رکود بازار ارزهای دیجیتال در پی تشدید تنش های نظامی اروپای شرقی

1400/12/08
رکود بازار ارزهای دیجیتال در پی تشدید تنش های نظامی اروپای شرقی

پس از تشدید تنش‌ها در اروپای شرقی بین روسیه و اوکراین، کل ارزش بازار ارز دیجیتال طی 24 ساعت با افت 9 درصدی به 1.5 تریلیون دلار رسید. قیمت بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، در 24 فوریه به 35 هزار دلار و کمتر رسید و امروز 27م فوریه در آستانه 39 هزار دلار است.
بیت کوین در ابتدا به دلیل کاهش احساسات مثبت سرمایه گذاران طبق شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال به 34500 دلار کاهش یافت و دلیل آن کاهش  ارزش بیش از 10 درصدی سایر ارزهای دیجیتال در مدت زمان نسبتاً کوتاه در سراسر جهان بوده است. به عنوان مثال، در کمتر از یک روز، اتریوم (ETH)12درصد از ارزش بازار خود را از دست داد وCardano و Solana 16 درصد سقوط کردند.

کاهش ارزش سهام سیستم مالی سنتی در سه قاره

پیامدهای رویارویی روسیه و اوکراین بر بازارهای سهام، فیوچرز و شاخص‌ها در سه قاره از جمله ایالات متحده، اروپا و آسیا تأثیر گذاشته است. با این حال، به گفته تحلیلگر مالی آلکس کوپتسیکویچ ، ارزش دارایی سنتی هنوز بهتر از ارزهای دیجیتال هست که این نشان دهنده بی ثبات بودن ارزهای دیجیتال است.
 به گفته این تحلیلگر، ارزهای دیجیتال جایگزین ضعیفی برای طلا به عنوان پوشش تورمی هستند. کوپتسیکویچ با اشاره به درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین، اظهار داشت: تشدید تنش در اطراف اوکراین بر دارایی های پرخطر فشار آورده و در چنین شرایطی، دارایی های پرریسک همچون ارزهای دیجیتال به کاهش بیشتر ادامه خواهند داد.
با این حال، علی‌رغم توسعه نامطلوب بازار ارز دیجیتال Glassnode می‌گوید که سرمایه‌گذاران همچنان BTC را نگه می‌دارند. همچنین بر اساس گزارش‌ ها، نهنگ ‌های بیت ‌کوین و سرمایه ‌گذاران بلندمدت در حال حاضر رکوردی را در اختیار دارند که 76.5 درصد از ارزهای دیجیتال اصلی را تشکیل می‌دهند. این ممکن است به این معنی باشد که برخی از سرمایه گذاران هنوز معتقدند که بیت کوین یک محافظ قابل اعتماد در برابر تورم است.

توصیه های کارشناسان مالی

برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال توصیه هایی در مورد بهترین روش های مقابله با آخرین رکود بازار ارائه می دهند که مدیریت وضعیت فعلی از جمله این موارد می باشد. و پیشنهاد آنها سرمایه گذاری به مقدار کم می باشد تا در صورت ضرر، تأثیر منفی بر سبد مالی کلی فرد زیاد نباشد.
 آنها همچنین پیشنهاد می کنند که مردم باید از نظارت بیش از حد بر سرمایه گذاری های خود خودداری کنند. برای مثال، همفری یانگ، کارشناس امور مالی شخصی، پیشنهاد میدهد تا سرمایه خود را بیش از حد بررسی نکنید در غیر اینصورت ممکن است در زمان اشتباه بفروشید و ضرر کنید. بیل نوبل، تحلیلگر فنی ارشد در پلتفرم تحلیل رمزارز Token Metrics می گوید: اگر موقعیت های خود را کوچک نگه دارید، نوسانات قابل تحملتر خواهد بود.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس مرجع خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد رکود بازار ارزهای دیجیتال در پی تشدید تنش های نظامی اروپای شرقی
سوال امنیتی :3+92 = ?