ارز دیجیتال و بازی Axie Infinity چیست؟ | آموزش ساخت اکانت بازی اکسی اینفینیتی| بررسی آینده ارز AXS

1402/07/03
ارز دیجیتال و بازی Axie Infinity چیست؟ | آموزش ساخت اکانت بازی اکسی اینفینیتی| بررسی آینده ارز AXS


ارز دیجیتال و بازی Axie Infinity چیست؟ تو سال های گذشته، دنیای اطراف ما تغییر و تحولات زیادی رو تجربه کرده. در حال حاضر مشاغل و راه های کسب درآمد جدیدی وجود دارن که امروز در مورد یکی از اون ها صحبت میکنیم. شاید تا همین چند وقت پیش کسی باور نمیکرد که میشه با بازی کردن و گیم پول درآورد. بازی Axie Infinity، یکی از پلتفرم های بلاک چینی که امکان کسب درآمد های میلیونی از اون وجود داره. تو این مقاله قراره به طور تخصصی بهتون بگیم که بازی و ارز اکسی اینفینیتی چیست و چطور میتوانیم از آن درآمد کسب کنیم؟

همچنین در این مقاله در مورد موجودات فانتزی که تو این بازی به شکل توکن های NFT وجود دارن و بهشون اکسی گفته میشه صحبت میکنیم. همچنین آموزش ساخت اکانت بازی اکسی اینفینیتی رو بهتون یاد میدیم و بهترین کارت های این بازی رو برای خریداری بهتون معرفی میکنیم. علاوه بر اون آینده AXS و پتانسیل های رشد این ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار میدیم.

بازی اکسی اینفینیتی چیست؟

بازی اکسی اینفینیتی چیست؟

تو سال 2021 یکی از ترند ترین حوزه های کریپتوکارنسی، توکن های غیر مثلی (NFT) و بازی های بلاک چینی بود. بازی های کامپیوتری یکی از پر سود ترین صنعت های سرگرمی هستن که هر ساله میلیارد ها دلار سود میسازن. اما با ورود بلاک چین به این حوزه، گیمرها و کاربر های بازی هم میتونن سود کسب کنن. اکسی اینفینیتی یکی از برترین بازی های بلاک چینیه که طرفدارای زیادی رو تو سراسر دنیا داره. 

تو این بازی یه سری هیولا های فانتزی وجود داره که به شکل توکن های NFT طراحی شدن و قیمتشون روز به روز در حال افزایشه. تو این بازی باید یه سری هیولای اکسی خریداری کنین و بعد اونا رو بزرگ کنین و بهشون آموزش بدین. بعد با فروش اکسی ها یا مبارزه با هیولاهای بقیه کاربرا، از این بازی سود بدست بیارین. نکته مهم اینه که هر کدوم از این ان اف تی ها، یه سری ویژگی متفاوت دارن که هر کدوم قدرت و قابلیت ویژه ای به این موجودات میده.

توکن های اکسی اینفینیتی تو بازار ارز های دیجیتال حسابی گرد و خاک به پا کردن و بخش عظیمی از بازار خرید و فروش NFT ها رو به خودشون اختصاص دادن. 

چرا بازی Axie Infinity محبوب است؟

با شروع ویروس کرونا و قرنطینه های طولانی مدت تو کل دنیا، حوزه ی سرگرمی رشد قابل توجهی رو تجربه کرد. بازی های ویدیویی هم یکی از زیر مجموعه های همین حوزه است که بسیار مورد توجه قرار گرفتن. تو دنیای بلاک چین هم بازی های مختلفی بوجود اومدن که به لطف این خونه نشینی گسترده تو سراسر جهان، مورد توجه و اقبال عمومی قرار گرفتن. اکسی اینفینیتی هم یکی از همین بازی هاست که خیلی زود محبوب شد. تازه وارد های بازار، این بازی رو بسیار شبیه به پوکمون (Pokemon) میدونستن و با تجربه تر که قبلا هم تجربه بازی های بلاک چینی رو داشتن، بازی اکسی اینفینیتی رو به کریپتو کیتیز (CryptoKittiez) تشبیه میکردن.

