صرافی ارز دیجیتال چیست؟ (بررسی نحوه معامله در صرافی های ارز دیجیتال)

1402/04/17


صرافی ارز دیجیتال چیست؟ ما سعی می کنیم در مقاله صرافی آنلاین رمز ارز چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی های ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی آنلاین رمز ارز بپردازیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله اطلاعاتی در مورد صرافی آنلاین رمز ارز برای شما ارائه کنیم، بهتره ابتدا مقدمه ای در مورد بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم تا بتونین به راحتی مفهوم و کاربرد صرافی آنلاین رمز ارز رو درک کنین.

بازار ارزهای دیجیتال در سال های اخیر به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشته مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران قرار گرفته و به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با مارکت کپ یا حجم بازار بالا تبدیل شده. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین و اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال کنین.

بازار ارزهای دیجیتال شامل ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال هست که همواره نوسانات قیمتی زیادی دارن و سرمایه گذاران و معامله گران با استفاده از همین نوسانات، سودهای زیادی به دست میارن.

شما نیز می تونین با وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال و با استفاده از نوسانات قیمتی سودهای زیادی بکنین. البته به شرط اینکه تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و با معامله در این نقاط بیشترین سود و کمترین ضرر رو داشته باشین. همچنین ارزهای دیجیتال نیز نوعی دارایی دیجیتالی هستن که به صورت غیر متمرکز بر روی بلاک چین قرار دارن.

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد بازار ارزهای دیجیتال دوست داشته باشین تا وارد بازار بشین و اقدام به سرمایه گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال بکنین. بهتره بدونین شما می تونین با استفاده از انواع صرافی رمز ارز کار خرید و فروش خودتون رو انجام بدین. به همین منظور ما در مقاله صرافی آنلاین رمز ارز چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی های ارز دیجیتال برای شما ارائه می کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی آنلاین رمز ارز می پردازیم.

صرافی رمز ارز چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به سوال صرافی ارز دیجیتال چیست؟ این جواب رو بدیم که صرافی آنلاین رمز ارز پلتفرمی هست که به کاربران این امکان رو میده تا به صورت انلاین ارز دیجیتال خرید و فروش کنند. به عبارت دیگه در صرافی آنلاین رمز ارز کاربران این توانایی رو دارن تا ارز دیجیتال رو پول فیزیکی خودشون بخرن و یا ارزهای دیجیتال رو به پول های واقعی تبدیل ک

نکته قابل توجه در مورد صرافی های ارز دیجیتال این هست که خرید و فروش ها در صرافی های ارز دیجیتال به صورت همتا به همتا انجام میشه، یعنی هر کاربر به صورت مستقیم و بدون واسطه با سایر کاربرها خرید و فروش خودش رو انجام میده. به این ترتیب اگه شما قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال رو دارین، می تونین با عضو شدن در یه صرافی بدون نیاز به واسطه کار خودتون رو انجام بدین.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی آنلاین رمز ارز یا اکسچنج های ارز دیجیتال بستر های دیجیتالی و انلاین هستن که شما می تونین با عضویت در اون ها انواع سرمایه های دیجیتال خودتون رو به پول واقعی یا ارزهای دیجیتال دیگه تبدیل کنین.

همچنین صرافی ها خدمات زیادی در اختیار کاربران قرار میدن و هر کدوم از صرافی ها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن.

برای مثال صرافی بایننس یکی از بزرگترین و محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال هست که به دلیل ویژگی های زیادی به یکی از معروف ترین صرافی ها تبدیل شده.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر تعریفی از صرافی آنلاین رمز ارز داشته باشیم، می تونیم بگیم که صرافی آنلاین رمز ارز پلتفرمی هست که امکان مبادله ارزهای دیجیتال با هم و یا پول های واقعی رو میده. به عبارت دیگه صرافی آنلاین رمز ارز مثل یه واسطه بین خریدار و فروشنده قرار می گیره و در ازای فراهم کردن مکانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق کارمزد و هزینه تراکنش ها درآمد به دست میارن.

