ایردراپ (Airdrop) چیست؟ نحوه شرکت در ایردراپ

1401/06/12
ایردراپ (Airdrop) چیست؟ نحوه شرکت در ایردراپ


ما می خواهیم در مقاله ایردراپ Airdrop چیست؟ به بررسی معنی و مفهوم کلی Airdrop و نحوه شرکت در ایردراپ بپردازیم. همچنین به شما یاد می دیم که چجوری بتونین از ایردراپ ارزهای دیجیتال توکن رایگان به دست بیارین. قبل از ظهور اینترنت، کسب و کارها برای تبلیغ محصولات و خدماتشون از طریق تلویزیون، رادیو و روزنامه مجبور بودن تا هزینه زیادی پرداخت کنند.

با این حال ظهور اینترنت و شبکه های اجتماعی باعث شد تا کسب و کارها به شکل تاثیرگذارتر و با هزینه کمتری به مخطبان هدف خود دسترسی داشته باشن. همچنین در این میان و در دنیای ارزهای دیجیتال، شکلی جدید از بازاریابی به وجود اومده که توجه های زیادی رو به خودش جلب کرده که به این پدیده عجیب، ایردراپ گفته میشه.
حتما تا الان اسم ایردراپ یا Airdrop رو در دنیای ارزهای دیجیتال شنیده باشین. ایا می دونین ایردراپ چیست؟ آیا تا الان اتفاق افتاده که بعد از چک کردن موجودی حساب کیف پولتون متوجه بشین که تعدادی توکن بهش اضافی شده؟

قطعا کسی این توکن ها رو اشتباها به حساب شما منتقل نکرده.اگه به تازگی اسم Airdrop به گوشتون خورده و می خواهین بدونین که چجوری در اون شرکت کنین، با ما در مجموعه صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس همراه باشین تا بهتون آموزش بدیم که چجوری این کار رو انجام بدین.

ایا می دونین که یه ارز دیجیتال جدید چجوری می تونه خودش رو در بازار شلوغ ارزهای دیجیتال جا بده و توسط تریدرهای حرفه ای مورد استفاده قرار بگیره؟ تعداد و تنوع زیاد ارزهای دیجیتال باعث شده تا پروژه های جدید برای جذب سرمایه های فعالان این بازار، علاوه بر تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سایت های مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال، به ابزارهای بازاریابی دیگه ای همراه با خلاقیت روی بیارن تا شاید بتونن پروژه خودشون رو در بین پروژه های دیگه، منحصر به فرد کنند. بهتره بدونین که ایردراپ یکی از این ابزارهای بازاریابی خلاقانه هست که در مقاله ایردراپ چیست؟ به بررسی مفهوم Airdrop و نحوه شرکت در ایردراپ می پردازیم.

ایردراپ چیست؟

ایردراپ چیست؟

در پاسخ به سوال ایردراپ چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که به توزیع رایگان ارزهای دیجیتال در بین کاربران، Airdrop گفته میشه. همچنین کلمه ایردراپ به این معنی هست که انداختن بسته های امدادرسانی از بالای هواپیما هست. این لغت در دنیای ارزهای دیجیتال نیز به معنی به دست اوردن توکن های دیجیتال بدون پرداخت پول هست. برای مثال از زمان برگزاری نخستین عرضه اولیه یا همون ICO اتریوم، هر چند وقت یکبار ایردراپ هایی برای کسانی که کیف پول اتریوم دارن برگزار میشه و توکن های رایگان واریز میشه.

به عبارت دیگه، Airdrop نوعی توزیع توکن و یا ارز دیجیتال هست که به صورت رایگان در کیف پول های کاربران واریز میشه. همچنین هدف از انجام ایردراپ این هست که این کار نوعی تبلیغات هست، چون شما در ازای کارهایی که مثل مشاهده تبلیغات، عضویت در پیچ اینستاگرام و یا کانال تلگرام و...، توکن و یا ارز دیجیتال رایگان به دست میارین.

