شوک بحران اوکراین و روسیه بر بازار ارز های دیجیتال

1400/11/24
شوک بحران اوکراین و روسیه بر بازار ارز های دیجیتال

 در پی افزایش تنش میان اوکراین و روسیه امکان حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین افزایش می یابد و کشور اوکراینی نیز رزمایش نظامی خود را در مرز مشترک این کشور برای نمایش قدرت نظامی خود انجام داده است و در میان این تنش ها رئیس جمهور امریکا جو بایدن در روز شنبه با همتای روسی خود گفت و گوی تلفنی کرد. جو بایدن به ولادمیر پوتین هشدار داد حمله روسیه به اوکراین واکنش قاطع و سریع غرب را در پی خواهد داشت و جایگاه روسیه در جامعه جهانی را پایین خواهد آورد. هم چنین از شهروندان آمریکایی ساکن اوکراین خواست تا هرچه سریع تر خاک این کشور را ترک کنند.
از طرفی با بیشتر شدن خطر درگیری میان این دو کشور وضعیت بازار جهانی سهام و ارزهای دیجیتال، حالت نزولی به خود گرفته اند. به حدی که قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 5 درصد کاهش یافته است و هم زمان با این افت قیمت در بازار ارز های دیجیتال، ارزش سهام شرکت های فعال در بازار بورس نیز کاهش پیدا کرده است و قیمت طلا و دلار امریکا در بازار جهانی افزایش یافته است. به گفته جیسون پاگولاتوس، یکی از تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، طبق داده های معاملاتی این بازار در 10 روز گذشته، بیشتر معاملات بیت کوین 41 تا 41.5 هزار دلار معامله شده است. از نظر جیسون این محدوده یک مقاومت برای بیت کوین به حساب می اید  اگر این سطح از بین برود، احتمالاً به سمت سطوح حمایت پایین حرکت خود را ادامه خواهد داد. اولین سطح حمایت قابل پیش بینی 38.5 هزار دلار است.

تسلط بیت کوین در بازار ارز های دیجیتال افزایش می یابد

btc

مارکت کپ بیت کوین نسبت به ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در این هفته به بالای 40 درصد رسید. معامله گران به طور معمول در جریان سقوط قیمت ارزهای دیجیتال قسمت بزرگی از سرمایه خود را وارد بیت کوین می کنند. چراکه در این شرایط سرمایه گذاری بیت کوین کم ریسک تر از سرمایه گذاری بر آلت کوین ها است. این اتفاق در سال 2018 در هنگامی که بازار بیت کوین شرایط نزولی خود را تجربه می کرد، تسلط بیت کوین از پایین ترین سطح 35 درصد به 72 درصد افزایش داد. در طول سال گذشته، این نسبت 30 درصد کاهش یافته، زیرا آلتکوین‌ها جلوتر از بیت کوین رشد کردند.برخی از تحلیلگران انتظار دارند بیت کوین برای چند ماه دیگر تحت فشار باقی بماند. یک موسسه سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در آمریکا (NYDIG) در گزارش این هفته خود نوشته است که در کاهش قیمت بهار سال گذشته، حدود شش ماه طول کشید تا شرایط بیت کوین بهبود یابد. در شرایط نزول فعلی بازار اگر این بار هم به همان اندازه طول بکشد، برگشت به قیمت قبلی بیت کوین تا ماه می به طول می انجامد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس مرجع خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال، جدید نرین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را برای هموطنان عزیز در بخش اخبار هر روز ارائه می کند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد شوک بحران اوکراین و روسیه بر بازار ارز های دیجیتال
سوال امنیتی :1+41 = ?