راه اندازی اولین دارایی مالی دیجیتال روسیه در سال جاری

1401/02/29
راه اندازی اولین دارایی مالی دیجیتال روسیه در سال جاری

براساس اظهارات یکی نمایندگان پارلمان، اولین دارایی های مالی دیجیتال مبتنی بر بلاک چین احتمالا تا پایان سال جاری در روسیه منتشر خواهد شد. آناتولی آکساکوف، که ریاست کمیته بازار مالی در دومای دولتی و مجلس سفلی پارلمان روسیه را بر عهده دارد، اعلام کرد که در حال حاضر سه پلتفرم به عنوان صادرکننده این دارایی ثبت شده اند. به گفته آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته پارلمانی ناظر بر بخش مالی روسیه، این پلتفرم‌ های مجاز بلاک چین احتمالا اولین دارایی ‌های مالی دیجیتال،DFA  خود را تا پایان سال 2022 منتشر خواهند کرد.
رئیس کمیته پارلمانی ناظر بر بخش مالی روسیه در سخنرانی خود در مجمع اقتصادی آکادمیک مسکو خاطرنشان کرد که روسیه پس از تصویب قانون دارایی های مالی دیجیتال که در ژانویه 2021 لازم الاجرا شده است، اکنون به طور فعال در این زمینه کار خواهند کرد. دارایی ‌های مالی دیجیتال،DFA  اصطلاح قانونی است که شامل قوانین ارزهای دیجیتال در روسیه فعلی می باشد.

توسعه و اجرای پلتفرم‌ های مجاز بلاک چین

رسانه های روسی به نقل از آکساکوف، رئیس کمیته پارلمانی ناظر بر بخش مالی روسیه اظهار داشتند که یکی از این سه پلتفرم توسط شرکت‌ های تابعه Norilsk Nickel،Transmashholding و بزرگترین بانک روسیه، Sberbank توسعه یافته‌ و قبلاً به عنوان صادرکننده DFA ثبت شده‌ است. دو مورد دیگر نیز در آینده نزدیک به تصویب خواهد رسید.
همچنین رئیس کمیته پارلمانی ناظر بر بخش مالی روسیه  اظهار داشت که پارلمان انتظار دارد که تا پایان شش ماهه سال جاری، اولین دارایی های مالی دیجیتال منتشر شود و به تدریج مبنای تسویه حساب های مالی در بلاک چین قرار گیرد. این قانونگذار معتقد است که این DFA ها برای تسویه مالی و به عنوان واحد حساب در روابط اقتصادی با شرکا و شرکت های تابعه استفاده خواهند شد و جایگزینی برای تسویه حساب ‌های مالی بر اساس دلار یا یورو یا سایر ارزها خواهند بود.
آناتولی آکساکوف تاکید کرد که دولت روسیه از قانونی سازی بازار دارایی های دیجیتال از طریق مقررات سختگیرانه حمایت می کند و لایحه جدیدی را برای دستیابی به آن آماده کرده است.
روسیه تلاش خود برای ایجاد قوانین فضای دارایی ‌های دیجیتال را افزایش داده است و هدف این لایحه گسترش چارچوب قانونی بخش دیجیتال می باشد. همچنین در حال حاضر در حالی که وزارت دارایی از تنظیم ارزهای دیجیتال همراه با سایر دارایی های دیجیتال حمایت می کند، بانک مرکزی روسیه همچنان با قانونی شدن آنها در این کشور مخالف می باشد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد راه اندازی اولین دارایی مالی دیجیتال روسیه در سال جاری
سوال امنیتی :1+96 = ?