معرفی 5 بازی آینده دار NFT در سال 2022(برترین های حوزه متاورس)

1402/07/06
معرفی 5 بازی آینده دار NFT در سال 2022(برترین های حوزه متاورس)


ما قصد داریم در مقاله معرفی 5 بازی آینده دار NFT در سال 2022، شما رو با نحوه کسب درآمد از بازی های مبتنی بر بلاک چین و بازی های برتر حوزه NFT آشنا کنیم. همونطور که می دونین اخیرا یکی از حوزه های داغ دنیای بلاک چین و کریپتو NFT ها و بازی های NFT با قیمت ها و ارقام نجومی هستن. بازی های کریپتو و بلاک چین زیادی با جایزه ارز دیجیتال برای اندروید و IOS وجود دارن و می تونین در بازی های کریپتویی کسب درآمد کنین.

امروزه بازی های ویدیویی مبتنی بر بلاک چین زیادی پا به عرصه گذاشتن که شاهد تاثیر اون ها بر صنعت رمز ارزها بودیم. همچنین با ظهور مفهوم NFT یا همون توکن غیر مثلی NFT و دارایی های دیجیتال منحصر به فرد مربوط به محتوای داخل بازی های کریپتو بازیکن ها می تونن در حالی که سرگرم میشن، ارز دیجیتال یا توکن های NFT به دست بیارن و سپس اون ها رو برای کسب درآمد بفروشن. به این ترتیب اگه به سایت کوین مارکت کپ مراجعه کنین، لیست بلندی از توکن های متعلق به بازی های کریپتو رو مشاهده می کنین که در این فهرست ارز دیجیتال مربوط به بازی های بلاک چین به همراه قیمت، عرضه در گردش و ارزش بازار اون ها قابل مشاهده هست.
امروزه بازار ارزهای دیجیتال حسابی داغه و افراد زیادی شبانه روز در این بازار فعالیت دارن. همچنین راه های زیادی علاوه بر خرید ارز دیجیتال برای کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال وجود داره. بازی های بلاک چینی یکی از راه های کسب درآمد در حوزه ارزهای دیجیتال هست. این بازی های بلاک چینی بر پایه NFT هستن و به دلیل قابلیت کسب درآمد محبوبیت زیادی برخوردار هستن. علاوه بر این، این بازی ها به سیستم های قدرتمندی نیاز ندارن و شما می تونین با نصب بر روی گوشی همراهتون به بازی کردن و کسب درآمد مشغول بشین. در ادامه همراه ما باشین تا به معرفی 5 بازی آینده دار NFT در سال 2022 بپردازیم و شما رو با این بازی ها آشنا کنیم.

