شبکه آربیتروم Arbitrum چیست؟

1401/10/22
شبکه آربیتروم Arbitrum چیست؟

شبکه آربیتروم Arbitrum؛ حلال مشکلات اتریوم! چیزی در موردش شنیدین؟ می دونین شبکه آربیتروم چیست؟ بهتره بدونین شبکه بلاک چین اتریوم به عنوان یه پلتفرم برای توسعه برنامه های غیرمتمرکز در بازار ارز دیجیتال حجم کاربران زیادی رو در چند مدت اخیر وارد شبکه خودش کرده. متاسفانه این حجم ورودی بالا، باعث بروز مشکلاتی از جمله افزایش هزینه تراکنش های اتریوم و کاهش سرعت تراکنش ها شد. در نتیجه به منظور انتقال اتریوم با کارمزد کم، این شبکه آربیتروم رو برای حل این مشکلات ارائه داد. آربیتروم یکی از راه حل های لایه دوم اتریوم هست که سرعت بالایی در تراکنش ها ارائه میده.

مشکلات مقیاس پذیری اتریوم و کارمزدهای بالای تراکنش ها این روزها تقریبا برای هر کسی در دنیای ارزهای دیجیتال یه دانش عمومی هست. نکته مهم در مورد آشکار شدن نقاط ضعف خود به گونه ای آشکار این هست که دیگران رو هم دعوت می کنه که می خوان از اون دفاع کنند و از اون محافظت کنند، چون در حال تکامل هست. اتریوم 2.0 مسیری هست که برای بقای اتریوم خیلی مهمه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله شبکه آربیتروم چیست؟ اطلاعاتی در مورد شبکه آربیتروم یا Arbitrum به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های شبکه آربیتروم بپردازیم و نحوه کار آربیتروم رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم

شبکه آربیتروم چیست؟

شبکه آربیتروم چیست؟

 اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم شبکه آربیتروم یا Arbitrum رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که شبکه آربیتروم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شبکه آربیتروم پلتفرم ارائه دهنده لایه 2 بلاک چین هست. هدف اصلی این پلتفرم رو کاهش کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم می دونن. این بلاک چین تا الان عملکرد موفقی از خودش نشون داده و پلتفرم های معروف دیفای موفق شدن تا با استفاده از اون کارمزدهای شبکه رو به میزان قابل توجهی کاهش بدن. در این میان اتریوم یکی از شبکه هایی هست که استقبال زیادی از آربیتروم کرد.

مقاله پیشنهادی: مقیاس پذیری در بلاک چین چیست؟

جالب اینجاست که بدونین آربیتروم یا Arbitrum یکی از پروژه های مبتنی بر اتریوم هست که بستر مناسبی رو برای مقیاس پذیری و پردازش بدون محدودیت قراردادهای هوشمند ارائه میده. با کاهش هزینه های گس فی، تسریع روند پردازش تراکنش ها، آربیتروم اسم خودش رو به سر زبون ها انداخته و به یکی از موفق ترین راه حل های لایه 2 تبدیل شده. به کمک جابجایی محاسبات لایه اصلی اتریوم، آربیتروم از فشار لایه اول شبکه کم می کنه. این یعنی داده ها و محاسبات هر تراکنش در لایه دوم و بر بستر آربیتروم پردازش میشن، ولی توسط لایه اول به سرانجام میرسن. دلیل این موضوع هم میشه امنیت بالای لایه اصلی اتریوم باشه.

ویژگی های شبکه آربیتروم

ویژگی های شبکه آربیتروم

همونطور که گفتیم، آربیتروم یکی از پروژه های راه حل لایه دوم اتریوم هست که برای افزایش سرعت مقیاس پذیری قرارداد هوشمند اتریوم، ایجاد شده. این پروژه هدف خودش رو با افزودن حریم شخصی بیشتر به شبکه عملی کرده. در اصل بعد از بروز مشکلاتی در شبکه بلاک چین اتریوم، آپدیت آربیتروم به وجو اومد. این مشکلات شامل سرعت پایین تراکنش ها و همچنین هزینه بالای اجرای تراکنش ها بود. این شبکه ویژگی های زیادی داره که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های شبکه آربیتروم بپردازیم.

