معرفی 6 پلتفرم برتر ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن ها

1401/06/12


ما سعی می کنیم در مقاله معرفی بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن ها، اطلاعاتی در مورد بازارهای NFT برای شما ارائه کنیم و به بررسی و معرفی پلتفرم های خرید و فروش NFT بپردازیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله اطلاعاتی در مورد پلتفرم های ساخت NFT برای شما ارائه کنیم، بهتره ابتدا مقدمه ای از توکن های غیر مثلی داشته باشیم تا بتونین به راحتی نحوه کار و عملکرد هر کدوم از این پلتفرم ها رو یاد بگیرین.

اگه در بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی فعالیت داشته باشین، شاید تا الان اسم توکن های غیر مثلی رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد اون ها به دست بیارین و نحوه کسب درآمد از اون ها رو یاد بگیرین. همچنین شاید دوست داشتین که اقدام به ساخت NFT کنین و از این راه نیز درآمد به دست بیارین.

این روزها بازار توکن های غیر مثلی یا NFT اون قدر جذاب و داغ شده که حرارت اون رو در کیلومترها اون طرف تر و بین علاقه مندان به دنیای کریپتوکارنسی در سراسر جهان میشه احساس کرد. به عبارت دیگه خرید و فروش توکن های NFT که حالا به یکی از معامله های سودآور برای خیلی از افراد تبدیل شده، مکانیزم خاص خودش رو داره و باید با این مکانیزم ها اشنایی داشته باشین تا بتونین به راحتی وارد بازار توکن های غیر مثلی بشین و بتونین با فعالیت در این بازار سودهای زیادی به دست بیارین.

همچنین توکن های NFT اونقدر جذاب و کاربردی شدن که افراد مشهور هم از خیر اون نمی گذرن و بحثی هست که نمیشه به راحتی از اون گذشت.

با گسترش بازار توکن های NFT، پلتفرم های مختلفی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل ویژگی ها و کاربردهای خاصی که دارن مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست آوردن. به همین منظور ما در مقاله معرفی بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT و کسب درآمد از ان ها، اطلاعاتی در مورد بازار NFT برای شما ارائه کنیم و به بررسی پلتفرم های خرید و فروش NFT می پردازیم.

توکن NFT چیست؟

توکن NFT چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به سوال توکن NFT چیست؟ این جواب رو بدیم که NFT نوعی توکن های غیر قابل تعویض یا توکن های غیر مثلی هستن که امروزه سر و صدای زیادی به پا کردن و محبوبیت زیادی به دست اوردن و شما نیز می تونین به راحتی وارد بازار توکن های غیر قابل تعویض بشین و از این بازار درآمد به دست بیارین. همچنین NFT ها به عنوان یه گواهی مالکیت دیجیتال غیر تکراری برای هر نوع دارایی دیجیتال منتشر میشن.

به عبارت دیگه NFT نوعی قرارداد هوشمند هست که با استفاده از پلتفرم های اپ سورس که هر کسی می تونه از سایت هایی مثل گیت هاپ دانلود کنه، تنظیم و برای تضمین امنیت اون به صورت دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیره.

جالب اینجاست که بدونین یه توکن غیر قابل تعویض یا همون NFT نوعی دارایی دیجیتال هست که بر روی بستر بلاک چین فعالیت می کنه و سه تفاوت با ارز دیجیتال بیت کوین داره که از جمله از این تفاوت های می تونیم به این موارد اشاره کنیم که توکن های NFT منحصر به فرد هستن، کمیاب هستن و غیر قابل تقسیم نیز هستن.

این تفاوت ها باعث میشه تا محبوبیت توکن های غیر قابل تعویض بیشتر بشه و مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران بازارهای مالی و سایر افراد مشهور قرار بگیرن. همچنین NFT یا توکن غیر قابل تعویض نوع خاصی از توکن های رمزنگاری شده هست که با استفاده از فناوری بلاک چین نوعی دارایی دیجیتال به وجود میاره که قابل تکثیر نیست.

هدف توکن NFT چیست؟

هر دارایی دیجیتال هدف خاصی رو دنبال می کنه، به همین منظور می خواهیم تا هدف توکن های NFT رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. بهتره بدونین هدف توکن های غیر قابل تعویض این هست که دارایی های واقعی رو رمزنگاری کرده و اون ها رو به یه دارایی دیجیتالی تبدیل کنند. به این ترتیب شما می تونین آثار هنری، موسیقی و نقاشی خودتون رو به NFT تبدیل کنین و اون ها رو به فروش بذارین تا بتونین از این راه درآمد به دست بیارین.