توکن غیر مثلی یا NFT چیست؟

توکن غیر مثلی یا NFT چیست؟

بهتره قبل از اینکه به معرفی 5 بازی آینده دار NFT در سال 2022 بپردازیم، مروری بر توکن های غیر مثلی یا NFT چیست؟ داشته باشیم. یک توکن غیر مثلی یا NFT یک دارایی دیجیتال هست که کمیاب و منحصر به فرده و روی بلاک چین ذخیره و جابه جا میشه. همچنین آیتم های بازی های کامپیوتری، کالاهای کلکسیونی، آثار هنری دیجیتال، بلیط رویدادهای مختلف، نام دامنه ها و... در دسته توکن های غیر مثلی قرار می گیرن. علاوه بر این، مالکیت توکن های غیر مثلی روی بلاک چین ثبت میشن. بلاک چین نیز به زبان ساده یک دفتر دیجیتال برای ذخیره اطلاعات هست.
توکن های غیر مثلی مثل ارزهای دیجیتال معمولی روی کیف پول های دیجیتال ذخیره و منتقل میشن و مالکیت یک NFT به فرد دارنده کیف پول تعلق داره. توکن های غیر مثلی یا NFT همونطور که از اسمشون پیداست، منحصر به فرد هستن. یعنی هر کدوم ویژگی های خاصی دارن که در توکن دیگه دیده نمیشه. کمیاب بودن نیز یکی دیگه از ویژگی های جذاب NFT هاست. به این ترتیب توسعه دهنده ها می تونن به صورت نامحدود واحدهای توکن به وجود بیارن، ولی اکثرشون ترجیح می دن کمیابی توکن های غیر مثلی خود رو تا حد زیادی افزایش بدن.
توکن های غیر مثلی شکل پیشرفته تر دارایی های دیجیتال غیر مثلی هستن. به عبارتی دارایی های دیجیتال پس از ظهور اینترنت و گسترش فضای مجازی وارد بازی شدن و مدت هاست که وجود دارن. مثلا مدت هاست که ما در بازی های کامپیوتری آیتم های مجازی مختلفی رو به دست میاریم و ذخیره و می کنیم و سال هاست که از طریق اینترنت بلیط رویدادهای مختلف رو تهیه می کنیم. علاوه بر این، توکن های غیر مثلی یا NFT می تونن خیلی سریع و راحت روی کیف پول های دیجیتالی در موبایل و کامپیوتر شخصی منتقل و در صرافی ها معامله بشن.

ویژگی توکن های غیر مثلی یا NFT

NFT یا "توکن غیرقابل قابل معامله" واژه‌ای است که به توکن‌های دیجیتال منحصر به فرد اشاره دارد که معمولاً بر روی بلاک‌چین اتریوم (Ethereum) ایجاد می‌شوند. این توکن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که آنها را از توکن‌های دیجیتال معمولی متمایز می‌کنند. ویژگی‌های اصلی NFT به شرح زیر هستند:

1. منحصر به فردی (Uniqueness):

   - هر NFT دارای یک شناسه یا کد منحصر به فرد است که آن را از دیگر NFT‌ها تمیز می‌کند. این منحصر به فردی به معنای این است که هیچ دو NFT یکسان وجود ندارند.

2. غیرقابل تعویض (Non-fungibility):

   - NFT‌ها غیرقابل قابل معامله و تعویض با یکدیگر هستند. به عبارت دیگر، هر NFT دارای ارزش منحصر به فرد خود است و نمی‌توان آن را به عنوان واحد معامله‌ای با دیگر NFT‌ها جایگزین کرد.

3. قابل تحول (Indivisibility):

   - NFT‌ها به صورت کامل قابل تقسیم نمی‌شوند. این به این معناست که نمی‌توان یک NFT را به چندین واحد کوچکتر تقسیم کرد. آنها به عنوان یک کل ترتیب می‌شوند.

4. تایید شماره گذاری (Token Standard):

   - NFT‌ها بر اساس استاندارد‌های خاصی تعریف می‌شوند، معمولاً استاندارد ERC-721 یا ERC-1155 برای بلاک‌چین اتریوم. این استانداردها تعیین کننده قوانین و ویژگی‌های مشترکی برای ایجاد و مدیریت NFT‌ها هستند.

5. امکان تغییر مالکیت (Ownership):

   - NFT‌ها می‌توانند به آسانی از یک مالک به مالک دیگر منتقل شوند. این به معنای این است که مالکیت یک NFT قابل تغییر است و می‌توان آن را به دیگر اشخاص منتقل کرد.

6. قابل تجزیه و تحلیل (Interoperability):

   - برخی از NFT‌ها از طریق پروتکل‌ها و بازارهای متفاوت در دسترس هستند، که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از آنها در برنامه‌ها و بازی‌های مختلف استفاده کنند.

7. تاریخچه مالکیت شفاف (Transparent Ownership History):

   - برخی از NFT‌ها دارای تاریخچه مالکیت شفافی هستند که نشان می‌دهد که از زمان ایجاد تا زمان فعلی چگونه به مالکین انتقال یافته‌اند. این ویژگی از شفافیت در بازار NFT حمایت می‌کند.

