صرافی غیرمتمرکز ایر سواپ(AirSwap) چیست؟

1402/02/31

صرافی ایر سواپ یا AirSwap؛ پلتفرمی منحصر ب فرد برای مبادله همتا به همتای توکن های اتریوم! آیا دوست دارین با این صرافی آشنا بشین؟ اصلا می دونین صرافی غیرمتمرکز ایر سواپ چیست؟ عملکرد صرافی ایر سواپ چگونه است؟ صرافی AirSwap چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ ویژگی های صرافی ارز دیجیتال ایرسواپ چیست؟ چجوری میشه از صرافی ایر سواپ استفاده کرد؟ آیا این صرافی هم جزو یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال به حساب میاد؟

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین بازارهای مالی هست که افراد زیادی در این بازار سرمایه گذاری کردن و سود زیادی به دست میارن. شما هم می تونین وارد این بازار شده و با خرید و فروش رمزارزها در بهترین نقاط از نوسانات قیمت سود کسب کنین. برای این کار نیاز به پلتفرم هایی دارین که معاملات خودتون رو در اون ها انجام بدین. صرافی ایر سواپ یکی از این پلتفرم هاست که محبوبیت زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صرافی ایر سواپ چیست؟ اطلاعاتی درباره صرافی ایر سواپ یا AirSwap به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب صرافی ایرسواپ بپردازیم و ویژگی های صرافی Airswap رو مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی ایر سواپ چیست؟

صرافی ایر سواپ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی ایر سواپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی ایر سواپ یا AirSwap پلتفرمی برای مبادله توکن های اتریوم هست. یعنی کاربران و معامله گران می تونن توکن های مبتنی بر اتریوم خودشون رو در این پلتفرم مبادله و با همدیگه معاوضه کنند. همه معاملات در این صرافی به صورت غیرمتمرکز هست و هیچ کنترلی بر روی دارایی های کاربران از طرف صرافی ایرسواپ صورت نمی گیره. همه نقل و انتقالات و تراکنش ها بر اساس قراردادهای هوشمند انجام میشه.

جالب اینجاست که بدونین صرافی ارز دیجیتال ایر سواپ یا AirSwap اینجوری کار می کنه که کاربران با همدیگه ارتباط برقرار می کنند و اینکه چه توکن هایی رو می خوان با چه قیمتی قصد دارن مبادله کنند. وقتی که هر دو طرف آماده تکمیل مبادله هستن، پروتکل سواپ که یه قرارداد هوشمند اتریوم هست، معامله رو اجرا می کنه. این پلتفرم مزیت یه صرافی غیرمتمرکز رو داره، چون کاربران تا وقتی که معامله انجام نشه، کنترل کاملی بر دارایی ها و رمزارزهای خودشون دارن و می تونن اون ها رو مدیریت کنند.

مقاله پیشنهادی: صرافی ویگو سواپ(Wigoswap) چیست؟

مزایا و معایب صرافی ایرسواپ

مزایا و معایب صرافی ایرسواپ

همونطور که گفتیم، صرافی غیرمتمرکز ایر سواپ بیشتر برای مبادله ارزهای دیجیتال مبتنی بر شبکه اتریوم هست. این پلتفرم اگه بتونه نظر کاربران رو به خودش جلب کنه، می تونه به یکی از صرافی های مبادله مطرح دنیا تبدیل بشه و پیشرفت قابل توجهی رو برای خودش به ثبت برسونه. این صرافی مزایا و معایب زیادی به دنبال داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب صرافی ایرسواپ بپردازیم.

مزایای صرافی ایرسواپ

  • یکی از مزایای صرافی ایرسواپ که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که در صرافی ایرسواپ همه معاملات به صورت مستقیم از یه کیف پول به کیف پول دیگه انجام میشه.
  • یکی دیگه از مزایای صرافی ایرسواپ این هست که مذاکره و ارتباط بین افراد به صورت خصوصی انجام می گیره و در آخر باعث حفظ حریم خصوصی افراد میشه.
  • به دلیل عدم نیاز به نگهداری، هزینه این صرافی ارز دیجیتال صفر هست.
  • صرافی ایرداپ یه ابزاری به وجود آورده که به کاربران و معامله گران این امکان رو میده تا بدون نیاز به رفتن به صرافی دیگه به ترید و خرید توکن ها دسترسی داشته باشن.

بیشتر بدانید: صرافی اسپوکی سواپ(SpookySwap) چیست؟

معایب صرافی ایرسواپ

صرافی های متمرکز از کاربران خودشون می خوان تا به صرافی اعتماد داشته باشن و رمزارزهای خودشون رو در صرافی نگه دارن. از طرف دیگه، صرافی های غیرمتمرکز مثل ایرسواپ که همه مراحل معاملاتی بر روی شبکه بلاک چین انجام میشه، معایب زیادی دارن که به شرح زیر هست:

  • به دلیل قرار گرفتن توکن ها بر روی شبکه اتریوم، زمان انجام تراکنش ها کاهش پیدا می کنه.
  • دستکاری در قیمت ها توسط تریدرها و معامله گران
  • نگرانی درباره هک اطلاعات کاربران و از بین رفتن دارایی تریدرها

آینده پلتفرم ایرسواپ چگونه است؟

آینده پلتفرم ایرسواپ چگونه است؟

حائز اهمیت هست که بدونین صرافی ایرسواپ یا AirSwap نوعی پلتفرم متن باز هست که بر روی سیستم های تجاری غیرمتمرکز، متمرکز شده. فناوری AirSwap شبکه های همتا به همتا رو با استفاده از پروتکل های استاندارد RFQ قدرتمند کرده و اون رو به بهترین انتخاب برای بازارسازان سنتی که وارد سیستم مالی غیرمتمرکز میشن، تبدیل می کنه. چشم انداز ایرسواپ آینده ای هست که در اون همه اشکال ارزش به عنوان دارایی های دیجیتال نشون داده میشه و آزادانه و قابل اعتماد در بین مردم و جوامع در سراسر دنیا جریان پیدا می کنه. ماموریت پلتفرم ایرسواپ تبدیل شدن به سیستم تجارت همتا به همتای استاندارد هست.

نکته قابل توجه این هست که صرافی ایرسواپ همچنان به ویژگی ها و پیشرفت های خودش اضافی می کنه. با اینکه ترید یا معامله همتا به همتا مزایای زیادی به دنبال داره، ولی این روش مبادله چالش های زیادی هم داره، مثل عدم وجود همتایات آماده برای انجام معامله. برای رفع این چالش، صرافی ایرسواپ ابزارهای جدیدی رو برای کاربران به وجود میاره تا راحت تر همتایان خودشون رو پیدا کنند تا معاملات به صورت خودکار و بدون افشا شدن انجام بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صرافی ایر سواپ چیست؟ اطلاعاتی درباره صرافی ایر سواپ یا AirSwap به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب صرافی ایرسواپ بپردازیم و ویژگی های صرافی Airswap رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی ایر سواپ یا AirSwap پلتفرمی برای مبادله توکن های اتریوم هست. یعنی کاربران و معامله گران می تونن توکن های مبتنی بر اتریوم خودشون رو در این پلتفرم مبادله و با همدیگه معاوضه کنند. صرافی ایرسواپ مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال تریدرها و معامله گران زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. شما هم می تونین با اتصال کیف پول خودتون به این صرافی توکن های مبتنی بر شبکه اتریوم خودتون رو مبادله و یا با همدیگه معاوضه کنین.


نظرات کاربران در مورد صرافی غیرمتمرکز ایر سواپ(AirSwap) چیست؟
سوال امنیتی :2+88 = ?