کاربرد توکن های غیر قابل تعویض:

کاربرد توکن های غیرقابل تعویض

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی، دوست داشته باشین تا اطلاعاتی نیز در مورد کاربردهای توکن های غیر قابل تعویض به دست بیارین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله معرفی بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT و کسب درآمد از آن ها به بررسی کاربردهای توکن های غیر قابل تعویض بپردازیم. همونطور که گفتیم، توکن NFT نوع خاصی از دارایی دیجیتال هست که شما می تونین آثار هنری و موسیقی واقعی خودتون رو به دارایی دیجیتال غیر قابل تعویض تبدیل کنین و بتونین از این راه درآمد به دست بیارین. همچنین با این توکن ها می تونین مالیکت هر دارایی دیجیتال رو داشته باشین.
جالب اینجاست که بدونین یکی از کاربردهای توکن های غیر قابل تعویض این هست که هنرمندان این امکان رو دارن تا ادعای مالکیت آثار خودشون رو داشته باشن و از طریق آثار هنری خودشون درآمد به دست بیارن. چه کلیپ صوتی یا نقاشی باشه، یه هنرمند می تونه برای کار خودش شناخته شده باشه. به همین دلیل امروزه هنرمندان نیازی به انتظار ندارن تا شناخته بشن، بلکه با تولید و انتشار توکن های NFT آثار هنری خودشون می تونن به محبوبیت برسن و بتونن درآمد زیادی به دست بیارن. همچنین یکی دیگه از کاربردهای توکن های غیر قابل تعویض این هست که NFT ها به سازندگان این امکان رو میدن تا برای کار خودشون ارزش و شناسایی پیدا کنند.

معرفی بهترین پلتفرم های ساخت NFT

شاید قصد ساختن توکن NFT داشته باشین تا از این راه درآمد به دست بیارین. بهتره بدونین برای اینکه بتونین آثار هنری خودتون رو به NFT تبدیل کنین و از این راه درآمد به دست بیارین، باید ابتدا پلتفرم های ساخت NFT رو پیدا کنین و با عضویت در اون ها بتونین فعالیت خودتون رو شروع کنین. در ادامه برخی از بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT رو بهتون معرفی می کنیم تا بتونین از این پلتفرم ها استفاده کنین.

  • پلتفرم OpenSea:

بهترین پلتفرم های ساخت NFT

یکی از بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT، پلتفرم اوپن سی هست. OpenSea اولین و بزرگترین بازار توکن های غیر قابل تعویض در دنیا هست که به دلیل داشتن کاربردها و ویژگی ها زیاد، مورد استقبال قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده.

همچنین سازندگان توکن های NFT این امکان رو دارن تا در پلتفرم OpenSea به راحتی کیف پول ارز دیجیتال به وجود بیارن، مجموعه ای ایجاد کنند و یه توکن اضافی کنند و توکن های غیر قابل تعویض خودشون رو به فروش بذارن. نکته قابل توجه این هست که خیلی از مجموعه های NFT در سایت اوپن سی لیست شدن و همین موضوع باعث میشه تا پلتفرم OpenSea به یکی از بهترین بازارها تبدیل بشه.

جالب اینجاست که بدونین شما می تونین وارد پلتفرم OpenSea بشین و آثار هنری خودتون رو به NFT تبدیل کنین و اون ها رو به فروش بذارین تا از این راه درآمد به دست بیارین. به عبارت دیگه پلتفرم OpenSea نوعی بازار غیر متمرکز برای خرید و فروش توکن های غیر قابل تعویض هست.

در واقع سایت اوپن سی خودش رو بزرگترین بازار برای دارایی های دیجیتال محسوب می کنه و در نتیجه برای ورود به بازار توکن های غیر قابل تعویض، یکی از بهترین گزینه ها این بازار هست و باید نگاه دقیق تری بهش داشته باشیم. همچنین پلتفرم OpenSea ببه عنوان اولین بازار توکن های غیر مثلی در تاریخ ژانویه سال 2018 راه اندازی شد.

