روش های دور زدن تحریم های صرافی ها برای کاربران ایرانی

1401/06/09


ما در مقاله روش های دور زدن تحریم های صرافی ها برای کاربران ایرانی میخواهیم شما رو با چند روش مختلف برای دور زدن و زیر پا گذاشتن تحریم ها آشنا کنیم. تحریم موضوع تازه ای نیست و سالیان سال هست که کشور ایران و برخی کشور های دیگر توسط آمریکا و قدرت های بزرگ مورد تحریم قرار میگیرن. این تحریم ها مشکلات زیادی برای کشور به ارمغان میاره و کشور رو از نظر اقتصادی به فشار میندازه.

مردم کشور های مورد تحریم همیشه با کمبود قطعات حساس و مشکلات اقتصادی روبرو هستن و شرایط زندگی کمی دشوار هست. این موضوع هم یکی از بحث های امنیت در خرید و فروش یا نگهداری ارز های دیجیتال هست که در این مقاله به اون خواهیم پرداخت.

تحریم عملی هست که توسط کشور های بزرگ و قدرتمند، علیه یک یا چند کشور با هدف مجازات و ممنوعیت بعضی مبادلات و صادرات و واردات است. همچنین کشور های قدرتمند، کشور هایی را که تحریم کردن را مجبور به اجرا کردن قوانین و کار های تعیین شده می کنن. کشور ایران از جمله کشور هایی هست که توسط کشور های دیگه مثل آمریکا تحریم شده است. تحریم های کشور ها رو میشه از چند دیدگاه بررسی کرد و انواع مختلفی داره از جمله، تحریم های تسلیحاتی و موارد مرتبط به بخش نظامی، مسدود کردن دارایی ها، محدودیت صادرات و واردات و ... است.

روش های دور زدن تحریم ها

تحریم های آمریکا علیه ایران تنها به موارد اشاره شده اثر نذاشته و در حوزه ارز های دیجیتال هم نقش آن دیده میشه. تحریم ها در حوزه ارز های دیجیتال به این صورت هست که آمریکا به صرافی های بزرگ دنیا فشار زیادی وارد می کنه تا مانع فعالیت کاربران ایرانی بشن و حساب های ایرانی ها را مسدود بکنن.

این صرافی ها هم بدلیل ترس از تحریم شدن توسط آمریکا و سایر کشور های قدرتمند مجبور به اجرای دستورات آن ها هستن. در حال حاضر برخی از صرافی های بزرگ دنیا کشور ایران را در لیست تحریم خودشون قرار دادن و اجازه فالیت کاربران ایرانی رو نمیدن و در صورت شناسایی هم حساب معاملاتی فرد را بلوک می کنن.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ 

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی پلتفرمی برای تبادل، خرید و فروش دارایی های دیجیتالی هست. صرافی با هدف آسان تر کردن مراحل خرید و فروش ارز دیجیتال ایجاد شدن. تبادل و معاملات در صرافی ها به صورت لحظه انجام شده و قیمت های ارز دیجیتال به صورت زنده تغییر می کنه. نرخ و قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس تقاضای افراد تعیین میشه بطوری که اگر تقاضا برای خرید یک ارز دیجیتال زیاد باشه قیمت آن بالا رفته و بالعکس اگر تقاضا کم باشه قیمت آن کاهش پیدا می کنه.

با گسترش ارزهای دیجیتال صرافی های زیادی راه اندازی شده است. این صرافی ها هر کدام ویژگی ها و امکانات خاصی دارن. این صرافی ها با توجه به حجم معاملات روزانه رتبه بندی میشه. در حال حاضر اولین صرافی از نظر حجم معاملات روزانه صرافی بایننس هست. بیشتر صرافی های متمرکز از کاربران خود احراز هویت خواسته و بدن آن اجازه فعالیت در صرافی به کاربر داده نمیشه. 

نحوه کار این صرافی های متمرکز به این صورت هست که صرافی به عنوان واسطه عمل کرده و جزوی از طرف معامله نیست. در این روش صرافی در قبال دریافت کارمزدی، خریداران و فروشندگان را به یکدیگر متصل می کنه و معامله بین طرفین انجام میشه و صرافی به عنوان واسطه از هر طرف کمیسیون کسر می کنه. بیشتر صرافی های جهانی از این روش استفاده کرده و طرفداران زیادی داره. کاربران هم از این روش معامله راضی بودن و استفاده می کنن.

تحریم های مالی ایران توسط آمریکا

تحریم های مالی ایران توسط آمریکا

همانطور که گفتیم تحریم ها به سمت ارز های دیجیتال هم سرایت کرده و وزارت خرانه داری آمریکا با تحت فشار قراردادن و اجبار، بنیانگذارن کیف پول های ارز دیجیتال و صرافی های خارجی بزرگ را مجبور می کنه که دسترسی کشور های مورد تحریم مثل ایران را به ابزار های معاملاتی مسدود کنن. همین امر باعث شده کاربران ایرانی با ترس مواجه بشن و نگران بلوکه شدن حساب و کیف پول های خودشون شن. آمریکا با هدف مقابله با تامین مالی تروریسم، جلوگیری از پولشویی و ... این تحریم ها رو اعمال کرده و امینت خودش را در منطقه حفظ می کنه.

