ارز دیجیتال متاورس مانا چیست؟ | معرفی پلتفرم دسنترالند و ارز دیجیتال MANA | بررسی قیمت و آینده ارز متاورس مانا

1402/06/30
ارز دیجیتال متاورس مانا چیست؟ | معرفی پلتفرم دسنترالند و ارز دیجیتال MANA | بررسی قیمت و آینده ارز متاورس مانا


ارز دیجیتال متاورس مانا چیست؟ بی شک با ظهور اینترنت انقلاب عظیمی رخ داد و یکی از بزرگ ترین اتفاقات تاریخی محسوب میشه. در دنیایی که برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات یک چالش بزرگ و فرآیند پر هزینه و زمانبر تلقی می شد. به یک باره فناوری ظهور کرد که هزینه ارتباط و انتقال داده در مسافت طولانی رو به نزدیک صفر رسوند و به معنای واقعی کلمه، جهان رو تبدیل به یک دهکده کوچک کرد که همه از همه چیز خبر دارن.

یکی دیگه از فناوری هایی که نوظهور که بیشتر صاحب نظران حوزه تکنولوژی معتقدن که همان راه اینترنت رو خواهد رفت، فناوری بلاکچین هستش. این فناوری، مفهوم جدیدی از انتقال و مدیریت اطلاعات مطرح کرد و اصالت رو به تمرکز زدایی داد. تمرکز زدایی یعنی این که مدیریت یک شبکه اطلاعاتی با کابران اون باشه نه صرفا تحت نظارت و کنترل یک نهاد متمرکز خاص مثل دولت یا یک شرکت بزرگ.علیرغم باور عمومی، ارز های دیجیتال (CryptoCurrency) فقط یکی از کابرد ها و نمود های فناوری بلاکچین هستن و این تکنولوژی طیف همه حوزه های علمی و فنی رو می تونه تحت تاثیر قرار بده که قبل از خرید ارز دیجیتال لازمه در موردشون اطلاعات کافی داشته باشین.

 در این مقاله قصد داریم ارز دیجیتال متاورس مانا رو به عنوان یکی از بهترین ارز دیجیتال متاورس (در ادامه توضیح میدیم که متاورس چیست) و دنیای کریپتوکارنسی بهتون معرفی کنیم. بعد از معرفی متاورس و مفاهیم واقعیت مجازی و همین طور چیستی ارز دیجیتال MANA  سراغ مطالب قیمت دسنترالند ، آینده مانا و نحوه خرید مانا به عنوان یک گزینه مناسب سرمایه گذاری خواهیم رفت. اگر علاقه دارید در مورد پروژه متاورس بیشتر بدونید و آموزش خرید ارز متاورس رو داشته باشید، تا انتهای مقاله همراهی کنید.

متاورس چیست ؟

  ارز دیجیتال متاورس مانا چیست؟ | متاورس چیست؟

متاورس (Metaverse) تشکیل شده از دو جز متا (Meta) به معنی فراتر و یونیورس (Universe) به معنای جهان  هستش. به عبارتی می تونیم متاورس رو فراتر از جهان هم معنی کنیم. پروژه متاورس در صدد اینه که مرز بین دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتالی رو محو کنه و این دو جهان مجزا رو به شکل معنی داری با هم تلفیق کنه. در پلتفرم متاورس افراد میتونن با نمود دیجیتالی خودشون تحت عنوان آواتار زندگی، بازی و خرید و فروش کنن. اقتصاد دنیای متاورسی هم کاملا دیجیتالی و مبتنی بر رمز ارز ها هستش و چندین رمز ارز هستن که در زمره برترین ارز متاورس قرار میگیرن.

من جمله ارز دیجیتال متاورس MANA به عنوان یکی از بهترین ارز دیجیتال متاورس. بازی های واقعیت افزوده، به عنوان نسل جدید بازی های آنلاین به سرت در حال فراگیر شدن هستن و محبویت زیادی پیدا کردن. یکی از بازی های واقعیت مجازی نزدیک به مفهوم متاورس، پلتفرم گیمینگ دسنترالند هستش. این پلتفرم رمز ارز بومی خودش با نام ارز دیجیتال متاورس Decentraland رو داره و در ادامه مقاله اول میخایم پلتفرم دسنترالند رو بررسی کنیم و بعدش سراغ ارز دیجیتال MANA میریم.

بعد از انتشار اخبار جدید مبنی بر تغییر نام شرکت فیس بوک به متا و اینکه فیس بوک قصد داره به یک شرکت کاملا متاورسی تبدیل بشه، خیلیا تلاش می کنن که بتونن در این حوزه آینده دار سرمایه گذاری کنن. یکی از بهترین و راحت ترین راه برای سرمایه گذاری در آینده متاورس، خرید ارز متاورس و رمز ارز هایی هستش که قراره در این پلتفرم فعال باشن. ارز دیجیتال MANA به عنوان یکی از برترین ارز متاورس مطرح هستش.