  • نحوه کار با پلتفرم OpenSea:

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد سایت اوپن سی، دوست داشته باشین تا از این پلتفرم استفاده کنین. بهتره بدونین طراحی این پلتفرم با رابط کاربری ساده این امکان رو به کاربران میده تا به راحتی وارد اقدام به خرید و فروش NFT کنند. همچنین برای کار با پلتفرم OpenSea ابتدا باید یه کیف پول دیجیتالی تحت وب مثل متامسک داشته باشین تا توکن های خودتون رو در اون ذخیره کنین.

  • پلتفرم رریبل Rarible:

بهترین پلتفرم ساخت NFT

یکی دیگه از بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT، پلتفرم Rarible هست که محبوبیت زیادی در بین سرمایه گذاران توکن های غیر مثلی به دست آورده. به عبارت دیگه پلتفرم Rarible نوعی بازار برای توکن های غیر قابل تعویض هست که برای کاربران امکان ساخت، خرید و فروش NFT ها رو فراهم می کنه. از اونجایی که تولید و ایجاد یه توکن غیر قابل تعویض نیاز به دانش کدنویسی و اشنایی با نوشتن قراردادهای هوشمند داره، این پلتفرم بستری برای کاربران به وجود اورده تا افراد بدون نیاز به دانش و مهارت کدنویسی این امکان رو داشته باشن تا NFT های خودشون رو به وجود بیارن و بتونن درآمد به دست بیارن.

جالب اینجاست که بدونین پلتفرم Rarible به عنوان یه پروژه متن باز در روزهای اول سال 2020 راه اندازی شد و فعالیت خودش رو شروع کرد. این پلتفرم هیچ کنترلی بر روی دارایی های دیجیتال یا NFT کاربران نداره و فقط در زمان فروش یه دارایی دیجیتال در بازار پلتفرم رریبل این شبکه کارمزد خودش رو از کاربران دریافت می کنه. همچنین هدف و ایده اصلی پلتفرم رریبل این هست که بازار معاملاتی و بستری برای ساخت NFT ها بدون نیاز به کدنویسی و خرید و فروش اون ها در بازار ازاد به وجود بیاره. به همین دلیل پلتفرم رریبل مورد استقبال سازندگان توکن های غیر قابل تعویض قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست آورده.

  • مزایای پلتفرم Rarible:

پلتفرم رریبل مزایای زیادی داره که از جمله از اون ها می تونیم به ایجاد بستری برای ساخت توکن های غیر قابل تعویض بدون نیاز به دانش کدنویسی، متن باز بودن و همچنین غیر متصدی بودن اشاره کنیم. همچنین پلتفرم Rarible نوعی بازار معاملاتی فراهم کرده که افراد این امکان رو دارن تا در اون بدون نیاز به واسطه ها اقدام به خرید توکن های غیر قابل تعویض خود کنند و بعدا اون ها رو به صورت مستقیم خرید و فروش کنند.

  • پلتفرم SuperRare:

بهترین پلتفرم های ساخت ان اف تی

یکی دیگه از انواع پلتفرم ها برای ساخت NFT، پلتفرم SuperRare هست. پلتفرم SuperRare نوعی بازار NFT درجه یک هست که محیط کاربری ساده ای داره و حتی افراد مبتدی نیز این امکان رو دارن تا به راحتی در این پلتفرم اقدام به خرید و فروش و ساخت توکن های غیر قابل تعویض کنند و بتونن درآمد به دست بیارن.

همچنین برخلاف بقیه بازارهای مشابه، بزرگترین تفاوت این هست که کاربر نمی تونه به صورت مستقیم کار خودش رو در اینجا قرار بده. علاوه بر این، پلتفرم SuperRare تیمی داره که محتوایی رو که شما منتشر می کنین رو بررسی می کنه و اگه مرتبط و ارزشمند باشه، اون رو در پلتفرم منتشر می کنند. نکته قابل توجه این هست که در پلتفرم SuperRare هزینه های زیادی برای کارمزد و ساخت NFT از کاربر گرفته میشه.

جالب اینجاست که بدونین پلتفرم SuperRare از بلاک چین اتریوم استفاده می کنه و به کاربران این امکان رو میده تا با استاندارد شبکه ERC721 این شبکه آثار هنری خودشون رو به وجود بیارن. همچنین در حال حاضر هنرمندان محدودی در این پلتفرم فعالیت دارن، چون هدف این پلتفرم عرضه موارد خاص هست و به این ترتیب پذیرش آثار در اون کمی سخت هست.

