صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ (معرفی بهترین کیف پول وان اینچ)

1401/06/13
صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ (معرفی بهترین کیف پول وان اینچ)


صرافی و ارز دیجیتال وان اینچ چیست؟ و کدام کیف پول 1Inch برای نگهداری این رمز ارز مناسب است؟  مزایا و معایب وان اینچ، توکن های صرافی 1Inch و. . . فقط گوشه ای از مطالبی هستن که تو این مقاله قراره بهشون بپردازیم. همچنین تو این مطلب در مورد آینده ارز وان اینچ و تارگت های قیمتی اون صحبت میکنیم. در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال 1Inch رو دارین، بهتره قبل از اقدام به هر کاری این مقاله رو مطالعه کنین تا اطلاعات کاملی رو در مورد این پلتفرم و رمز ارز اون داشته باشین.

 وان اینچ که به عنوان یه پلتفرم تجمیع کننده سفارش تو صرافی های غیر متمرکز شناخته میشه، یکی از کارآمد ترین DEX ها تو بازار کریپتوکارسی به شمار میره. با توجه به افزایش مقبولیت و محبوبیت صرافی های غیر متمرکز، این پلتفرم ها میتونن جایگاه بسیاری از صرافی های بین المللی فعلی رو تصاحب کنن. به همین خاطر آشنایی با صرافی 1Inch و بقیه صرافی های غیر متمرکز بسیار مهم و ضروریه. تو این مقاله با ما همراه باشین تا هر چیزی که باید در مورد ارز دیجیتال وان اینچ، آینده وان اینچ، خرید 1Inch و ... بدونین رو در اختیارتون قرار بدیم.

صرافی ارز دیجیتال 1Inch چیست؟

صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ (معرفی بهترین کیف پول وان اینچ)

صرافی وان اینچ در واقع یه پروتکل روی بستر بلاک چین هستش که به عنوان یه جمع کننده صرافی های غیر متمرکز از اون یاد میشه. به عبارت ساده تر همه ی صرافی های ارز دیجیتال غیر متمرکز یا DEX ها رو تو یه شبکه قرار میده و به این ترتیب بهترین قیمت بازار رو به کاربرهاش ارائه میده. ایده پروژه وان اینچ برای اولین بار تو سال 2019 و تو کنفرانس توسعه اتریوم (ETH Global) شکل گرفت. تیم سازنده این پروتکل موفق شد که تو همون سال با ایده نابی که داشتن، 20 میلیون دلار سرمایه جذب کنن.

البته اسم این پروژه در ابتدا وان اینچ نبود و قرار بود که با اسم مونی سواپ (Mooniswap) فعالیتش رو شروع کنه. همچنین هدف اولیه ی این پروژه این بود که تو حوزه ییلد فارمینگ (yield farming) فعالیت کنه و یه جورایی از این نظر به پروژه یونی سوآپ (Uniswap) شباهت داشت.

در نهایت تیم 1Inch که سابقه فعالیت روی ربات های آربیتراژ رو داشتن، ایده کلی پروژه شون رو تغییر دادن تا اینکه در نهایت وان اینچ بوجود اومد. تو تاریخ دسامبر سال 2020 پروژه 1Inch به طور رسمی توکن بومی خودش رو معرفی و منتشر کرد.

نحوه کار صرافی 1Inch

همونطور که تو بخش قبلی اشاره کردیم، ایده نهایی صرافی و ارز دیجیتال وان اینچ از روی ربات های آربیتراژی گرفته شده. این ربات ها قیمت ارزهای دیجیتال رو تو پلتفرم های معاملاتی مختلف بررسی میکنن و در صورتی که قیمت یه رمز ارز تو دو تا پلتفرم مختلف با هم اختلاف قابل توجهی رو داشته باشه، از این اختلاف قیمت استفاده میکنه و سود مناسبی رو بدست میاره. صرافی وان اینچ هم ماهیتی نزدیک به همین ربات ها رو داره.

صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟  نحوه ی کار صرافی وان اینچ

تو بخش صرافی وان اینچ چیست؟، بهتون گفتیم که این پلتفرم یه تجمیع کننده برای صرافی های غیر متمرکز هستش که با استفاده از اون میتونین بهترین قیمت ممکن برای هر رمز ارز رو پیدا کنین. برای اینکار وان اینچ سفارشات خرید و فروش رو با استفاده از ربات های آربیتراژ، بین دکس ها و تامین کننده های نقدینگی (Liquidity Providers) بررسی میکنن تا بهترین قیمت رو پیدا کنن و به شما ارائه بدن.

به عبارت دیگه اگر قصد تبادل توکن های ERC20 رو با همدیگه داشته باشین، صرافی وان اینچ به شما کمک میکنه که بهترین نرخ تبدیل رو برای اینکار پیدا کنین. وان اینچ با استفاده از یه سیستم الگوریتم های پیچیده، بهترین مسیر رو برای مبادله توکن های رو پیدا میکنه. نکته قابل توجهی که در مورد صرافی 1Inch وجود داره و باید بهش توجه کنین اینه که، عمق بازار (Market Depth) و نرخ گس (Gas fee) پروتکل های مختلف رو هم تو ارائه خدماتش در نظر گرفته.

البته این پلتفرم قابلیت و کاربرد های دیگه ای رو هم داره که استیکینگ (Staking) یا سپرده گذاری یکی از مهمترین اون هاست. توکن های 1Inch هم تو همین بستر قابل استیک هستن و میتونین با تامین نقدینگی استخر های این پلتفرم هم از این پلتفرم سود کسب کنید.

 ارز دیجیتال 1Inch چیست؟

بیشتر پلتفرم هایی که تو حوزه دیفای فعالیت دارن، انعطاف پذیری پایینی رو دارن و نمیتونن در پاسخ به نیاز های بازار، تغییراتی رو تو پروتکل هاشون بوجود بیارن. توکن وان اینچ هم به همین دلیل بوجود اومده؛ تو پروژه وان اینچ برای تحقق بخشیدن به حاکمیت فوری تو شبکه اش، به یک رمز ارز نیاز داشت. حاکمیت فوری به اعضای شبکه اجازه میده که به تغییرات لازم تو شبکه رای بدن و تغییرات لازم سریعتر روی این پلتفرم اعمال بشه.

صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ (معرفی بهترین کیف پول وان اینچ)

ارز دیجیتال وان اینچ برای اولین بار تو تاریخ 25 دسامبر منتشر شده. از این توکن تو همه ی پروتکل های فعلی و آینده درون شبکه ای این پلتفرم مثل ماژول های تجمیع حکومتی، پروتکل های نقدینگی و تمام رای گیری ها استفاده میشه. پروتکل نقدینگی یه نسخه ی بروزرسانی شده از بازارساز خودکار هستش که تو پلتفرم Mooniswap ازش استفاده میشد. مزیت اصلی این جایگزینی اینه که تو پروتکل نقدینگی هنگام نوسانات قیمت که بین سفارش و اجرای اون بوجود میاد و به تامین کنندگان نقدینگی یه توکن سود بیشتری رو به کاربر ها میده.

دو نوع سیستم حاکمیتی استخر ها و حاکمیت کارخانه ای رو تو این شبکه به اجرا گذاشتن. حاکمیت اول برای رای دادن در مورد شرایط کلی هر استخر هستش. حاکمیت نوع دوم تو رای گیری برای پارامتر های کلی استخر مثل مقدار پیش فرض کارمزد ثابت و متغییر کاربرد داره. همه ی رای گیری ها تو این شبکه با استفاده از ارز 1Inch انجام میشه.

سیستم صرافی وان اینچ به نحوی طراحی شده که میزان پاداش هر فرد به تعداد توکنی که استیک کرده، وابسته است. همچنین هر چه قدر که تعداد توکن های استیک شده بیشتر باشه، تاثیر رای اون فرد هم بیشتر میشه.

