رویکرد بالا به پایین در کریپتو چیست؟

1402/01/09

سرمایه گذاران هنگام سرمایه گذاری و معاملات، عوامل مختلف اقتصادی رو بررسی می کنن تا تاثیر این عوامل بر بازار کل و سهام خودشون رو بررسی کنن. سرمایه گذاران کاهش یا افزایش نرخ ها، ناخالصی های داخلی، تورم و... رو تجزیه و تحلیل می کنن. این نوع تجزیه و تحلیل ها در فناوری بلاک چین و دنیای کریپتوکارنسی ها نیز وجود داره و بیشتر به تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال مربوط میشه. به علت وجود پروژه های بسیار زیاد در دنیای کریپتوکارنسی کاربران نیازمند رویکردی هستن که بهترین فرصت ها و موقعیت ها رو بهشون نشون بده. رویکرد بالا به پایین در حوزه ارزهای دیجیتال کمک زیادی به کسب سود و سرمایه گذاری می کنه.

رویکرد بالا به پایین رد کریپتو:

رویکرد بالا به پایین رد کریپتو:

در رویکرد بالا به پایین، تحلیل گران سطوح بالای اقتصادی یعنی اقتصاد جهانی، بعد سطوح اقتصاد کشور، سطوح اقتصاد صنعت و در آخر سطوح اقتصاد شرکت رو تجزیه و تحلیل می کنن. در اصل نقطه شروع رویکرد بالا به پایین، اخبار اقتصادی یا سیاسی در سطح جهان هست. برای مثال زمانی که پالایشگاه های نفت دچار مشکل یا صدمه میشن، تولید نفت کاهش می یابد که سبب کاهش توزیع نفت و افزایش قیمت در جهان میشه. نوسانات قیمت نفت در دنیا بر تمامی صنایع ای که مربوط به نفت هستن مثل پتروشیمی تاثیر می ذاره.

بنابراین تحلیل گران با شنیدن چنین خبری ابتدا به تجزیه و تحلیل وضعیت اقتصاد جهان می پردازه که افزایش قیمت نفت تا چه زمانی ادامه داره و تاثیرات افزایش قیمت نفت بر زندگی و... چه خواهد بود. سپس وضعیت کشور خودش رو مورد بررسی قرار میده که با وجود شرایط پیش اومده امکان صادرات نفت به سایر کشورها رو داره یا خیر. در مرحله بعدی تحلیل گر صنعت رو مورد بررسی قرار میده که آیا در وضعیت مناسبی قرار داره یا خیر. و در آخر شرکت های فعال در این زمینه رو تجزیه و تحلیل می کنه.

بنابراین بازار ارزهای دیجیتال پر از پروژه های مختلف هست که هرکدوم قابلیت و ویژگی هایی دارن که انتخاب بهترین پروژه از بین پروژه های مختلف سخت هست. رویکرد بالا به پایین می تونه کمک شایانی به کاربران برای انتخاب پروژه بکنه. با رویکرد بالا به پایین در کریپتو، به تصاویر بزرگ تر از صنعت کریپتوکارنسی نگاه می کنن. رویکرد بالا به پایین به سوالاتی مانند صنعت ارزهای دیجیتال به کجا می رود؟، بزرگ ترین موانع پیشرفت این صنعت چیست؟، مشکلات راه حل ها؟ و... پاسخ میده.

این دیدگاه کلی صنعت ارزهای دیجیتال به شمار میره که نباید با با نگاه کلی در اقتصاد سنتی اشتباه گرفت. در واقع رویکرد بالا به پایین، آینده کل دنیای ارزهای دیجیتال رو در ماه ها، سال ها، یا چندین سال آینده مورد بررسی قرار میده و پیش بینی می کنه. تمرکز سرمایه گذاران اغلب برای دو سال آینده هست.

در رویکرد بالا به پایین برای تحقیق درباره پروژه ای و تجزیه اون، ابتدا یک اصل اساسی مورد توجه قرار می گیره، سپس اون اصل به چندین اصل کوچک تر تقسیم بندی میشه، سپس پروژه های مرتبط با اصول برای سرمایه گذاری انتخاب میشن. با رویکرد بالا به پایین ابتدا اصول مهم هستن و سپس ادعای پروژه ها.

رویکرد بالا به پایین برای پروژه های ارزهای دیجیتال سخت تر از رویکرد پایین به بالا هست.