علاوه بر این، این کار باعث میشه تا افراد بیشتری به سمت این کار بیان، البته بهتره بدونین که هرگز این اشتباه رو نکنین که این روش نوعی کلاهبرداری هست، چون Airdrop نوعی روش شناخته شده هست. به این ترتیب توسعه دهنده های رمز ارزها می تونن با راه اندازی یه کمپین ایردراپ، کاربران بیشتری رو به سمت شبکه خودشون بکشن و این کار نیز باعث میشه تا طرفداران زیادی به دست بیارن.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر مفهوم ایردراپ رو برای شما توضیح بدیم، می تونیم بگیم که یکی از کاربردهای ارزهای دیجیتال، کسب درآمد از طریق Airdrop هست. Airdrop ارز دیجیتال نوعی تکنیک بازاریابی هست که از توزیع رایگان رمز ارزی جدید برای اگاهی از بخشی سریع و کمک به تعین ارزش اولیه یه توکن استفاده می کنه. به این ترتیب، استارتاپ هایی می خوان پروژه های رمز ارزی خودشون رو راه اندازی کنند، از Airdrop استفاده می کنند.

انواع مختلف ایردراپ ها:

انواع مختلف ایردراپ ها

Airdrop های ساده

یکی از انواع روش های ایردراپ، Airdrop های ساده هست. در ایردارپ های ساده افراد می تونن با ثبت نام در خبرنامه یا موارد مشابه، توکن رایگان به دست بیارن.

ایرداپ های جایزه ای

یکی دیگه از انواع روش های ایردراپ، ایردراپ های جایزه ای هست. به عبارتی Airdrop هایی از این نوع، منحصرا برای افرادی تعیین شدن که دارای سابقه ثابت با پروژه وب سایت یا انجمن خاصی هستن. برای مثال، صرافی یونی سواپ در سپتامبر سال 2020، تعداد 2500 توکن UNI رو به کاربران خودش ایردراپ کرد، که این تعداد در اون زمان حدود 1200 دلار بود و کاربران لازم نبود که کار دیگه ای انجام بدن.

ایردراپ های هارد فورک

این ایردراپ ها کمی تفاوت دارن. زمانی که یه سکه از بلاک چین اصلی خودش جدا میشه، یه سکه جدید ایجاد میشه و کسانی که سکه اصلی رو نگه داشتن، تعدادی برابر از توکن های جدید رو در کیف پول خودشون به دست میارن.

ایردراپ های دارندگان

این روش از Airdrop ها نیز مانند هارد فورک ها هستن، چون کاربرانی که از قبل توکن های خاصی در اختیار داشتن، توکن های جدید رو به دست میارن. به عنوان مثال، EOS و اتریوم بعضی وقت ها هنگام ایجاد پروژه جدید در یکی از بلاک چین ها، به کاربران توکن رایگان میدن. برای شناخت ارز EOS می تونین مقاله ارز دیجیتال ایاس چیست؟ رو مطالعه کنید.

هدف Airdrop چیست؟

هدف Airdrop چیست؟

موضوعی که می خواهیم در این قسمت از مقاله ایردراپ چیست؟ به بررسی اهداف Airdrop بپردازیم. هر محصولی برای پیشرفت و توسعه خودش باید مدتی برای خودش تبلیغات انجام بده تا افراد به جستجوی اون مشغول بشن. همونطور که گفتیم، Airdrop روشی با کارکرد تبلیغات و مخصوص بازار ارزهای دیجیتال هست که توکن رایگان بین تعداد زیادی از افراد توزیع میشه.