تعداد کل توکن های وان اینچ تو عدد 1.5 میلیارد دلار محدود شده و قراره که این میزان تو 4 سال عرضه بشه. نحوه توزیع توکن های ارز دیجیتال 1Inch به شکل زیر هستش:

  • 30 درصد برای تامین امنیت شبکه و برقراری ثبات کارکرد وان اینچ
  • 22.5 درصد برای تیم 1Inch.core که وان اینچ رو ساختن و توسعه دهنده های این پروژه
  • 21 درصد برای توسعه اکوسیستم
  • 19.5 درصد برای سرمایه گذاران و سهام دار های این پروژه که تو مدت 30 ماه عرضه میشه
  • 5 درصد برای مشاوران این پروژه در تو یک دور 4 ساله
  • 2 درصد برای تامین نقدینگی پروژه Mooniswap تو مدت یک سال

توکن CHI

صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ (معرفی بهترین کیف پول وان اینچ)

در ادامه مقاله صرافی و ارز دیجیتال وان اینچ چیست؟ توکن دیگه ای که تو این پلتفرم وجود داره رو بهتون معرفی میکنیم. از توکن Chi به عنوان گس یا روشی برای پرداخت کارمزد تراکنش ها استفاده میشه. همونطور که میدونین هزینه ی تراکنش هایی که تو بلاک چین اتریوم و تو بستر ERC20 انجام میشن، بسیار بالاست. به همین خاطر وجود یه توکن ثانویه مثل Chi میتونه تو کارمزد های شبکه صرفه جویی کنه.

گس رو میتونیم به عنوان یه کارمزدی در نظر بگیریم که بانک ها برای انجام نقل و لنتقالات مالی یا خدمات دیگه از ما دریافت میکنن. فرق بین گس و کارمزد بانک ها تو اینه که، نرخ گس با افزایش ترافیک شبکه بیشتر میشه ولی کارمزد بانک ها همیشه یه عدد ثابته. در حال حاضر محبوبیت و استفاده از اپلیکیشن های مالی غیر متمرکز به اوج خودش رسیده و به همین خاطر شبکه اتریوم بسیار متراکم هستش. این مسئله باعث شده بود که تو فوریه 2021 کارمزد گس مربوط به هر تراکنش به 20 دلار برسه که واقعا عدد بالاییه.

توکن گس Chi به شکل اختصاصی و با استفاده از استاندارد ERC20 برای پرداخت هزینه های تراکنش صرافی وان اینچ طراحی و ساخته شده. تیم توسعه دهنده 1Inch ادعا میکنه که اگه از این توکن برای پرداخت هزینه های تراکنش هاتون استفاده کنین، کارمزد تراکنش ها تا 42 درصد کاهش پیدا میکنه. قیمت توکن چی با قیمت توکن گس اتریوم برابر هستش و وقتی که گس فی تو شبکه اتریم بالا میره، قیمت CHI هم افزایش پیدا میکنه و برعکس.

در کل توکن CHI شباهت بسیار زیادی رو به گس اتریوم داره و میتونیم ازش به عنوان یه نسخه بهینه تر از GST2 یاد کنیم. در صورتی که قصد استفاده صرافی وان اینچ رو دارین، بهتره که از توکن CHI برای پرداخت کارمزد هاتون استفاده کنین.

تیم سازنده صرافی و ارز دیجیتال وان اینچ

صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ (معرفی بهترین کیف پول وان اینچ)| تیم سازنده وان اینچ

برای اینکه بتونیم بهتر بفهمیم که صرافی و ارز دیجیتال وان اینچ چیست؟ بهتره اطلاعاتی رو در مورد تیم سازنده این پروژه در اختیارتون بذاریم. این اطلاعات به شما کمک میکنه تا دیدگاه بهتری رو نسبت به این پروژه داشته باشین.

سرگئی کانز (Sergej Kunz) یکی از موسسین و هم بنیانگذار های پلتفرم وان اینچ هستش که علاقه بسیار زیادی رو به بازار کریپتوکارنسی ها داره و یه کانال یوتیوبی به نام cryptomaniacs رو مدیریت میکنه. تو سابقه ی حرفه ای این فرد 15 سال تو حوزه مهندسی نرم افزار و امنیت اطلاعات فعالیت کرده. در حال حاضر تمرکز اصلی کانز روی پروژه 1Inch فعالیت داره. بنیانگذار بعدی این پروژه آنتون بوکاف (Anton Bukov)بود که یه توسعه دهنده و برنامه نویس ماهر هستش.