بیشتر بخوانید: نرخ بهره چیست و چه تاثیری بر ارزهای دیجیتال می گذارد؟

رویکرد پایین به بالا در کریپتو:

رویکرد پایین به بالا در کریپتو

نهنگ ها، سرمایه گذاران و اکثر مردم هنگام سرچ بهترین پروژه های ارزهای دیجیتال از رویکرد پایین به بالا استفاده می کنن. رویکرد پایین به بالا شامل پارامترهای مختلف مثل کل ارزش قفل شده، ردیاب قرارداد هوشمند،  فعالیت کیف پول، پست های توییتر، پروژه های مختلف در لانچ پد بایننس و... هست که افراد بدون آگاهی از این رویکرد از این پارامترها اسفاده می کنن. رویکرد پایین به بالا در دراز مدت مناسب نیست ولی در شرایط خاص کاربرد خوبی داره. روش های رایج تحقیق درباره پروژه های ارزهای دیجیتال تا حدودی سطحی هستن و می تونن در کوتاه مدت پاسخ گو باشن، پس نیازمند مقداری تغییرات هستن. رویکرد پاینن به بالا و در نظر گرفتن پارامترهای بیان شده در بهترین فرصت ها نتیج متوسطی رو فراهم می کنن و بدون روش مطالعه معکوس اون (رویکرد بالا به پایین) ناقص هستن.

مقاله پیشنهادی: تاثیر جنگ بر قیمت ارزهای دیجیتال

چگونه از رویکرد بالا به پایین استفاده کنیم؟

چگونه از رویکرد بالا به پایین استفاده کنیم؟

استفاده از رویکرد بالا به پایین در طولانی مدت جوابگو هست و باید پروسه ای رو طی کنین.

در ابتدا باید مفاهیم بلک چین رو متوجه بشین و اطلاعات لازم مرتبط با فناوری های استفاه شده در حوزه کریپتوکارنسی و... کسب کنین. مباحث فنی که در رمزارزها وجود داره، وابسته به هم دیگه و پیوسته هستن و برای درک یک مبحث باید مباحث دیگه رو متوجه شده باشین. برای درک کامل مباحث باید خیلی تلاش کنین و زمان مناسبی صرف یادگیری مطالب کنین. نگران عدم بررسی تمام پروژه ها نباشین، چرا که پروژه های زیادی در صنعت کریپتوکارنسی وجود داره و بر تعداد این پروژه ها افزوده میشه. پروژه های مختلف سرمایه گذاری آینده دار کمیاب هستن و نیازی به بررسی تمام پروژه ها و سرمایه گذاری در همه اون ها نیست و فقط شناخت و سرمایه گذاری در پروژه های کمیاب آینده دار کافی هست.

باید مباحث فنی ابتدایی رو متوجه بشین. در تمامی مهارت ها به کاربران تاکید میشه که مباحث پایه رو جدی بگیرن تا در ادامه دچار مشکل نشن. در حوزه کریپتوکارنسی برای درک کامل بلاک چین و رمزنگاری اون ها، باید از برنامه نویسی، ریاضیات و رمزنگاری اطلاعات کافی داشته باشین.

پارامترهای رویکرد بالا به پایین در کریپتو:

پارامترهای رویکرد بالا به پایین در کریپتو:

برای استفاده از رویکرد بالا به پایین در حوزه کریپتوکارنسی، پارامترهای مختلفی رو باید در نظر گرفت.

  • درک فنی اولیه:

تجربه توسعه نرم افزار و اطلاعات مرتبط با علوم کامپیوتر به فعالیت در بازار در ارزهای دیجیتال و رویکرد بالا به پایین در کریپتو کمک شایانی می کنه. همون طور که بیان کردیم اطلاع از اصول اولیه، کسب اطلاعات کافی در رویکرد بالا به پایین مهم هست. برنامه نویسی، رمزنگاری و ریاضیات از مهارت های پایه ای هستن که برای درک بهتر فناوری بلاک چین و رمزنگاری مورد نیاز هستن.

  • آینده بازار ارزهای دیجیتال:

رویکرد بالا به پایین در کرپیتو، دیدگاهی بلند مدت هست و هر چیزی به گذر زمان وابسته هست. فرض بر این هست که دنیای غیرمتمرکز بر دنیای واقعی غالب خواهد شد و ساختار جامعه رو از جنبه های مختلف شکل خواهد داد. برای آینده بهتره امید زیادی داشته باشین.

  • مشارکت:

برای درک بهتر فناوری بلاک چین و کریپتوکارنسی بهتره وارد حوزه کریپتو بشین و فعالیت و تعامل مستقیم داشته باشین.

  • استفاده از دانش دیگران:

افراد هر لحظه فرصت یادگیری درباره ارزهای دیجیتال رو ندارن و فراوانی مطالب این حوزه برای افراد مبتدی ممکن هست سخت باشه. افراد می تونن از نتایج و تحقیقات دیگران در حوزه کریپتوکارنسی استفاده کنن و از این طریق به دانش و اطلاعات خودشون رو تکمیل کنن.

نتیجه و جمع بندی:

سرمایه گذاران باید توجه داشته باشن که هیچ رویکردی ثابتی برای سرمایه گذاری وجود نداره و هر رویکردی جنبه های مثبت و منفی داره. برای تبدیل شدن به سرمایه گذاری موفق افراد باید مطالعه و اطلاعات کافی در حوزه کریپتوکارنسی داشته باشن و تجربه های زیادی کسب کنن.


نظرات کاربران در مورد رویکرد بالا به پایین در کریپتو چیست؟
سوال امنیتی :3+60 = ?