نحوه کار صرافی آنلاین رمز ارز چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از صرافی آنلاین رمز ارز چیست؟ اطلاعاتی در مورد نحوه کار صرافی آنلاین رمز ارز برای شما ارائه کنیم تا بتونین با نحوه کار صرافی آنلاین رمز ارز نیز اشنایی داشته باشین.اکسچنج های ارز دیجیتال یه بستر انلاین هستن که شما می تونین با استفاده از اون ها ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و... رو خریداری کنین.

نحوه کار صرافی ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال قسمت مهمی از بازار کریپتوکارنسی ها هستن و نحوه کار اون ها به صورت انلاین هست. به این ترتیب شما می تونین با عضویت در صرافی های ارز دیجیتال و ایجاد حساب کاربری در داحل اون ها ارزهای دیجیتال مختلف رو خرید و فروش کنین و یا اون ها رو با هم مبادله کنین.

صرافی آنلاین رمز ارز به عنوان واسطه ای بین خریداران و فروشنده ها فعالیت می کنند و خدمات و امکانات زیادی به کاربران فراهم می کنند. به عبارت دیگه اکسچنج های ارز دیجیتال سفارشات خرید و فروش خریداران و فروشنده ها رو تکمیل می کنند و از هر معامله انجام شده کارمزد به دست میارن.

بهتره بدونین بخش بزرگی از درآمد صرافی های ارز دیجیتال از طریق دریافت کارمزد و هزینه تراکنش ها از کاربران هست و وقتی شما در صرافی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال میکنین، بخش از پولی که پرداخت میکنین، به عنوان کارمزد یا هزینه تراکنش به صرافی پرداخت میشه و این مبلغ براساس سفارش شما سنجیده میشه.

بهتره بدونین برای اینکه بتونین هر چیزی رو که دوست دارین رو بخرین، باید به مکانی خاصی مراجعه کنین. برای مثال اگه دوست داشته باشین تا طلا بخرین باید به طلا فروشی برین و یا اگه دوست دارین تا ماشین بخرین باید به نمایشگاه اتومبیل برین.

به این ترتیب برای اینکه بتونین ارز دیجیتال بخرین، باید به صرافی آنلاین رمز ارز مراجعه کنین و با عضویت در صرافی ها و ایجاد حساب کاربری برای خودتون بتونین معامله های خودتون رو انجام بدین.

ویژگی های صرافی آنلاین رمز ارز:

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و افزایش علاقه سرمایه گذاران و معامله گران برای سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال، صرافی های ارز دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست اوردن.

به همین منظور در این قسمت از مقاله اکسچنج ارز دیجیتال چیست؟ ویژگی های صرافی آنلاین رمز ارز رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم.

• یکی از ویژگی های صرافی آنلاین رمز ارز این هست که برای اینکه بتونین در صرافی ها اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین یا ارزهای دیجییتال خودتون رو با همدیگه مبادله کنین، ابتدا باید ثبت نام خودتون رو انجام بدین و سپس احراز هویت خودتون رو انجام بدین.

ویژگی های صرافی ارز دیجیتال• یکی دیگه از ویژگی های صرافی آنلاین رمز ارز این هست که خرید و فروش در صرافی های ارز دیجیتال بدون نیاز به واسطه انجام میشه. به عبارت دیگه صرافی های ارز دیجیتال پلتفرمی آنلاین هستن و به کاربران این امکان رو میدن تا خرید و فروش ارزهای دیجیتال خودشون رو در بستری انلاین انجام بدن.

• یکی دیگه از ویژگی های صرافی آنلاین رمز ارز این هست که برخی از صرافی ها در داخل خودشون کیف پول دارن. بهتره بدونین شما وقتی در صرافی آنلاین رمز ارز ثبت نام و احراز هویت انجام می دین، برای شما کیف پولی نیز در داخل صرافی ساخته میشه که می تونین ارزهای خودتون رو در داخل اون ها ذخیره کنین که این کار توصیه نمیشه.