هنرمندانی که دوست دارت تا در این پلتفرن اثارشون رو قرار بدن، باید آثار خودشون رو برای تیم توسعه دهنده و پردازشگر پلتفرم SuperRare بفرستن و بعد از ارسال، امکان نمایش یا عدم نمایش بررسی میشه و در صورت معتبر بودن آثار، در پلتفرم SuperRare منتشر میشن.

نحوه کار پلتفرم SuperRare چگونه است؟

پلتفرم SuperRare از کاربران می خواد تا برای فعالیت در این پلتفرم، کیف پول اتریومی خودشون رو به سایت وصل کنند. یکی از متدوال ترین کیف پول هایی که توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیره، ولت نرم افزاری متامسک هست. همچنین همه تراکنش های SuperRare با استفاده از توکن اتر انجام میشه، به این ترتیب کاربران باید همیشه مقداری اتر در ولت خودشون داشته باشن.

  • پلتفرم Foundation:

بهترین پلتفرم های ساخت NFT

یکی دیگه از انواع پلتفرم ها برای ساخت NFT، پلتفرم Foundation هست که یه بازار NFT محبوب هست که با موفقیت برخی از توکن های غیر قابل تعویض و بسیار پر هزینه رو به فروش رسونده. برای مثال NFT of Nyan Cat به قیمت 600 هزار دلار در این بازار فروخته شد و هنوز در تالار مشاهیر اون ثبت شده.

بنابراین چه طراح باشین و چه خریدار، فعالیت در این پلتفرم برای شما راحته و می تونین به راحتی فعالیت خودتون رو در پلتفرم Foundation انجام بدین. تنها نقطه ضعف این هست که فاندیشن یه بازار مبتنی بر دعوت هست. به این ترتیب برای اینکه کالای خودتون رو در اینجا لیست کنین، باید یه شبکه قوی داشته باشین.

جالب اینجاست که بدونین پلتفرم Foundation نوعی پلتفرم NFT هست که هدف اون ایجاد یه اقتصاد خلاق جدید هست. دنیایی که سازندگان این امکان رو دارن تا از بلاک چین یا شبکه اتریوم برای ارزش گذاری خود به روش های کاملا جدید استفاده کنند و ارتباط های قوی تری با حامیان خودشون به وجود بیارن. همچنین پلتفرم Foundation هنوز توکن خودش رو نداره و احتمالا در اینده یکی رو راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال بکنه. علاوه بر این، هر کسی می تونه در این پلتفرم می تونه یه پروفایل برای جمع آوری NFT به وجود بیاره و تنها چیزی که نیاز دارین، یه کیف پول تحت وب مثل متامسک هست.

نحوه فعالیت در پلتفرم Foundation:

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد سایت فاندیشن، دوست داشته باشین تا در این پلتفرم فعالیت داشته باشین. بهتره بدونین فعالیت در پلتفرم Foundation خیلی سادست و کافیه بعد از ثبت نام در این سایت و ایجاد پروفایل کاربری، کیف پول خودتون رو به این سایت متصل کنین و آثار خودتون رو به کاربران دیگه نمایش بدین و توکن های NFT خودتون رو بفروشین و یا مبادله کنین تا درآمد داشته باشین.

  • پلتفرم Mintable:

بهترین پلتفرم های ساخت NFT

یکی دیگه از انواع پلتفرم ها برای ساخت NFT، پلتفرم Mintable هست. پلتفرم Mintable نوعی بازار مناسب برای افرادی هست که دوست دارن تا توکن های غیر قابل تعویض رو خرید و فروش کنند و درآمد به دست بیارن. بنابراین اگه در دنیای NFT ها تازه کار هستین و می خواهین فعالیت های زیادی داشته باشین، می تونین این پلتفرم رو به دلیل داشتن گزینه ضرب بدون کارمزد در نظر بگیرین.

همچنین این پلتفرم ویژگی ها و مزایای زیادی داره که باعث شده تا مورد استقبال سازندگان توکن های غیر قابل تعویض قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. علاوه بر این، پلتفرم Mintable اهداف زیادی داره که اگه به این اهداف برسه، می تونه اینده خوبی داشته باشه.