به این ترتیب بیشتر افراد بعد از اینکه افراد توکن های رایگان رو به دست اوردن، در گوگل به جستجو می پردازن تا درباره اون توکن تحقیق داشته باشن. بنابراین Airdrop به هدف خودش که اگاه شدن علاقه مندان از وجود و انتشار یه رمز ارز جدید هست، می رسه.
همچنین ممکنه هر شخصی که توکن رایگان به دست میاره، در مورد این توکن با افراد دیگه هم بحث کنه که این کار نیز باعث میشه تا افراد دیگه هم در مورد پروژه اون توکن اطلاعاتی به دست بیارن. به این ترتیب Airdrop با واریز مقدار ناچیزی توکن به هدف که اگاه شدن هزاران نفر از این توکن جدید هست، می رسه. ولی اگه بعد از واریز کردن این توکن ها، افراد اون ها نادیده بگیرن، ایردراپ در هدفش که اگاهی سازی کاربران و افزایش اطلاعات اون ها از رمز ارز جدید هست، شکست می خوره.
بهتره بدونین که Airdrop به روشی بیش از بازاریابی تبدیل شده. به این ترتیب توسعه دهنده های رمز ارز، از ایردراپ در حکم روشی برای افزودن ارزش ارز جدیدد خود و فروش اون استفاده کردن. همچنین اون ها با برگزاری ایردراپ، رمز ارز خودشون رو به فروش گذاشتن و در اون به افرادی که قصد خرید ارز مورد نظر رو داشتن، متناسب با موجودی کل کیف پولشون، ارز رایگان پاداش میدن.

نمونه هایی از ایردراپ ها:

نمونه هایی از ایردراپ ها:

سولانا(Solana)

یکی از محبوب ترین پروژه های Airdrop، ارز دیجیتال سولانا هست که در سال های اخیر، محوبیت زیادی از بین ایردراپ ها به دست اورده. بهتره بدونین که Airdrop های سولانا باعث شده تا چند بار جهش های رو به بالای ارز دیجیتال سولانا رو دیده باشیم. همچنین ارز دیجیتال سولانا نوعی پلتفرم متن باز بلاک چینی هست که تمرکز زیادی بر روی بازاریابی از طریق ایردراپ رو داره و بعضی از افراد اعتقاد دارن که سولانا یکی از رقبای اصلی اتریوم هست. علاوه بر این، صرافی غیر متمرکز رسمی سولانا سروم نام داره.
در سال های گذشته ارز دیجیتال Solana یکی از موفق ترین ایردراپ ها رو داشت که طی همین ایردراپ ها بود که قیمت ارز دیجیتال سولانا در طی یه ماه بیش از 55 درصد رشد کرد و به شدت بر سر زبان ها افتاد. همچنین بهتره بدونین که طی ایردراپی که در سال گذشته انجام شد، 2000 واحد توکن SOL به شرکت کننده ها در رویداد هاکاتون، به عنوان جایزه داده شد.

بایننس(Binance)

یکی از سیستم هایی که ایردراپ های زیادی می خوان باهاش همکاری داشته باشن، صرافی بایننس هست. همچنین یکی از Airdrop هایی که صرافی بایننس در سال گذشته انجام داد، ایردراپ ارز دیجیتال تراست ولت بود. به این ترتیب صرافی بایننس در سال 2020 اعلام کرد که اگه از تاریخ 14 دسامبر تا 21 دسامبر در صرافی بایننس معامله انجام داده باشین، تعداد 100 عدد توکن TWT می تونین به دست بیارین. همچنین در زمان انجام این ایردراپ، قیمت TWT چیزی حدود 0.12 دلار بود که به هر فرد تقریبا 12 دلار می رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این توکن مقاله ارز دیجیتال تراست ولت توکن چیست؟ رو مطالعه کنین.

دلایل انجام Airdrop چیست؟

Airdrop چیست؟

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله ایردراپ چیست؟ به این موضوع بپردازیم که چه دلایلی باعث انجام ایردراپ ها میشن. همونطور که گفتیم، پروژه های کریپتو پاداش های زیادی رو از طریق Airdrop ها به کاربران میدن، چون اونها بزرگترین افرادی هستن که از ایردراپ ها سود به دست میارن. همچنین بهتره بدونین که ایجاد اگاهی در کاربران دلیل اصلی اجرای ایردراپ های بلاک چین هست.

