متا سریع ترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی جهان را می سازد.

1400/11/09
متا سریع ترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی جهان را می سازد.

مارک زاکربرگ مدیر عامل متا (فیسبوک سابق) ادعا کرده که این شرکت به عنوان بخشی از برنامه های خود برای ساخت متاورس در حال ساخت سریع ترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی جهان است. بر اساس اعلامیه ای، شرکت متا روند ساخت این ابر کامپیوتر را تا پایان سال (2022) به انجام می رساند. متا(Meta) مدعی شده این سازه به سریع ترین و هوشمند ترین ابر کامپیوتر هوش مصنوعی جهان تبدیل خواهد شد.
این غول رسانه‌های اجتماعی گفته امیدوار است این دستگاه به ایجاد زمینه‌ای برای ساخت متاورس خود که یک اینترنت سه بعدی است و در آن کاربران هدست‌های واقعیت مجازی و تجهیزات حسگر را برای ایجاد تجربه‌ای فراگیر استفاده می‌کنند کمک کند.

متا سریع ترین ابر رایانه هوش مصنوعی جهان را می سازد

meta

 متا یا همان فیسبوک سابق اعلام کرد که سریع ترین رایانه جهان را ساخته و آن را Research SuperCluster یا (RSC) نام گذاری کرده است، در این ابر کامپیوتر پیشرفته 6080 پردازنده گرافیکی تعبیه شده است و  760 ماژول Nvidi A100 به کار رفته که از آن برای انجام محاسبات هوش مصنوعی استفاده خواهد شد. قدرت پردازش این ابر رایانه یا سوپر کامپیوتر Perlmutter  از 6000 واحد کارت گرافیک انویدیای مشابه درست شده که می تواند داده هارا 200 گیگابایت بر ثانیه منتقل کند.

نوآوری ابر کامپیوتر (RSC)

در آزمایش های انجام شده ابر کامپیوتر (RSC) قادر به آموزش مدل های پردازش زبان طبیعی با سرعت 3 برابر بیشتر از ابر کامپیوتر با هوش مصنوعی پیشین متا بوده و در بینایی رایانه ای نیز عملکرد آن 20 برابر سریع تر است، (بینایی رایانه یکی از شاخه های علوم کامپیوتر است که شامل روش های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، آنالیز و درک محتوای آنها می باشد).
از همه مهمتر متا مدعی است که (RSC) اقداماتی امنیتی انجام داده که این ابر کامپیوتر می تواند به اینترنت متصل نشود و داده ها فقط از مرکز داده این شرکت به دست می آیند. این داده ها تمام طول مسیر تا رسیدن به سیستم رمز نگاری می شوند و تنها زمانی رمزگشایی می شوند که قرار است از آنها برای آموزش مدل ها استفاده شود.
این تازه اول راه برای این ابر کامپیوتر است، تا اواسط سال 2022 با 10 هزار پردازنده گرافیکی بیشتر ارتقا پیدا می کند و تبدیل به سریع ترین شبکه می شود که این دستگاه را قادر به ارسال 16 ترابایت داده در ثانیه می سازد که در مجموع یک اگزابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد متا سریع ترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی جهان را می سازد.
سوال امنیتی :3+45 = ?