8. قابلیت اتصال به محتوا (Attachable to Content):

   - بسیاری از NFT‌ها می‌توانند به محتوای دیجیتالی مختلفی مانند تصاویر، ویدئوها، موسیقی و دیگر اجناس متصل شوند. این به ارائه دارنده NFT امکان می‌دهد تا مالکیت اثر هنری یا محتوای دیجیتالی خاصی را داشته باشد.

بازی های حوزه NFT چیست؟

بازی های حوزه NFT

شاید تو ذهنتون سوال شده که بازی های NFT چیست و مفهوم این بازی ها چیست؟ به همین منظور ما در این قسمت از مقاله معرفی 5 بازی آینده دار NFT در سال 2022، به بررسی بازی های حوزه NFT می پردازیم. مفهوم گیم فای یا بازی NFT، به مالی سازی بازی های ویدویی اشاره داره. واژه گیم فای درست مثل واژه دیفای یا امور مالی غیر متمرکز، ترکیبی از کلمه های بازی(Game) و امور مالی(Finance) هست.
به عبارت دیگه میشه گفت گیم فای یا بازی NFT ترکیبی از بازی های ویدیویی و امور مالی غیر متمرکز هست. تکنولوژی مورد استفاده در این نوع از بازی های ویدیویی، تکنولوژی بلاک چین هست که به بازیکنان این امکان رو میده تا مالک واقعی و انحصاری دارایی های مجازی خودشون در بازی باشن. همچنین در بازی های ویدویی سنتی که از مدل پرداخت برای برد پیروی می کنن، بازیکنان باید برای به دست آوردن مزیت های مختلف مثل ارتقاء کاراکتر، کاهش زمان انتظار یا خرید یک آیتم مجازی، مبالغ مختلفی رو پرداخت کنند.
از سوی دیگه در بازی های ویدیویی گیم فای یا بازی NFT، که از مدل بازی برای درآمد پیروی می کنن، بازیکنان به ازای مهارت خودشون یا زمانی که صرف بازی می کنن درآمد به دست میارن. همچنین تنها تفاوت مهم کسب درآمد از بازی های مبتنی بر NFT با بازی های سنتی در این هست که در بازی های NFT، بازیکنان صاحب واقعی دارایی های دیجیتال خود در دنیای بازی هستن و برای کسب درآمد نیازی به بازارهای سیاه برای فروش آیتم ها ندارن. علاوه بر این، یکی دیگه از چالش های کسب درآمد از بازی های ویدویی سنتی این هست که همه ایتم های بازی، درون بازی قفل میشن.

شیوه کسب درآمد با بازی های حوزه NFT:

شیوه کسب درآمد با بازی های حوزه NFT

ظهور NFT ها نشون دهنده دوره ای جدید و هیجان انگیز هست که در اون بازیکن ها با ایفای نقش های بسیار مهم تری در اقتصاد بازی، پاداش های مالی مناسبی به دست میارن. همچنین در حال حاضر، همراه با پذیرش فزاینده فناوری بلاک چین توسط توسعه دهنده های بازی ها، پارادیم جدید از بازی های NFT شکل گرفته. ولی قبل از بررسی بازی های NFT، بهتره ابتدا ببینیم چجوری میشه همزمان با بازی کردن، درآمد به دست اورد. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله معرفی 5 بازی آینده دار NFT در سال 2022، به بررسی شیوه کسب درآمد با بازی های NFT می پردازیم.
یک بازی NFT ترکیبی از بازی های متعارف با سازوکار بازی های نامتعارف هست تا به کاربران اجازه بده کنترل بیشتری بر دارایی های درون بازی مثل پوسته ها، شخصیت ها، اسلحه ها، زمین های مجازی و موارد دیگه داشته باشن. این کار با راه اندازی بازی ها روی بلاک چین و پیوند زدن اون ها با اقتصاد مبتنی بر دارایی های دیجیتال امکان پذیر میشه. این دارایی های دیجیتال اغلب توکن های NFT هستن، یعنی به راحتی قابل تشخیص و غیر قابل تغییر هستن. به این ترتیب پذیرش استانداردهای توکن NFT به توسعه دهنده ها نیز کمک می کنه تا کمیاب بودن و منحصر بودن آیتم های ارزشمند درون بازی رو حفظ کنن.
به همین دلیل هست که برخی از دارایی های بلاک چینی این بازی ها از سایر موارد گرون تر هستن. همچنین با پیاده سازی این سیستم، بازیکن ها این امکان رو دارن که از طریق 3 استراتژی اصلی مالکیت دارایی های بازی رو به دست بیارن. با هر هر کدوم از این روش ها که بتونین به آیتم های بازی دسترسی پیدا کنین، حقوق مالکیت انحصاری بر اون ها دارین. به عبارت دیگه می تونین اون ها رو توزیع کنین یا بفروشین و همه پول حاصل از این معامله ها رو مال خودتون کنین. به همین دلیل هست که این مدل رو Play-to-earn می نامن. یعنی برای کسب درآمد فقط کافیه بازی کنین.

ویژگی های بازی های بلاک چین:

بازی های بلاک چین

یکی از برجسته ترین ویژگی ها بازی های بلاک چینی، داشتن نقش در حوزه DeFi هست. تقریبا همه افراد از نوعی سیستم پولی مثل بانک های سنتی و یا دیفای بهره می برن. ولی به تازگی امور مالی غیر متمرکز نیز با سرعت زیادی رو به افزایش هست و مورد استقبال زیادی قرار گرفته و کل ارزش قفل شده حوزه دیفای در زمان نوشتن این مقاله حدود 108 میلیارد دلار هست که به بالاترین سطح خودش رسیده.
ویژگی منحصر به فرد دیگه بازی های بلاک چینی، استفاده از توکن های NFT هست. با مشارکت نوازنده ها، ورزشکاران حرفه ای و افراد مشهور، فناوری استفاده از توکن های غیر قابل تعویض در مدل های تجاری برجسته شده. NFT ها نیز از نظر پذیرش و موارد استفاده، نه تنها در میان افراد مشهور و شرکت هایی که سعی در کسب درآمد از شهرت خود دارن، بلکه در بین عموم مردم نیز مورد توجه قرار گرفتن. همچنین مهم ترین خصلت یک NFT در بازی این هست که بازیکن بعد از تلاش های متعدد در بازی می تونه دستاورد خودش رو که به صورت NFT در بازارهای ایجاد شده مثل اوپن سی یا Rarible بفروشن یا مبادله کنن. همچنین کاربران این اجازه رو دارن که از NFT های خود در جهان های دیجیتالی و متاورس بهره ببرن.
متاورس نیز یکی دیگه از ویژگی های بازی های بلاک چین هست که با ورود شرکت های بزرگ مثل فیسبوک، سونی و مایکروسافت با رشد قابل توجهی مواجه شده. همچنین جای تعجب نداره که پذیرش متاورس بین مشاغل، گیمرها و علاقه مندان به متاورس نیز در حال افزایش هست. علاوه بر این، باید بدونین که هر یک از ویژگی های بازی های بلاک چینی به تنهایی برای رسیدن به اهداف مشخص شده خود در تلاش هستن.