همه فشار ها و تحریم های آمریکا به کشور های از جمله ایران باعث شده کاربران حوزه ارز دیجیتال راه هایی برای دور زدن تحریم ها استفاده کنن. یکی از مزیت های بلاک چین و ارز های دیجیتال قابل شناسایی و نطارت نبودن آن است. از اول هم هدف ارز های دیجیتال غیر متمرکز و قابل نظارت نبودن آن بوده ولی قدرت دولت ها بیشتر از قدرت صرافی ها هست و باعث میشه دولت های به این حوزه دخالت کنن و قوانینی اعمال کنن.

روش های دور زدن تحریم های صرافی ها برای کاربران ایرانی

روش های دور زدن تحریم های صرافی ها برای کاربران ایرانی

ارز های دیجیتال با توجه به گسترده شدن شان طرفداران زیادی پیدا کرده و روز به روز هم به تعداد این افراد اضافه میشه. کاربران کشور های تحریم دوست دارن در صرافی های بزرگ فعالیت کنن اما به دلیل تحریم ها، صرافی اجازه فعالیت به کاربران کشور های مورد تحریم رو نمیده. کاربران هم برای فعالیت در این صرافی های و دور زدن تحریم ها راحل هایی پیدا کردن و دارن از این طریق در این صرافی معامله می کنن.

البته این کار بسیار پر ریسک بوده و در صورت شناسایی مشکلاتی برای کاربر پیش میاد و حساب مسدود میشه. در ادامه چند روش برای دور زدن تحریم ها رو برای شما اماده کردیم تا بتونین از صرافی های بزرگ دنیا استفاده کنین.

1. استفاده از VPN و تغییر آی پی 

 استفاده از VPN و تغییر آی پی

کلمه VPN از کلمه Virtual Private Network گرفته شده و به معنی شبکه خصوصی مجازی است. این نرم افزار های آی پی را تغییر میده و باعث ناشناس ماندن هویت در فضای آنلاین میشه. VPN این کار را با تغییر آی پی به یکی از کشور هایی که در نرم افزار انتخاب می کنین و اتصال به سرور آن کشور، محل سکونت اصلی را نامشخص میشه و به راحتی و بدون نگرانی به صرافی متصل شد.

البته در استفاده از VPN باید به نوع آن دقت داشته باشیم و از هر وی پی ان برای اتصال استفاده نکنیم. باید برای اتصال به صرافی ها از وی پی ان ثابت استفاده کنیم. این نوع وی پی ان ها به سرور چندین کشور دسترسی دارن و آی پی هر سرور ثابت و بدون تغییر بوده و با شماره گذاری مشخص میشه.

به همین دلیل کاربر میتونه در هر بار اتصال به همان سرور متصل بشه و دفعات قبل هم به اون سرور وصل بوده و در کل ثابت هست که باعث میشه صرافی به آی پی مشکوک نشه. چون صرافی های ارز دیجیتال به تغییر آی پی حساسیت نشان میدن و در صورت تکرار پس از مدتی احتمال مسدود شدن حساب هست. 

نگرانی بعدی در مورد VPN با آی پی ثابت وجود داره اینکه در ارتباط با قطعی اینترنت حین استفاده از وی پی ان هست. و چون در حین قطع شدن مدتی زمان میبره تا دوباره به سرور وصل بشه این باعث میشه در اون مدت ای پی ایران رو نشون بده و صرافی ارز دیجیتال مشکوک بشه و مشکلی برای حساب پیش بیاد.

برای رفع این مشکل بعضی از VPN ها از قابلیت KillSwitch استفاده می کنه در این اگر اینترنت قطع شد فورا اینترنت مروگر هم قطع میشه و دیگه هیچ آی پی نشون داده نمیشه و مشکلی برای اکانت معاملاتی در صرافی پیش نمیاد.

2. استفاده از VPS

استفاده از VPS

سرور خصوصی مجازی (Virtual Private Server) یا به اختصار VPS یکی دیگر از ابزار های کاربران ایرانی برای معامله در صرافی های خارجی که ایران را تحریم کردن است. وی پی اس یک نوع سرور برای میزبانی وب هست که توسط شرکت های هاستینگ و در انواع مختلف به کاربران داده میشه.

نحوه کارVPS به این صورت هست که سرور های مجازی برای ذخیره و پشتیبانی از سایت، به یک مرکز داده(دیتا سنتر) وصل میشه. بر همین اساس موقیعت فیزیکی این دیتا سنتر ها، سرور های مجازی به دو نوع ایرانی و خارجی تقسیم میشه.

دیتاسنتر سرور های خارجی در خارج از کشور قرار داره. با وصل شدن به این دیتا سنتر و استفاده و خرید وی پی اس خارجی، آی پی سیستم شما تغییر کرده و به راحتی میتونن از این امکان استفاده کنین و به صرافی های خارجی وصل بشین و معامله کنین.

