ها هیچ برنامه ای رو ندارن. اون دسته ای هم که برنامه دارن، توان اجرا کردن برنامه هاشون رو ندارن. البته بعضی از شت کوین ها مثل دوج کوین به واسطه ی تیم قدرتمندی که تشکیل دادن و همچنین حمایت های بسیار زیادی که جامعه و طرفدارانشون از اون ها میکنن، مستعد رشد و پیشرفت هستن. فراموش نکنین که در اکثر مواقع آینده شت کوین ها، چیزی جز نابودی نیست.

بهتره که با سرمایه گذاری بلند مدت روی این نوع ارزها خودتون رو به آینده Shitcoin ها امیدوار نکنین. تنها راهی که میشه از شت کوین ها پول درآورد، استفاده از نوسانات قیمتی اون ها هستش.

آیا خرید شت کوین ها ارزش دارد؟

شاید فکر کنین که با خرید شت کوین نمیشه پول درآورد، ولی واقعیت یه چیز دیگه است؛ معامله گر های زیادی وجود دارن که با استفاده از خرید و فروش شت کوین ها تونستن سود های کلانی رو بدست بیارن. البته این افراد برای سرمایه گذاری روی شت کوین ها دید کوتاه مدت دارن و راز موفقیتشون رو تو طمع نکردن میدونن. شما هم اگه میخواین که مقداری Shitcoin خریداری کنین، بهتره که از چنین استراتژی استفاده کنین.

 

ارزش خرید شت کوین

البته اگه علم و مهارت کافی رو تو این حوزه ندارین، به هیچ عنوان خرید شت کوین رو بهتون پیشنهاد نمیدیم. همچنین لازم میدونیم که بهتون این نکته رو یادآوری کنیم که، روی اکثر شت کوین ها نباید به دید بلند مدت سرمایه گذاری کرد. همچنین برای خرید Shitcoin باید بخش کوچیکی از سرمایه تون رو اختصاص بدین، فراموش نکنین که سرمایه گذاری روی چنین ارز هایی بسیار پر ریسک هستش و حتی ممکنه که قیمت شیت کوین شما به صفر برسه.

چگونه شت کوین بخریم؟

بعضی از شت کوین ها به خاطر محبوبیتشون در صرافی ها لیست شدن و با ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال میتونین به راحتی خرید شت کوین داشته باشین. ولی این قضیه روی همه شت کوین ها صدق نمیکنه. برای خرید بقیه شت کوینها که به طور مستقیم قابل خرید از صرافی نیست به این ترتیب عمل میکنیم:

ابتدا باید کیف پول تراست والت داشته باشیم. پس نرم افزار Trust Wallet رو دانلود ونصب می کنیم. در ادامه باید پلتفرمی که bnb میفروشه ثبت نام کنیم. برای این کار شما میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده نمایید. بعد از ثبت نام در صرافی، ارز دیجیتال bnb خریداری و به آدرس بایننس کوین در تراست والتتون ارسال کنین.

Bnb تونو بر روی شبکه ی اسمارت چین انتقال بدین و بعد کیف پولتونو به پنکیک سواپ متصل و Dapps رو در تراست والت باز کنین.

اکنون باید آدرس پنکیک سواپ رو در قسمت جستجوی برنامه Dapps وارد نمایید. در گوشه بالا سمت راست در پلت فرم PancakeSwap آیکون رو به Smart Chain تغییر بدین و حالا وقتشه که روی Trade کلیک کنین.

الان میتونین خرید شت کوین مورد نظرتون رو با استفاده از bnb داشته باشین. این روزها پنکیک سواپ هم کاربران ایرانی رو تحریم کرده و اجازه خرید و فروش شت کوین ها رو به کاربران ایرانی نمیده و نمی تونین با آی پی ایران به راحتی مثل قبل از این صرافی شت کوین بخرین. بهترین راه حل چی هست؟

در حال حاضر بهترین راهی که می تونین بدون هیچ دردسری به راحتی خرید و فروش شت کوین ها رو از طریق اون انجام بدین، خرید شت کوین ها بطور مستقیم از طریق صرافی ایران بایننس هستش. در ایران بایننس در اصل شما می تونین بدون پرداخت هیچ کارمزد اضافه ای و با ریال ایران به ارحتی هر شت کوینی که دوست دارین رو به راحتی خرید کنین.

برای خرید از ایران بایننس می تونین وارد پنل کاربری تون بشین و بخش خرید شت کوین رو بزنین و ارزی که میخواین بخرین رو انتخاب کرده و خرید تون رو تکمیل کنین. برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه توصیه می کنیم که ویدیو و مقاله راهنمای خرید شت کوین با ریال رو مشاهده و مطالعه نمایید.

جمع بندی

حالا که به انتهای این مقاله رسیدیم باید متوجه شده باشین که Shitcoin چیست؟ و آیا برای اینکه روش سرمایه گذاری کنین مناسبه یا خیر؟

هر آنچه که باید در مورد شت کوین ها بدونین رو بهتون تو این مقاله توضیح دادیم. امیدواریم که با استفاده از اطلاعات داده شده تو این مقاله بتونین یه انتخاب هوشمندانه داشته باشین و شما هم مثل بقیه ی تریدر هایی که از شت کوین ها برای پول درآوردن استفاده میکنن، بتونین سهمی از این بازار داشته باشین.


نظرات کاربران در مورد ارز شت کوین Shitcoin چیست؟ (معرفی بهترین شت کوین های آینده دار)
  • میم کوین ها رو هم میتونیم یه نوع شت کوین بدونیم؟

    • نه امکان نداره

سوال امنیتی :3+61 = ?