صرافی جاست سواپ(Just Swap) چیست؟

1402/01/26

صرافی جاست سواپ یا Just Swap؛ یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال! آیا چیزی درباره این پلتفرم شنیدین؟ اصلا می دونین صرافی جاست سواپ چیست؟ عملکرد صرافی جاست سواپ چجوریه؟ به نظر شما صرافی جاست سواپ چه ویژگی هایی داره؟ قبل از کار با صرافی Just Swap به چه نکاتی باید توجه کرد؟ آیا می تونین با استفاده از پلتفرم جاست سواپ توکن های خودتون رو سواپ کنین؟

یکی از نگرانی های مهم کاربران از ابتدای پیدایش ارزهای دیجیتال، وجود محیطی برای مبادله دارایی های دیجیتال و خرید و فروش اون ها بود. در ابتدا این کار در تالارهای گفتگو و شبکه های اجتماعی به صورت کاملا فردی انجام میشد، ولی به مرور زمان نهادهای واسطی با عنوان صرافی های ارزهای دیجیتال پا به عرصه گذاشتن تا این نگرانی رو برطرف کنند. جاست سواپ هم یکی از صرافی های غیرمتمرکز در بازار کریپتو هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صرافی جاست سواپ چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی جاست سواپ یا Just Swap به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی جاست سواپ بپردازیم و عملکرد پلتفرم جاست سواپ رو مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی جاست سواپ چیست؟

صرافی جاست سواپ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم صرافی جاست سواپ یا Just Swap رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی جاست سواپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی جاست سواپ اولین پروتکل غیرمتمرکز ارز دیجیتال در شبکه ترون هست و بستری رو به وجود اورده که کاربران می تونن توکن های TRC-20 رو با کارمزد کم و سریع مبادله کنند. همچنین این صرافی شرایطی رو برای کسب درآمد از طریق استیکینگ فراهم کرده.

جالب اینجاست که بدونین در صرافی غیرمتمرکز جاست سواپ، مبادلات بین جفت توکن های TRC-20 به راحتی صورت می گیره. همه کارمزدهای دریافتی به صورت مستقیم به خود پروتکل و تامین کننده نقدینگی اون تعلق می گیره. این موضوع امنیت و غیرمتمرکز بودن پلتفرم جاست سواپ رو فراهم می کنه. صرافی جاست سواپ پروتکلی هست که به تامین کننده نقدینگی به صورت خودکار می پردازه. در معاملات این پلتفرم هیچ موسسه و یا تسهیلات متمرکزی نقش نداره. کنترل و مدیریت مسائل مربوط به تراکنش ها، استخرهای نقدینگی توکن، افزایش نقدینگی و.... در این صرافی به کمک اسمارت کانترکت ها صورت می گیره.

مقاله پیشنهادی: صرافی کرو فایننس(Curve Finance) چیست؟

ویژگی های صرافی جاست سواپ

ویژگی های صرافی جاست سواپ

همونطور که گفتیم، صرافی جاست سواپ، اولین پلتفرم غیرمتمرکز تبادل ارز دیجیتال در شبکه Tron هست که به کاربران این امکان رو میده تا توکن های TRC-20 رو با کارمزد ارزون و به صورت سریع مبادله کنند. این صرافی همچنین شرایطی رو برای کسب درآمد از طریق سپرده گذاری فراهم کرده. صرافی ارز دیجیتال جاست سواپ ویژگی های زیادی داره که باعث شده محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های صرافی جاست سواپ بپردازیم.

  • بالا بودن حجم نقدینگی

یکی از ویژگی های صرافی جاست سواپ، بالا بودن حجم نقدینگی هست. بهتره بدونین به طور کلی صرافی ها و پلتفرم هایی که خدمات غیرمتمرکز ارائه میدن، نیاز به حجم نقدینگی بالایی دارن تا بتونن تراکنش ها و مبادلات رو با سرعت بالایی پردازش کنند. خوشبختانه صرافی ارز دیجیتال جاست سواپ(JustSwap) کاربران زیادی داره و مقادیر بزرگی از نقدینگی رو فراهم کرده.

  • در دسترس بودن

یکی دیگه از ویژگی های صرافی جاست سواپ(JustSwap) در دسترس بودن این صرافی هست. پلتفرم های متمرکز رو موسسه های متمرکز اداره می کنند، به همین دلیل این صرافی ها در مقابل سقوط بازار آسیب پذیرتر هستن، در حالی که صرافی های غیرمتمرکز چنین مشکلی رو ندارن. چون واسطه ای در کار نیست. نکته مهم دیگه این هست که بازار در هر وضعیتی که باشه، صرافی های غیرمتمرکز در دسترس هستن و شما می تونین ارزهای دیجیتال خودتون معامله کرده و سود زیادی به دست بیارین.

  • سهولت انجام معامله

سهولت انجام معامله هم یکی دیگه از ویژگی های صرافی ارز دیجیتال جاست سواپ هست که باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از معامله گران و سرمایه گذاران بازار کریپتوکارنسی ها قرار بگیره. توجه داشته باشین که شما برای انجام معامله در صرافی جاست سواپ نیازی به درخواست مشابه ندارین و همه سفارش ها به سرعت پردازش میشن. به عبارت دیگه، شما به صورت مستقیم با خود صرافی معامله انجام میدین.

  • تبادل سریع توکن های TRC20

یکی دیگه از ویژگی های صرافی جاست سواپ که اون رو به یکی از محبوب ترین پلتفرم های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال تبدیل کرده، تبادل سریع توکن های TRC20 هست. کاربران و معامله گران می تونن سریع و خیلی راحت، تبادلات مالی خودشون رو انجام بدن. شما می تونین در این صرافی، توکن های مبتنی بر شبکه TRC20 رو با همدیگه سواپ کرده و اون ها رو به سایر رمزارزها تبدیل کنین.

عملکرد پلتفرم جاست سواپ چگونه است؟

عملکرد پلتفرم جاست سواپ چگونه است؟

صرافی Just Swap که اخیره و با نسخه بتا راه اندازی شده، تقریبا مثل صرافی سوشی سواپ یا یونی سواپ کار می کنه. تفاوت اصلی این صرافی این هست که بر روی بلاک چین ترون کار می کنه و در نتیجه کارمزد تراکنش های اون برای تامین نقدینگی در استخر نقدینگی این صرافی غیرمتمرکز و هم برای مبادلات توکن ها خیلی کم و حدود 0.3 درصد هست. این صرافی یه پروتکل نقدینگی خودکار هست و برای انجام یه معامله نیازی به ارائه پیشنهادها و سفارش های همسان نیست. هیچ سازمان یا موسسه متمرکزی در این معاملات دخالتی ندارن. همچنین استخرهای معاملاتی به کمک قراردادهای هوشمند تبادل توکن ها رو انجام داده و میزان حجم نقدینگی رو مدیریت می کنند.

مقاله پیشنهادی: صرافی برگر سواپ(Burger Swap) چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صرافی جاست سواپ چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی جاست سواپ یا Just Swap به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی جاست سواپ بپردازیم و عملکرد پلتفرم جاست سواپ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی جاست سواپ اولین پروتکل غیرمتمرکز ارز دیجیتال در شبکه ترون هست و بستری رو به وجود اورده که کاربران می تونن توکن های TRC-20 رو با کارمزد کم و سریع مبادله کنند. این صرافی ویژگی های زیادی داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد صرافی جاست سواپ(Just Swap) چیست؟
سوال امنیتی :1+47 = ?