بازی اکسی اینفینیتی

با این تفاسیر بازی Axie Infinity خیلی زود سر زبون ها افتاد و تعداد زیادی کاربر جدید رو به خوش جذب کرد. جالبه بدونین که این بازی تو سال 2018 ساخته شده بود ولی تا همین اواخر موفقیت چندانی رو بدست نیاورده بود. در واقع اکسی اینفینیتی رو میتونیم مصداق بارز زمان و مکان مناسب بدونیم. برای خرید هیولا هایی که تو این بازی وجود دارن به ارز دیجیتال AXS که اختصاصا برای این بازی ساخته شده، نیاز است. برای خرید اکسی اینفینیتی میتونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین. البته یه راه دیگه هم برای بدست آوردن توکن AXS وجود داره، اون هم بازی کردن هستش.

توکن های بازی اکسی اینفینیتی

حالا که با بازی اکسی اینفینیتی آشنا شدین و فهمیدیم Axie Infinity چیست؟ بهتره کمی بیشتر در مورد جزئیات این پروژه بهتون اطلاعات بدیم. تو این بازی دو توکن مختلف وجود داره که هر کدوم موارد استفاده ی متفاوتی رو دارن. اولین توکن، ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی است که تو ادامه این مقاله به شکل مفصل و کامل در موردش توضیح میدیم.

اما توکن دوم این پروژه که نسبتا محبوبیت بیشتری رو داره و درآمد بازیکن ها به وسیله اون پرداخت میشه، اسمال لاو پوشن هستش که با نماد SLP شناخته میشه. قیمت SLP نسبت به اکسی اینفینیتی کمتره. قبلا تو یه مقاله تخصصی در مورد اینکه ارز SLP چیست و چطور بدست میاد؟ صحبت کردیم که پیشنهاد میدیم به هیچ عنوان اون مقاله رو از دست ندین. با هر مبارزه و پیروزی که تو بازی Axie Infinity بدست میارین، مقداری ارز اسمال لاو پوشن بهتون داده میشه. کاربرد اصلی این توکن ها برای تامین انرژی اکسی ها و بزرگ کردنشونه؛ اما اگه بازیتون خوب باشه میتونین تعداد بسیار بیشتری رو نسبت به نیاز هیولا هاتون بدست بیارین و با فروش اون درآمد مناسبی رو بدست بیارین.

همونطور که تو ابتدای این مطلب هم اشاره کردیم، تو بازی اکسی اینفینیتی، یه سری هیولا های فانتزی وجود داره که به شکل توکن های NFT طراحی شدن. البته این موجودات تنها ان اف تی های بازی نیستن و زمین هایی تو این بازی وجود داره که اون ها هم NFT هستن. این توکن های غیر قابل تعویض، روی شبکه Ethereum ساخته شده و از استاندارد ERC721 برای ساختشون استفاده شده.برای مطالعه بیشتر در مورد خرید زمین در متاورس می تونین به سایت ایران بایننس مراجعه کنین.

این بازی یکی از بهترین راه های کسب درآمد دلاری هستش. مخصوصا تو کشور هایی که اقتصاد ضعیفی رو دارن و ارزش ارز اون ها در مقابل دلار بسیار پایینه. اخیرا خبرهایی در مورد کسب درآمد های قابل توجه برخی از گیمر ها از این بازی منتشر شده که بسیار وسوسه کننده هستن. طبق یکی از این خبر ها، برخی از گیمر ها تونستن تا 700 دلار در ماه از این بازی درآمد داشته باشن.

slp

توکن Axie Infinity چیست؟

ارز دیجیتال AXS تو نوامبر سال 2020 منتشر شد. در واقع از ابتدای رونمایی از این بازی، این توکن وجود نداشت و بعد ها برای اضافه کردن قابلیت های جدید به این بازی در نظر گرفته شده. برای ساخت این ارز دیجیتال از شبکه اتریوم و استاندارد ERC20 استفاده شده. گیمرها میتونن با بازی و شرکت تو رای دهی، ارز اکسی اینفینیتی دریافت کنن. یکی از کاربرد های مهم این ارز برای استیک تو شبکه ارز Axie Infinity هستش که تو تاریخ 30 سپتامبر 2021 عملی شد. نکته مهم اینه که طرفدارای این بازی استقبال خیلی خوبی رو از این پروتکل جدید کردن، به طوری که تو دو روز بیش از 9.8 میلیون واحد ارز دیجیتال AXS تو این بازی سهام گذاری شد.

