صرافی ارز دیجیتال کوین تایگر چیست؟ (صفر تا صد صرافی CoinTiger)

1401/06/15
صرافی ارز دیجیتال کوین تایگر چیست؟ (صفر تا صد صرافی CoinTiger)


در این مقاله صرافی ارز دیجیتال تایگر چیست رو میخوایم بطور کامل بررسی کنیم. این روزها بازار ارزهای دیجیتال به یک جزء جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. همه ما یا در مورد این بازار از این ور و اون ور می شنویم و یا خودمون کار ترید و خرید و فروش ارزها رو انجام میدیم. نکته ای که هممون روش توافق داریم این هستش که همونطور که طلا فروشی بهترین مکان برای خرید و فروش طلاست. صرافی های ارز دیجیتال هم مناسب ترین و بهترین مکان برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستش.

در اصل صرافی ارز دیجیتال یک سایت یا اپلیکیشن بوده که خدماتی مثل خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا نگهداری رمز ارزها و سایر خدمات مرتبط با این بازار رو برای کاربران در سرتاسر دنیا بصورت 24 ساعته و 7 روز هفته انجام میدن و تمامی خدمات اون ها بصورت آنلاین بوده.

یکی از صرافی هایی که کار خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام میده، صرافی کوین تایگر CoinTiger هستش که از سال 2017 خدنات خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام میده. شما می تونین بدون احراز هویت هم در این صرافی کار خرید و فروش رمز ارزها رو انجام بدین. این مقاله رو تا انتها بخونین و با صرافی ارز دیجیتال کوین تایگر CoinTiger، نحوه ثبت نام در کوین تایگر و معاملات اسپات و مارجین کوین تایگر کامل آشنایی پیدا کنین.

صرافی ارز دیجیتال کوین تایگر چیست؟

صرافی ارز دیجیتال کوین تایگر چیست؟

صرافی ارز دیجیتال کوین تایگر در سال 2017 ساخته شده. همچنین این صرافی در کشور سنگاپور در حال فعالیته. صرافی CoinTiger از 5 زبان چینی، انگلیسی، کره ای و ویتنامی پشتیبانی میکنه. به همین دلیل حدود 1.9 میلیون کاربر در این صرافی ثبت نام کرده اند. احراز هویت در این صرافی اجباری نیست اما با این وجود محدودیت هایی برای کاربرانی که احراز هویت نکرده اند وجود دارد برای مثال حداکثر 5 ارز دیجیتال بیت کوین در یک برداشت امکان پذیر هست. اما برای فعالیت هایی مثل واریز ارز فیات احراز هویت اجباری هست؛ همچنین امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی وجود ندارد. صرافی کوین تایگر با فراهم کردن این صرافی در پلتفرم های مختلف وب و اندروید و ios باعث شده همه افراد بتونن به راحتی از این صرافی استفاده کنن. این صرافی متعلق به فرانک لینگ هست. استفاده از فیلتر شکن در کار با این صرافی توصیه میشه. 

رنک صرافی کوین تایگر

صرافی ارز دیجیتال کوین تایگر چیست؟

طبق اطلاعات سایت کوین مارکت کپ صرافی CoinTiger در رده 143 قرار داره. همچنین این سایت به صرافی کوین تایگر نمره 3.5 رو داده که نمره ضعیفی هست. در زمان انتشار این مقاله حجم معاملات 24 ساعته در این صرافی با ریزش حدودا 8 درصدی 281 میلیون دلار هست. همچنین صرافی کوین تایگر 421 رمز ارز رو لیست کرده که عدد خوبی هم هست. در مورد ارز های فیات پشتیبانی شده نیز در کوین مارکت کپ چیزی نوشته نشده. این صرافی در بین صرافی های ارز دیجیتال بالاتر از صرافی blocktrade و پایین تر از صرافی tokencan قرار داره. 

مزایا و معایب صرافی کوین تایگر CoinTiger

شاید شما با صرافی های ارز دیجیتال زیادی کار کرده باشین و متوجه شده باشین که همه صرافی ها شبیه به هم نیستن و مزایا و معایب در هر صرافی متفاوته. به همین دلیل میخوایم مزایا و معایب صرافی کوین تایگر رو توضیح بدیم تا اگه قصد وارد شدن به این صرافی رو دارین بتونین با در نظر گرفتن مزایا و معایب این صرافی شروع به کار کنید. دقت کنید که در انتخاب هر صرافی باید به مزایا و معایب و مشکلات صرافی دقت کرد تا پس از خرید و فروش متوجه مشکل نشید و پشمیان انتخاب صرافی نباشید. 