پلتفرم دسنترالند (Decentraland) و ارز دیجیتال متاورس مانا چیست ؟

  ارز دیجیتال مانا چیست؟ | پلتفرم دسنترالند (Decentraland) و ارز دیجیتال مانا چیست ؟

دسنترالند (Decentraland) یک بازی متاورس روی بلاکچین اتریوم هستش. پلتفرم متاورسی دسنترالند تلاش می کنه با تکنولوژی های جدید امکان ارتباط و دسترسی نا محدود مردم دنیا به همدیگه رو فراهم کنه. این پلتفرم، مفهومی فراتر از اینترنت امروزی داره و علاوه بر امکانات اینترنت، امکانات واقعیت مجازی و بلاکچین رو هم شامل میشه. اولین بازی که بر اساس این چنین مفهومی طراحی و ارائه شد، بازی زندگی دوم (Second Life) بود. در این بازی کاربران یک شخصیت مجازی می ساختن و با اون زندگی می‌ کردن. کاراکتر های بازی زندگی دوم، دقیقا همانند افراد واقعی احساسات دارن و باید برای پیشبرد بازی و ادامه اون توجه زیادی بهشون بشه.

 پلتفرم دسنترالند هم دقیقا یک بازی بر اساس همین مفهوم ارائه داده، با این تفاوت که بستر اجرا و پیاده سازی اون بلاکچین هستش. این بازی در سال ۲۰۱۷ توسط آریل ملیچ و استبان اوردانو تولید و معرفی شد. البته این دو فرد بعد از مدت کوتاهی جای خودشون رو به شرکتی به نام دسنترالند دادن و فعالیت های سابق خودشون رو در جایگاه مشاور در کنار شرکت ادامه دادن. در واقع پروژه دسنترالند یک ترکیب معنا دار از واقعیت مجازی و بلاکچین هست و کاربران می‌تونن با خرید یا جمع ‌آوری توکن‌ های بازی، معامله یا کسب درآمد کنن و یا در  فعالیت های شبکه نقش مدیریتی و حاکمیتی ایفا کنن.

پلتفرم دسنترالند به کاربرانی که ارز دیجیتال این شبکه رو نگه داری می کنن اجازه میده تا در تصمیم های مهم و حاکمیتی پلتفرم و قوانین اون دخالت کنن و رای بدن. اگه براتون سواله که این ارز دیجیتال کدومه ؟ باید بگم که ارز دیجیتال متاورس دسنترالند ، این نقش های رو ایفا می کنه. در ادامه مقاله در مورد روند قیمت MANA، پیش بینی آینده MANA و همچنین نحوه خرید MANA خواهیم گفت.

ارز دیجیتال MANA، رمز ارز بومی پلتفرم دسنترالند هستش که بیشتر برای اعطای پاداش و ایفای نقش های حاکمیتی استفاده میشه. این ارز روی بلاکچین اتریوم فعاله و با استاندارد ERC – 20 کار می کنه. برای خرید کالا های دیجیتال و امکانات درون پلتفرم دسنترالند، ارز دیجیتال MANA مورد نیاز خواهد بود. این ارز جز 50 ارز برتر بازار ارز های دیجیتال هستش و با انتشار اخبار جدید متاورسی علی الخصوص اینکه غول فناوری فیس بوک قصد داره ورود جدی به این حوزه داشته باشه ، این رمز هم بیش از پیش مورد توجه فعالان بازار ارز های دیجیتال قرار گرفته.

تیم توسعه پلتفرم دسنترالند و ارز دیجیتال MANA

تیم توسعه پلتفرم دسنترالند و ارز دیجیتال متاورس مانا توسط آری میلیچ (Ari Meilich) مدیر پروژه و استبا اوردانو (Esteban Ordano)   هدایت و سیاست گذاری میشه. استبا اوردانو قبلا در بیت پی (Bitpay)  در سمت مهندس نرم افزار کار می کرد. هر دو بنیان گذار دسنترالند قبلا در پروژه شرکت های بیت کور (Bitcore) و استریمیوم (Stremium) با هم همکاری داشتن. تیم مهندسی دسنترالند، اولین پیشرفت بزرگ خودش رو در در بازی عصر حجر (Stone Age) به دست آورد و به صورت رسمی مطرح شد.