به عبارت دیگه، مهم ترین دلیل انجام ایردراپ ها توسط پروژه های نوظهور این هست که افراد رو از وجود اون پروژه اگاه کنند. به این ترتیب با نگاه کردن به شبکه های اجتماعی و پست های مربوط به Airdrop می تونین به این نتیجه برسین که این پست ها توسط خود کاربران اکوسیستم ارزهای دیجیتال برای تبلیغ پروژه های مربوطه، منتشر شدن.

انجام ایردراپ ها با این هدف باعث میشه تا افراد زیادی به سمت این پروژه بیان تا با این کار در اینده، احتمال افزایش قیمت اون رمز ارز وجود داشته باشه و افرادی که توکن رایگان به دست اوردن، سود زیادی به دست بیارن. همچنین یکی دیگه از دلایل انجام ایردراپ ها این هست که به کاربران واقعی پروژه های پاداش داده بشه.

از اونجایی که بیشتر سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال ممکنه خیلی زود رمز ارزهای مربوط به یه پروژه رو بفروشن و به هدف کسب سود بیشتر به سراغ بقیه پروژه ها برن، پروژه ها به این کابران پاداش هایی رو به صورت توکن میدن تا این افراد تشویق شده و به سراغ بقیه پروژه ها نرن و در سرمایه گذاری خود در همون پروژه پابرجا باشن.

یکی دیگه از دلایل انجام Airdrop ها این هست که پروژه ها بتونن سرمایه به دست بیارن. به این ترتیب ایردراپ های کریپتو در بیشتر موارد با دادن توکن دنبال میشن. همچنین به راه هوشمندانه برای افزایش سرمایه به دست اومده بدون صرف هزینه زیاد برای بازاریابی، از طریق ایردراپ هاست، چون این استراتژی با ایجاد آگاهی مرتبط هست.

بررسی مزایا و معایب Aridrop:

Airdrop چیست؟

ایردراپ ها مزایا و معایب زیادی دارن و دونستن این مزایا و معایب می تونه کمک خیلی بزرگی به شما در شرکت در ایردراپ ها بکنه. بهتره بدونین که به دلیل اینکه در بین استارتاپ های ارزهای دیجیتال رقابت زیادی وجود داره، با ارائه Airdrop ها نیز این رقابت بیشتر شده.

یکی از مهم ترین مزیتی که شرکت در Aridrop داره این هست که شما می تونین بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای، رمز ارز به دست بیارین. به عبارتی شرکت در ایردراپ ها و به دست اوردن توکن به صورت رایگانه و هیچ هزینه ای نداره. به همین علت این یکی از مزیت های اصلی ایردراپ ها هست تا افرادی زیادی به سمت شرکت در Airdrop ها رو بیارن.

در فرایند Airdrop بهتره بدونین که در صورتی که برای دریافت توکن از طریق Airdrop از شما درخواست واریز مبلغ داشتن، مطمئن بشین که این پروژه یه کلاهبرداری بزرگ هست. به این ترتیب زمانی که با اصول و قوانین معامله گری در بازار کریپتوکارنسی، اگاهی و دانش کافی رو داشته باشین، به راحتی می تونین از میزان نوسانات قیمت رمز ارزهای تبلیغاتی و رایگان نیز کسب درامد از ارز های دیجیتال داشته باشین و بتونین سود زیادی به دست بیارین.

ایردراپ ها معایبی هم دارن. یکی از معایب ایردراپ ها این هست که احتمال کلاهبرداری در Airdrop ها وجود داره. به عبارتی بیش از 70 درصد از این ایردراپ های ارائه شده توسط وب سایت ها و یا توسعه دهنده های پروژه، تقلبی بوده و کلاهبرداری هستن. همچنین یکی دیگه از معایب ایردراپ ها میشه به پایین بودن میزان شانس برنده شدن Airdrop ها اشاره کرد.

بهتره بدونین که برخی از ایردراپ ها درست مثل لاتاری برگزار میشن و با وجود این موضوع که همه کاربران اقدام به انجام همه کارهای خواسته شده می کنن، ولی امکان داره موفق به دریافت توکن نشده و سود به دست نیارن.