مزایای صرافی کوین تایگر CoinTiger

• کارمزد پایین

• رابط کاربری ساده

• حجم معاملات بالا

• لانچ شدن در پلتفرم های مختلف

• برداشت روزانه 5 بیت کوین بدون احراز هویت

• معاملات فیوچرز با اهرم بالا

• امکانات کامل

• خرید و فروش فوری فیات با احراز هویت

• پشتیبانی از معاملات etf

• تنوع ارزی

معایب صرافی کوین تایگر

• نمره پایین در سایت کوین مارکت کپ 

• عدم پشتیبانی از ارز های فیات

• نبود اطلاعات کافی درمورد این صرافی

• بسته بودن بعضی بخش های سرمایه گذاری بدون احراز هویت

آموزش ثبت نام در صرافی کوین تایگر

برای ثبت نام در صرافی CoinTiger ابتدا فیلتر شکن خودتون رو روشن کنید و به وب سایت صرافی با ادرس www.cointiger.com وارد بشید. وقتی به سایت کوین تایگر وارد شدید برای باز کردن قسمت ثبت نام روی گزینه register بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. 

صرافی ارز دیجیتال کوین تایگر

در این صفحه که براتون باز میشه 3 فرم وجود داره که نیاز به تمکیل داره. در کادر قرمز رنگ باید ایمیل خودتون رو وارد کنید و در قسمت زرد رنگ نیز رمزر عبورتون رو وارد کنید. قسمت سبز رنگ هم کد معرف هست که اگه ندارید اختیاری هست و میتونید نزنید. در اخر گزینه دکمه next رو کلیک کنید تا فرایند ثبت نام تکمیل بشه. پس از کلیک این دکمه کد 6 رقمی به ایمیل ارسال میشه که باید در قسمت مشخص شده زیر وارد کنید.

صرافی ارز دیجیتال کوین تایگر چیست؟

آموزش واریز رمز ارز به حساب کوین تایگر

پس از اموزش ثبت نام در صرافی کوین تایگر حالا باید به حساب صرافی خودتون رزم ارز واریز کنید که در ادامه به اموزش واریز رمز ارز به حساب CoinTiger میپردازیم. برای باز کردن قسمت واریز باید روی گزینه funds برید و گزینه desposit رو بزنید تا صفحه واریز براتون باز بشه. در این صفحه قسمت های مختلفی داره که قراره براتون توضیح داده بشه.

حساب کوین تایگر

در این بخش باید ارز مورد نظرتون رو از قسمت قرمز رنگ انتخاب کنید و شبکه مورد نظرتون رو از بخش زرد رنگ انتخاب کنید. دقت کنید که شبکه گیرنده و فرستنده باید یکسان باشه. در بخش صورتی رنگ نیز ادرس شما نمایش داده میشه که میتونید کپی کنید یا بارکد اونو مشاهده کنید. حداقل میزان انتقال ارز دیجیتال تتر در این صرافی صفر هست. اگه صفحه رو به پایین اسکرول کنید میتونید سابقه ورایز هارو مشاهده کنید. 

آموزش برداشت رمز ارز از حساب کوین تایگر

برداشت رمز ارز از حساب کوین تایگر

برای باز کردن قسمت برداشت در همون صفحه واریز گزینه withdraw رو کلیک کنید. در صفحه ای که باز میشه بعضی از قسمت ها شباهت هایی با صفحه واریز داره. در کادر قرمز رنگ میتونید ارز مورد نظرتون رو پیدا کنید و در بخش سبز رنگ دارایی شما نشون داده میشه. از قسمت زرد رنگ نیز ادرس ولت گیرنده رو وارد کنید. مقدار انتقال هم از بخش صورتی باید نوشته بشه و میزان کارمزد از قسمت ابی رنگ میتونید مشاهده میکنید. و در اتمام از بخش مشکی بر روی send code کلیک کنید و کد ارسال شده به ایمیل رو وارد کنید و دکمه پایانی submit رو بزنید.

آموزش معاملات اسپات صرافی کوین تایگر

بعد از واریز و برداشت حالا باید معاملات اسپات در این صرافی CoinTiger رو براتون توضیح بدیم تا بتونید پس از واریز ارز اون رو بفروشید یا اگه تتر دارین برای خرید بتونید با این اموزش شروع به خرید کنید. برای باز کردن قسمت معامله اسپات روی گزینه exchange کلیک کنید. اما پس از کلیک بر روی این گزینه برای شما 3 بخش نشون داده میشه که در ادامه قراره هر کدوم رو توضیح بدیم.