در مجموع 270 میلیون واحد ارز اکسی اینفینیتی قراره منتشر بشه که تا به امروز فقط 23 درصد از کل این تعداد عرضه شده؛ بیشتر این تعداد مربوط به اولین فروش ارز دیجیتال AXS است. 11 درصد از کل توکن هایی که تو این عرضه اولیه به فروش رسیدن، مربوط به افرادی بود که با استفاده لانچ پد بایننس (Binance Launchpad) تو این فروش شرکت کرده بودن. طبق محاسبات انجام شده، عرضه کل واحد های ارز دیجیتال Axie Infinity، حدودا تا سال 2026 ادامه دار خواهد بود.

طبق اطلاعاتی که تو وایت پیپر این پروژه منتشر شده، نحوه و میزان توزیع توکن های اکسی اینفینیتی به شرح زیر هستش:

• 4 درصد برای عرضه تو مرحله فروش اختصاصی

• 29 درصد برای پاداش استیکینگ

• 20 درصد کسب درآمد گیمرهای بازی

• 21 درصد برای تیم سازنده و توسعه دهنده های بازی

• 7 درصد برای تیم مشاوره ای بازی Axie Infinity

• 8 درصد برای تامین بودجه در اکوسیستم این بازی

• 11 درصد برای IEO

بررسی توکن های غیر قابل تعویض در بازیAxie Infinity 

طبق آماری که تو سایت رسمی این بازی منتشر شده، تا به الان بیش از 67500 اکسی مختلف تو این بازی به فروش رسیده. هر کدوم از هیولاهای بازی اکسی اینفینیتی، ویژگی، نژاد و قابلیت های متفاوتی رو دارن که برای انجام این بازی، باید باهاشون آشنا بشین. به همین خاطر تو این قسمت از مقاله ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی چیست؟ در مورد نژاد، آیتم های اضافی و قدرت هر کدوم از اکسی ها باهاتون صحبت میکنیم. امیدواریم که این اطلاعات برای یه خرید مناسب تو این بازی بهتون کمک کنن.

در کل Axie هایی که تو این بازی وجود دارن رو میتونیم به 9 نژاد مختلف تقسیم کنیم که 6 تا از اون ها، نژاد اصلی و سه نژاد هم هیبرید هستن. این نژاد ها عبارتند از: مکانیک (Mech)، گیاه (Plant)، پرنده (Bird)، اکسی آبزی (Axie ClassesAquatic)، غروب (Dusk)، خزنده (Reptile)، طلوع و روشنایی (Dawn)، حشره (Bug) و جانور (Beast). تو جدولی که در ادامه این قسمت براتون میذاریم، میتونین ویژگی های هر کدوم از این اکسی ها رو مشاهده و اونا رو با هم مقایسه کنین.

ویژگی های اکسی ها

همونطور که تو جدول میبینین، هر اکسی چهار ویژگی داره که در ادامه اونا رو توضیح میدیم.

• Skill: میزان قدرت ضربه هر اکسی را نشان میدهد.

• HP: این گزینه مقدار ضربه ای که هر اکسی میتونه تحمل کنه رو به ما نشون میده. تو اصطلاح عامیانه "جان هر اکسی" نامیده میشه.

• Speed : این آیتم برای تعیین نوبت و ترتیب حمله اکسی ها کاربرد داره. تو یه مبارزه، هر اکسی که بیشترین سرعت رو داشته باشه زودتر حمله میکنه. همچنین هیولاهایی که سرعت بیشتری رو دارن، آسیب کمتری از ضربات رقیب بهشون وارد میشه.

• Morale: از این مورد برای نشون دادن درصد ضربه های قدرتی مضاعف و وخیم استاده میشه. همچنین امکان رفت به حالت روح با این کمیت افزایش پیدا میکنه.

