زخم BUSD بر پیکره بایننس عمیق تر شد!

1401/12/04
زخم BUSD بر پیکره بایننس عمیق تر شد!

زخم BUSD بر پیکره بایننس عمیق تر شد! بهتره بدونین توکن BNB کوین اصلی شبکه بلاک چین بایننس، به دنبال اقدامات نظارتی علیه استیبل کوین BUSD موقعیت خودش رو در مقابل ارز دیجیتال بیت کوین از دست میده. به نظر شما آیا استیبل کوین BUSD می تونه دچار سقوط قیمتی بشه؟ اگه استیبل کوین BUSD از بین بره چه پیامدهایی برای بایننس ممکنه پیش بیاد؟ جایگزینی برای استفاده از استیبل کوین بایننس یو اس دی دارین؟ اصلا می دونین دلار بایننس چیست؟ در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

آشنایی با استیبل کوین BUSD

استیبل کوین ها ارزهای رمزپایه ای هستن که ارزش اون ها به دارایی های دیگه متصل هست. ارز دیجیتال BUSD نوعی استیبل کوین هست که توسط پکسوس و بایننس راه اندازی شده و یکی از معدود استیبل کوین هایی هست که با استانداردهای نظارتی سختگیرانه NYDFS مطابقت داره. ارز دیجیتال BUSD یکی از انواع استیبل کوینی هست که با دلار پشتیبان میشه. همچنین استیبل کوین BUSD یا دلار بایننس یه رمزارز قانون گذاری شده و وابسته به دلار آمریکا هست. در ازای هر واحد BUSD یه دلار آمریکا در ذخایر این ارز وجود داره. به عبارت دیگه، ذخایر BUSD با نسبت 1 به 1 به دلار آمریکا وابسته هست.

زخم استیبل کوین BUSD بر پیکره بایننس عمیق تر شد!

جالب اینجاست که بدونین توکن BNB تومن اصلی شبکه بلاک چین بایننس در پی اقدامات نظارتی علیه BUSD موقعیت خودش رو در برابر بیت کوین از دست میده. نسبت BNB/BTC لیست شده در صرافی بایننس در اوایل روز سه شنبه به 0.01257 کاهش پیدا کرد و به کمترین میزان از 2 آگوست 2022 رسید. به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از پکسوس قیمت جفت BNB/BTC تقریبا 13 درصد کاهش پیدا کرده بود. این شکایت به دلیل نقض قوانین حمایت از سرمایه گذار با صدور BUSD بود که رگولاتورهای SEC اون رو یه اوراق بهادار ثبت نشده می دونن. اقدام SEC با دستوری از سوی دپارتمان خدمات مالی نیویورک همراه شد که از پکسوس خواسته بود از ضرب استیبل کوین BUSD یا دلار بایننس جلوگیری کنه.

خارج شده سرمایه از استیبل کوین BUSD یا دلار بایننس و وارد شدن اون به ارز دیجیتال بیت کوین کهزمانی به عنوان یه پناهگاه امن شناخته میشد، شاید از این باور ناشی میشه که سرکوب نظارتی علیه BUSD در واقع حرکتی علیه بایننس هست. در حالی که BUSD توسط پکسوس صادر و بازخرید میشه، این استیبل کوین توسط بایننس به بازار عرضه میشه. در ماه سپتامبر صرافی بایننس به دلیل BUSD توکن های USDC، پکسوس دلار و TUSD رو از فهرست خودش خارج کرد تا نقدینگی وارد BUSD بشه.

بیشتر بخوانید: تتر بهتر است یا BUSD؟

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد زخم BUSD بر پیکره بایننس عمیق تر شد!
سوال امنیتی :5+74 = ?