کلاهبرداری در Airdrop ها:

کلاهبرداری در Airdrop ها:

همونطور که گفتیم، شرکت در ایردراپ ها فرایندی هست که افراد می تونن در این فرایند بدون پرداخت هزینه ای، توکن رایگان به دست بیارن. درسته که شرکت در Airdrop ها هیچ هزینه ای نداره ولی این دلیل نمیشه که همه اون ها سودآور هستن. در بسیاری از وقت ها دیده شده که کارهایی که از کاربران برای دریافت توکن خواسته میشه، متناسب با ارزش توکن جایزه داده شده نیست و یا ممکنه از شما خواسته بشه که برای شرکت در ایردراپ، مبلغی رو پرداخت کنین.

بهتره بدونین که 90 درصد ایردراپ هایی که از شما می خوان تا پولی پرداخت کنین، اسپم یا کلاهبرداری هستن و 10 درصد باقی مونده، اون هم در صورتی که ایردراپ اون با اعتبار باشه و ارزش توکن اون بالا باشه قابل سرمایه گذاری هست. همچنین برخی نکاتی هست که بهتره رعایت کنین تا در دام کلاهبرداران نیفتین. یکی از مهم ترین نکات در مورد ایردراپ ها این هست اول از همه اعتبار ایردراپ، اطلاعات کامل تیم توسعه دهنده و هدف Airdrop رو بررسی کنین. همچنین بهتره بدونین که هرگونه اطلاعات مبهم در اطلاعات می تونه نشونه کلاهبرداری باشه.

هیچ وقت و به هیچ دلیل کلید خصوصی خودتون رو در هیچ جا وارد نکنین. به این ترتیب اگه در مرحله از شرکت در Airdrop از شما خواسته شد تا کلید خصوصی خودتون رو وارد کنین، مطمئن باشین که یه کلاهبرداری هست. بعضی موقع ها ممکنه شخصی از طرف تیم توسعه دهنده ایردراپ با شما تماس می گیره و از شما می خواد تا کلید خصوصی خودتون رو بدین تا از فعال بودن کیف پول شما مطمئن بشه و بعدا توکن ها رو به شما واریز کنه. این مورد از Airdrop ها نیز به صورت قطعی کلاهبرداری هستن. همچنین بهتره بدونین که ایردراپ ها قرار نیست شما رو پولدار کنه، پس انتظار پول زیاد رو نداشته باشین و اگه جایی دیدین مبلغ جایزه یه ایردراپ خیلی زیاده، به احتمال زیاد یه نوع کلاهبرداری هست.

آیا دریافت Airdrop ارزهای دیجیتال ارزش دارد؟

Airdrop چیست؟

در این قسمت از مقاله Airdrop چیست؟ به بررسی ارزشمند بودن ایردراپ ها می پردازیم. وقتی در نظر بگیریم که ایردراپ ها چیزی رو به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدن، برخی از افراد ممکنه با خودشون فکر کنن که ارزشش رو داره. در عین حال، وقتی یه پروژه جدید تصمیم می گیره تا ارز دیجیتال یا توکن خودش رو Airdrop کنه، این کار باعث میشه تا عرضه افزایش پیدا کنه و می تونه قیمت ها رو بعدا کاهش بده. همچنین بعد از ایردراپ ها، رمز ارزها بین مردمی که شرایط رو دارن، تقسیم میشه و همین کار باعث میشه تا دسترسی به این ارزهای دیجیتال، فقط در دست یه عده محدود نباشه.