تو این بازی، هر اکسی شش عضو بدن داره که در ادامه مقاله ارز AXS چیست؟ میخوایم اون ها رو بهتون توضیح بدیم. هر کدو از اعضا قابلیت های متفاوتی رو دارن که میتونه به فرزندان اکسی ها هم انتقال پیدا کنه. همچنین هر کدام از این اعضا نشان دهنده یک مهارت جدید برای اکسی هاست. این اعضای بدن عبارتند از: دهان (Mouth)، شاخ (Horn)، دم (Tail)، پشت (Back)، گوش ها (Ears) و چشم ها (Eyes). دو عضو چشم و گوش تاثیر خاصی رو روی ویژگی های این موجودات ندارن ولی بقیه موارد (Mouth، Horn، Tail و Back) تاثیر قابل توجهی رو روی قدرت هر اکسی میذارن.

البته تو این بازی یه سری زمین مجازی هم وجود داره که همین مسئله باعث شده Axie Infinity تو دسته بازی های متاورس هم قرار بگیره. برای خرید زمین مجازی در بازی اکسی اینفیتی، دقیقا مثل خرید سایر توکن های NFT باید به مارکت پلِیس این بازی برین. در کنار هر زمین موقعیت جغرافیایی اون تو بازی هم نوشته شده. همچنین میتونین آخرین زمین های فروخته شده رو هم تو این قسمت مشاهده کنین.

اعضای تیم سازنده بازی Axie Infinity

شاید براتون جالب باشه که بدونین میانگین سنی گروه سازنده این بازی محبوب و دوست داشتنی، زیر سی سال هستش. این تیم بسیار جوان نشون دادن که تو دنیای ارزهای دیجیتال و فناوری های بلاک چینی، سن و سال هیچ معنایی نداره. برای اینکه بتونیم بهتر درک کنیم بازی و ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی چیست؟ بهتره بیشتر با اعضای این تیم آشنا بشیم. به همین خاطر تصمیم داریم تو این قسمت از مقاله معرفی ارز Axie Infinity، اعضای اصلی این تیم رو بهتون معرفی کنیم.

اعضای تیم سازنده بازی Axie Infinity

• ترانگ نگویان (Trung Nguyen): این فرد که به عنوان یه کارآفرین و مهندس ارشد فناوری شناخته میشه، یکی از کلیدی ترین مهره ها تو بازی اکسی اینفینیتی هستش. این فرد تو 19 سالگی یه شرکت استارتاپی به اسم Lozi رو تاسیس کرده. بعد از مدت کوتاهی، این شرکت سرمایه مناسبی رو جذب کرده و به موفقیت رسید. نگویان تو این دوره از سمتش تو Lozi کناره گیری کرد و روی پروژه های دیگه ای شروع به فعالیت کرد.

• تو دوان (Tu Doan): دوان که تو سمت مدیریت هنری و طراح اصلی بازی ها فعالیت داره، قبلا یکی از بنیانگذاران شرکت Lozi و از طراحان اصلی اون بود. همچنین از این فرد به عنوان یه بازیکن حرفه ای پوکمون یاد میشه. وظیفه طراحی شخصیت های بازی و مدیریت بخش هنری بازی Axie Infinity به عهده این فرد است.

• دای ترینح (Duy Trinh): برای ساخت بازی اکسی اینفینیتی به یک انیماتور ماهر نیاز هست. دای که قبلا تو یه استودیوی ساخت انیمیشن در کالیفرنیا فعالیت کرده و مدتی رو هم به عنوان یه فریلنسر تو این حوزه بوده، وظیفه ساخت انیمیشن اکسی ها رو به عهده گرفته. جالبه بدونین که این فرد به شدت عاشق شخصیت های اکسی هستش.

• گای داوو (Quy Dau): این فرد که به عنوان یه مهندس نرم افزار حرفه ای شناخته میشه و تو سال 2016 تونسته تو یک دوره از مسابقات برنامه نویسی هکاتون برنده بشه، اولین شرکتش رو تو 21 سالگیش تاسیس کرده. این فرد نیز یکی از اعضای اصلی تیم سازنده و توسعه دهنده Axie Infinity است.

