سال نوی چین و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین!

1401/11/01
سال نوی چین و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین!

 سال جدید چین و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین؛ آیا تاریخ تکرار می شود؟ با نزدیک شدن سال جدید چینی، شاهد نوسان بیت کوین در اثر این رویداد هستیم. تاریخ نشون میده که قیمت بیت کوین در ماه جشن سال نوی چینی کاهش پیدا می کنه. با این وجود همه ما در جریان هستیم که سال چینی یه سال قمری هست. به همین دلیل هر سال این مناسبت در روزهای متفاوتی جشن گرفته میشه. حدس و گمان های زیادی درباره افت و خیز قیمت بیت کوین بر اثر سال نوی چین وجود داره. در ادامه همراه ما باشین تا جزئیات این خبر رو بررسی کنیم.

نوسانات بازار کریپتو با نزدیک شدن به سال جدید چینی

سال جدید چینی نزدیک هست. این تعطیلات اغلب تاثیر زیادی بر قیمت ارزهای دیجیتال داره. به گزارش سایت کوین گپ، سال جدید چینی هر سال در روزهای متفاوتی جشن گرفته میشه. چون بر اساس تقویم قمری هست. امسال سال نوی چینی در 22 ژانویه 2023 شروع شده و در 24 ژانویه 2023 به پایان میرسه. در این مدت خیلی از خدمات فرابورس(OTC) چین بسته میه که می تونه باعث بشه تا نوسانات زیادی در بازار ارزهای دیجیتال به وجود بیاد.

طبق داده های منتشر شده قبلی، قیمت بیت کوین در هفته های منتهی به سال جدید چینی به شدن در نوسان و بیشتر قرمز بوده. مثلا در سال 2019 قیمت بیت کوین به طور پیوسته از 3.491 دلار درست قبل از سال نوی چینی به 3.397 دلار در طول تعطیلات کاهش پیدا کرد. در سال 2020 هم قیمت بیت کوین قبل از سال نوی چینی به زیر مقاومت 8.3 هزار دلاری کاهش پیدا کرد. اگرچه قیمت این ارز دیجیتال در اولین روز تعطیلات به 8.5 هزار دلار بازگشت، ولی تاریخ دوباره تکرار شد و در همون روز قیمت بیت کوین دوباره به کمتر از 8.3 هزار دلار برگشت.

تاثیر سال نوی چینی بر قیمت بیت کوین در سال 2023

جالب اینجاست که بدونین با نگاهی به عملکرد اخیر بیت کوین، کارشناسان معتقد هستن که شاید امسال تاریخ تکرار نشه. طبق عقدیه اون ها امسال چند عامل مهم دیگه وجود داره که خیلی بیشتر از جشن سال نوی چینی قیمت بیت کوین رو تحت تاثیر قرار میده. باید منتظر موند و دید که قیمت بیت کوین امسال در آستانه سال نوی چینی چجوری تغییر می کنه و چه چیزی در انتظار بیت کوین هست.

عوامل تاثیرگذار بر بازار در تعطیلات سال نوی چینی

شکی نیست که عوامل موثر بر بازار و ربات های تریدینگ همچنان بیشترین تاثیر رو بر بازار ارزهای دیجیتال دارن. شاید بشه گفت که این عوامل ستون های اصلی بازار کریپتو و ریزش و صعود حجم متفاوت هستن. به دلیل تعطیلات سال نوی چینی، بازارگردان های آسیایی به خصوص چینی ها همه عملیاتشون رو برای سه تا پنج روز متوقف می کنند. گرچه امکان اتوماسیون معاملات با استفاده از ربات های معاملاتی وجود داره، ولی باز هم نظارت و بررسی های دستی لازم هست. در نتیجه به دلیل تعطیلات سال نو، در بازار محدود شده و ممکنه نوسان شدیدتر بشه.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد سال نوی چین و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین!
سوال امنیتی :3+76 = ?