این تیم همچنین برای بعضی از پروژه ها با District0x ،Aragon  و  imToken هم همکاری های داشته. دسنترالند در دنیای بلاکچین کاملا بی‌نظیره و رقیب بزرگ و قابل ملاحظه ای نداره، البته تا به اینجا. دو پلتفرم تقریبا مشابه  High Fidelity و Sansar تقریبا هر دو فضایی رو برای ایجاد و فروش تجربیات واقعیت مجازی محیا می کنن اما هیچ یک مبتنی بر بلاکچین نیستن. در برهه کنونی به نظر می رسه که MARK.SPACE  مشابه‌ترین پروژه به دسنترالند باشه اما با این وجود، از نظر امکانات، توسعه و شهرت خیلی عقب تر از دسنترالند قرار داره.

مزایای ارز دیجیتال متاورس مانا

شبکه انتقال اتریوم (Ethereum) یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین شبکه‌های بلاک‌چین در دنیا است، اما همچنان دارای معایب و محدودیت‌هایی نیز می‌باشد. در زیر به برخی از معایب اتریوم اشاره می‌کنم:

1. مشکلات مقیاس‌پذیری: یکی از مشکلات اساسی اتریوم، مشکلات مقیاس‌پذیری است. شبکه اتریوم به دلیل تعداد بالایی از تراکنش‌ها و توکن‌ها، با مشکلاتی مانند تأخیر در تأیید تراکنش‌ها و افزایش هزینه‌های تراکنش مواجه شده است.

2. مصرف انرژی: تا پیش از Ethereum 2.0 (Serenity)، اتریوم از الگوریتم Proof of Work (PoW) برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کرد که مصرف بالایی از انرژی داشت. Ethereum 2.0 به الگوریتم Proof of Stake (PoS) منتقل می‌شود که کمترین مصرف انرژی را دارد.

3. هزینه‌های تراکنش: با افزایش ترافیک در شبکه، هزینه‌های تراکنش در اتریوم نیز افزایش می‌یابد. این موضوع ممکن است برای کاربران و توسعه‌دهندگان کمی گران بشود.

4. انعطاف‌ناپذیری قراردادهای هوش مصنوعی: تغییر یک قرارداد هوش مصنوعی در اتریوم بسیار پیچیده و مشکل است و نیاز به توافق یکنواخت جامعه دارد.

5. مشکلات امنیتی: همچنان در اتریوم گزارش‌هایی از آسیب‌پذیری‌ها و حملات امنیتی وجود دارد که ممکن است به افت اعتماد کاربران منجر شود.

6. توسعه‌دهندگان متعدد: اتریوم یک پروژه با جامعه توسعه‌دهندگان بسیار بزرگی است، اما این می‌تواند به تضعیف تمرکز و تصمیم‌گیری‌ها در شبکه منجر شود.

7. رقابت با دیگر پلتفرم‌ها: با ظهور پلتفرم‌های بلاک‌چین رقیب مانند Binance Smart Chain و Solana، اتریوم ممکن است با مشکل رقابتی مواجه شود.

قیمت مانا و پیش بینی آینده MANA

ارز متاورس مانا چیست؟> | قیمت مانا | پیش بینی آینده mana

در این قسمت قصد داریم قیمت MANA رو به عنوان یکی از بهترین ارز دیجیتال متاورس بررسی کنیم تا کسانی که تمایل به خرید ارز متاورس مانا دارن، اطلاعات لازم رو داشته باشن. در حال حاضر که این مقاله نگارش میشه یعنی 5 نوامبر 2021، قیمت مانا برابر 2.47 دلار قرار داره. قیمت MANA در تاریخ 30 اکتبر 2021 یعنی همین چند روز قبل، سقف قیمتی خودش عدد 4.96 دلار رو لمس کرد و بعد از اون با کاهش حدود 45 درصدی مواجه شد.

این ارز دیجیتال متاورس، ارزش کل بازارش به بیش از 4.5 میلیارد دلار می رسه و حجم معاملات روزانه اون بیشتر از 2 میلیارد دلاره. دسنترالند با سهم 0.16 درصدی از بازار ارز های دیجیتال، در رتبه 42 مارکت از لحاظ حجم ارزش قرار می گیره. این ارز دیجیتال متاورس، در یک ماه اخیر با انتشار اخبار جدید و نوید بخش در حوزه متاورس، بیش از 220 درصد رشد کرده و کسانی که از یک ماه قبل اقدام به خرید مانا کرده بودن، الان سرمایه شون سه برابر شده.