• نام نگویان (Nam Nguyen): برای جان بخشیدن به طرح هایی که روی کاغذ پیاده شدن، این تیم به یک طراح گرافیکی نیاز داشت که نام نگویان این وظیفه رو به عهده گرفت. این فرد که به عنوان یه هنرمند معروف و با استعداد شناخته میشه، به شخصیت های بازی زندگی میبخشه.

چطور Axie Infinity بازی کنیم؟

حالا که به طور کامل با بازی اکسی اینفینیتی آشنا شدین و با فهمیدین که ارز دیجیتال AXS چیست؟، شاید به سرتون بزنه که شما هم با این بازی به درآمد مناسبی برسین. برای اینکه بتونین تو این بازی فعالیت داشته باشین، در ابتدا نیاز به ساخت اکانت بازی اکسی اینفینیتی دارین. برای این کار به یه سری ابزار و وسیله نیاز خواهین داشت. اولین ابزار یه کیف پول ارز دیجیتال هستش. توجه داشته باشین که کیف پول شما باید از بلاک چین اتریوم و شبکه های اون یعنی ERC20 و ERC721 پشتیبانی کنه.

چطور Axie Infinity بازی کنیم؟

پیشنهاد ما استفاده از کیف پول رونین والت است. چون این کیف پول تو نسخه های مختلفی عرضه شده و تقریبا با همه سیستم عامل ها همخوانی داره. برای آشنایی بیشتر با این والت، توضیحاتی رو تو قسمت بهترین کیف پول Axie Infinity بهتون ارائه دادیم. بعد از ساخت کیف پول رونین ولت، به سایت اصلی بازی اکسی اینفینیتی به آدرس axieinfinity.com برید و تو این وبسایت ثبت نام کنین. توجه داشته باشین که برای این مراحل بهتره از یه فیلتر شکن مناسب استفاده کنین.

تو قدم بعدی باید به Market Place برین و حداقل سه اکسی رو خریداری کنین. قیمت اکسی ها معمولا از 100 دلار شروع میشه و این عدد ممکنه با توجه به قیمت اکسی اینفینیتی متفاوت باشه. البته اگه بودجه بیشتری دارین، میتونین از کارت های گرون قیمت تر برای شروع استفاده کنین.

این بازی یه فایل دانلودی هم داره که باید بعد از دانلود روی دستگاهتون نصب کنین. با توجه به این که این نرم افزار برای سیستم عامل های ویندوز، مک OS، اندروید و IOS منتشر شده، هیچ محدودیتی بای انجام بازی اکسی اینفینیتی وجود نداره. توجه داشته باشین که، برای دانلود بازی اکسی اینفینیتی برای اندروید، آیفون و یا دسکتاپ، حتما از وب سایت اصلی این بازی استفاده کنین.

بررسی آینده بازی اکسی اینفینیتی و توکن AXS

بازی اکسی

در حال حاضر بازی اکسی اینفینیتی بیش از 250 هزار بازیکن داره که به طور مستمر و مداوم این بازی رو انجام میدن. این بازی به واسطه ماهیت سرگرم کننده و کسب درآمد به شکل همزمان، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته. این بازی تو مدت زمان بسیار کوتاهی تونسته به صدر اخبار دنیای کرپتوکارنسی ها برسه و محبوبیت قابل توجهی رو بدست بیاره. این بازی در حال حاضر بیش از 2 میلیارد دلار ارزش داره که واقعا رقم قابل توجهیه. با این تفاسیر میشه گفت که Axie Infinity تازه تو ابتدای مسیر خودش قرار گرفته و تو آینده میتونه مخاطبین بسیار بیشتری رو جذب کنه. مخصوصا که هر روز به تعداد فعالان حوزه کریپتوکارنسی افزوده میشه.