از اونجایی که اکثر کاربرانی که توکن هایی رو از طریق شرکت در ایردراپ به دست اوردن، دنبال فرصتی هستن که بتونن ارزهای دیجیتال خودشون رو بفروشن. به این ترتیب وقتی تونستن تا توکن های خودشون رو بفروشن، عرضه بیشتر میشه و قیمت افت می کنه. همچنین ممکنه ارزش مالی رمز ارزهای دریافتی از طریق ایردراپ در ابتدا پایین باشه ولی با گذشت زمان به ارزش واقعی خودشون میرسن و می تونه سودهای زیادی برای شرکت کننده ها به ارمغان بیاره.
Airdrop ها برای افرادی که سرمایه زیادی ندارن یا نمی خوان سرمایه خوشدون رو وارد بازار ارزهای دیجیتال کنند، گزینه مناسبی هست و می تونن از طریق

اون سود به دست بیارن. همچنین بهتره بدونین که همه ایردراپ ها دارای سود نیستن و برخی از اون ها ممکنه فقط باعث بشه تا وقتتون تلف بشه، بنابراین سعی کنین قبل از شرکت در Airdrop از سودده بودن اون مطمئن بشین. علاوه بر این، بیشتر ایردراپ ها مبتنی بر شبکه رمز ارزهای اتریوم و بیت کوین هستن و رمز ارزها این دو شبکه رو برای شروع انتخاب می کنند تا از اسم اون ها بهره ببرن. به عبارتی میشه گفت که اون ها باعث اعتبار رمز ارزهای جدید میشن.

چگونه ایردراپ های جدید را پیدا کنیم؟

Airdrop چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله Airdrop چیست؟ به بررسی این بپردازیم که چجوری می تونین ایردراپ های جدید رو پیدا کنین. برای این کار خبرنامه و سایت های زیادی وجود دارن که می تونین با استفاده از اون ها از ایردراپ های جدید باخبر بشین و بتونین در اون Airdrop شرکت کنین. به این ترتیب شما می تونین با عضویت در این سایت ها، به جای اینکه وقت خودتون رو در جستجوی ایردراپ ها تلف کنین، بتونین هر روز از اخبارهای Airdrop ها باخبر بشین. در ادامه برخی از سایت های معتبری رو که به شما در پیدا کردن ایردراپ های جدید کمک می کنند، معرفی می کنیم.
یکی از مهم ترین سایتها یا منابعی که می تونین از اون برای پیدا کردن Airdrop های جدید استفاده کنین، سایت کوین مارکت کپ(CoinMarketcap) هست. به این ترتیب شما می تونین در این سایت ایردراپ های رمز ارزها رو مشاهده کنینن و اطلاعاتی درباره اون ها به دست بیارین. در سایت کوین مارکت کپ کوین های زیادی رو مشاهده می کنین و اون هایی که رایگان هستن، ای توکن یا E-Token نام دارن.
یکی دیگه از سایت هایی که می تونین برای پیدا کردن Airdrop های جدید ازش استفاده کنین، سایت اینترنتی ایردراپز یا Airdrops.io هست که در صفحه ای اولی این سایت، لیستی از اخرین ایردراپ های در حال برگزاری قرار داده شده که می تونین با کلیک روی هر کدوم، اطلاعاتی در مورد پروژه های ایردراپ ها و هدف توسعه پروژه به دست بیارین. همچنین شما می تونین در این سایت در مورد صحت و درستی ایردراپ ها نظر بدن که باعث میشه Airdrop های واقعی مشخص بشن تا وقت شما در ایردراپ هایی که سودده نیستن، تلف نشه. علاوه بر این، در این سایت ایردراپ های محبوب در بین کاربران و نحوه شرکت در ایردراپ ها به صورت گام به گام توضیح داده شده.

ابزارهای مورد نیاز برای دریافت Airdrop:

Airdrop چیست؟

کیف پول اتریوم

شما برای شرکت در ایردراپ و دریافت توکن های رایگان، به یه کیف پولی نیاز دارین که از شبکه ERC20 پشتیبانی کنه. چون بیشتر ایردراپ هایی که ارائه میشن، مبتنی بر شبکه اتریوم یا ERC20 هستن. همچنین باید کیف پولی که برای شرکت در Airdrop انتخاب می کنین باید فعال باشه، یعنی شما فقط برای دریافت Airdrop اون رو تهیه و نصب نکرده باشین. البته زمانی که ایردراپ برای معرفی یه کیف پول جدید اجرا بشه، این مشکل برطرف میشه. برای کسب اطلاعات کامل در زمینه اینکه کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ توصیه می کنیم مقاله ما رو مطالعه نمایید.

