صرافی ارز دیجیتال بک اکس BKEX چیست؟(صفر تا صد صرافی بک اکس)

1401/06/14
صرافی ارز دیجیتال بک اکس BKEX چیست؟(صفر تا صد صرافی بک اکس)


صرافی ارزدیجیتال بک اکس چیست؟ سوالی که در این مقاله قراره به جوابش پاسخ بدیم و صفر تا صد این صرافی رو کامل براتون توضیح بدیم تا اگه میخواین در این صرافی خرید و فروش کنید به راحتی بتونید با مطالعه این مقاله شروع به معامله کنید.

امروزه در حوزه ارز های دیجیتال در کنار رقابت رمز ارز ها، صرافی های ارزدیجیتال نیز در رقابت هستن. پلتفرم های خرید و فروش در تلاش هستن تا با ارائه ویژگی های منحصر به فردی که دارن از صرافی های رقیب بهتر باشن.

اما صرافی های ارزدیجیتال چجوری به وجود اومدن و استفاده از اونها در بین افراد زیاد شد؟ در ابتدای پیدایش رمز ارز ها خرید و فروش با معاملات امروزی تفاوت داشت. خرید و فروش ها به صورت حضوری و مجازی انجام میشد و تا مدت ها این نوع معامله ادامه داشت. اما پس از مدتی نقص هایی در روند این خرید و فروش صورت گرفت که از جمله میتونیم به کلاهبرداری و عدم توانایی فروش در مواقع مختلف مثل شب ها اشاره کنیم.

به همین دلیل استفاده از این نوع خرید و فروش کاهش یافت و در همین راستا صرافی های ارزدیجیتال به وجود اومدن. صرافی های ارزدیجیتال نقص هایی که روش های قبلی داشت رو حل کرده بود و به همین دلیل برای افراد خیلی جذاب بود و شروع به استفاده از صرافی ها افزایش یافت. در یک صرافی ارزدیجیتال میتونستین در 24 ساعت از شبانه روز خیلی راحت خرید و فروش انجام بدید. 

یکی از این صرافی هایی که احرزا هویت اجباری نداره و میتونید شروع به معامله کنید صرافی bkex هست. شاید اسم این صرافی رو تا به حال نشنیده باشید اما این صرافی برای استفاده کاربران ایرانی گزینه مناسبی هست. پس توصیه مکینم این مقاله رو تا انتها بخونید و اگه کار با این صرافی براتون راحت بود شروع به خرید و فروش کنید.

صرافی ارزدیجیتال بک اکس چیست؟

صرافی ارزدیجیتال بک اکس چیست؟

در حال حاضر بیش از 450 صرافی ارزدیجیتال وجود داره که هر کدوم برای خدمات دهی به کاربران و جذب کاربر در تلاشند اما مشکلی که صرافی های ارزدیجیتال دارن عدم خدمات دهی به کاربران ایرانی هستن و همین امر موجب شده صرافی های ارزدیجیتال بزرگ و به نام مثل صرافی بایننس و کوین بیس و صرافی های دیگه اجازه کار با صرافی رو برای نمیدن و  ایرانی ها در استفاده ممنوع هست. صرافی های ارزدیجیتال ایرانی برای حل این مشکل پیش اومدن و افراد زیادی با این صرافی ها بدون تحریم کار میکنن اما برخی افراد هستن که تمایل دارن با صرافی های خارجی کار کنن.

یا صرافی های داخلی قسمت هایی مثل فیوچرز ندارن و کسانی که در قسمت فیوچرز کار میکنن نیزا به استفاده از صرافی های خارجی دارن. به همین دلیل در مقالات صرافی های ارزدیجیتال به دنبال صرافی هایی هستیم که با کاربران ایرانی کاری نداشته باشه. اما یادتون باشه صرافی خارجی پیدا نمیشه که با ایرانی ها کاری نداشته و منظور ما از اینکه کاری به کاربران ایرانی نداشته باشه یعنی احراز هویت اجباری نباشه و بتونید با استفاده از فیلتر شکن ها به معامله در صرافی های توضح داده شده بپردازید.

