مستر نود(Masternode) چیست و چه کاربردی دارد؟

نوشته شده در : 1402/04/03

مستر نود(Masternode)؛ اصطلاحی رایج در فناوری بلاک چین! آیا تا الان چیزی درباره مستر نود شنیدین؟ آیا می دونین مستر نود در بلاک چین چیست؟ نودها در فناوری بلاک چین چجوری کار می کنند؟ مستر نودها چه ویژگی های مهمی دارن؟ مستر نودها با نودهای کامل چه تفاوتی دارن؟ کسب درآمد با مستر نود چجوریه؟ چجوری یه کوین مستر نود رو انتخاب کنیم؟

با پیدایش فناوری بلاک چین و اهمیت اون در زمینه های مختلف، نیاز به یه مستر نود قوی و تاثیرگذار در این تکنولوژی رو به افزایش هست. بلاک چین به صورت کلی به یه سیستم توزیع شده گفته میشه که قابلیت ثبت تراکنش ها و رکوردهای دیجیتالی رو در قالب بلوک های پیوسته داره. در این سیستم، مستر نود نقش مهمی داره. مستر نود یه نود قوی و معتبر هست که به عنوان مرجعی برای تایید و تصویب تراکنش ها عمل می کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مستر نود چیست؟ اطلاعاتی درباره مستر نود یا Masternode به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های مستر نود بپردازیم و کسب درآمد با مستر نود رو به شما یاد بدیم.

منظور از مستر نود چیست؟

منظور از مستر نود چیست؟

منظور از مستر نود چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مستر نود Masternode یه نود کامل ارز دیجیتال یا همون کیف پول هست که با میزبانی یه نسخه کامل و بروزرسانی شده از دفتر کل کوین، از شبکه اون رمزارز حمایت می کنه. نکته قابل توجه این هست که مستر نود در ازای این کار، به عنوان پاداش مقداری ارز دیجیتال به دست میاره. این روش کسب درآمد جایگزینی برای استخراج یا ماینینگ رمزارزهاست. برای درک بیشتر مسترنودها، بهتره انواع مختلف بلاک چین ها رو بررسی کرد.

جالب اینجاست که بدونین مستر نود سرورهایی هستن که یه نسخه از دفتر کل بلاک چین یه رمزارز رو میزبانی می کنند. این نودها همونطور که از اسمشون مشخصه، کارکردهایی دارن که نودهای معمولی نمی تونن اون ها رو انجام بدن. همچنین مسترنودها به عنوان راه حلی برای کاهش هزینه ها و پیچیدگی فنی اجرای یه فول نود در شبکه بلاک چین ایجاد شدن. در واقع هزینه های زیاد و چالش های فنی اجرای یه نود کامل باعث کاهش سودآوری و در نتیجه کاهش تعداد اون ها در شبکه بلاک چین میشه.

مقاله پیشنهادی: بلاک در بلاکچین چیست؟

ویژگی های مستر نود چیست؟

ویژگی های مستر نود چیست؟

همونطور که گفته شد، مستر نود(Masternode) یکی از مهم ترین اجزای ساختاری بلاک چین ها به شمار میرن. مسترنود به افرادی گفته میشه که در سراسر دنیا پراکنده هستن و با سیستم های کامپیوتری خودشون به حفظ امنیت شبکه های غیرمتمرکزی مثل بلاک چین کمک می کنند. مستر نودها ویژگی های زیادی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های مستر نود بپردازیم.

  • یکی از ویژگی های مستر نود این هست که مستر نودها بلوک های جدید تراکنش های یه ارز دیجیتال رو تایید می کنند، ولی برخلاف سایر نودها، بلوک های جدیدی رو برای تایید به شبکه نمی فرستن.
  • یکی دیگه از ویژگی های کلیدی Masternode مسترنودها بر روی یه سیستم مبتنی بر وثیقه کار می کنند، یعنی اپراتورها باید مقدار قابل توجهی از ارز دیجیتال رو در اختیار داشته باشن.
  • در ازای سرمایه گذاری در زمان و پول، اپراتورهای مستر نود با درآمد تضمینی از رمزارزها، معمولا درصدی از تراکنش ها رو پاداش می گیرن.

مقاله پیشنهادی: نود ارز دیجیتال چیست؟

راه اندازی مستر نود چه مزایایی به همراه دارد؟

راه اندازی مستر نود چه مزایایی به همراه دارد؟

حائز اهمیت هست که بدونین مستر نودها(Masternode) در کنار کمکی به پایدار نگه داشتن اکوسیستم ارزهای رمزنگاری شده می کنند، از مزایای دیگه ای هم برخوردار هستن. درآمد پایدار، حق تصمیم گیری در حاکمیت بلاک چین و داشتن یه استراتژی سرمایه گذاری از سایر مزیت هایی هست که مستر نودها به همراه دارن. در ادامه برخی از مزایای راه اندازی مستر نود رو بررسی می کنیم.

درآمد پایدار

یکی از مزایای راه اندازی مستر نود، درآمد پایدار هست. بهتره بدونین راه اندازی یه مستر نود به افراد این امکان رو میده تا به شکل پایدار درآمد به دست بیارن و سرمایه های خودشون رو زیاد کنند. اون ها می تونن با استفاده از یه کامپیوتر و تایید تراکنش های دفتر کل بلاک چین از داشتن یه درآمد غیرفعال لذت ببرن. علاوه بر این، قابلیت ایجاد تراکنش های سریع و تراکنش های خصوصی رو واسه این گروه فراهم هست.

استراتژی سرمایه گذاری

یکی دیگه از مزایای راه اندازی مستر نود، تدوین استراتژی سرمایه گذاری هست. افراد با راه اندازی و ایجاد Masternode می تونن درآمدی با بازدهی قابل پیش بینی کسب کنند. این ویژگی مهم ترین مزیتی هست که اکوسیستم ها از اون برای ایجاد انگیزه استفاده می کنند. همچنین اپراتورها با کمک این استراتژی می تونن ریسک سرمایه گذاری و معاملاتی خودشون رو در بازار رمزارزها کمتر کنند.

مقاله پیشنهادی: استراتژی معاملاتی مومنتوم(Momentum) چیست؟

مهم ترین ارزهای دیجیتال مستر نود کدامند؟

پروژه های کریپتویی زیادی در مستر نودها فعالیت های مفیدی انجام میدن که مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران بازار قرار گرفتن. کوین دش(DASH) یکی از مواردی هست که در این اکوسیستم پیشرو بوده و سرمایه گذاری های زیادی روی اون انجام شده. با آنالیز پروژه های مختلف و آشنا شدن با اون ها میشه در این فضا وارد شد و یه مستر نود مناسب و سودده رو انتخاب کرد. برخی از مهم ترین ارزهای دیجیتال مستر نود عبارت هستن از:

  • دش(DASH)
  • پیو اکس(PIVX)
  • سیس کوین(Syscoin)
  • زی کوین(Zcoin)
  • اسمارت کش(SmartCash)
  • چین کوین(Chaincoin)

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مستر نود چیست؟ اطلاعاتی درباره مستر نود یا Masternode به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های مستر نود بپردازیم و کسب درآمد با مستر نود رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، مستر نود یا Masternode یه نود کامل ارز دیجیتال یا همون کیف پول هست که با میزبانی یه نسخه کامل و بروزرسانی شده از دفتر کل کوین، از شبکه اون رمزارز حمایت می کنه. مستر نود مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد مستر نود(Masternode) چیست و چه کاربردی دارد؟
سوال امنیتی :1+81 = ?