داستان آشنایی این افراد هم خیلی جالبه چرا که این افراد برای اولین بار تو یک برنامه لایو ویدیویی تو یوتیوب با هم شنا شدن و به مدت 6 ماه با هم برنامه هایی رو تو همین بستر اجرا میکردن. سرگی کانز تو سال 2019 و در جریان هکاکتونی که تو سنگاپور برگزار شد، ایده اولیه تجمیع صرافی های غیر متمرکز رو و 60 ساعت شرح داد. بعد از این hackathon بود که پروژه وان اینچ موفق شد با افزایش سرمایه، تیم خودش رو گسترش بده. احتمالا تو آینده ای نه چندان دور، اطلاعات بیشتری در مورد سایر اعضای تیم 1Inch منتشر میشه.

مزایا و معایب پروژه ارز وان اینچ

تو ادامه مقاله صرافی و ارز 1Inch چیست؟ برخی از مزایا و معایب مختلف این پروژه رو بهتون معرفی میکنیم. مهمترین مزیت های استفاده از صرافی غیر متمرکز وان اینچ موارد زیر هستن:

  • با استفاده از صرافی 1Inch هیچ هزینه رو برای انجام تراکنش ها از کاربر دریافت نمیشه. البته این به معنی کارمزد صفر تو این صرافی نیست، بلکه شما هزینه بهینه مبادله توکن ها رو تو پلتفرم های مختلف پرداخت میکنین.
  • صرافی ارز وان اینچ تا به الان هک نشده و هیچ خلا امنیتی تو این پلتفرم وجود نداره. تا به الان هم هیچ گونه گزارشی در مورد از دست رفتن نقدینگی تو این پلتفرم منتشر نشده. یه همین خاطره که میتونین با خیال راحت از این پلتفرم استفاده کنین.
  • 1Inch با جمع آوری سفارش های چند دکس مختلف، امکان مبادله سریع توکن های مختلف رو فراهم میکنه.
  • کسب درآمد تو وان اینچ با استفاده از تامین نقدینگی پلتفرم 1Inch و استیک کردن ارز وان اینچ وجود داره. به این ترتیب میتونین سود مناسبی رو به شکل غیر فعال از این پلتفرم داشته باشین.
  • رابط کاربری صرافی وان اینچ بسیار ساده طراحی شده تا حتی کسایی که تجربه استفاده از صرافی های غیر متمرکز رو ندارن هم بتونن از این پلتفرم استفاده کنن.
  • با استفاده از پروتکل ارز وان اینچ میتونین از قابلیت ییلد فارمینگ یا کشت سود هم بهره ببرین.
  • این صرافی یه توکن گس به نام CHI داره که هزینه تراکنش ها رو کاهش میده.

صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ (معرفی بهترین کیف پول وان اینچ)

تو ادامه مقاله، بهتره که کمی هم در مورد ایرادات صرافی وان اینچ صحبت کنیم و شما رو با ضعف های این پلتفرم آشنا کنیم:

  • صرافی های غیر متمرکز از جمله وان اینچ از ارز های سنتی و فیات پشتیبانی نمیکنه و در نتیجه نمیتونین به شکل مستقیم از ارزهای سنتی برای خرید ارزهای دیجیتال تو این پلتفرم استفاده کنین.
  • با وجود محبوبیت بالایی که صرافی های غیر متمرکز تو سال های اخیر بین کاربر های حرفه ای کسب کردن و همچنین قابلیت دور زدن تحریم ها تو این نوع از صرافی ها، کاربرد این پلتفرم ها هم به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده. با این وجود، همچنان میزان نقدینگی در دکس ها نسبت به صرافی ها متمرکز پایین تره و حجم معاملات این پلتفرم ها هم ناچیزه.
  • تو صرافی 1Inch یه ویژگی به اسم Infinity Unlock وجود داره که قفل ها رو به شکل دائمی باز نگه میداره. به لطف این ویژگی، کارمزد ها و سرعت انجام تراکنش ها کاهش پیدا میکنه. این ویژگی تو بلند مدت میتونه برای صرافی وان اینچ دردسرساز بشه.

