صرافی غیرمتمرکز بیسکو(Bisq) چیست؟

1402/03/14

صرافی غیرمتمرکز بیسکو(Bisq)؛ صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال مناسب و امن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این صرافی به دست بیارین؟ اصلا می دونین صرافی غیرمتمرکز بیسکو چیست؟ صرافی بیسکو چه ویژگی هایی داره؟ چرا صرافی غیرمتمرکز بیسکو محبوبیت زیادی داره؟ به نظر شما صرافی Bisq چه مزایایی به همراه داره؟ آیا سرمایه کاربران در صرافی بیسکو امن هست؟

انتخاب یه صرافی مناسب و امنن از بین صرافی های ارز دیجیتال موجود که تعداد اون ها امروزه به صدها مورد میرسه، اصلا کار آسونی نیست. در کنار تنوع خیلی زیاد صرافی ها تحریم ها و محدودیت هایی که در کشور ما وجود داره، این انتخاب رو از چیزی که هست سخت تر هم کرده. پلتفرم بیسکو(Bisq) یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز هست که می تونین با استفاده از اون به مبادله رمزارزها بپردازین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صرافی بیسکو چیست؟ اطلاعاتی درباره صرافی بیسکو یا Bisq بپردازیم و به بررسی مزایای صرافی بیسکو بپردازیم و امن بودن پلتفرم بیسکو رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این صرافی ارز دیجیتال آشنایی داشته باشین.

صرافی غیرمتمرکز بیسکو چیست؟

صرافی غیرمتمرکز بیسکو چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی بیسکو چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی بیسکو یا Bisq یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال هست که در سال 2014 راه اندازی شده و نسبت به سایر صرافی های غیرمتمرکز، سهم قابل توجهی از بازار رو به خودش اختصاص داده. برای کار با صرافی بیسکو نیازی به ارائه اطلاعات شخصی نیست. تنها چیزی که شما برای ورود به بازار رمزارزها و سرمایه گذاری از طریق صرافی بیسکو نیاز دارین، یه حساب کاربری هست که در مدت زمانی کوتاه ساخته میشه.

جالب اینجاست که بدونین صرافی Bisq که قبلا با اسم Bitsquare شناخته میشد، شبکه ای همتا به همتا هست. یعنی در این شبکه میشه بیت کوین رو با ارز فیات یا سایر رمزارزها مبادله کرد. این صرافی در گروه صرافی های غیرمتمرکز دسته بندی میشه. صرافی بیسکو که به گفته توسعه دهنده هاش جزو صرافی های 100 درصد شفاف و منع باز هست، در سال 2014 فعالیت خودش رو شروع کرد. کار با این صرافی غیرمتمرکز برای افراد مبتدی ممکنه کمی سخت باشه. معاملات این صرافی شامل بیت کوین هست و یعنی قبل از خرید ارز دیجیتال، باید کیف پول شما دارای بیت کوین باشه.

مقاله پیشنهادی: صرافی غیرمتمرکز بالانسر(Balancer) چیست؟

صرافی بیسکو چه مزایایی به همراه دارد؟

صرافی بیسکو چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، صرافی بیسکو(Bisq) یکی از انواع صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال هست که هیچ کنترل و دسترسی به اطلاعات حساب شما نداره. در این نوع صرافی، سرورها در قسمت های مختلفی از دنیا قرار گرفتن و از دارایی های افراد در مقابل حمله هکرها تا حد زیادی محافظت میشه. صرافی بیسکو مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای بیسکو بپردازیم.

  • یکی از مزایای صرافی بیسکو، امنیت بالای این پلتفرم غیرمتمرکز هست. صرافی Bisq به دلیل آگاهی از خطرات متوجه سرمایه کاربران، با سپرده های امنیتی سه لایه در انجام تراکنش ها و مکانیزم ها تونسته امنیت کاربران رو حفظ کنه.
  • یکی دیگه از مزایای صرافی بیسکو، رابط کاربری این پلتفرم هست. کاربری آسون و ساده قانونی خیلی از رمزارزها این هست که کاربران برای استفاده از پلتفرم ها نیاز به ایجاد حساب کاربری و تایید هویت، در چند مرحله دارن، ولی در صرافی Bisq فقط با انجام ثبت نام کاربر می تونه بدون نیاز به تایید هویت بلافاصله بعد از ثبت نام شروع به انجام خرید و فروش کنه.
  • یکی دیگه از مزایای صرافی بیسکو این هست که کارمزد پایین تری نسبت به سایر صرافی های غیرمتمرکز از کاربران دریافت می کنه.
  • کنترل بر روی سرمایه در صرافی Bisq شما بر روی صرافی و سرمایه خودتون کنترل دارین، نه صرافی بر روی شما!
  • صرافی بیسکو(Bisq) از تعداد زیادی رمزارزها پشتیبانی می کنه. بیسکو این امکان رو به کاربران میده تا بیت کوین رو با بیشتر 120 ارز فیات و رمزارز معامله کنند.

مقاله پیشنهادی: صرافی بیکری سواپ(BakerySwap) چیست؟

آیا رمزارزهای کاربران در صرافی Bisq امن است؟

آیا رمزارزهای کاربران در صرافی Bisq امن است؟

امنیت در هر پلتفرم معاملاتی از اهمیت زیادی برخوردار هست و صرافی غیرمتمرکز بیسکو(Bisq) هم از این قاعده مستثنی نیست. خبر خوب این هست که قابلیت های زیادی برای اطمینان از امن بودن داده ها و ارزهای دیجیتال شما در این صرافی وجود داره. این صرافی از 3 مکانیسم امنیتی اولیه استفاده می کنه. ابتدا همه بیت کوینی که در این صرافی در حال معامله هست، در یه آدرس چند امضایی 2 از 2 ایمن میشه. در لایه امنیتی دوم، خریدار و فروشنده هر دو ملزم به پرداخت یه سپرده تضمینی هستن که بعد از اجرای صحیح معامله برمی گرده.

ترید ارز دیجیتال در صرافی بیسک

حائز اهمیت هست که بدونین هر کدوم از صرافی های ارز دیجیتال، ساختار متفاوتی برای تبدیل رمزارزها به همدیگه در نظر گرفتن. نکته قابل توجه این هست که هیچ برتری یا بهتری خاصی بین این ساختارها وجود نداره و در نهایت انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال به نظر شخصی بستگی داره. چیزی که به طور معمول در این ساختارها مشترک هست، اینه که همه اون ها لیست سفارش ها یا حداقل بخشی از اون، نمودار قیمت و تاریخچه سفارش ارزهای دیجیتال رو در معرض نمایش قرار میدن. یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان انتخاب صرافی باید بهش توجه کنین، نرخ کارمزد صرافی برای خدمات مختلف هست. نرخ کارمزد صرافی بی آی اس کیو در برخی موارد کمی با سایر صرافی ها متفاوت هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صرافی بیسکو چیست؟ اطلاعاتی درباره صرافی بیسکو یا Bisq بپردازیم و به بررسی مزایای صرافی بیسکو بپردازیم و امن بودن پلتفرم بیسکو رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این صرافی آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، صرافی بیسکو یا Bisq یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال هست که در سال 2014 راه اندازی شده و نسبت به سایر صرافی های غیرمتمرکز، سهم قابل توجهی از بازار رو به خودش اختصاص داده. این صرافی مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد صرافی غیرمتمرکز بیسکو(Bisq) چیست؟
سوال امنیتی :6+30 = ?