اموزش معاملات اسپات صرافی کوین تایگر

• گزینه قرمز رنگ basic: در این بخش خرید های اسپات در نمای ساده و غیر تخصصی صورت میگیره

• گزینه زرد رنگ advanced: این گزینه برای معاملات تخصصی و پیشرفته هست که تفاوت زیادی هم با گزینه قبلی نداره

• گزینه صورتی رنگ convert: این گزینه برای تبدیل ساده ارز هاست اما فقط دو ارز رو میشه تبدیل کرد که در ادامه توضیح خواهیم داد

آموزش بخش basic صرافی کوین تایگر

برای باز کردن بخش basic طبق اموزش قبلی روی گزینه قرمز رنگ کلیک کنید تا بخش basic باز بشه. در این بخش صفحه بصورت ساده برای مبتدیان طراحی شده و تخصصی نیست و اگه شما همتازه شروع به کار کردید و کوین تایگر اولین صرافی هست که کار میکنید پیشنهاد میشه از این قسمت استفاده کنید. مشکلی که سایت CoinTiger داره اینه که یکم دیر کامل تمام صفحه رو باز میکنه و باید صبوری کنید.

صرافی کوین تایگر

از بخش سبز رنگ میتونید ارز مورد نظرتون رو انتخاب کنید و حتی میتونید از بالای کادر جستجو کنید. از بخش قرمز رنگ نیز میتونید اطلاعات توکن رو مشاهده کنید مثلا کف و سقف 24 ساعت و حجم 24 ساعته. از بخش زرد رنگ باید معامله خرید و فروش خودتون رو انجام بدید و از قسمت صورتی نیز اردر ها نمایش داده میشه.

آموزش بخش advanced صرافی کوین تایگر

برای باز کردن بخش advanced باید طبق اموزش معاملات اسپات رو گزینه advanced در بخش exchange کلیک کنید. این بخش صفحه تخصصی تری نسبت به بخش basic داره و پس از کار با بخش basic میتونید پس از مدتی با بخش advanced کار کنید. اما در کل تفاوت زیادی این دو بخش با هم ندارن.

بخش advanced صرافی کوین تایگر

در این صفحه از بخش قرمز رنگ ارز مورد نظرتون رو انتخاب کنید و از کادر زرد رنگ اطلاعات توکن رو دریافت میکنید. در قسمت های سبز و صروتی اردر ها و سابقه اردر ها نمایش داده میشه. از بخش ابی رنگ میتونید خرید و فروش انجام بدید و در قسمت سفید رنگ اردر های شما نمایش داده میشه.

آموزش بخش convert در صرافی کوین تایگر

بخش convert با هر دو بخش قبلی متفاوته که اموزش باز کردن این صفحه رو توضیح دادیم. این بخش فقط تبدیل سریع هست و فقط دو ارز رو میتونید تبدلی کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 صرافی کوین تایگر

در این بخش فقط دو ارز susdt و usdt قابل تبدیل هستن و این دو ارز رو به یکیدیگه میتونید تبدیل کنید. ارز susdt استیبل کوین این صرافی هست که بعضی از ارز ها به خصوص شت کوین ها با این ارز خریداری میشن. در بخش قرمز رنگ susdt به usdt که در بخش سبز هست تبدیل میشه که با دکمه زرد میتونید این تبدیل رو بالعکس کنید. در زیر هر بخش هم مقداری دارایی اون ارز شما نوشته شده. اگه صفحه رو به پایین اسکرول کنید میتونید تاریخچه تبدیل هاتون رو مشاهده کنید.

آموزش تبدیل فیات در صرافی کوین تایگر CoinTiger

صرافی کوین تایگر بخشی به نام فیات داره که داخل این قسمت میتونید ارز های فیات رو تبدیل کنید. با اینکه خیلی از کاربران ایرانی با ارز های فیات خرید و فروش نمیکنن اما در این مقاله میخوایم اموزش تبدیل فیات در صرافی CoinTiger رو توضیح بدیم. برای باز کردن قسمت فیات در بالای صفحه سمت چپ روی گزینه fiat کلیک کنید. 

تبدیل فیات در صرافی کوین تایگر

در قسمت قرمز رنگ میتونید ارز فیات مورد نظرتون رو انتخاب کنید و در پایین نیز ارز دیجیتال مورد نظرتون. از قسمت زرد رنگ نیز میتونید گزینه خرید یا فروش رو انتخاب کنید و در اخر هم دکمه buy/sell رو کلیک کنید تا پرداخت صورت بگیره.

آموزش فیوچرز صرافی کوین تایگر

در این بخش از مقاله صرافی ارز دیجیتال CoinTiger چیست؟ میخوایم بخش فیوچرز این صرافی رو اموزش بدیم. برای باز کردن قسمت فیوچرز رو گزینه futures در بالای صفحه کلیک کنید تا صفحه فیوچرز این صرافی براتون باز بشه. بخش فیوچرز این صرافی طراحی زیبایی شده که میتونه در جذب کاربر موثر باشه. این صفحه شباهت هایی هم با صفحات معاملات اسپات داره اما تفاوت در این دو صفحه و تفاوت کلی فیوچرز و اسپات به لورج بر میگرده.