• یکی دیگه از ویژگی های صرافی آنلاین رمز ارز، حجم معاملات هست که باید اون رو مورد توجه قرار بدین. بهتره بدونین هرچقدر حجم معاملات در یه صرافی آنلاین رمز ارز بالا باشه یعنی کاربران زیادی در اون حضور دارن و این نشونه ای هست که کاربران زیادی به این صرافی اعتماد دارن.

انواع صرافی آنلاین رمز ارز کدامند؟

در حال حاضر صرافی های ارز دیجیتال زیادی وجود دارن که هر کدوم کاربردهای و ویژگی های خاص خودشون رو دارن و باید با هر کدوم از این صرافی ها اشنا بشین. بهتره بدونین 3 نوع صرافی آنلاین رمز ارز وجود داره که در این قسمت از مقاله اکسچنج ارز دیجیتال چیست؟ به معرفی و بررسی انواع صرافی آنلاین رمز ارز می پردازیم.

• صرافی متمرکز(CEX)

انواع صرافی ارز دیجیتال

یکی از انواع صرافی آنلاین رمز ارز، صرافی متمرکز یا CEX هست.

ین صرافی های یه شخص ثالث دارن تا مطمئن بشن که تراکنش ها مطابق با هدف انجام میشن.

مچنین صرافی متمرکز پلتفرمی هست که توسط شرکت یا نهاد مرکزی اداره میشه و می تونین در این صرافی ها به راحتی خرید و فروش انجام بدین. بهتره بدونین احراز هویت در صرافی های متمرکز اجباری هست و باید اطلاعات هویتی خودتون رو به صرافی ارسال کنین.

• صرافی غیرمتمرکز(DEX)

یکی دیگه از انواع صرافی آنلاین رمز ارز، صرافی غیرمتمرکز یا DEX هست. این صرافی ها بدون نیاز به شخص ثالث فعالیت می کنند. همچنین صرافی های غیرمتمرکز منبع باز هستن و برای مبادلات همتا به همتا به کاربران وابسته هستن. همچنین از اونجایی که صرافی غیرمتمرکز توسط هیچ نهادی اداره نمیشه می تونه امنیت بیشتری نسبت به صرافی های متمرکز داشته باشن و احراز هویت نیز اجباری نیست.

• صرافی ترکیبی

یکی دیگه از انواع صرافی آنلاین رمز ارز، صرافی ترکیبی هست. بهتره بدونین این نوع صرافی ها تلاشی برای ترکیب بهترین ویژگی های صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز در یه صرافی هست. هدفشون نیز این هست که به کاربران راحتی یه صرافی متمرکز و امنیت یه صرافی غیرمتمرکز رو بدن.

تفاوت صرافی متمرکز و غیرمتمرکز چیست؟

در این قسمت از مقاله اکسچنج ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد تفاوت صرافی متمرکز و غیرمتمرکز برای شما ارائه می کنیم تا بتونین اطلاعات بیشتری به دست بیارین. بهتره بدونین صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز از انواع صرافی های ارز دیجیتتال هستن که هر کدوم مزایا و معایبی دارن.

نوع اول صرافی های متمرکز هستن که محبوبیت زیادی در بین کاربران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال دارن و اکثر معاملات در این بستر انجام میشه و نوع دوم نیز صرافی های غیرمتمرکز هستن که از نظر مالی بخش قابل توجهی از سرمایه در گردش بازار رو به خودشون اختصاص دادن و مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله قرار می گیرن.

تفاوت صرافی متمرکز و غیرمتمرکز

همونطور که گفتیم، صرافی های متمرکز نوعی پلتفرمی هستن که توسط یه نهاد یا مرکزی اداره و مدیریت میشن و باید برای فعالیت در این صرافی ها احراز هویت رو انجام بدین. همچنین صرافی های متمرکز یا CEX ها در اصل به عنوان شخص ثالث در معامله به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده فعالیت می کنند و به دلیل کنترل و ارائه صرافی های متمرکز از طرف شرکت اطمینان و اعتماد بیشتری به این پلتفرم ها وجود داره. نکته قابل توجه این هست که تقریبا بیش از 90 درصد معاملات و خرید و فروش ها در حوزه بازار ارزهای دیجیتال در صرافی های متمرکز انجام میشه.

