لایحه تنظیم قوانین مرتبط با ارزهای دیجیتال در مجمع ملی پاناما

1401/02/07
لایحه تنظیم قوانین مرتبط با ارزهای دیجیتال در مجمع ملی پاناما

مجمع ملی پاناما طرحی از لایحه تنظیم قانون ارزهای دیجیتال را با هدف تنظیم فعالیت ارزهای دیجیتال برای شفافیت بیشتر بخش دیجیتال کشور ارائه داده است. پیش نویس لایحه به تصویب رسیده که متشکل از دو بخش مختلف بوده که به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شده است.

مجلس ملی پاناما که بالاترین سازمان قانونگذاری در پاناما است، اولین گام را در راستای تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال برداشته است. مجلس ملی پیش نویس قانون ارزهای دیجیتال را تصویب نموده که شامل قانون تجاری سازی و استفاده از دارایی های دیجیتال، صدور ارز دیجیتال، توکن سازی فلزات گرانبها و سایر کالاها، سیستم های پرداخت و سایر مقررات مربوط به آن می باشد. قانون پیشنهادی همچنین شامل تعاریف و مفاهیمی در مورد ارزهای دیجیتال، فن آوری بلاک چین و اجرای ابزارهای غیرمتمرکز برای ساده سازی امورات دولتی است.

یکی از ارائه کننده گان این قانون به نام گابریل سیلوا که ابتدا آن را در اکتبر 2021 معرفی کرده، اظهار داشت که طرح مصوب در بخش اول دچار تغییراتی شده و مجلس ملی پاناما با ارائه پیشنهاداتی سعی در بهبود آن دارد.

بلاک چین برای شناسایی و شفافیت

یکی از مهمترین پیشنهادات لایحه قانونی مربوط به گنجاندن طرح شناسایی مبتنی بر بلاک چین بوده که با هدف دیجیتالی کردن سیستم دولتی پاناما می باشد. 

اهداف مورد نظر در قانون ارائه شده به شرح زیر تعریف شده است: 

- ترویج استفاده از فن آوری دفتر کل توزیع شده و بلاک چین در دیجیتالی کردن هویت اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل یا خارج از جمهوری پاناما

- ابزاری برای شفاف کردن عملکرد عمومی، دیجیتالی شدن ایالت و گسترش نظارت مالیاتی برسیستم دولتی

- بهبود شفافیت عملکردهای دولت 

که مشابه پروژه های دیگر در آمریکای لاتین است که از فن آوری دفتر کل توزیع شده برای توسعه عملکردهای دولت مانند پرداخت و جمع آوری مالیات استفاده می کنند. یکی از این پروژه ‌ها شبکه بلاک چین برزیل است که به عنوان پایگاهی برای سازمان‌ های عمومی در کشور توسعه یافته است.

مقررات ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین

مقررات ارزهای دیجیتال آمریکای لاتین طیف قانونگذاری متفاوتی دارد. کشورهایی که مقررات سخت ‌تری دارند عبارتند از بولیوی که ارزهای دیجیتال و صرافی ‌ها را به طور کامل ممنوع کرده و اکوادور که هشدارهایی را در مورد استفاده، سرمایه ‌گذاری و گردش ارزهای دیجیتال به غیر از توکن صادر شده توسط دولت ارائه نموده است. در مقابل، در مکزیک، آرژانتین، برزیل، ونزوئلا و شیلی، ارزهای دیجیتال معمولاً به عنوان پرداخت توسط خرده ‌فروشی‌ها و بازرگانان پذیرفته شده اند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد لایحه تنظیم قوانین مرتبط با ارزهای دیجیتال در مجمع ملی پاناما
سوال امنیتی :7+63 = ?