در صورتی که بازی اکسی اینفینیتی بتونه به جایگاه های مدنظرش برسه، ارز Axie Infinity هم رشد قابل توجهی میکنه. همچنین توکن دیگر این بازی یعنی SLP هم با افزایش قیمت روبرو میشه. طبق پیش بینی هایی که در پلتفرم های معروف و معتبر در مورد این ارز دیجیتال منتشر شده بود، به اعتقاد بیشتر تحلیل گر ها ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی تا سال 2025، به محدوده 27 دلار و در خوشبینانه ترین حالت 65 دلار میرسید؛ اما این ارز با رشد چشمگیری که تجربه کرد تو یک سال با رشد 122 هزار درصدیش تونست از 0.12 دلار به 150 دلار برسه.

با توجه به این مسئله میشه گفت که ارز دیجیتال AXS یکی از شگفتی آفرین ترین رمز ارزهای بازار تو سال 2021 بوده که میتونه این روند رو به رشدش رو همچنان ادامه بده. برای خرید اکسی اینفینیتی میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین. همچنین در صورتی که مایل به سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال باشید، به یه کیف پول امن و معتبر برای نگهداری این ارز دیجیتال نیاز دارین که در ادامه برخی از والت های مناسب برای ارز دیجیتال Axie Infinity رو بهتون معرفی میکنیم.

بهترین کیف پول اکسی اینفینیتی

هر فردی که بخواد تو حوزه کریپتوکارنسی ها سرمایه گذاری کنه، به یک کیف پول امن و معتبر برای نگهداری ارزهای دیجیتالش نیاز داره. برای سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی هم این موضوع صدق میکنه. در ادامه مطالبی که تو مقاله ارز دیجیتال Axie Infinity چیست؟ بهتون توضیح دادیم، برخی از بهترین کیف پول هایی که برای نگهداری ارز AXS میشه ازش استفاده کرد رو بهتون معرفی میکنیم:

کیف پول رونین والت (Ronin Wallet)

رونین ولت

رونین والت یه کیف پول گرم است که تو بستر بلاک چین اتریوم ساخته شده. این کیف پول از استاندارد های ERC20 و ERC721 پشتیبانی میکنه. با توجه به این موضوع میتونیم کیف پول رونین والت رو به عنوان یه والت مناسب برای بازی های بلاک چینی و ذخیره توکن های NFT در نظر بگیریم. با توجه به کاربرد بسیار زیاد این کیف پول بین کاربرهای بازی Axie Infinity، از این والت به عنوان کیف پول اکسی اینفینیتی یاد میشه. 

این کیف پول تو نسخه های اندروید و ios برای گوشی های موبایل عرضه شده؛ همچنین به عنوان افزونه تو مرورگر های فایرفاکس و گوگل کروم ازش استفاه میشه. در صورتی که میخواین بازی اکسی اینفینیتی رو تو گوشی موبایل انجام بدین، به نسخه های موبایلی این والت نیاز دارین. همچنین اگه از نسخه دسکتاپ این بازی میخواین استفاده کنین، بهتره که از افزونه های مرورگری این کیف پول استفاده کنین.

برای دسترسی به کیف پول Ronin Wallet، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا وارد وب‌سایت Ronin Wallet شوید.

2. سپس گزینه "ساخت یک کیف پول جدید" یا "Create a New Wallet" را انتخاب کنید.

3. در مرحله بعد، کلمه عبور قوی و ایمیل خود را برای ایجاد حساب وارد کنید. همچنین یک کپی از جمله بازیابی (recovery phrase) را برای پشتیبانی و ذخیره سازی در مکان امن ایجاد کنید. این جمله بازیابی به شما کمک می‌کند در صورت از دست دادن دسترسی به کیف پول Ronin Wallet، دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

4. بعد از ایجاد حساب، شما می‌توانید به کیف پول Ronin Wallet خود وارد شوید و ارزهای دیجیتال و NFTs خود را مدیریت کنید.

کیف پول متامسک (Metamask)

متامسک

یکی دیگه از کیف پول های محبوبی که برای بازی و ارز اکسی اینفینیتی ازش استفاده میشه، متامسک است. این کیف پول هم تو نسخه های مختلفی ارائه شده که بیشتر گیمرها از افزونه متامسک تو مرورگر گوگل کروم استفاده میکنن. این والت به شکل اختصاصی برای اتریوم و توکن های ERC20 طراحی شده و از توکن های غیر قابل معاوضه هم پشتیبانی میکنه. نکته کاربردی دیگه ای که در مورد این والت وجود داره، امکان استفاده از برنامه های غیر متمرکز (DApps) است.