از نظر پیش بینی آینده دسنترالند ، باید بگیم که کاملا بستگی داره به توسعه و پیشرفت پروژه های متاورسی. در حال حاضر شرکت های بزرگی مثل فیس بوک و مایکروسافت روی متاورس تمرکز کردن و سرمایه گذاری کلانی هم انجام دادن. از نظر ما آینده همه انواع ارز دیجیتال متاورس روشنه و ارز دیجیتال متاورس Decentraland هم به عنوان یکی از برجسته ترین ارز دیجیتال متاورس، در این زمره قرار می گیره. به خرید ارز متاورس مانا به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری خوب نگاه کنید و با توجه به آینده متاورس، قطعا آینده مانا هم روشن خواهد بود.

آموزش خرید مانا

در حال حاضر بیشترین حجم خرید و فروش ارز دیجیتال MANA در بستر صرافی معروف بایننس انجام میشه. بایننس بیش از 25 درصد حجم معاملاتی روزانه مانا رو به خودش اختصاص داده. متاسفانه همونطور که می دونید این صرافی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمیده و سابقا که احراز هویت اجباری نبود در این صرافی، کاربران ایرانی با استفاده از VPN  و VPS هویت سازی مجازی می کردن و با آی پی یک کشور دیگه مشغول به فعالیت بودن. البته همچنان صرافی های خارجی دیگه ای هستن که خدمات محدودی به کاربران ایرانی ارائه میدن ولی باید در نظر داشته باشیم که ممکنه روزی رویه شون رو تغییر بدن و اون موقع ریسک مسدود شدن حساب کاربری و بلوکه شدن دارایی ها وجود داره.

به علاوه کار کردن با صرافی های خارج دردسر ها و مشکلات دیگه ای مثل زبان کاربری، پشتیبانی و مسائل حقوقی هم داره. خوشبختانه در چند سال اخیر صرافی های ایرانی ارز دیجیتال، پیشرفت زیادی کردن و امکانات خوبی ارائه میدن. صرافی های ایرانی زیر چتر پلیس فتا هستن و در صورت بروز هر گونه مشکل، امکان اقدام و پیگیری قانونی وجود داره. به خاطر زبان فارسی، رابط کاربری ساده تری دارن و کاربران ایرانی با هر سطح از دانش و مهارت می تونن ازشون استفاده کنن.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس به عنوان یکی از باسابقه ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی (با بیش از 5 سال سابقه) در حال حاضر بیش از 500 نوع ارز دیجیتال مختلف رو پشتیبانی می کنه و امکانات خرید و فروششون رو محیا کرده. برای خرید MANA به عنوان یکی از برترین ارز متاورس، می تونید از طریق صرافی ایران بایننس اقدام کنید. مراحل ثبت نام بسیار کوتاه هستش و فرآیند احراز هویت به سرعت انجام میشه. به علاوه تیم پشتیبانی ایران بایننس 24 ساعته آماده پاسخگویی به مسائل و مشکلات کاربران هستش.

سخن پایانی

در این مقاله با یک مفهوم نسبتا جدید دیجیتالی تحت عنوان متاورس (Metaverse) آشنا شدیم و فهمیدیم که متاورس هدف داره تا مرز بین دنیای فیزیکی با عالم دیجیتال رو از بین ببره و این دو جهان رو ادغام کنه. واقعیت افزوده از فناوری های جذاب و سرگرم کننده عصر ما هستش که محبوبیت بالایی بین کاربران پیدا کرده. متاورس با الهام از تکنولوژی واقعیت مجازی و بهره گیری از پتانسیل های بی بدیل فناوری بلاکچین در صدد ارائه ایده و پلتفرم نوعی هستش که در اون افراد می تونن به صورت واقعی در یک دنیای دیجیتالی زندگی و فعالیت کنن.

از اونجایی که متاورس ماهیت دیجیتالی داره و مبتنی بر بلاکچین هستش. اقتصاد و ابزار های کسب درآمد و خرید و فروش و حتی خرید زمین در متاورس هم کاملا دیجیتالی خواهد بود و ارز های رایج و شیوه های سنتی جایی در دنیای متاورس ندارن. در این مقاله یکی از بهترین ارز دیجیتال متاورس با نام ارز دیجیتال MANA رو بهتون معرفی کردیم و شیوه خرید مانا رو آموزش دادیم. با توجه به حجم سرمایه گذاری ها در متاورس و اقبال عمومی، انتظار میره پروژه متاورس و به دنبال اون ارز دیجیتال متاورس رشد خوبی داشته باشن. به عنوان یک گزینه مناسب سرمایه گذاری می تونید اقدام به خرید ارز متاورس دسنترالند کنید و در آینده به سود خوبی برسید.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال متاورس مانا چیست؟ | معرفی پلتفرم دسنترالند و ارز دیجیتال MANA | بررسی قیمت و آینده ارز متاورس مانا
  • مقاله جالبی بود و با زبان ساده ودر عین حال تخصصی توضیح داده شد. درود

سوال امنیتی :8+69 = ?