راهکارهایی برای کاهش صدای ماینر

1402/02/24

راهکارهای کاهش صدای ماینر بیت کوین؛ آیا دوست دارین با این راهکارها در آموزش استخراج بیت کوین آشنایی داشته باشین؟ به نظر شما چرا دستگاه ماینر صدا میده؟ منشا این سروصدای خیلی زیاد ماینر از کجاست؟ آیا استفاده از سایلنت باکس می تونه صدای ماینر رو کاهش بده؟ چه روش هایی برای کاهش صدای ماینرها وجود داره؟ آیا گرم کردن محیط می تونه باعث بشه تا صدای دستگاه ماینر کم بشه؟

از اونجایی که صدای دستگاه ماینر خیلی زیاده و استفاده از اون در مناطق مسکونی باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران میشه، پیدا کردن راه هایی برای کاهش صدای ماینر مورد توجه خیلی از کاربران قرار گرفته. خصوصا که در سال های گذشته افراد زیادی وارد صنعت ماینینگ شدن و با استفاده از ماینرها به دنبال تولید ثورت برای خودشون هستن. استفاده روزافزون از ماینرها باعث به وجود اومدن آلودگی صوتی در بعضی موارد مخصوصا در مناطق مسکونی شده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله راهکارهایی برای کاهش صدای ماینر، اطلاعاتی درباره منشا سروصدای زیاد ماینر به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کاهش صدای ماینر بپردازیم.

چرا دستگاه ماینر سروصدای زیادی دارد؟

چرا دستگاه ماینر سروصدای زیادی دارد؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که چرا دستگاه ماینر سروصدای زیادی داره؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تجهیزات استخراج بیت کوین یا ماینینگ، به خصوص ASIC Miner به دلیل کارکرد شبانه روزی که دارن، همواره روشن هستن و در نتیجه دماشون بالا میره. برای اینکه این افزایش دما به قطعات ماینر آسیب نزنه، فن های ماینر از اهمیت بالایی برخودار هستن و اون هم پیوسته روشن هستن. دستگاه های ماینر معمولا مجهز به دو فن هستن، یکی از اون ها در ورودی هوا و اون یکی در خروجی هوا قرار داره تا گرمای تولید شده توسط ماینر رو خارج کنه.

جالب اینجاست که بدونین فن های خنک کننده برای بیرون کردن هوا گرم داخل ASIC Miner با سرعت مشخص بچرخن. سرعت چرخش فن های ماینر به طور میانگین چیزی در حدود 3600 تا 6200 چرش در هر دقیقه هست. همین چرخش باعث افزایش تولید صدای ماینرها و آلودگی صوتی اون هاست. فن هایی با 6200RPM چیزی در حدود 60 الی 100 دسی بل آلودگی صوتی به وجود میارن.

راهکارهای کاهش صدای ماینر بیت کوین

راهکارهای کاهش صدای ماینر بیت کوین

کاهش صدای ماینر یکی از صنایعی که امروزه رایج شده صنعت ماینینگ، استخراج بیت کوین و سایر رمزارزهاست که در کنار سودآوری بالای اون مشکلات و موانعی رو باید طی کنین. یکی از مهم ترین مشکلات ماینینگ روبرو شدن با صدای زیادی دستگاه های استخراج ارزهای دیجیتال هست. شما می تونین با استفاده از روش هایی سروصدای دستگاه ماینر خودتون رو کاهش بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی راهکارهای کاهش صدای ماینر بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین.

  • پایین آوردن دمای محیط

یکی از روش های کاهش صدای ماینر این هست که دمای محیط رو پایین بیارین. بیشتر دستگاه های ASIC مخصوصا دستگاه های جدید به طور خودکار سرعت فن ها رو با توجه به دمای محیط کاهش میدن. به همین دلیل اگه ASIC رو در محیطی با دمای پایین تر قرار بدیم، سرعت فن ها به طور خودکار پایین میاد و از سروصدای اون ها کمی کاسته میشه. پس با انتخاب محیطی خنک تر یا پایین اوردن دمای محیط میشه صدای فن ها رو کاهش داد.

  • استفاده از سایلنت باکس

یکی دیگه از راهکارهای کاهش صدای ماینر، استفاده از سایلنت باکس هاست. سایلنت باکس جعبه ای هست که فضاهای داخل اون با یه لایه فوم عایق صوت با کیفیت پوشیده شده و خروجی های فن ها به دقت در اون تعبیه شده باشن. سعی کنین فقط از باکس های باکیفیت و امتحان پس داده استفاده کنین و دقت کنین که دهانه لوله که به خروجی فن متصل هست، حتما بزرگ از خود فن باشه و به درستی عایق بندی شده باشه. برای کاهش صدای بیشتر میشه داخل لوله رو با فوم عایق صوتی نسوز پوشیده کرد.

  • استفاده از پرده یا فوم های عایق صدا

یکی دیگه از روش های کاهش صدای دستگاه ماینر، استفاده از پرده یا فوم های عایق صدا هست. جالب اینجاست که بدونین نصب یه پرده ضخیم یا استفاده از فوم های آکوستیک یا عایق صدا روی دیوار می تونه صدا رو تا اندازه ای کاهش بده. در این روش باید دقت کرد که انتقال گرما به خارج اتاق به راحتی انجام بشه چون در غیر این صورت به دلیل قابل اشتعال بودن این مواد، احتمال آتیش سوزی بیشتر میشه.

استفاده از اتاق مخصوص

یکی دیگه از روش های کاهش صدای دستگاه ماینر، استفاده از اتاق مخصوص هست. برای تعداد بالای ماینر یا دستگاه استخراج بیت کوین میشه یه اتقا مخصوص در نظر گرفت و اون رو سفارش سازی کرد. بهتره اتاق دارای دو پنجره باشه تا بشه با هواکش به خوبی تهویه مناسب رو فراهم کرد. جدا کردن ماینرها با استفاده از تخته های گچی می تونه به کاهش صدای اون ها کمک زیادی کنه. هواکش ها باید به انتهای لوله متصل به دو فن خروجی و ورودی هوای ماینر متصل بشن تا به درستی عمل کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله راهکارهایی برای کاهش صدای ماینر، اطلاعاتی درباره منشا سروصدای زیاد ماینر به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کاهش صدای ماینر بپردازیم. همونطور که گفتیم، دستگاه های ماینر سخت افزارهای پرسروصدایی هستن و تحمل کردن اون ها در محیط های مسکونی بدون چاره اندیسی در خصوص کاهش صدای ماینر امکان پذیر نیست. به همین دلیل که فارم ماینینگ در محیط های خارج از شهر به دور از مناطق مسکونی احداث میشن.


نظرات کاربران در مورد راهکارهایی برای کاهش صدای ماینر
سوال امنیتی :1+95 = ?