سوئینگ تریدینگ Swing Trading چیست؟

1401/08/21
سوئینگ تریدینگ Swing Trading چیست؟

ما سعی می کنیم در مقاله سوئینگ تریدینگ Swing Trading چیست؟ اطلاعاتی در مورد سوئینگ تریدینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ ارزهای دیجیتال بپردازیم و تفاوت ترید روزانه با سوئینگ تریدینگ رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از استراتژی سوئینگ تریدینگ سودهای زیادی به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران بازار قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده  و با فروش و خرید ارز دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران فراهم می کنه. به این ترتیب، شما می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین. برای کسب سود بیشتر نیز باید برای خودتون استراتژی معاملاتی خوبی داشته باشین. یکی از این استراتژی ها نیز استراتژی سوئینگ تریدینگ هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سوئینگ تریدینگ Swing Trading چیست؟ اطلاعاتی در مورد سوئینگ تریدینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ ارزهای دیجیتال بپردازیم و تفاوت ترید روزانه با سوئینگ تریدینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

استراتژی سوئینگ تریدینگ چیست؟

استراتژی سوئینگ تریدینگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سوئینگ تریدینگ یا Swing Trading رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این استراتژی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سوئینگ تریدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سوئینگ تریدینگ یا معامله های نوسانی انواعی از معامله هست که در اون تلاش بر این هست که سودهای کوتاه مدت تا میان مدت از یه سهام طی چند روز تا چند هفته به دست بیاد. معامله گران در این نوع از تجارت در درجه اول از تحلیل تکنیکال برای پیدا کردن فرصت های تجاری استفاده می کنند تا سود به دست بیارن.

مقاله پیشنهادی: آموزش ترید در ارزهای دیجیتال

این معامله گران و تریدرها ممکنه علاوه بر تجزیه و تحلیل روند و الگوهای قیمت، از تحلیل فاندامنتال استفاده کنند. همچنین سوئینگ تریدینگ نوعی استراتژی معاملاتی هست که تریدر سعی می کنه در بازه زمانی کوتاه یا متوسط از نوسانات قیمت سود به دست بیاره. هدف در این استراتژی گرفتن نوسانات بازار هست که طی چند روز تا چند هفته انجام میشه. استراتژی سوئینگ تریدینگ بهترین روش در بازارهای دارای معاملات زیاد هست. اگه یه روند قوی در یه تایم فریم بالاتر وجود داشته باشه، فرصت های سوئینگ تریدینگ زیاد هست.

مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ چیست؟

مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ

همونطور که گفتیم، سوئینگ تریدینگ یا معامله های نوسانی انواعی از معامله هست که در اون تلاش بر این هست که سودهای کوتاه مدت تا میان مدت از یه سهام طی چند روز تا چند هفته به دست بیاد. این استراتژی مزایا و معایب زیادی به همراه داره که باید با اون ها آشنا باشین تا بهترین تصمیم رو برای استفاده از این استراتژی بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ بپردازیم.

مزایای سوئینگ تریدینگ

سوئینگ تریدینگ مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا مورد استقبال معامله گران و تریدرها قرار بگیره. برخی از این مزایا عبارت هستن از:

• اولویت تحلیل تکنیکال: روان بودن و فرایند اسون تحلیل تکنیکال، سرعت معامله گران رو در پیدا کردن فرصت های ورود به معامله بیشتر می کنه.

• بازدهی بیشتر در زمان کمتر: در سوئینگ تریدینگ معامله گران کمتر از سرمایه گذاران بلند مدتی در بازار حضور دارن و در عین حال مجموعه سودهاشون از نوسان گیران کوتاه مدتی کمتر نیست.

• مصرف بهینه تر زمان: سوئینگ تریدرها نسبت به معامله گرانی که به صورت روزانه ترید می کنند و در پایان روز کاری همه پوزیشن های خودشون رو می بندن، زمان کمتری رو برای تحلیل و بررسی بازار و کنترل معامله هاشون صرف می کنند.

معایب سوئینگ تریدینگ

سوئینگ تریدینگ در کنار مزایای زیادی که به همراه داره، معایبی نیز داره که باید با اون ها نیز اشنا بشین. برخی از معایب سوئینگ تریدینگ عبارت هستن از:

• پرداخت کارمزد بیشتر: سوئینگ تریدرها به ازای باز نگه داشتن معامله هاشون باید کارمزد بیشتری رو به صرافی ارز دیجیتال پرداخت کنند.

• نوسانات پایان هفته کاری: در پایان هفته کاری بازارهای مالی که با تعداد خریداران و فروشنده ها نامتوازن هست و نوسانات بازار زیاد میشه، امکان فعال شده ناگهانی حد سود و یا حد ضرر معامله گران وجود داره.

• تغییر ناگهانی روند بازار: در بعضی مواقع احتمال داره بازار در اثر انتشار اخبار اقتصادی و سیاسی مهم یا ورود و خروج نهنگ ها دچار تغییر روند یا تغییر ترند اصلی بشه و پوزیشن های باز معامله گران رو لیکوئید کنه.

• از دست دادن ماکزیمم بازدهی: برایند سود حاصل از معاملات سوئینگ تریدینگ در اغلب موارد از برایند سود سرمایه گذاران بلند مدتی کمتر هست.

تفاوت ترید روزانه با سوئینگ تریدینگ

تفاوت ترید روزانه با سوئینگ تریدینگ

تفاوت ترید روزانه با سوئینگ تریدینگ، زمان باز بودن پوزیشن ها یا موقعیت های معاملاتی هست. تریدهای سوئینگ معمولا بیشتر از یه شبانه روز طول می کشن. در حالی که تریدرهای روزانه پوزیشن های خودشون رو قبل از بسته شدن بازار و قبل از اتمام یه روز کامل می بندن. اگه هر دو تریدر با مبلغ یکسانی معامله کنند، تریدرهای سوئینگ معمولا با حجم کمتری ترید می کنند، در حالی که تریدرهای روزانه با حجم های بزرگ تر این کار رو انجام میدن. حجمی که ممکنه با لوریج 25 یا بیشتر نیز انجام بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سوئینگ تریدینگ Swing Trading چیست؟ اطلاعاتی در مورد سوئینگ تریدینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ ارزهای دیجیتال بپردازیم و تفاوت ترید روزانه با سوئینگ تریدینگ رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از استراتژی سوئینگ تریدینگ سودهای زیادی به دست بیارین. همونطور که گفتیم، که سوئینگ تریدینگ یا معامله های نوسانی انواعی از معامله هست که در اون تلاش بر این هست که سودهای کوتاه مدت تا میان مدت از یه سهام طی چند روز تا چند هفته به دست بیاد.


نظرات کاربران در مورد سوئینگ تریدینگ Swing Trading چیست؟
سوال امنیتی :9+83 = ?