بازی Defi Kingdoms:

بازی Defi Kingdoms

یکی از 5 بازی آینده دار NFT در سال 2022، بازی Defi Kingdoms هست. Defi Kingdoms یکی از بازی های حوزه NFT هست که ایده اصلی اون یک شروع ساده داشت و اون هم اشتیاق برای سرمایه گذاری در تکنولوژی بلاک چین بود. بازی Defi Kingdoms بر اساس استخرهای نقدینگی ساخته شده و نشانه های درون بازی مثل باغ ها، تجسم ویژگی ها و قابلیت های استخرهای نقدینگی هست. به عبارتی این بازی مثل استخرهای نقدینگی کار می کنه، جایی که سرمایه گذار سهم LP خودش رو در باغ بازی قرار میده تا اون سهم مثل یک گیاه رشد کنه و در نهایت به سرمایه گذار سود بده.
سازندگان بازی Defi Kingdoms با ترکیب مفهوم رشد و ویژگی های دیفای، مفهوم جدید رو در این نوع سبک از بازی ایجاد کردن. همچنین بازی Defi Kingdoms بر روی بلاک چین هارمونی ساخته شده و اولین پروژه ای هست که تاکنون در صدر رتبه بندی DappRadar قرار گرفته که می تونه به دلیل هجوم کاربران علاقه مند به بازی های حوزه دیفای و بلاک چین باشه، یا می تونه به دلیل افزایش قیمت اخیر توکن این بازی یعنی توکن JEWEL باشه. توکن JEWEL یک نوع توکن ابزاری هست که به کاربران اجازه میده برای افزایش سطح خود در بازی، NFT خریداری کنن.
این توکن همچنین برای استخراج نقدینگی هم مورد استفاده قرار می گیره و به کاربران این فرصت رو میده تا از طریق استیک کردن، توکن بیشتری رو به دست بیارن. علاوه بر این، این توکن در جهت رشد و تکامل پروژه استفاده میشه و به دارندگان این امکان رو میده تا در پیشرفت این بازی سهم داشته باشن و نظر خودشون رو ارائه بدن. قیمت این توکن نیز از 2.23 دلار به بالاترین رکورد خود در قیمت 22.52 دلار رسیده.

بازی Axie Infinity:

بازی Axie Infinity

یکی دیگه از 5 بازی آینده دار NFT در سال 2022، بازی Axie Infinity هست. بازی اکسی اینفینیتی یک بازی حوزه NFT و مبارزه ای هست که توسط کمپانی اسکای میویس به وجود اومده و دارای ارز AXS هستش. بازیکنان در این بازی حداقل به 3 جانور کوچیک مخصوص این بازی به نام Axie برای آغاز مبارزه نیاز دارن. همچنین از اونجایی که هر Axie قدرت منحصر به فرد خودش رو داره، این بازی کریپتو مبتنی بر بلاک چین اتریوم، استراتژی محور هست و از لایه های تاکتیکی قوی تشکیل میشه. علاوه بر این، بازیکن ها در این بازی می تونن با ترکیب قدرت Axie ها، استراتژی ها رو به وجود بیارن تا پیروز میدان مبارزه با دیگر بازیکن ها باشن. در فضای کسب درآمد با بازی ارز دیجیتال نیز اکنون بازی اکسی اینفینیتی پرچمدار هست.
در بازی اکسی اینفینیتی، بازیکنان جانوران Axie خودشون رو در واقع گونه ای ارز دیجیتال محسوب میشن، به شکل یک توکن NFT در کیف پول رمز ارزی خودشون ذخیره می کنن. اسکای میویس ساید چین یا همون زنجیره فرعی خودش رو برای شبکه اتریوم توسعه داده تا بازیکن ها این امکان رو داشته باشن تا توکن های غیر مثلی رو بدون نگرانی درباره کارمزد گس مبادله کنند.
بازی Axie Infinity یکی از گرون ترین کلکسیون های توکن های NFT رو در سال 2021 به ارزش بیش از 42 میلیون دلار به فروش رسونده. گرون ترین توکن Axie فروخته شده در این بازی بلاک چین نیز 300 اتر قیمت داشته. بازی اکسی اینفینیتی هم اکنون برای ویندوز و اندروید قابل دانلود هست ولی نسخه رسمی اون هنوز برای ios منتشر نشده و تنها از طریق دعوت اپل قابل دسترس هست.

