سوشال تریدینگ(Social Trading) چیست؟

1401/12/17

سوشال تریدینگ یا Social Trading؛ یکی از شیوه های مدرن ترید در بازار ارزهای دیجیتال! بهتره بدونین سوشال تریدینگ یکی از روندهایی هست که استفاده از اون امروزه در بازار کریپتوکارنسی ها، فارکس، سهام و بورس در حال افزایش هست. ولی سوشال تریدینگ که بعضی وقت ها با اسم سوشیال تریدینگ هم دیده میشه به چه معنی هست؟ تا الان تجربه معاملات ناموفق رو داشتین؟ در این زمان چه کسی به شما دست میده؟ سوشال تریدینگ چه مزایایی به همراه داره؟ سوشال ترید چجوری کار می کنه؟

یکی از روش های سرمایه گذاری در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال، سوشال تریدینگ هست. این روش سرمایه گذاری امکان تقلید از نحوه انجام و همچنین سیگنال ارز دیجیتال در زمان های ورود و خروج از افراد حرفه ای و متخصص رو برای کاربران فراهم می کنه. برخلاف انجام معاملات در بازارهای مالی، سوشال تریدینگ به دانش و مهارت زیادی در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال نیاز نداره و می تونین به راحتی از اون استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سوشال تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد سوشال تریدینگ یا Social Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سوشال تریدینگ بپردازیم و عملکرد سوشال ترید در بازار ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

سوشال تریدینگ چیست؟

سوشال تریدینگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سوشال تریدینگ یا Social Trading رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که سوشال تریدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سوشال تریدینگ نوعی روش معاملاتی در بازارهای مالی از جمله سهام و ارزهای دیجیتال هست که فرصت رشد سریع رو برای سرمایه گذاران خرد فراهم می کنه. ایده اصلی این روش، یادگیری از استراتژی ها و سیاست های سرمایه گذاران بزرگ و پیروی و حتی تقلید از اون هاست. سوشال ترید می تونه باعث کاهش ترس از معاملات و ریسک بیشتر بشه و امنیت و آسایش بیشتری رو برای تریدرها و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال فراهم کنه.

جالب اینجاست که بدونین سوشال تریدینگ یا Social Trading معمولا به شکل یه شبکه اجتماعی دیده میشه، چون اجازه میده تا تریدرها با سایر اعضای پلتفرم معاملاتی سوشال ترید تعامل فکری و استراتژینگ بپردازن و در تصمیم گیری مشارکت داشته باشن. فراید سوشال تریدینگ در واقع با فراهم کردن یه پلتفرم متصل به بازارهای مالی، تریدرهای تازه کار و با سابقه رو قادر به اشتراک گذاری استراتژی های خود و کپی کردن از برنامه معاملاتی سایر افراد می کنه. تریدرها می تونن از اصول کلی سوشال تریدینگ استفاده کنند، ولی هزمان خودشون با کمک طیف وسیعی از اندیکاتورها و سیگنال ها، مسئولیت باز کردن معاملات رو بر عهده بگیرن.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری ارز های دیجیتال بهتر است یا ترید؟

سوشال تریدینگ چه مزایایی دارد؟

سوشال تریدینگ چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، سوشال تریدینگ یه روش سرمایه گذاری هست که به عنوان تجارت اجتماعی شناخته میشه. در واقع با کپی کردن یا ایده گرفتن از معاملات یه معامله گر دیگه ترجیحا با تجربه کافی و بازخورد قوی از سایر فعالان این عرصه رو سوشال تریدینگ می نامن. استفاده از سوشال تریدینگ می تونه مزایای زیادی به همراه داشته باشه که همین موضوع باعث میشه تا این روش معاملاتی محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای سوشال تریدینگ بپردازیم.

  • یکی از مزایای سوشال تریدینگ که باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از معامله گران و تریدرهای بازار قرار بگیره این هست که درآمد اضافی برای معامله گران موفق از راه فروش سیگنال فراهم می کنه. شما هم می تونین نقاط خرید و فروش رمزارزها رو شناسایی کرده و با فروش اون ها درآمد کسب کنین.
  • یکی دیگه از مزایای سوشال تریدینگ این هست که فضایی مناسب برای ارتباط برقرار کردن با سایر معامله گران و گوش دادن به پیش بینی اون ها و دیدن نظراتشون به وجود میاره.
  • فرصت پیگیری کردن نتایج معاملات سایر افراد به صورت لحظه ای در بازار ارزهای دیجیتال هم یکی دیگه از مزایای سوشال تریدینگ هست.
  • یکی دیگه از مزایای سوشال تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال این هست که فضای باز و شفافی ارائه میده و به دلیل اینکه داده های افرادی که سیگنال ارائه میدن به صورت خودکار فاش میشه و ضررها نمی تونه عمدتا مخفی بمونه.
  • درآمد انفعالی برای کپی کننده هایی که از سیگنال ها استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: سوئینگ تریدینگ SWING TRADING چیست؟

سوشال ترید چگونه کار می کند؟

سوشال ترید چگونه کار می کند؟

Social Trading با ایجاد دسترسی های سریع به مارکت های مالی کار می کنه. همونطور که فهمیدین، شما می تونین از سوشال تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنین. در سوشال تریدینگ معامله گران و تریدرهای مبتدی و با تجربه به صورت یکسان می تونن استراتژی ها، تجربه، تحلیل و.... رو به اشتراک بذارن و افراد دیگه هم کپی کنند. در واقع لازمه بگیم که فناوری های جدید و همچنین پلتفرم های پیشرفته، تبدیل شدن به یه معامله گر اجتماعی رو آسون تر از همیشه کرده. برای سوشال تریدینگ شما می تونین از یه پلتفرم جامع استفاده کنین و یا به صورت شخصی یه سوشال تریدینگ در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنین.

توجه داشته باشین که انگیزه تریدرهای حرفه ای و افرادی که تجربه خودشون رو در سوشال تریدینگ ها به اشتراک می ذارن، معمولا این هست که موقعیت و پاداش هایی از سوی پلتفرم دریافت می کنند. سوشال تریدینگ مزایا و معایبی داره. در صورتی که تصمیم ورود به پلتفرم های سوشال تریدینگ گرفتین، بهتره ابتدا با مزایا و معایب این روش معاملاتی آشنا بشین تا بتونین معاملات پرسودی انجام بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سوشال تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد سوشال تریدینگ یا Social Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سوشال تریدینگ بپردازیم و عملکرد سوشال ترید در بازار ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، سوشال تریدینگ معمولا به شکل یه شبکه اجتماعی دیده میشه، چون اجازه میده تا تریدرها با سایر اعضای پلتفرم معاملاتی سوشال ترید تعامل فکری و استراتژینگ بپردازن و در تصمیم گیری مشارکت داشته باشن. سوشال تریدینگ مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از معامله گران و تریدرها قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد سوشال تریدینگ(Social Trading) چیست؟
سوال امنیتی :9+62 = ?