حساب کاربری در تلگرام و توئیتر

همونطور که گفتیم، برای اینکه بتونین در ایردراپ ها شرکت کنین و توکن به دست بیارین، برخی کارهایی از شما خواسته میشه که باید انجام بدین و در ازای اون کارها برای شما توکن داده بشه. برای مثال از شما خواسته میشه که در کانال تلگرامی و توئیتر مربوط به اون ایردراپ عضو بشین. به این ترتیب برای اینکه بتونین این کارها رو انجام بدین، باید حساب کاربری در تلگرام و توئیتر داشته باشین.

ایمیل

ادرس ایمیل نیز یکی از ابزارها و مواردی هست که بعضی وقت ها برای شرکت در ایردراپ و دریافت توکن رایگان از شما خواسته میشه. بنابراین باید برای خودتون یه حساب ایمیل ایجاد کنین. همچنین می تونین با استفاده از این ایمیل در توئیتر نیز برای خودتون حساب کاربری ایجاد کنین.

مراحل دریافت ایردراپ:

Airdrop چیست؟

بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد Airdrop ها و شرکت در ایردراپ، شاید دوست داشته باشین تا در اون ها شرکت کنین و توکن به دست بیارین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله Airdrop چیست؟ به بررسی نحوه دریافت ایردراپ می پردازیم. در اولین مرحله، ارائه دهنده های ایردراپ ها از شما می خوان تا فعالیت هایی رو انجام بدین. برای مثال از شما می خوان که در کانال تلگرامی عضو بشین و یا حساب تویئیتر اون ها رو ریتوئیت کنین. تا در ازای این کارها برای شما توکن داده بشه.
بعد از اینکه این کارها رو انجام دادین، از شما خواسته میشه که ادرس یه کیف پول رو برای دریافت ایردراپ بهشون بفرستین. توجه کنین که نحوه دریافت ایردراپ های مختلف با هم فرق داره، ولی با دریافت ایردراپ های مختلف، همه مشکل هاتون برطرف میشه. همچنین بعد از انجام کارهای لازم، یه کد در اختیار شما قرار می گیره که اگه شخصی در هنگام دریافت Airdrop اون کد رو وارد کنه، به شما هم به عنوان معرف امتیازی داده میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله Airdrop چیست؟ اطلاعاتی در مورد ایردراپ ها برای شما ارائه کنیم. همچنین به شما نحوه شرکت در Airdrop ها رو اموزش دادیم و همه ابزارهای لازم رو برای شرکت در ایردراپ، نام بردیم. همونطور که گفتیم، Airdrop نوعی توزیع توکن و یا ارز دیجیتال هست که به صورت رایگان در کیف پول های کاربران واریز میشه.

به این ترتیب اگه قصد شرکت در ایردراپ رو دارین، می تونین به سایت کوین مارکت کپ مراجعه کنین و لیست ایردراپ های در حال برگزاری رو مشاهده کنین و سپس با توجه به مطالبی که گفتیم، در اون Airdrop شرکت کنین. همچنین برای خرید ارز دیجیتال، صرافی ایران بایینس با بیش از 500 نوع رمز ارز اماده ارائه خدمات به هموطنان داخل کشور هست. در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله استخراج ارز دیجیتال رو هم مطالعه کنین که یکی از راههای کسب درامد هست.


نظرات کاربران در مورد ایردراپ (Airdrop) چیست؟ نحوه شرکت در ایردراپ
  • با سلام مطلب خوبی بود 🙂 دوستانی که میخواهند در حوزه کسب درآمد از ارزهای دیجتال کار کنند و یا برای ثبت نام در صرافی راهنمایی نیاز دارند در تلگرام به iran2054 پیام دهند

سوال امنیتی :6+49 = ?