بازی Gods Unchained:

بازی Gods Unchained:

یکی دیگه از بازی های حوزه NFT، بازی Gods Unchained هست. بازی Gods Unchained یک بازی رایگانی هست که برای القای توکن های NFT در یک ژانر آشنای تجارت کارت طراحی شده. بازیکنان با خرید کارت ها از بازیکن های دیگه یا برنده شدن در مسابقه های PVP، که در اون کیفیت کارت ها و مهارت بازیکنان اغلب برنده رو تعیین می کنه، کارت ها رو به دست میارن. نکته قابل توجه، تاکید بیشتر بر مهارت ها و استراتژی هست. همچنین این بازی از یک حالت بازی رتبه بندی شده استفاده می کنه که در اون بازیکن ها با رتبه بندی های یکسان، همسان هستن.
زمانی که در مسابقه ها برنده میشین که گیم پلی شما باعث بشه که زندگی حریف قبل از شما به صفر برسه. برای هر برد نیز، امتیاز تجربه به دست میارین و به محض پر شدن نوار تجربه به رتبه یا سطح بعدی میرین و بسته جدید از کارت ها رو به دست میارین تا به مجموعه خودتون اضافی کنین. همچنین هر کارت توسط یک توکن ERC721 پشتیبانی میشه. بنابراین می تونین اون ها رو در بازار بومی پلتفرم یا بازار ازاد معامله کنین. کسانی هم که تصمیم به فروش کارت در اکوسیستم بازی دارن، رمز بومی پلتفرم GODS رو به عنوان پرداخت به دست میارن. قبل از خرید یا دریافت هر توکنی به عنوان توکن GODS عرضه میشه، مطمئن بشین که تیم توسعه توکن های GODS رو در بازار کریپتو منتشر کردن.
در بازی Gods Unchained بازیکن ها می تونن توکن GODS رو که به عنوان یک نحوه پرداخت که در طول بازای عمل می کنه، به دست بیارن. کارت های کمیاب در این بازی دارای ارزش منحصر به فرد و بالایی هستن، چون می تونن در طول بازی فروخته بشن و با پول اون چیزهای دیگه ای در بازی به دست آورد. این بازی حوزه NFT به بازیکنان انگیزه بیشتری برای بازی میده چون مالکیت کاملی بر دارایی های ارزشمند خود دارن.

بازی Guild of Guardians:

بازی Guild of Guardians

یکی دیگه از بازی های NFT، بازی Guild of Guardians هست که یکی از مورد انتظار ترین بازی های بلاک چین در سال 2022 هست که در ImmutableX ساخته شده. ImmutableX اولین پروژه راه حل لایه دوم اتریوم هست که بر حوزه NFT تمرکز داره. این بازی با هدف ارائه دسترسی بیشتر، به عنوان یک بازی RPG موبایلی و رایگان منتشر شده و بر اساس مدل بازی کن و درآمد کسب کن، توسعه داده شده.
در این بازی نیز مشابه بازی اکسی اینفینیتی، دارایی های درون بازی رو میشه معامله کرد. این بازی بسیاری از گیمرها و سرمایه گذاران رو به خودش جلب کرده که فروش NFT و عرضه توکن اون حجم معاملاتی 10 میلیون دلاری رو ایجاد کرده. همچنین توکن این بازی نیز در اکتبر 2021 با نام GOG راه اندازی شد که در درون بازی با نام جواهر شناخته میشه. جواهر بخشی نیز یکی از ویژگی ها کلیدی بازی هست و مثل NFT های درون بازی میشه اون ها رو معامله کرد و به اون ها دسترس داشت. همچنین توکن GOG در زمان عرضه به بازار به قیمت 2.81 دلار افزایش یافت و بعد از اون عملکرد نسبتا ثابتی داشته. با اینکه قیمت توکن GOG از اون زمان کاهش هم پیدا کرده ولی بسیاری این احتمال رو میدن که استخر نقدینگی عرضه میشه و منتظر این موضوع هستن چون که باعث میشه قیمت این توکن افزایش پیدا کنه.
در این بازی با استفاده از خرید و فروش NFT میشه کسب درآمد کرد و یا با استفاده از بخش وام دهی پولی به دست آورد و یا در مسابقه های Esport شرکت کرد. همچنین در آینده قرار این بازی با سند باکس و دسنترالند همراه بشه. برای بازی در بازی نیز کاربر باید یک تیم رو تشکیل بده. این تیم نیز از دسته ای از کاراکترها تشکیل شده که عکسشون رو در بالا برای شما نشون دادیم. علاوه بر این، این بازی برای سیستم عامل های ios و اندروید در سال 2022 در دسترس قرار می گیره.