صرافی bkex در سال 2018 تاسیس شد. این صرافی در خارج از جزایر ویرجین مستقر شده و توسط تیم چینی ساخته شده. همچنین صرافی بک اکس از 6 زبان پشتیبانی میکنه. یکی از ویژگی های مثبت این صرافی تامین برنامه در پلتفرم های مختلف مثل اندروید و ios و وب هست. این صرافی اکثرا شت کوین ها و زمانی که شت کوین ها سرو صدای زیادی در بازار کریپتو کارنسی داشتن صرافی bkex در جذب کاربر پیشرو بود. همچنین صرافی bkex با بخش های استیکینگ و فیوچرز در ارائه خدمات برای کاربران در تلاش هست.  اما این صرافی مزایا و معایب هایی داره که در ادامه بهشون خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب صرافی بک اکس

صرافی بک اکس

شاید شما با صرافی های مختلفی کار کردین یا اگه کار نکرده باشین باید بدونین که هر صرافی مزایا و معایب خودشو داره و بعضی از این معایب برای کاربران مهم نیست و برای بعضی کاربران مهم هست. به همین دلیل قراره مزایا و معایب صرافی بک اکس رو براتون توضیح بدیم تا پس از ثبت نام و خرید و فروش متوجه معایب این صرافی نشید که دیگه در این موقعیت پشیمونی فایده ای نداره. بنابراین در استفاده از هر صرافی به مزایا و معایب باید دقت کرد.

مزایای صرافی بک اکس

• تنوع رمز ارزی

• کارمزد پایین

• ارائه برنامه در نسخه های مختلف

معایب صرافی بک اکس

• ضعف پشتیبانی

• مشکلات کاربران در برداشت

رنک صرافی بک اکس

صرافی بک اکس

طبق اطلاعات سایت کوین مارکت کپ صرافی bkex در رده 76 بین صرافی های ارزدیجیتال قرار داره. همچنین در زمان انتشار این مقاله حجم معاملات این صرافی در 24 ساعت با افزایش 76 درصدی حدودا به 2 میلیارد دلار رسیده. تعداد کوین های این صرافی 686 ارز نوشته شده که مقدار توکن خوبی هست. همچنین در هفته 414 هزار نفر از این صرافی بازدید کرده اند. در رتبه بندی صرافی ها این صرافی بالاتر از صرافی coindcx و پایینتر از صرافی bitget قرار داره. یکی دیگه از معیار های مهم انتخاب صرافی نمره سایت کوین مارکت به صرافی هاست که صرافی bkex نمره 4.3 قابل قبول رو دریافت کرده.

ارزدیجیتال صرافی بک اکس

صرافی bkex ارزدیجیتالی مخصوصی هم داره که با اسم bkk یا bkex chain شناخته میشه. این توکن در زمان انتشار این مقاله رتبه 3293 رو داره و در شبکه ارز دیجیتال اتریوم لانچ شده. قیمت این توکن نیز در حال حاضر 0.20 دلار هست. دقت کنید که خرید این ارز ها ریسک بیشتری دارن و این امر به دلیل وابسته بودن توکن به صرافی هست.

آموزش ثبت نام در صرافی بک اکس

اموزش ثبت نام در صرافی بک اکس

برای ثبت نام در صرافی بک اکس پس از ورود به سایت به ادرس www.bkex.com روی کادر قرمز رنگ sign up کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام وارد بشید. در این صفحه فیلد هایی نمایش داده میشه که باید کامل بشه تا ثبت نام شما تکمیل بشه. در صورتی که مشکلی در ثبت نام دارید مراحل زیر رو پیش برید.

اموزش ثبت نام در صرافی بک اکس

در این صفحه باید در کادر قرمز رنگ ایمیل خودتون رو وارد کنید و در قسمت سبز رنگ رمز عبور. همچنین در قسمت زرد رنگ باید رمز عبور رو تکرار کنید و در بخش مشکی رنگ کد ارسال شده به ایمیل رو وارد کنید که برای ارسال ایمیل باید روی گزینه get کلیک کنید. پس از اتمام مراحل دکمه nextstep رو کلیک کنید تا مراحل ثبت نام اتمام بشه و میتونید شروع کنید که خرید و فروش.