• هزینه های پایین

یکی از ویژگی های شبکه آربیتروم یا Arbitrum که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه و مورد استقبال کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره، هزینه های پایین این شبکه هست. جالب اینجاست که بدونین بلاک چین آربیتروم به عنوان یه راه حل مقیاس پذیری راه حل 2 علاوه بر افزایش معاملات و تراکنش های اتریوم، هزینه های معامله رو هم کاهش میده. همچنین با فناوری رول آپ می تونه هزینه های خودش رو نسبت به اتریوم کاهش بده و برای اعتبارسنج ها انگیزه کافی به وجود بیاره.

• سازگاری با ماشین مجازی اتریوم

یکی دیگه از ویژگی های شبکه آربیتروم، سازگاری با ماشین مجازی اتریوم هست که در سطح بایت کد هست و به صورت پیش فرض با هر زبانی که بتونه با ماشین مجازی اتریوم با EVM کامپایل کنه می تونه کار کنه. به این ترتیب، چون نیاز نیست که توسعه دهنده ها با زبان جدیدی قبل از ساختن شبکه آربیتروم درگیر بشن، توسعه در این پلتفرم آسون تر انجام میشه.

• ابزار قوی توسعه دهنده

یکی دیگه از ویژگی های شبکه آربیتروم این هست که به عنوان ابزار قوی توسعه دهنده شناخته میشه. تیم پشتیبانی این راهکار لایه 2 با تولید اسناد توسعه دهنده کامل، تلاش می کنند موانع ورود در زمان ساختن راه حل لایه دوم رو کاهش بدن. این افراد می تونن برای شروع کار از ابزارهای موجود برای اتریوم استفاده کنند و دیگه به بارگیری پلاگین ها یا کامپایلرهایی مثل Truffle یا Hardhat نیازی ندارن.

نحوه کار آربیتروم چگونه است؟

نحوه کار آربیتروم چگونه است؟

پروژه آربیتروم نوعی از تکنولوژی هست که به عنوان یه روش بهینه سازی رول آپ شناخته شده. این فناوری به قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم امکان ارسال پیام بین قراردادها و همچنین قراردادهای موجود در زنجیره لایه دوم آربیتروم رو میده. علاوه بر این، تقریبا همه تراکنش ها در لایه دوم اتریوم اجرا میشن و شبکه آربیتروم همه نتایج در زنجیره اصلی رو ثبت می کنه. با کمک این پروژه سیستم قابلیت افزایش سرعت عملکرد و کارآمدی خودش رو در حین پروسه داره. هر اعتبارسنجی در این پروژه می تونه بلوک رول آپ خودش رو بسازه و صلاحیت بلوکی دیگه رو تایید کنه. تکنیک رول آپ یا جمع آوری چگونگی استفاده اعتبارسنج از اطلاعات عمومی در جهت تکمیل حافظه زنجیره، از ورودهای بهینه توضیح میده تا به خوبی درک بشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله شبکه آربیتروم چیست؟ اطلاعاتی در مورد شبکه آربیتروم یا Arbitrum به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های شبکه آربیتروم بپردازیم و نحوه کار آربیتروم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، آربیتروم یا Arbitrum یکی از پروژه های مبتنی بر اتریوم هست که بستر مناسبی رو برای مقیاس پذیری و پردازش بدون محدودیت قراردادهای هوشمند ارائه میده. با کاهش هزینه های گس فی، تسریع روند پردازش تراکنش ها، آربیتروم اسم خودش رو به سر زبون ها انداخته.


نظرات کاربران در مورد شبکه آربیتروم Arbitrum چیست؟
سوال امنیتی :1+40 = ?