صرافی اسپوکی سواپ(SpookySwap) چیست؟

1402/02/14

صرافی اسپوکی سواپ یا SpookySwap؛ یکی از انواع صرافی غیرمتمرکز در اکوسیستم بلاک چین فانتوم! آیا چیزی در مورد این پلتفرم می دونین؟ اصلا می دونین صرافی اسپوکی سواپ چیست؟ صرافی اسپوکی سواپ چه ویژگی هایی داره؟ صرافی ارز دیجیتال اسپوکی سواپ چه امکاناتی داره؟ چجوری میشه از صرافی اسپوکی سواپ استفاده کرد؟ کدوم کیف پول ها با صرافی اسپوکی سواپ سازگار هستن؟

فانتوم یکی از بهترین و برترین اکوسیستم ها و پروژه های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال هست. شبکه بلاک چین فانتوم از پروژه های زیادی پشتیبانی می کنه و به همین دلیل از اون به عنوان یکی از بهترین و آینده دارترین شبکه های بلاک چینی یاد می کنند. صرافی اسپوکی سواپ یکی از پرکاربردترین صرافی های غیرمتمرکز هست که امکانات زیادی رو در بستر فانتوم ارائه میده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صرافی اسپوکی سواپ چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی اسپوکی سواپ یا SpookySwap به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی اسپوکی سواپ بپردازیم و امکانات صرافی Spooky رو مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی اسپوکی سواپ چیست؟

صرافی اسپوکی سواپ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی اسپوکی سواپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی اسپوکی سواپ یا SpookySwap یکی از صرافی های غیرمتمرکز هست که با هدف کم کردن کارمزدها و بالا بردن مقیاس پذیری فعالیت خودش رو در بستر بلاک چین فانتوم شروع کرده. همه خدماتی که توسط صرافی اسپوکی سواپ ارائه میشه، مبتنی بر شبکه بلاک چین فانتوم هستن. این شبکه بلاک چینی با استفاده از الگوریتم های اجماع اثبات سهام و سرعت و مقیاس پذیری مناسب، در هر ثانیه تراکنش های زیادی رو انجام میده. از صرافی اسپوکی سواپ به عنوان یه بازارساز خودکار یا AMM هم یاد میشه.

جالب اینجاست که بدونین صرافی اسپوکی سواپ قابلیت های زیادی داره و شما می تونین به راحتی از اون ها استفاده کنین. این صرافی محبوبیت زیادی در بین کاربران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال داره و به همین دلیل شما هم می تونین از تجربه اون ها استفاده کرده و با خیال راحت وجوه خودتون رو در این صرافی خرید و فروش کنین. تیم توسعه دهنده صرافی اسپوکی سواپ، هدفش از راه اندازی چنین پلتفرمی رو تمرکز روی ترید اعلام کرده. اون ها به دنبال این بودن که ویژگی های مختلفی مثل نمودار، تاریخچه سفارش ها، لیمیت اوردرها و موارد دیگه رو در پلتفرم خودشون جای بدن.

مقاله پیشنهادی: صرافی کوییک سواپ(QuickSwap) چیست؟

ویژگی های صرافی اسپوکی سواپ

ویژگی های صرافی اسپوکی سواپ

همونطور که گفتیم، SpookySwap یکی از اولین صرافی های غیرمتمرکز هست که بر روی شبکه فانتوم با استفاده از یه بازارساز خودکار(AMM) ساخته شده. این صرافی به کاربران این امکان رو میده تا توکن های خودشون رو بدون هیچ واسطه ای معاوضه کنند. صرافی اسپوکی سواپ ویژگی های زیادی داره که همین موارد باعث شدن تا منحصر به فرد بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های صرافی اسپوکی سواپ بپردازیم.

