دور زدن تحریم های آمریکا توسط دولت چین با یوان دیجیتال

1400/11/19
دور زدن تحریم های آمریکا توسط دولت چین با یوان دیجیتال

چین سال هاست که از طرف آمریکا مورد تحریم قرار گرفته و از طریق روش های مختلف این تحریم ها را دور میزند. آخرین اقدام برای دور زدن تحریم های آمریکا ساخت ارز دیجیتال ملی چین است که از سال 2014 مطالعات در مورد راه اندازی ارز دیجیتال ملی توسط این کشور آغاز شده است. سناتور آمریکایی پت تومی در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی چین هشدار داده است. این سناتور به وزیر خزانه داری نامه ای ارسال کرده که در آن نگرانی ها در مورد این تحول در سیاست مالی چین را توضیح داده است. او همچنین به پتانسیل این ارز برای براندازی تحریم های امریکا ، تسهیل جریان های غیرقانونی پول، افزایش قابلیت های نظارتی چین اشاره کرد. در مقابل بسیاری از تحلیل گران تهدید ارز دیجیتال چین را در مقابل دلار به عنوان ارز برتر جهان چندان نگران کننده نمی دانند. همچنین معتقدند که حتی اگر این یوان دیجیتال بتواند جایگاهی در سراسر جهان به خود اختصاص دهد، باز نمی تواند در مقابل دلار آمریکا جایگاهی بدست آورد. چرا که دلار بسیار مورد اعتماد تر است و سایر کالاهای اساسی مانند نفت و طلا هنوز هم بر اساس دلار قیمت گذاری می شود. پت تومی، گفته است که یوان دیجیتال چین می تواند راه را برای ورود ایالات متحده به فضای ارزهای دیجیتال باز کند. با این حال، از آنجایی که چین به تازگی ارزهای دیجیتال را به شدت سرکوب کرده است، این سناتور فکر می کند که ایالات متحده فرصت برای پیشروی در این فضا نسبت به چین را در حال حاضر در دست دارد. او گفت که ایالات متحده بر اساس قوانین دموکراتیک خود می تواند پیشرو در نوآوری ارزهای دیجیتال باشد.

تحول ارز دیجیتال چینی

دور زدن تحریم های آمریکا توسط دولت چین با یوان دیجیتال

پکن مدتی است که آزمایشی را برای یوان دیجیتال انجام داده است و صدها میلیون نفر تاکنون اپلیکیشن کیف پول ارز دیجیتال یوان را دانلود کرده اند. با شروع سال نو در چین، بسیاری از مشاغل چینی مدل های تجاری خود را با تمرکز بیشتر بر یوان دیجیتال تطبیق داده اند. یوان دیجیتال اکنون بیش از 261 میلیون کاربر دارد و تراکنش هایی به ارزش تقریباً 14 میلیارد دلار با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی آن انجام شده است. هفته گذشته، چین 15 منطقه آزمایشی و 164 نهاد را برای آزمایش پروژه های بلاک چین تعیین کرد. علاوه بر این، ارائه‌دهنده خدمات درخواستی میوان (Meituan) به بیش از 200 نوع تجارت آفلاین، از جمله رستوران‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، سالن‌های سینما و هتل‌ها اجازه داده است که یوان دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت قبول کنند. شو یوان یکی از محققان ارشد بخش تحقیقات مالی دیجیتال در دانشگاه پکینگ در خصوص ارز دیجیتال چینی گفته که سال ها بعد وقتی به 2020 نگاه کنیم از دو واقعه تاریخی یاد خواهیم کرد، همه گیری ویروس کرونا و ارز دیجیتال چین، که هردو در چین اتفاق افتاده و دنیا را متحول کرده 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد دور زدن تحریم های آمریکا توسط دولت چین با یوان دیجیتال
سوال امنیتی :7+53 = ?