تو این کیف پول برای ذخیره و نگهداری کلید های خصوصی از دستگاه کاربر استفاده میشه که این مسئله، به شکل قابل توجهی میزان امنیت این کیف پول افزایش پیدا کرده. همچنین تو این والت از رمز عبور هم استفاده شده که برای هر بار ورود به این کیف پول و استفاده از امکانات اون، باید از این رمز استفاده کنین. در متامسک هم امکان پشتیبان گیری از حساب کاربری با استفاده از کلمات بازیابی وجود داره.

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

تراست ولت

تراست والت رو میتونیم به عنوان یکی از معتبر ترین کیف پول های خرید ارز دیجیتال دنیا در نظر بگیریم. این کیف پول متعلق به صرافی بین المللی بایننس است. البته در ابتدا Trust Wallet به وسیله فردی به اسم ویکتور رادچنکو طراحی و ساخته شده بود ولی تو سال 2018، بایننس که دنبال یه کیف پول امن و معتبر برای مشتریانش بود، این کیف پول رو خریداری کرد. با توجه به این مسئله میتونین بدون هیچ نگرانی به این والت برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتالتون اعتماد کنین. امنیت این کیف پول هم ثابت شده است و علاوه بر ذخیره کلید های خصوصی روی دستگاه کاربر، احراز هویت دو عاملی و استفاده از پین و اثر انگشت برای ورود به این نرم افزار نیز امنیت کیف پول رو به شکل قابل توجهی افزایش داده.

در حال حاضر میتونیم از تراست والت در گوشی های اندرویدی و IOS استفاده کنین ولی تا به امروز هیچ نسخه ای برای دسکتاپ منتشر نشده. از نظر ذخیره سازی ارزهای دیجیتال، تراست والت رو میتونیم یکی از کامل ترین نسخه های دنیا بدونیم. این ولت دیجیتالی از بیشتر بلاک چین های جهان پشتیبانی میکنه و به همین خاطر میتونیم بگیم که تقریبا از همه ارزهای دیجیتال بازار پشتیبانی میکنه، که توکن AXS هم بینشونه. همچنین تو این والت امکان ذخیره و نگهداری توکن های NFT هم وجود داره. برای نصب تراست ولت مقاله آموزش نصب تراست ولت ما را مطالعه کنین.

کیف پول لجر (Ledger Nano)

کیف پول لجر

کیف پول های لجر تو دو مدل متفاوت لجر نانو اس و لجر نانو ایکس به بازار عرضه شده که از همون ابتدای انتشار، محبوبیت و فروش بالایی رو بدست آورد. این کیف پول های سخت افزاری برای ذخیره کلید های خصوصی هر کاربر از یه سری چیپ استفاده میکنن. همچنین به شکل کاملا آفلاین هستن و به همین خاطر هیچ هکری نمیتونه به داخل این کیف پول ها نفوذ کنه. در صورتی که بیشترین امنیت ممکن رو برای نگهداری از ارزهای دیجیتالتون میخواین، پیشنهاد میدیم یکی از مدل های نانو اس یا ایکس رو انتخاب کنین.

جمع بندی

تو این مقاله سعی کردیم در مورد بازی اکسی اینفینیتی اطلاعات جامعی رو در اختیارتون بذاریم. همچنین توکن های این بازی رو بهتون معرفی کردیم و اختصاصا گفتیم که ارز دیجیتال AXS چیست؟. علاوه بر این، در مورد توکن های غیر قابل تعویض این بازی هم اطلاعاتی رو بهتون دادیم. در صورتی که مایل باشین از طریق این بازی به کسب درآمد بپردازین، صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس بهترین مرجع برای خرید اکسی اینفینیتی لازم برای ورود به این دنیای بلاک چینی است.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال و بازی Axie Infinity چیست؟ | آموزش ساخت اکانت بازی اکسی اینفینیتی| بررسی آینده ارز AXS
سوال امنیتی :2+79 = ?