هونطور که در بخش قبلی نیز گفتیم، صرافی های غیر متمرکز توسط هیچ نهاد و مرکزی کنترل نمیشن و احراز هویت در اون ها اجباری نیست. همچنین صرافی های غیرمتمرکز این امکان رو به کاربران میدن تا بدون نیاز به یه واسطه یا همون شخص ثالث معاملات رو به صورت مستقیم انجام بدن. همچنین از اونجایی که صرافی های غیرمتمرکز توسط هیچ نهاد کنترل نمیشن، امنیت بیشتری دارن و کاربران ترجیح میدن تا از صرافی های غیر متمرکز استفاده کنند. از جمله از صرافی های غیر متمرکز می تونیم به پنکک سواپ و سوشی سواپ اشاره کنیم.

مزایا و معایب صرافی متمرکز:

مزایا و معایب صرافی متمرکز

همونطور که گفتیم، صرافی های متمرکز یکی از انواع صرافی آنلاین رمز ارز هست که مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته و تقریبا بیش از 90 درصد معاملات بازار ارزهای دیجیتال در صرافی های متمرکز انجام میشه.

همچنین صرافی های متمرکز مزایا و معایب زیادی دارن که در این قسمت از مقاله اکسچنج ارز دیجیتال چیست؟ به بررسی مزایا و معایب صرافی آنلاین رمز ارز می پردازیم.

مزایای صرافی متمرکز:

• یکی از مزایای صرافی متمرکز که باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیارن و مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره این هست که کاربرپسند هستن و رابط کاربری ساده ای دارن و شما می تونین به راحتی در این صرافی ها اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بکنین.

• یکی دیگه از مزایای صرافی متمرکز این هست که سطح امنیتی بالایی داره و اطمینان و اعتماد به لطف لایه های امنیتی اضافی بالاتر هست.

معایب صرافی متمرکز:

• یکی از معایب صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال که بیشتر به چشم می خوره و باعث نارضایتی کاربران میشه این هست که به دلیل تجمیع سرمایه زیادی در این پلتفرم ها احتمال هک شدن زیاده و کاربران باید برای کار در این صرافی ها ریسک پذیر باشن.

• یکی دیگه از معایب صرافی متمرکز، هزینه بالای انجام معاملات هست. به عبارت دیگه برای اینکه بتونین در صرافی متمرکز تراکنشی انجام بدین، باید کارمزدهای زیادی پرداخت کنین.

مزایا و معایب صرافی های غیرمتمرکز:

مزایا و معایب صرافی های غیرمتمرکز

همونطور که گفتیم، صرافی های غیرمتمرکز نوعی پلتفرم های آنلاینی هستن که به کاربران این امکان رو میدن تا بدون نیاز به شخص ثالث معامله ها و خرید و فروش های خودشون رو انجام بدن. همچنین در صرافی های غیر متمرکز احراز هویت اجباری نیست. در این قسمت از مقاله صرافی آنلاین رمز ارز چیست؟ به بررسی مزایا و معایب صرافی های غیرمتمرکز می پردازیم تا اطلاعات بیشتری به دست بیارین.

مزایای صرافی های غیرمتمرکز:

• یکی از مزایای صرافی های غیرمتمرکز که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیارن و مورد استقبال کاربران قرار بگیرن این هست که به دلیل وجود یه شرکت واسطه ریسک هک شدن پایین هست.

• یکی دیگه از مزایای صرافی های غیرمتمرکز این هست که از دستکاری بازار برای جلوگیری از تجارت تقلبی و تجارت شستشو در ارزهای دیجیتال جلوگیری میشه.

• یکی دیگه از مزایای صرافی های غیرمتمرکز این هست که اجباری برای احراز هویت نیست و شما می تونین فقط با ثبت نام در این پلتفرم ها خرید و فروش های خودتون رو انجام بدین.

