شاخص ماینر رزرو miner reserve چیست؟

1401/07/10


شاخص ماینر رزرو miner reserve چیست؟ شاخص ماینر رزرو یکی از مهم ترین شاخص هایی هستش که میتونه به ما در زیر نظر گرفتن ماینر ها کمک کنه. با استفاده از این شاخص می تونین مقدار بیت کوین رو در والت ماینر ها ببینین. یکی از مزیت های این کار، اینه که می تونین قیمت ارز های دیجیتال رو از این طریق بررسی کنین. جالبه بدونین که این نوع شاخص اهمیت خیلی زیادی داره چون قیمت تمامی ارز های دیجیتال بازار ارز به این نوع شاخص بستگی داره. 

مقاله پیشنهادی: تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن 

شاخص ماینر ریسرو miner reserve چیست؟

ارز بیت کوین که یکی از محبوب ترین ارز های دیجیتال بازار شناخته میشه، در حدود 21 میلیون هستش که تا الان فقط هجده میلیون از اون استخراج شده. به دلیل اینکه استخراج بیت کوین به زودی تموم نشه، استخراج اون به نصب رسید. به همین دلیل میشه گفت بیت کوین ارزش خیلی زیادی پیدا کرد. با استفاده از شاخص ماینر رزرو می تونین قیمت این نوع ارز رو زیر نظر گرفته و از آینده اون برای سرمایه گذاری مطمئن بشیم. 

در این مقاله می خوایم شما رو با ماهیت شاخص ماینر رزرو و ویژگی های اون آشنا کنیم. اما بهتره قبل از صحبت در مورد ویژگی ها، کاربردها و دلیل اهمیت این نوع شاخص بسیار مهم در بازار ارز دیجیتال ، اطلاعات کلی و جامعی در مورد این نوع شاخص به دست بیاریم. پس بریم در ادامه مقاله با این نوع مفهوم بسیار مهم در بازار ارز دیجیتال آشنا بشیم. 

آشنایی با شاخص ماینر رزرو miner reserve 

شاخص رزرو یکی از مهم ترین شاخص های بازار ارز دیجیتال هستش که می تونین از اون برای پیش بینی آینده ارز های مختلف استفاده کنین. این نوع شاخص، میزان ارزهای دیجیتال و یا به نوعی دارایی ماینر هارو نشون میده و میتونه کمک بزرگی در شناخت ارز های دیجیتال باشه. شاید براتون سوال باشه که چطور میشه از طریق بررسی والت ماینرها به پیش بینی خوبی از ارزهای دیجیتال رسید؟

شاخص ماینر ریسرو miner reserve چیست؟

با بررسی شاخص رزرو، می تونین نسبت به افزایش و یا کاهش ارز آگاهی لازم رو به دست بیارین. به عنوان مثال، وقتی ارزش یه ارز دیجیتال کاهش پیدا میکنه، به این معنی هستش که ماینرها دارن سکه های خودشون رو به صرافی های دیگه ای میفرستن. با این کار به مرور زمان ارزش اون ارز دیجیتال کاهش پیدا میکنه و این یعنی طرف اون ارز نرین. 

اما اگه این اتفاق به صورت عکس رخ بده و ماینرها در حال افزایش داراییشون باشن، به این معنی هستش که ارزش اون ارز دیجیتال روز به روز افزایش پیدا میکنه. در واقع این نوع شاخص، صعودی و یا نزولی بودن بازار ارز دیجیتال رو نشون میده. 

اهمیت شاخص ماینر رزرو در بازار ارز دیجیتال

 تا این بخش از مقاله نسبت به کارکرد این نوع شاخص اطلاعات خوبی به دست آوردین. جالبه بدونین که این نوع شاخص اهمیت خیلی زیادی داره چون تعین قیمت ارز دیجیتال در بازار رو بر عهده داره. میتونین نمودار این نوع شاخص رو از سایت های معتبر و یا صرافی ها پیگیری کنین. با توجه به این نمودار می تونین میزان تولید ارز های دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدین. 

شاخص ماینر ریسرو miner reserve چیست؟

به عنوان مقال، هرچقدر میزان تولید یک ارز توسط ماینر افزایش پیدا کنه، قیمت اون کاهش پیدا میکنه و هرچقدر میزان تولید توسط ماینر کاهش پیدا کنه، قیمت اون هم کمتر میشه. بیت کوین یکی از محبوب ترین ارز های دیجیتال هستش که بالاترین میزان قیمت رو به خودش اختصاص داده چرا که به دلیل جلوگیری از اتمام بیت کوین، استخراج اون به نصف رسیده و درنتیجه بسیار کمیاب شده.

عوامل زیادی در افزایش تقاضا برای تولید بیت کوین توسط ماینرها دخیل هستن که از این بین می تونیم به میزان تقاضای بازار، میزان بیت کوین بازار، سقف مجاز و تعين شده براي توليد آن، تعداد ماينرهای درگير در استخراج بيت كوين، اشاره كنيم. 