جالب اینجاست که بدونین پلتفرم Mintable توسط میلیادر معروفی به اسم مارک کوبان حمایت میشه و دوست داره تا به یه بازار همه جانبه مثل اوپن سی تبدیل بشه. برای خرید و فروش NFT ها در این پلتفرم به اتریوم نیاز دارین. یکی از ویژگی های پلتفرم Mintable این هست که برای هنرمندان قابلیت ساخت انواع آثار هنری رو فراهم می کنه و این امکان رو دارت تا اون ها رو به صورت NFT بفروشن. یه کاربر برای مشارکت در این پلتفرم باید ابتدا ارز دیجیتال اتریوم رو از یه صرافی ارز دیجیتال آنلاین خریداری بکنه و سپس کیف پول خودش رو به بازار متصل بکنه تا بتونه خرید و فروش رو شروع بکنه و درآمد به دست بیاره.

نحوه کار در پلتفرم Mintable چگونه است؟

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد پلتفرم Mintable، دوست داشته باشین تا از این پلتفرم استفاده کنین و درآمد به دست بیارین. برای این کار باید ابتدا کیف پول تحت وب مثل متامسک خودتون رو به سایت Mintable متصل کنین و ارز دیجیتال اتریوم رو خریداری کنین و به کیف پول اضافی کنین. بعد از اینکه اتریوم رو اضافی کردین به ولت، می تونین NFT های مورد نظر خودتون رو خرید و فروش کنین.

  • پلتفرم Axie Infinity:

بهترین پلتفرم ساخت NFT

یکی دیگه از انواع پلتفرم ها برای ساخت NFT، پلتفرم Axie Infinity هست. پلتفرم اکسی اینفینیتی نوعی بازی مبتنی بر NFT هست که شما می تونین وارد این بازی بشین و با بازی کردن و مبارزه، توکن هایی رو به عنوان پاداش به دست بیارین. همچنین پلتفرم Axie Infinity نوعی بازی رقابتی با نمک و کارتونی در بستر شبکه اتریوم هست.

این بازی از ساید چین برای کم کردن هزینه تراکنش ها و همچنین برطرف کردن تاخیر موجود در تراکنش های اکوسیستمی در بازی استفاده می کنه. نکته قابل توجه این هست که بازی اکسی اینفینیتی به صورت آنلاین فعالیت می کنه و هر کسی می تونه با کاربر دیگه ای بازی بکنه و اگه برنده شد، پاداش به دست بیاره.
جالب اینجاست که بدونین پلتفرم Axie Infinity نوعی بازی محبوب بلاک چینی هست که در سال 2018 توسط شرکت ویتنامی به اسم ماویز طراحی و راه اندازی شده و از زمان راه اندازی تاکنون به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خوبی که داره، مورد توجه قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده و اگه این چنین پیش بره، می تونه در اینده نیز موفقیت های چشمگیری داشته باشه.

همچنین این شرکت ویتنامی توسط افرادی به اسم های ترونگ نگوین و الکساندر لارسن تاسیس شده و تونسته با بهره گیری از علم و تکنولوژی روز دنیا و با بهره گیری از بستر بلاک چین اتریوم، گام بزرگی در زمینه بازی های مجازی برداره. همچنین برای مطالعه بیشتر میتونین مقاله 5 بازی آینده دار NFT رو هم بهتون پیشنهاد میدیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی بهترین پلتفرم ها برای ساخت NFT و کسب درآمد از آن ها، اطلاعاتی در مورد بازار NFT برای شما ارائه کنیم و به بررسی و معرفی انواع پلتفرم ها برای ساخت NFT بپردازیم. همونطور که گفتیم، بازار توکن های غیر قابل تعویض امروزه مورد توجه خیلی از سرمایه گذاران قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده و به همین دلیل پلتفرم های مختلفی برای ساخت توکن های غیر قابل تعویض به وجود اومده که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی های خاص خودشون مورد استفاده قرار می گیره.

بنابراین باید برای اینکه بتونین در بازار NFT فعالیت داشته باشین و درآمد به دست بیارین، باید با پلتفرم های مختلف ساخت توکن های غیر قابل تعویض اشنایی داشته باشین.


نظرات کاربران در مورد معرفی 6 پلتفرم برتر ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن ها
  • پلتفرم های nft متاصفانه ایرانیا رو خیلی اذیت میکنن ولی باز هم راه هایی برای دور زدن هستش و افرادی ایرانی زیادی حتی داخل کشور دارن از این سایت های ساخت و فروش nft درامد های چند صد میلیونی کسب میکنن!

    عالی

سوال امنیتی :3+62 = ?