آینده وان اینچ

تا این بخش از مقاله ارز 1Inch چیست؟ سعی کردیم که این رمز ارز رو به طور کامل بهتون معرفی کنیم. اما مسئله اصلی اینه که آیا آینده وان اینچ به قدری درخشان و مثبت هست که با خرید 1Inch سود خوبی رو کسب کنیم؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید به برنامه های این پروژه تو آینده و پتانسیل های رشد اون توجه کنین. در صورتی که برنامه های توسعه ای این پلتفرم به اجرا دربیاد، قیمت وان اینچ هم رشد خوبی رو تجربه میکنه.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال وان اینچ قصد داره که برای افزایش و ارتقا کارایی این پروتکل، نسخه دوم اون رو توسعه بده و اجرایی کنه. در این نسخه جدید از الگوریتم هایRouting و Path Finder استفاده میشه. این الگوریتم های جدید علاوه بر اینکه بهترین مسیر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال تو صرافی های مختلف رو امکان پذیر میکنه، سفارشات تو عمق های مختلف بازار رو هم بهینه میکنه. همچنین این پلتفرم قصد داره که بزرگتیرن کیف پول ها و صرافی ها رو به پلتفرم خودش اضافه کنه.

صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ (معرفی بهترین کیف پول وان اینچ)| آینده وان اینچ

الگوریتم هایRouting و  Path Finder به شکلی طراحی شدن که میتونن تو بلاک چین های دیگه ای به جز اتریوم هم مسیریابی خودشون رو انجام بدن. به همین خاطر میشه نتیجه گرفت که تیم ارز وان اینچ قصد داره بلاک چین های دیگه ای از جمله بایننس اسمارت چین رو به این پلتفرم اضافه و قابلیت خرید و فروش توکن های این شبکه رو هم فراهم کنه. همچنین احتمال ترکیب و ادغام صرافی 1Inch با پلتفرم های متمرکز وجود داره که این عمل میتونه فضای مناسبی رو برای ایجاد محصولات استارت آپ های جدید بوجود بیاره.

همچنین همونطور که قبلا هم گفتیم، تیم توسعه دهنده وان اینچ 30 درصد از ذخایر خودش رو تو مدت 4 سال و به شکل تدریجی بین جامعه این رمز ارز و کاربر های صرافی خودش توزیع میکنه. لازم به ذکره که برای توزیع توکن ها از یه برنامه استخراج نقدینگی (Liquidity Mining) استفاده میشه. به بیان ساده تر، افرادی که عضو جامعه وان اینچ هستن، میتونن تو این استخر های نقدینگی سرمایه گذاری کنن و به این ترتیب یکی از ارئه کنندگان نقدینگی (Liquidity Provider) این پلتفرم تبدیل و از پاداش های مربوط به این افراد بهره مند بشن.

بهترین کیف پول وان اینچ کدام است؟

همونطور که از عنوان این بخش از مقاله ارز دیجیتال وان اینچ چیست؟ مشخصه، قصد داریم که یک کیف پول 1Inch بهتون معرفی کنیم که بتونه امنیت رمز ارزهای شما رو تامین کنه. همچنین اگه قصد استفاده از صرافی وان اینچ رو داشته باشین، باید از یه کیف پول ارز دیجیتال برای اتصال به اون استفاده کنین.

از اون جایی که توکن وان اینچ روی شبکه اتریوم ساخته شده و از استاندارد های ERC20 پیروی میکنه، برای ذخیره اون به کیف پول هایی احتیاج داریم که از بلاک چین اتریوم پشتیبانی کنن. این موضوع برای کسایی که میخوان به صرافی 1Inch متصل بشن هم صدق میکنه. با در نظر گرفنت این نکات تو این بخش از مقاله ی ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ کیف پول هایی رو بهتون معرفی کردیم که هم تو صرافی وان اینچ برای انجام معاملاتتون میتونین استفاده کنین و هم برای ذخیره و نگهداری رمز ارزهاتون گزینه مناسبی هستن.

موارد زیر برخی از بهترین کیف پول وان اینچ هستن و پیشنهاد ما اینه که که یکی از این موارد رو برای ارز دیجیتال 1Inch انتخاب کنین. متامسک (MetaMask)، تراست والت (Trust Wallet)، مای اتر والت (MyEtherWallet)، ولت کانکت (WalletConnect) و کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger).