آموزش واریز دارایی به حساب صرافی بک اکس

آموزش واریز دارایی به حساب صرافی بک اکس

پس از آموزش ثبت نام در این صرافی حالا باید آموزش واریز رو توضیح بدیم. برای باز کردن قسمت واریز ابتدا باید طبق عکس روی گزینه assets برید و گزینه asssest overview رو کلیک کنید. در صفحه ای که براتون باز میشه دارایی هاتون نمایش داده میشه که برای باز کردن قسمت واریز طبق عکس زیر پیش برید. 

  آموزش واریز دارایی به حساب صرافی بک اکس

در این صفحه برای باز کردن قسمت واریز روی کادر قرمز رنگ مشخص شده به اسم desposit کلیک کنید. در صفحه ای که براتون باز میشه فیلد هایی هست که باید تکمیل کنید و ادرس شما نمایش داده میشه. برای تکمیل این فیلد ها به عکس زیر توجه کنید.

آموزش واریز دارایی به حساب صرافی بک اکس

در این فیلد ها باید در کادر قرمز رنگ ارز مورد نظرتون رو انتخاب کنید که 4 ارز پیشنهادی به طور پیشفرض نوشته شده که که اگه ارز مورد نظر شما این ارز ها نیستن میتونین از بخش کشویی ارز مورد نظرتون رو انتخاب کنید. برای انتخاب شبکه نیز باید از قسمت سبز رنگ شبکه رو انتخاب کنید. دقت کنید که باید شبکه انتقال و واریز یکسان باشه. در اخر نیز از بخش صورتی میتونید ادرس رو دریافت کنید و حتی میتونید باکد ادرستون رو مشاهده کنید. 

آموزش برداشت رمز ارز از صرافی بک اکس

اموزش برداشت رمز ارز از صرافی بک اکس

برای برداشت در صرافی بک اکس باید طبق مراحل واریز در عکس بالا گزینه withdraw رو انتخاب کنید. پس از باز شدن این صفحه شاید متوجه شده باشین که قسمت واریز و برداشت تقریبا شبیه هم هستن و در ادامه قسمت برداشت رو آموزش میدیم.

اموزش برداشت رمز ارز از صرافی بک اکس

در این صفحه باید ارز مورد نظرتون رو از کادر قرمز رنگ انتخاب کنید. شبکه مورد نظر نیز باید از قسمت صورتی رنگ انتخاب بشه. ادرس برداشت نیز در قسمت زرد رنگ وارد کنید و مقدار رمز ارز رو باید از قسمت آبی رنگ انتخاب بشه که اگه دکمه all رو بزنید همه مقدار ارز برای انتقال انتخاب میشه. برای مشاهده کارمزد نیز باید به قسمت سبز رجوع کنید و در اخر confirm رو بزنید. این رو هم یاداوری کنیم که باید در انتقال بین on-chain withdraw و internal withdraw باید گزینه on-chain withdraw رو انتخاب کنید.

آموزش معامله اسپات صرافی بک اکس

پس از آموزش واریز و برداشت رمز ارز در حساب صرافی bkex حالا باید معامله اسپات صرافی بک اکس رو اموزش بدیم. برای باز کردن قسمت معامله اسپات طبق عکس زیر به قسمت اسپات وارد بشید.

اموزش معامله اسپات صرافی بک اکس

برای بازکردن قسمت اسپات معامله طبق عکس روی گزینه spot رفته و exchange رو انتخاب کنید.  در این صفحه میتونید به راحتی خرید و فروش انجام بدید که در ابتدا شاید براتون پیچیده به نظر بیاد. 