معایب صرافی های غیرمتمرکز:

• یکی از معایب صرافی های غیرمتمرکز این هست که رابط کاربری این پلتفرم ها نسبت به صرافی های متمرکز سخت هست و برای کار کردن با این صرافی ها باید ابتدا اموزش های لازم رو ببینین.

• یکی دیگه از معایب صرافی های غیرمتمرکز، عدم امکان تبادل ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات هست.

• یکی دیگه از معایب صرافی های غیرمتمرکز، کمبود نقدینگی و سخت پیدا شدن خریدار و فروشنده هنگام کم بودن حجم معاملات هست.

انواع صرافی های ارز دیجیتال خارجی:

انواع صرافی های ارز دیجیتال خارجی

اگه شما قبلا در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمال داره تا اسم صرافی های ارز دیجیتال خارجی رو شنیده باشین و شاید با برخی از اون ها کار کرده باشین. بهتره بدونین صرافی های ارز دیجیتال خارجی زیادی وجود دارن که هر کدوم ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن.

 

در این قسمت از مقاله صرافی آنلاین رمز ارز چیست؟ انواع صرافی های ارز دیجیتال خارجی رو برای شما معرفی می کنیم.

• صرافی بایننس

یکی از انواع صرافی های ارز دیجیتال خارجی، صرافی بایننس هست که مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده. البته توجه داشته باشین که صرافی بایننس احراز هویت رو برای کاربران خود اجباری کرده و از اونجایی کشور ایران رو تحریم کرده و دسترسی به صرافی سخت شده و کاربران ایرانی به سختی می تونن از این صرافی استفاده کنند.

• صرافی کوکوین

یکی دیگه از انواع صرافی های ارز دیجیتال خارجی، صرافی کوکوین هست. صرافی کوکوین رتبه ششم رو در بین صرافی ها داره و روزانه حجم بالایی از معاملات در اون انجام میشه و گزینه مناسبی برای انتخاب به عنوان یه صرافی مناسب هست. همچنین احراز هویت در صرافی کوکوین نیز اجباری نیست، ولی این صرافی نیز کشور ایران رو تحریم کرده.

• صرافی کوینکس

یکی دیگه از انواع صرافی های ارز دیجیتال خارجی، صرافی کوینکس هست. این صرافی در سال های اخیر محبوبیت زیادی به دست اورده و مهم ترین مزیت صرافی کوینکس این هست که کاربران ایرانی رو هم احراز هویت می کنه و قوانینی برای ممنوعیت استفاده از اون برای کاربران ایرانی دیده نمیشه.

نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی:

همونطور که در بخش قبلی مقاله نیز گفتیم، شما می تونین از صرافی های ارز دیجیتال خارجی نیز استفاده کنین و خرید و فروش ارزهای دیجیتال خودتون رو در این صرافی ها انجام بدین، البته به شرطی که صرافی مورد نظر کشور ایران رو تحریم نکرده باشه و بتونین به راحتی به صرافی دسترسی داشته باشین.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال چیست؟ به بررسی نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی می پردازیم. البته سایت صرافی اینانس در مقاله ای به معرفی مفصل بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز های دیجیتال پرداخته که می تونین به این مقاله هم مراجعه کرده و مطالعه کنین.

• امنیت صرافی

یکی از نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی این هست که سطح امنیت صرافی مورد نظر بالا باشه. قطعا هیچ کدوم از شما ها دوست ندارین تا وارد صرافی بشین که درصد هک بیشتری داره. بنابراین صرافی آنلاین رمز ارز باید از بالاترین سطح امنیت برخوردار باشه تا بتونین با خیال راحت ازش استفاده کنین.

• احراز هویت

یکی دیگه از نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی این هست که احراز هویت صرافی مورد نظر خودتون رو بررسی بکنین. همچنین اگه صرافی آنلاین رمز ارز خارجی کشور ایران رو تحریم کرده باشه و احراز هویت رو اجباری کرده باشه، دسترسی به اون برای کاربران ایرانی سخت میشه. بنابراین صرافی آنلاین رمز ارز خارجی رو انتخاب کنین که ایران رو تحریم نکرده باشه و بتونین به راحتی احراز هویت خودتون رو انجام بدین.