توجه داشته باشین که هر شخص باید با توجه به نیاز هایی که یک کیف پول وان اینچ رو برای خودش انتخاب کنه. هر کدوم از کیف پول هایی که بهتون معرفی کردیم ویژگی های مختلفی رو دارن ولی توصیه میکنیم که از تراست والت یا کیف پول سخت افزاری لجر برای ذخیره ارز دیجیتال وان اینچ استفاده کنین. در ادامه به شکل مفصلتری هر کدوم از این کیف پول ها رو بهتون معرفی میکنیم.

تراست والت (Trust Wallet)

صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ (معرفی بهترین کیف پول وان اینچ)| کیف پول تراست والت

این کیف پول که در حال حاضر تحت مالکیت صرافی بایننس هستش، به عنوان یکی از بهترین والت های دیجیتالی شناخته میشه. تراست ولت تو دو نسخه اندروید و آی او اس منتشر شده و فقط میتونین تو گوشی های موبایل از اون استفاده کنین. یکی از برترین ویژگی های این کیف پول قسمت DApps اون هستش که مثل یه مرورگر تو بلاکچین عمل میکنه و بهتون اجازه میده به برنامه های غیرمتمرکز و سایت صرافی های غیرمتمرکز از جمله سایت وان اینچ دسترسی پیدا کنین.

استفاده از این کیف پول کاملا رایگانه و هیچ تحریم یا محدودیتی برای کاربر های ایرانی وجود نداره. البته اگه قصد استفاده از برنامه های غیر متمرکز رو داشته باشین، بهتره که از یه VPN استفاده کنین. نکته قابل اهمیت دیگه ای که در مورد این کیف پول وجود داره، امنیت بالای اونه که به لطف ذخیره سازی کلید های خصوصی تو دستگاه کاربر فراهم شده. در مجموع اگه دنبال یه کیف پول رایگان ولی کاملا امن و قابل اعتماد هستین، بهتره که از Trust Wallet استفاده کنین. قبلا تو یه مقاله مجزا و تخصصی آموزش ساخت کیف پول تراست والت رو قرار دادیم که متیونین از اون مقاله برای نصب و راه اندازی وات دیجیتالیتون استفاده کنین.

  • کیف پول لجر (Ledger)

صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ (معرفی بهترین کیف پول وان اینچ)| کیف پول لجر

کیف پول 1Inch بعدی که قصد معرفیش رو داریم، لجر نام داره. این کیف پول توسط یه کمپانی فرانسوی به همین نام ساخته شده که معروف ترین مدل های اون نانو اس و ایکس هستن. این کیف پول ها یکی از ایمن ترین والت های حهان هستن و لجر تنها برند تو این حوزه است که تونسته گواهی امنیت های مختلفی رو از سازمان های آمریکایی و اروپایی دریافت کنه. البته استفاده از این کیف پول های سخت افزاری سخت تره و به همین خاطر بیشتر کسایی که سرمایه گذار بلند مدت هستن و حالا حالاها به فکر فروختن ارزهاشون نمیفتن، از کیف پول های این دسته استفاده میکنن.

کلام آخر

تو این مقاله سعی کردیم که شما رو با صرافی وان اینچ، ارز دیجیتال 1Inch، مزایا و معایب ارز وان اینچ، آینده 1Inch، کیف پول وان اینچ و ... آشنا کنیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده بتونن تو تصمیم گیری برای خرید ارز 1Inch بهتون کمک کنن.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس به عنوان یکی از برترین پلتفرم های داخلی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، از ارز وان اینچ پشتیبانی میکنه و میتونین خریدتون رو از این صرافی انجام بدین. همچنین به این نکته توجه اشته باشین که اطلاعاتی که تو مقاله صرافی و ارز دیجیتال وان اینچ چیست؟ بهتون دادیم، صرفا برای معرفی این پلتفرم و رمز ارز اون بود و این مطلب به هیچ عنوان توصیه ای برای خرید و فروش نیست.


نظرات کاربران در مورد صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ (معرفی بهترین کیف پول وان اینچ)
سوال امنیتی :8+65 = ?