اموزش معامله اسپات صرافی بک اکس

در این صفحه از قسمت قرمز رنگ باید ارز مورد نظرتون رو انتخاب کنید. همچنین از قسمت search میتونید ارزی که میخواین خرید یا فروش کنید رو جستجو کنید. در کادر سبز رنگ نیز اطلاعات توکن مثل کف و سقف قیمتی در 24 ساعت نوشته میشه. در قسمت ابی رنگ نیز اردر های ارز نوشته شده. از قسمت زرد رنگ نیز خرید و فروش میتونید انجام بدید که اگه صفحه رو به پایین اسکرول کنید بصورت کامل نمایش داده میشه. این قسمت برای معاملات اسپات بود و اگه شما معامله گر فیوچرز هستید بخش بعدی صرافی ارزدیجیتال bkex چیست؟ رو مطالعه کنید.

آموزش فیوچرز صرافی بک اکس 

برای باز کردن قسمت فیوچرز صرافی bkex بر روی گزینه contract رفته و تک گزینه prepertual swap رو انتخاب کنید تا صفحه زیر براتون باز میشه. دو بخش اسپات و فیوچرز شباهت هایی با هم دارن که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

اموزش فیوچرز صرافی بک اکس

طبق اموزش قبلی برای انتخاب ارز از قسمت قرمز باید این کار رو انجام داد. همچنین از قسمت زرد رنگ میتونید اطلاعات توکن رو دریافت کنید. در قسمت ابی اردر ها به نمایش در میاد و از قسمت سبز میتونید معامله باز کنید. کادر صورتی رنگ مشخص شده نیز برای لورج و نوع معامله هست که کراس باشه یا ایزوله. این اطلاعات رو کسانی که در فیوچرز کار میکنن میتونن تنظیم کنن. و این بخش صورتی تفاوت بخش اسپات و فیوچرز هست.

آموزش تنظیمات امنیتی حساب بک اکس

برای باز کردن بخش تنظیمات امنیتی حساب بک اکس روی گزینه حساب کاربری بروید و security settings رو انتخاب کنید. در این صفحه گزینه هایی برای شما نمایش داده میشه که هر کدوم در امنیت حساب شما نقش داره. 

اموزش تنظیمات امنیتی حساب بک اکس

گزینه های بالا برای امنیت حساب شماست. کادر قرمز رنگ رمز عبور حساب شماست. گزینه صورتی برای ایمیل. بخش ابی برای کد موبایل و در قسمت  زرد کد دو مرحله ای گوگل اتنتیکیتور هست که حتما روشن کنید. گزینه مشکی رمز عبور خرید و فروش و کادر اخر نیز برای کد فیشینگ هست.

آموزش فعال کردن کد دو مرحله ای صرافی بک اکس

برای فعال کردن کد دو مرحله ای طبق اموزش قبلی اهرم گزینه زرد رو فعال کنید تا صفحه زیر براتون باز بشه. فعال کردن این گزینه اجباری هست.

اموزش فعال کردن کد دو مرحله ای صرافی بک اکس

در ابتدا باید برنامه گوگل اتنتیکیتور رو نصب کنید. پس از نصب برنامه باید بار کد یا  کد بخش قرمز رنگ رو در برنامه وارد کنید. در بخش بعدی باید رمز عبور رو وارد کنید و در اخر نیز باید کد دو مرحله ای رو بزنید و دکمه verify رو بزنید. بدین ترتیب کد دو مرحله ای شما برای ورود و برداشت فعال میشه.

کلام پایانی

در مقاله صرافی ارزدیجیتال bkex چیست؟ سعی داشتیم صفر تا صد این صرافی رو بطور کامل براتون توضح بدیم و امیدواریم براتون مفید باشه. اما به یاد داشته باشید که استفاده از ولت های غیرمتمرکز به جای صرافی ها برای نگهداری از  دارایی مهم هست و نباید فقط در صرافی خرید و کنید و با توجه به مزایا دارایی رو در صرافی نگهداری کنید. به جز خرید ارز دیجیتال و فروش های روزانه باید برای هولد و نگهداری بلند مدت از کیف پول ها استفاده کرد. استفاده از کیف پول در خرید و فروش روزانه به دلیل کارمزد های بالا توصیه نمیشه.


نظرات کاربران در مورد صرافی ارز دیجیتال بک اکس BKEX چیست؟(صفر تا صد صرافی بک اکس)
  • خسته نباشید صرافی تعلیق افتاده؟

سوال امنیتی :1+77 = ?