جالبه بدونين كه در برخي موارد ميزان تقاضا براي خريد بيت كوين اونقدر زياد هستش كه ماينرها چاره اي جز استخراج اون ندارن. علاوه بر اين، هر ماينر براي توليد بيت كوين داراي سقف مجاز هستش. يعني اينكه ديگه نميتونه بيش از اون، نسبت به استخراج بيت كوين اقدام كنه. اخيرا، استخراج بيت كوين به دليل هزينه بر بودن اون، كاهش پيدا كرده. 

يكي از دلايلي كه باعث افزايش هزينه بر بودن اين نوع ارز ديجيتال محبوب شده اين هستش كه رقابت تنگاتنگي بين ماينرها جديد و مصرف بالاي انرژی برق وجود دارد. ماينرها نميتونن از برق شهري براي توليد بيت كوين استفاده كنن براي همين بايد يه انشعاباتي براش در نظر بگيرن. كه اين امر نياز به هزينه خيلي زيادي داره. جالبه بدونين كه كشورهايي مثل چين و هند از جمله كشورهايي هستند كه ماينرهاي بزرگ رو خريداري كرده و از اونها براي توليد ارز در كشورشون استفاده ميكنن. 

معيارهاي مهم در شاخص ماینر ريسرو

شاخص ماینر ريسرو داراي معيارهاي خاصی هستش كه در اين بخش از مقاله شما رو با معيارهاي عالي اون، آشنا می كنيم. 

• تعداد ماينر ها 

همونطور كه ميدونين ماينرها در تعيين قيمت ارز ديجيتال اهميت خيلي زيادي دارن. هر چقدر تعداد ماينر ها و توليد ارز ديجيتال افزايش پیدا کنه، تعداد اون ارز در بازار دیجیتال افزایش پیدا کرده و در نتیجه قیمتش کاهش پیدا میکنه. به روند نزولی قیمت ارز های دیجیتال، بازار خرسی گفته میشه. 

• نوع ماینر ها 

قدرت ماینر در تولید ارز دیجیتال خیلی مهم هستش. هر چقدر قدرت تولید ماینر زیاد باشه، تعداد ارز های دیجیتال تولید شده هم افزایش پیدا میکنه. 

• هزینه استخراج ارز دیجیتال

از زمانی که بیت کوین وارد عرصه ظهور شد، هزینه استخراج ارز دیجیتال هم بالا رفت که شامل هزینه دستگاه و هزینه برق ماینینگ میشه. هرچقدر هزینه موارد افزایش پیدا میکنه افراد کمی توانایی تهیه اون رو خواهند داشت. درنتیجه میزان ارزهای تولید شده کاهش پیدا کرده و قیمت اونها نسبت به قبل افزایش پیدا میکنه چون به صورت محدود به بازار عرضه میشن. 

• میزان ارز صرافی 

میزان ارز دیجیتالی که در صرافی ها وجود داره ممکنه دچار نوسان بشه. اما باید گفت که تعداد ارز های دیجیتال صرافی، تاثیر مستقیمی در قیمت اون داره. 

نحوه دسترسی به شاخص ماینر رزرو 

شاخص ماینر ریسرو miner reserve چیست؟

برای اینکه بتونین به این نوع شاخص دست پیدا کنین، باید از سایت های معتبر و مشهور کمک بگیرین. Cryptoquant و coinmarketcap از جمله سایت هایی هستن که می تونین با مشاهده نمودار اونها، ارز های دیجیتال رو به صورت دقیق مورد بررسی قرار بدین. از دیگر ویژگی های این دو سایت این هستش که توانایی انجام تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رو دارن و درنتیجه میتونن کمک بزرگی براتون باشن. 

مقاله پیشنهادی: معرفی وبسایت ها و پلتفرم های تحلیل تکنیکال

سخن پایانی 

بازار ارز دیجیتال دارای نوسانات زیادی هستش. برای اینکه بتونین سرمایه گذاری مناسبی روی ارز های دیجیتال داشته باشین، بهتره که نسبت به قیمت و آینده ارزها، اطلاعات خوبی به دست بیارین. شاخص ماینر رزرو miner reserve، شاخص مهم در بازار ارز دیجیتال هستش که به شما میزان دارایی والت ماینرها رو نشون میده. شما با بررسی دقیق میزان دارایی ماینرها می تونین از آینده ارز دیجیتال مورد نظر، آگاهی لازم رو به دست بیارین. 

در این مقاله سعی کردیم شما رو با ماهیت شاخص ماینر رزرو آشنا کرده و در مورد تمامی کاربردها و معیارهای مهم اون صحبت کنیم. با بررسی والت ماینر ها، اگر میزان ارز دیجیتال رو به کاهش باشه، به این معنی هستش که ماینر ها سکه ها و داراییشون رو به صرافی های دیگه میفرستن. این امر باعث کاهش قیمت و ارزش ارزهایی مثل بیت کوین میشه. اما اگه با مشاهده نمودار این نوع شاخص، متوجه شدین که ماینرها در حال افزایش داراییشون هستن، به این معنی هستش که میزان ارزش و قیمت ارز مورد نظر افزایش پیدا میکنه. 


نظرات کاربران در مورد شاخص ماینر رزرو miner reserve چیست؟
سوال امنیتی :8+79 = ?