بازی Decentraland:

بازی Decentraland

یکی دیگه از بازی های NFT، بازی دیسنترالند هست. بازی Decentraland یک پلتفرم واقعیت مجازی بر بستر بلاک چین اتریوم هست که نمادی از آینده ارز دیجیتال و زندگی در دنیای مجازی هست. این بازی توسط شخصی به نام آری میلیچ و استبان اوردانو در سال 2015 تاسیس شد و در حال ایجاد فضایی امن برای کسب درآمد اینترنتی در حوزه NFT هست. همچنین این بازی یک پلتفرم غیر متمرکز DAPP و واقعیت مجازی هست که شما در اون می تونین آثار هنری مثل نقاشی، طراحی های سه بعدی، معرفی کسب و کار خود و... به راحتی درآمد به دست بیارین و از بازی کردن و ارتباط با افراد دیگه لذت ببرین. اگه دوست دارین بدونین ارز دیجیتال مانا چیست؟ مقاله ما را مطالعه نمایید.
ارز MANA و لند هر دو توکن اکوسیستم بازی دیسنترالند هستن و بدون شک برای آشنایی با این بازی باید توکن های اون رو بهتر بشناسین. لند به عنوان توکن بومی بازی دیسنترالند شناخته میشه که در واقع یک توکن غیر قابل تعویض NFT هست. به این ترتیب بازیکنان با خرید توکن لند می تونن در بازی اقدام به خرید و فروش زمین، آیتم ها و بقیه امکانات درون بازی کنند. علاوه بر این، بازیکنان این امکان رو دارن که در مورد آینده این بازی نظر و رای بدن. همچنین اهمیت و ارزش رای شما به میزان و نوع زمینی که مالک اون هستین، بستگی داره.
بازی Decentraland به عنوان یک اثبات مفهوم جهت ارائه مالکیت زمین های دیجیتال به کاربران یک بلاک چین، کار خودش رو آغاز کرد. این دارایی دیجیتال در ابتدا به عنوان یک پیکسل در یک شبکه نامحدود 2 بعدی پیاده سازی شده که هر پیکسل، شامل فراداده های مشخص کننده مالک و توصیف رنگ اون بود. همچنین این بازی یم فضای آنلاین ترکیبی از واقعیت مجازی و فناوری بلاک چین هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی 5 بازی آینده داره NFT در سال 2022، شما رو با بازی های حوزه NFT اشنا کنیم. همچنین در این مقاله برخی از بازی های NFT رو برای شما بررسی کردیم و توکن ها اختصاصی هر کدوم از این بازی ها رو برای شما نام بردیم. همونطور که گفتیم، بازی های بلاک چینی یکی از راه های کسب درآمد در حوزه ارزهای دیجیتال هست. این بازی های بلاک چینی بر پایه NFT هستن و به دلیل قابلیت کسب درآمد از طریق بازی کردن، محبوبیت زیادی برخوردار هستن.


نظرات کاربران در مورد معرفی 5 بازی آینده دار NFT در سال 2022(برترین های حوزه متاورس)
سوال امنیتی :9+49 = ?