  • یکی از ویژگی های صرافی اسپوکی سواپ، سطح امنیت این صرافی هست. این صرافی با وجود لایه های امنیتی مختلف، امکان نفوذ هکرها رو از بین میبره و بستری امن و مطمئن برای معاملات کاربران خودش به وجود میاره.
  • یکی دیگه از ویژگی های صرافی اسپوکی سواپ این هست که خدمات مختلفی رو به کاربران ارائه میده. از جمله از این خدمات میشه به خرید و فروش رمزارزها، استخرهای نقدینگی، فارم ها، استیکینگ ارزهای دیجیتال، معاوضه توکن ها، اتصال کیف پول های مختلف به صرافی و.... اشاره کنیم.
  • طراحی کاربرپسند صرافی اسپوکی سواپ باعث میشه تا حتی مبتدی ترین کاربران هم بتونن بعد از مدتی به محیط اون مسلط باشن و از خدمات و ویژگی های مختلفی که داره استفاده کنند.
  • یکی دیگه از ویژگی های صرافی اسپوکی سواپ این هست که هزینه کارمزد بالاتری از کاربران دریافت می کنه، ولی در ازای دریافت هزینه های زیاد، مزیت هایی مثل سهولت استفاده و دسترسی به یه مرجع غیرمتمرکز رو به همراه داره.

مقاله پیشنهادی: صرافی جاست سواپ(Just Swap) چیست؟

امکانات صرافی Spooky

امکانات صرافی Spooky

صرافی SpookySwap یکی از پرکاربردترین صرافی های فعال در شبکه بلاک چین فانتوم هست و به همین دلیل به جذب کاربر در شبکه فانتوم هم کمک کرده. این صرافی امکانات مختلفی رو به کاربران خودش ارائه میده. از جمله از امکانات صرافی Spooky میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • استیکینگ ارزهای دیجیتال(Staking)
  • بریج یا پل(Bridge)
  • مزارع(Farm)
  • خرید و فروش راحت ارزهای دیجیتال
  • استخرهای نقدینگی
  • اتصال کیف پول های مختلف به صرافی
  • معاوضه انواع توکن ها با همدیگه

کارمزد انجام تراکنش در اسپوکی سواپ چقدر است؟

اسپوکی سواپ برای دو روش معمولی و Limit Order دو کارمزد متفاوت در نظر گرفته که کاربران باید این میزان کارمزدها رو در زمان انجام تراکنش های خودشون پرداخت کنند. در سواپ معمولی 0.2 درصد و در حالت سواپ با لیمیت اوردر 0.22 درصد کارمزد در نظر گرفته شده. توجه داشته باشین که 0.17 درصد از کارمزدهای دریافتی به تامین کننده های نقدینگی و 0.3 درصد از کارمزدها به استیک کننده های توکن بومی این صرافی تعلق می گیره.

نحوه خرید و فروش در SpookySwap

شما نمی تونین با استفاده از ارزهای فیات در صرافی اسپوکی سواپ معامله ای انجام بدین. شما فقط امکان انجام معامله با ارزهای دیجیتالی رو در این پلتفرم دارین، بنابراین اگه موجودی ارز دیجیتال کیف پولتون کمه، بهتره از یه صرافی ارز دیجیتال ایرانی مثل اینانس تتر بخرین و سپس تترها رو به کیف پولتون منتقل کنین تا بتونین در صرافی اسپوکی سواپ خرید و فروش انجام بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صرافی اسپوکی سواپ چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی اسپوکی سواپ یا SpookySwap به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی اسپوکی سواپ بپردازیم و امکانات صرافی Spooky رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی اسپوکی سواپ یکی از صرافی های غیرمتمرکز هست که با هدف کم کردن کارمزدها و بالا بردن مقیاس پذیری فعالیت خودش رو در بستر بلاک چین فانتوم شروع کرده. این صرافی کارمزدهای زیادی از کاربران برای انجام تراکنش های خودشون دریافت می کنه، ولی در عوض امکانات و خدمات زیادی رو برای کاربران و معامله گران بازار ارائه میده. شما می تونین خرید و فروش ارزهای دیجیتال خودتون رو در این صرافی انجام بدین.


نظرات کاربران در مورد صرافی اسپوکی سواپ(SpookySwap) چیست؟
سوال امنیتی :6+66 = ?