• پشتیبانی

یکی دیگه از نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی این هست که از پشتیبانی برخوردار باشه تا هر مشکلی داشتین، بتونه پاسخگوی شما باشه. بهتره بدونین ارائه پشتیبانی مناسب به کاربران یکی از اصلی ترین معیارها برای انتخاب یه صرافی آنلاین رمز ارز محسوب میشه.

صرافی آنلاین رمز ارز ایرانی چیست؟

اگه میخواین وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین و اقدام به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بکنین، باید بهترین صرافی آنلاین رمز ارز رو پیدا کنین و معاملاتتون رو انجام بدین. یکی از بهترین گزینه ها برای این کار، صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست.

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پلتفرم های آنلاین هستن که به کاربران این امکان رو میدن تا به راحتی اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنند و ارزهای دیجیتال خودشون رو به پول ریال یا پول ریال خودشون رو به ارز دیجیتال تبدیل کنند.

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی رابط کاربری ساده ای دارن و کار کردن با اونها خیلی راحت و آسون هستش.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و افزایش علاقه کاربران ایرانی به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، صرافی های ارز دیجیتال ایرانی زیادی به وجود اومدن تا به کاربران ایرانی خدمات و امکانات زیادی فراهم کنند.هر کدوم از این صرافی ها ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن که مورد استقبال کاربران قرار می گیرن. 

از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، صرافی ایران بایننس هست که بیش از 5 سال سابقه کاری داره و از بیش از 600 نوع ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه. بنابراین شما می تونین در صرافی ایران بایننس ثبت نام کنین و بعد از احراز هویت معامله های خودتون رو انجام بدین.

چرا صرافی های ایرانی احراز هویت می کنند؟

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت احراز هویت در صرافی های ایرانی برای شما ارائه می کنیم. بهتره بدونین فرایند احراز هویت صرافی ایرانی ابزاری مناسب برای شناسایی و جلوگیری از رفتارهای مجرمانه برخی افراد سودجو در ایران و حتی در سراسر جهان هست. نکته قابل توجه این هست که با وجود اهمیت بسیار زیادی احراز هویت در خیلی از موسسه های مالی به دلیل اموری مثل زمان بر بودن، تکرار و امکان خطا ناکارآمد هست.

صرافی ارز دیجیتال

به عبارت دیگه صرافی های ایرانی هدفشون از احراز هویت کاربران این هست که از هرگونه کار خلاف و دزدی از صرافی جلوگیری بشه و هویت هر فردی مشخص بشه تا در مواقع ضروری بشه با استفاده از هویت افراد، کسایی که دچار خلاف شدن رو شناسایی کرد و از اون ها بازجویی کرد.

جالب اینجاست که بدونین فرایند احراز هویت صرافی های ایرانی برای سایت های مختلف صرافی های معتبر ایرانی خدمات مالی مختلف مخصوصا خدمات پرداخت و دریافت انلاین ارزی هست. همچنین این امکان رو فراهم می کنه تا از خسارت مالی افراد به وسیله استفاده از کارت بانکی سرقتی یا هویت نامشخص جلوگیری بشه. این فرایند تاثیر زیادی در ایجاد امنیت برای سایت مورد نظر نداره و بیشتر به نفع خود کاربران هست. به این ترتیب می تونیم بگیم که موثرترین راه برای جلوگیری از سرقت و دزدی در صرافی های ایرانی، احراز هویت هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صرافی ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی های ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی های ارز دیجیتال بپردازیم.

همونطور که گفتیم، صرافی آنلاین رمز ارز پلتفرمی هست که به کاربران این امکان رو میده تا به صورت انلاین ارز دیجیتال خرید و فروش کنند. همچنین شما اگه قصد دارین تا وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین و اقدام به خرید ارزهای دیجیتال بکنین، بهتره از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنین. صرافی ایران بایننس یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست که می تونین ازش استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد صرافی ارز دیجیتال چیست؟ (بررسی نحوه معامله در صرافی های ارز دیجیتال)
سوال امنیتی :5+96 = ?