فیوچرز صرافی کوین تایگر

در این صفحه که به نظر پیچیده میاد اما خیلی ساده هست از بخش قرمز میتونید ارز مورد نظرتون رو انتخاب کنید. از بخش زرد رنگ اطلاعات ارز رو میتونید مشاهده کنید. در کادر صورتی اردر ها نوشته میشه. در بخش ابی رنگ میتونید معامله buy و sell باز کنید و از قسمت سفید رنگ میتونید نوع معامله که ایزوله باشه یا کراس رو انتخاب کنید. در قسمت 20x هم میتونید لورج رو انتخاب کنید. در کادر سبز رنگ هم اردر های شما نوشته میشه. پس از اموزش فیوچرز صرافی کوین تایگر حالا به اموزش تنظیمات امنیتی صرافی کوین تایگر رسیدیم.

تنظیمات امنیتی صرافی کوین تایگر

تنظیمات امنیتی صرافی کوین تایگر

برای باز کردن بخش امنیتی حساب CoinTiger طبق عکس از روی قسمت لوگوی حساب کاربری به قسمت security center در کادر قرمز رنگ کلیک کنید. در صفحه ای که براتون باز میشه تمام گزینه ها در تامین امنیت حساب شما نقش دارن که در ادامه هر کدوم از این گزینه هارو توضیح خواهیم داد.

تنظیمات امنیتی صرافی کوین تایگر

قسمت قرمز رنگ برای موبایل هست و قسمت سبز رنگ برای ایمیل. در قسمت زرد رنگ رمز عبور نوشته شده که میتونید تغییر بدید. قسمت صروتی رمز عبور خرید و فروش هست. کادر سفید رنگ احراز هویت رو نشون میده که برای کاربران ایرانی قابل انجام نیست. در قسمت آبی رنگ کد دو مرحله رو نوشته که حتما روشن کنید.

آموزش فعال کردن کد دو مرحله ای در صرافی کوین تایگر CoinTiger

برای فعال کردن کد دو مرحله ای گوگل اتنتیکیتور طبق اموزش قبلی در قسمت تنظیمات امنیتی در بخش کد دو مرحله ای رو گزینه bind کلیک کنید. قبل از انجام این کار ها اپلیکیشن google authenticator رو نصب کنید. پس از اینکه روی گزینه bind کلیک کردید عکس زیر براتون باز میشه. 

کوین تایگر

در این بخش میتونید کد یا بارکد رو در برنامه اتنتیکیتور وارد کنید و کد 6 رقمی رو در کادر زرد رنگ وارد کنید و در بخش قرمز رنگ روی دکمه send code کد بزنید و کد ارسال شده به ایمیل رو در بخش قرمز رنگ وارد کنید. و در اخر هم دکمه bind رو بزنید تا کد دو مرحله ای در حساب شما فعال بشه و امنیت حساب بالا بره. 

کلام پایانی

در این مقاله سعی داشتیم به سوال صرافی ارز دیجیتال CoinTiger چیست؟ جواب بدیم و نحوه کار در این صرافی رو براتون آموزش دادیم و در مورد مزایا و معایب اون بحث کردیم، امیدواریم این مقاله براتون مفید واقع شده باشه.

در پایان باید بگیم که برای استفاده از هر صرافی باید در حجم معاملات و رتبه ی اون دقت کرد. صرافی هایی بودن که با مبالغ بالا بسته شدن و کاربرانش هنوز هم به دارایی خودشون دسترسی ندارن. پس بهتر هست فقط به کار با صرافی و نگهداری دارایی در صرافی بسنده نکرد و در کنار خرید ارز دیجیتال و فروش در این صرافی استفاده از کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال رو هم در نظر گرفت.


نظرات کاربران در مورد صرافی ارز دیجیتال کوین تایگر چیست؟ (صفر تا صد صرافی CoinTiger)
  • سلام قربان من یه مقدار ارز شیبا خریدم در کوین تایگربا تتر ،الان میخوام شیبا رو به تتر تبدیل کنم و برداشت کنم ،تبدیلش چطوریه میشه بفرمایید ؟

    سلام من تو یه معامله اسپات مقداری تتر گذاشتم که الان نگاه میکنم ت و کیف پولم تتر نیست بجاش اون رمز ارز هست الان چکار کنم تبدیل بشه به تتر

سوال امنیتی :7+47 = ?