شکایت توییتر از ایلان ماسک پس از فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری توییتر

1401/04/21
شکایت توییتر از ایلان ماسک پس از فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری توییتر

نبرد حقوقی بزرگ پلتفرم توییتر و حامی دوج کوین، ایلان ماسک، از روز جمعه 8 جولای آغاز شده است. ایلان ماسک در 8 جولای اعلام کرده است که قرارداد44 میلیارد دلاری خرید توییتر را  فسخ کرده است، پس از اعلام خبر شرکت توییتر قصد مقابله با این اقدام را داشته است.

برت تیلور، یکی از اعضای هیئت مدیره توییتر اظهار داشته است که توییتر متعهد به توافقنامه خود با ایلان ماسک بوده است، با این حال ایلان ماسک معامله خود را فسخ کرده است از این رو توییتر قصد دارد اقدامات قانونی لازم در خصوص اجرای توافقنامه ادغام را پیگیری نماید.

مدیرعامل توییتر نیز بدون اشاره به جزئیات بیشتر اظهار داشت که ایلان ماسک توییتر را به نقض توافقنامه و اظهارات نادرست متهم کررده است در صورتی که داده ها و اطلاعات درخواستی ایلان ماسک برای ارزیابی عملکرد حساب های جعلی و اسپم در اختیار مدیر عامل تسلا قرار گرفته است. طبق اظهارات وکیل ایلان ماسک اطلاعات ارائه شده ناقص و غیر قابل استفاده بوده است.

تشکیل پرونده توییتر علیه ایلان ماسک

به نقل از رویترز، توییتر یک پرونده حقوقی قوی علیه ماسک تشکیل داده است و مدعی است که در نهایت ایلان ماسک برای نقض قوانین قرارداد ادغام مجبور به پرداخت یک میلیارد دلار غرامت به توییتر خواهد بود.

به گزارش رویترز، دادگاه‌ های ایالات متحده محدودیت بالایی برای فسخ معاملات خریدارها تعیین کرده‌ اند، با این حال شرکت ‌ها اغلب ترجیح می دهند یک قرارداد معامله مجدد با قیمت پایین ‌تر داشته باشند یا به جای یک پروسه دادگاهی طولانی غرامت مالی دریافت نمایند.

براساس اظهارات یک وکیل حقوقی در خصوص این پرونده، در صورت تشکیل پرونده از سوی توییتر بر علیه ایلان ماسک ، مدیر عامل تسلا، ماسک شانس بیشتری برای اثبات ادعای خود خواهد داشت و احتمالا نتایج دادگاه تاثیر قابل توجهی بر درآمدهای آینده توییتر خواهد گذاشت.

روز پنجشنبه 7 جولای، توییتر در یک جلسه توجیهی با روزنامه نگاران و مدیران شرکت به دنبال روشن کردن نحوه شمارش حساب های اسپم خود بوده است. توییتر پیش از این اعلام کرده است که روزانه 1 میلیون اکانت اسپم خود را حذف می کند.

در روز جمعه 8 جولای پس از اعلام خبر، سهام توییتر با 5 درصد کاهش به 36.81 دلار رسید که بسیار کمتر از 54.20 دلاری است که ماسک برای پرداخت پیشنهاد کرده بود. در همین حال، سهام تسلا با 2.5 درصد افزایش به 752.29 دلار رسیده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد شکایت توییتر از ایلان ماسک پس از فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری توییتر
سوال امنیتی :8+36 = ?