صرافی کایبر سواپ(KyberSwap) چیست؟

1402/03/01

صرافی کایبر سواپ یا KyberSwap؛ بهترین صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال! آیا چیزی درباره این صرافی شنیدین؟ اصلا می دونین صرافی کایبر سواپ چیست؟ به نظر شما صرافی کایبر سواپ معتبر هست؟ پلتفرم کایبر سواپ چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ عملکرد KyberSwap چگونه است؟ چجوری میشه در صرافی کایبر سواپ اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کرد؟

همونطور که می دونین، صرافی غیرمتمرکز به پلتفرمی گفته میشه که مبتنی بر بلاک چین هست و هیچ شرکت یا موسسه ای گرداننده اون نیست و به معنی واقعی غیرمتمرکز هست. مفهوم صرافی غیرمتمرکز به وجود اومده تا به مفهوم غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال تحقق ببخشه. دکس های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. کایبر سواپ هم یکی از این پلتفرم هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صرافی ارز دیجیتال کایبر سواپ چیست؟ اطلاعاتی درباره صرافی کایبر سواپ یا KyberSwap به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب صرافی کایبر سواپ بپردازیم و عملکرد پلتفرم کایبر سواپ رو مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی کایبر سواپ چیست؟

صرافی کایبر سواپ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی کایبر سواپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کایبر سواپ یا KyberSwap یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال هست که در تاریخ 2018 در بلاک چین اصلی اتریوم به وجود اومده. صرافی غیرمتمرکز کایبر سواپ به کاربران خودش امکان معامله ارز دیجیتال اتریوم و بیشتر از 70 نوع توکن مبتنی بر ERC-20 رو میده. همچنین صرافی کایبر سواپ برای تریدرهای متوسط، پیشرفته و متمرکز بر آلت کوین گزینه مناسبی هست.

جالب اینجاست که بدونین صرافی KyberSwap تا نوامبر 2019 بیشتر از 490.000 تراکنش رو پردازش کرده. دکس های مبتنی بر اتریوم حدودا 4 درصد از کل تراکنش ها رو تشکیل میدن. کایبر سواپ با توسعه یه تجربه کاربری خوب و عین حال قوی که اصطکاک معاملات غیرمتمرکز رو کمتر می کنه، خودش رو از سایر دکس های موجود متمایز می کنه. این صرافی با خیلی از ولت های برتر موجود در بازار ارزهای دیجیتال همکاری می که تا معاملات رمزارزها رو آسون تر، سریع تر و کم هزینه تر کنه.

مقاله پیشنهادی: صرافی ویگو سواپ(Wigoswap) چیست؟

مزایا و معایب صرافی کایبر سواپ

مزایا و معایب صرافی کایبر سواپ

همونطور که گفتیم، صرافی کایبر سواپ(Kyberswap) از حجم معاملات و میزان سرمایه قفل شده کمتری برخوردار هست. از اونجایی که حجم معاملات قلب تپنده یه صرافی هست، کم بودن این میزان می تونه ریسک های خودش رو به دنبال داشته باشه. صرافی غیرمتمرکز کایبر سواپ مزایا و معایب زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب صرافی کایبر سواپ بپردازیم.

مزایای صرافی کایبر سواپ

  • یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزایای صرافی کایبر سواپ که باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از تریدرها و معامله گران بازار کریپتو قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که در این صرافی معامله بیش از 70 توکن مبتنی بر شبکه اتریوم پشتیبانی میشه. توکن KNC بومی کایبر تنها توکن موجود نیست. توکن های ZRX، MKR، DAI، BAT و USDT وجود دارن.

معایب صرافی کایبر سواپ

  • یکی دیگه از معایب صرافی کایبر سواپ، مربوط به دارایی های ساخته شده بر روی شبکه اتریوم هست. در حال حاضر کایبر سواپ از رمزارزهایی که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته نشدن، پشتیبانی نمی کنه. این موضوع در بیشتر صرافی های غیرمتمرکز دیده میشه.

مقاله پیشنهادی: صرافی اسپوکی سواپ(SpookySwap) چیست؟

کارمزد صرافی کایبر سواپ چقدر است؟

احتمالا از خودتون پرسیدین که کارمزد صرافی کایبر سواپ چقدر است؟ بهتره بدونین پایه اصلی این صرافی بر روی شبکه اتریوم هست. نکته قابل توجه این هست که بر اساس شبکه ای که در اون فعالیت می کنین یا خرید و فروش انجام میدین، لازمه تا کارمزدهای متفاوتی در گس شبکه پرداخت کنین. با این وجود، با توجه به جفت ارزهای مورد معامله، این صرافی در مبادلات خود از میزان 0.08 درصد تا 1 درصد کارمزد رو از مشتریان و کاربران خودش دریافت می کنه. نسبت به صرافی های غیرمتمرکز دیگه، کارمزدهای کمتری دریافت می کنه.

امکانات پلتفرم کایبر سواپ کدامند؟

امکانات پلتفرم کایبر سواپ کدامند؟

پروژه Kyberswap نوعی تجمیع کننده نقدینگی غیرمتمرکز هست که این امکان رو به Dapp میده تا با خودشون ترکیب بشن و از مزیت های اون بهره مند بشن. شما می تونین با استفاده از صرافی کایبر سواپ اقدام به مبادله ارزهای دیجیتال مورد نظر خودتون کنین. برخی از امکانات پلتفرم کایبر سواپ عبارت هستن از:

  • سواپ کردن(Swap)

یکی از امکانات پلتفرم کایبر سواپ، مبادله ارزهای دیجیتال یا Swap هست. بهتره بدونین شما در صرافی کایبر سواپ می تونین ارزهای دیجیتالی که در شبکه های این صرافی وجود دارن رو با هم مبادله کرده و یا به خرید و فروش اون ها مشغول بشین. این قسمت صرافی نسبت به بخش های دیگه پلتفرم های غیرمتمرکز از حجم معاملات خوبی برخوردار نیست و ریسک های مربوط به خودش رو به همراه داره.

  • استخرها(Polls)

استخرها یا Polls هم یکی دیگه از خدمات یا امکانات پلتفرم کایبر سواپ هست. در این قسمت شما می تونین با سپرده گذاری یه توکن سود به دست بیارین. استیک در این بخش به دو صورت منعطف و ثابت صورت می گیره. در زمان استیک در استخر باید مدت زمان قفل کردن موجودی رو مشخص کنین. بعد از تموم شدن مدت زمان قرارداد می تونین اصل دارایی همراه با سود اون رو برداشت کنین و یا دوباره به مقدار قفل شده خودتون اضافی کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صرافی کایبر سواپ چیست؟ اطلاعاتی درباره صرافی کایبر سواپ یا KyberSwap به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب صرافی کایبر سواپ بپردازیم و عملکرد پلتفرم کایبر سواپ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کایبر سواپ یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال هست که در تاریخ 2018 در بلاک چین اصلی اتریوم به وجود اومده. این صرافی مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث شده تا مورد استقبال خیلی از تریدرها و معامله گران بازار قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. شما می تونین در صرافی کایبر سواپ، توکن های مبتنی بر شبکه اتریوم رو با همدیگه مبادله یا سواپ کنین و یا توکن های خودتون رو در استخرهای موجود در این صرافی استیک کرده و سود به دست بیارین.


نظرات کاربران در مورد صرافی کایبر سواپ(KyberSwap) چیست؟
سوال امنیتی :5+57 = ?