از مزیت های VPS میشه به این اشاره کرد آی پی مربوط به کشوری که دیتاسنتر سرور مجازی شما در آن قرار دارد به هیچ وجه تغییر نمی کنه و در هنگام استفاده از VPS، صرافی های آنلاین نمیتونن ایرانی بودن کاربر را تشخیص بدن. VPS راحل خوبی برای فعالیت در صرافی های خارجی هست. بهترین سرور کشور هایی که برای معامله در صرافی های بین المللی میشه استفاده کرد کشور های هلند، کانادا و انگلستان هست.

در انتخاب VPS باید به مشخصات سیستمی که قرار است با آن وارد صرافی شد را با دقت انتخاب کرد. چوی وی پی اس به صورت یک سیستم کامپیوتر و باید متناسب با کارکرد خودتون رم و مقدار فضای ذخیره سازی را انتخاب کنین. علاوه بر این مشخصات باید به پشتیبانی و عدم قطعی VPS هم دقت کرد. 

3. استفاده از صرافی های ایرانی 

استفاده از صرافی های ایرانی

بطور خلاصه تحریم کشور های بزرگ باعث شده صرافی های خارجی کشور ما رو در لیست تحریم قرار بدن. کاربرانی هستن که از طریق تغییر آی پی با این صرافی ها کار می کنن. در این پلتفرم ها از امکانات زیادی برای معامله استفاده می کنن. این روش ریسک بسیار بالایی داشته و با هر گونه شک و شناسایی فورا حساب شخص را مسدود می کنن 

یکی از راه های دور زدن تحریم و استفاده نکردن از صرافی خارجی، این است که از صرافی های آنلاین ایرانی که تعداد آن ها روز به روز بیشتر میشه استفاده کرد. و ارز دیجیتال مورد نظرتون رو از این صرافی ها بخرین و در کیف پول خودتون ذخیره کنین.

در زمان نیاز دوباره از طریق همان صرافی اقدام به فروش ارز دیجیتال کنین. صرافی های آنلاین از طریق اتصال به صرافی های خارجی ارز دیجیتال مورد نیاز ما رو تامین می کنن. کاربران هم میتونن از این طریق اقدام به خرید کنن تا ریسک معامله در صرافی های خارجی را نداشته باشن.

کاربرانی هم هستن اهل ریسک نبود و از فعالیت در این صرافی ها میترسن. این افراد میتونن از صرافی های ایرانی که هر کدام یک سری ویژگی هایی دارن که کاربران با سلیقه خود این صرافی را انتخاب می کنن و به معامله میپردازه. کاربران صرافی های ایرانی باید بعد از خرید ارز دیجیتال مورد نظر به کیف پول دیجیتالی خودشون انتقال بدن تا دارایی آن ها در امینت باشه.

جمع بندی و کلام آخر

ما سعی کردیم در مقاله روش های دور زدن تحریم های صرافی ها برای کاربران ایرانی درمورد تحریم آمریکا علیه ایران و تحریم هایی که صرافی های ارز دیجیتال به کشور ایران داشتن بپردازیم به راهایی که میشه این تحریم ها رو دور زد هم اشاره کردیم. اولین گزینه ای که باید قبل از وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال بهش توجه کنین، بالا بردن دانش و آگاهی تون در این زمینه هستش. همیشه قبل از کار کردن با هر صرافی خارجی از این مطلع بشین که محدودیت هایی برای کاربران ایرانی گذاشتن، یا نه؟

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه و بتونین بهترین استفاده رو ازش ببرین. صرافی اینانس در کنار شماست تا بهترین نتیجه ها رو در این بازار کسب کنین. پیشنهادات و ایده های خودتون رو در بخش نظرات با ما در میان بزارین.در رابطه با بحث امنیت در ارز های دیجیتال هم میتونین مقاله کلاهبرداری ارز های دیجیتال رو هم مطالعه کنین.


نظرات کاربران در مورد روش های دور زدن تحریم های صرافی ها برای کاربران ایرانی
  • دور زدن تحریم ها همین بود

    • بله مطالب لازم برای دور زدن تحریم های صرافی ها رو در متن مقاله ارائه کردیم.

    رود بر شما،اگر google Authenticator رو روی تلفن همراه دست دوم ولی فلش شده و تنظیم کارخانه نصب کنیم، آیا ممکن هست به خاطر اینکه قبلا ازین دستگاه وارد سایت های ایرانی شدیم device لو رفته باشه و هویت ایرانی ما توسط صرافی مشخص بشه؟ آیا باید از یک گوشی صف

    • سلام به شما کاربر عزیز، دراستفاده تون از google Authenticator با گوشی دست دوم براتون هیچ مشکلی پیش نمیاد و ربطی به گوشی و مراجعه به سایت های ایرانی اصلا نداره.

    سلام میتونم شمارتون و داشته باشم جهت مشاوره ؟

    • در بخش ارتباط با ما شماره ما جهت مشاوه هم هست

سوال امنیتی :7+84 = ?