7 ارز متاورس مستعد رشد 2022 [بهمن 1400]

1402/06/29
7 ارز متاورس مستعد رشد 2022 [بهمن 1400]


ارز متاورس/ خرید متاورس، بعد از انتشار اخبار تغییر نام شرکت فیس بوک به متا و صحبت های مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت مبنی بر تبدیل شدن اکوسیستم فیس بوک به یک دنیای مجازی و واقعیت افزوده یا همون متاورس (Metaverse)، خیلی از کاربران براشون این سوال پیش اومده که اصلا متاورس چیه؟ چه هدفی رو دنبال می کنه و قراره چه تحولاتی در زندگی بشر به وجود بیاره. مسئله ای دیگه هم که هست اینه که ارز های دیجیتال و فناوری بلاکچین، نقش برجسته ای در توسعه این پلتفرم دارن و پایه اقتصاد متاورسی رو تشکیل میدن.

چند تا رمز ارز هست که به عنوان ارز های برتر متاورس به شمار میان. در این مقاله قصد داریم این ارز های دیجیتال رو بهتون معرفی کنیم و توضیحاتی در موردشون ارائه بدیم تا قبل از خرید ارز دیجیتال های متاورس اطلاعات کاملی از اون ها داشته باشید.در نظر داشته باشین هر مقدار که پروژه متاورس پیشرفت کنه و فراگیر تر بشه، ارز های دیجیتال مرتبط با اون هم با رشد همراه خواهد شد.

از اونجایی که پروژه متاورس در چند وقت اخیر در کانون توجه قرار گرفته و شرکت بزرگی مثل فیس بوک سرمایه گذاری عظیمی در این حوزه کرده، انتظار داریم که در آینده بیشتر در مورد این پلتفرم و ارز های دیجیتالش بشنویم. از نقطه نظر سرمایه گذاری هم، پروژه متاورس و ارز های دیجیتال متاورس به عنوان یک گزینه مناسب و آینده دار مطرح هستند و انتظار رشد خوبی ازشون داریم. در ادامه مقاله هفت مورد از ارز های دیجیتال متاورس رو بهتون معرفی خواهیم کرد. برای خرید متاورس، قبل از هر چیزی این مقاله رو کامل بخونید.

متاورس چه اهدافی رو دنبال می کنه ؟

Metaverse | معرفی بهترین ارزهای متاورس مناسب سرمایه گذاری

قبل از اقدام به خرید ارز متاورس بهتره دید کلی نسبت به این پدیده داشته باشیم. متاورس مفهوم گسترده ای داره ولی به زبان ساده یک واقعیت مجازی سه بعدی هستش که کاربران می تونن در اون با هم تعامل داشته باشن. در فضای واقعیت افزوده متاورس، کاربران می تونن شخصیت مجازی خودشون رو بسازن و فعالیت های مختلفی انجام بدن. با توسعه فناوری بلاکچین و نفوذ روز افزون اون در صنایع و پلتفرم های مختلف، پای متاورس هم به دنیای بلاکچین باز شد.

در کل با آشکار شدن ظرفیت های بی نظیر فناوری بلاکچین در چند سال اخیر، همه حوزه های فناوری، تمایل دارن به طوری با تکنولوژی بلاکچین ادغام بشن و برای توسعه خودشون از ظرفیت های بلاکچین استفاده کنن. متاورس و پلتفرم های واقیت مجازی هم از این قاعده مستثنی نیستن و با بلاکچین و ارز های دیجیتالش ادغام شدن. پروژه متاورس در صدد اینه که مرز بین دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتالی رو از بین ببره و با استفاده از تکنولوژی های واقعیت افزوده، یک محیط زندگی مجازی برای انسان درست کنه،

فضایی که همه چیز در اون مجازیه و کاملا در بستر دیجیتالی قرار داره. اقتصاد دنیای متاورسی هم کاملا مبتنی بر بلاکچین و رمز ارز ها هستش و رمز ارز ها پایه پولی و مالی این فضا رو تشکیل میدن. در این مقاله چند مورد از بهترین ارز دیجیتال متاورس رو بهتون معرفی می کنیم و راه های خرید ارز متاورس رو توضیح میدیم.

رابطه فیس بوک و متاورس چیست ؟

معرفی بهترین ارز های دیجیتال متاورس برای سرمایه گذاری

شرکت فیس بوک البته بهتره بگیم فیس بوک سابق، یک غول فناوری و تکنولوژی محسوب میشه که سرمایه گذاری کلانی در متاورس انجام داده. این شرکت پیش تر بودجه 50 میلیون دلاری برای برای تحقق پروژه متاورسی خودش تحت عنوان XR programs and Research Fund تخصیص داده بود.

چند روز گذشته هم شاهد بودیم که این شرکت رسما اسم  و لوگو خودش رو به متا تغییر داد و اعلام کرد که هدف متا، تحقق یک پلتفرم متاورسی خواهد بود. من بعد شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام و همین طور پیام رسان واتساپ از زیر مجموعه های متا خواهند بود. مارک زاکربرگ مدیر عامل متا در کنفرانس خبری خودش درمورد آینده و اهداف جدید شرکت خودش گفته :

امیدوارم در آینده به عنوان یک شرکت متاورس دیده بشیم و قصد داریم کار و هویت خودمون رو با اون چیزی که در حال ساختش هستیم، تطبیق بدیم. در حال حاضر کسب و کار ما در بخش عمده داره. یکی خانواده اپلکیشن هایمان و دومی تلاش برای ساخت و توسعه پلتفرم آینده مان. به عنوان یک رویکرد نو وقت آن رسیده که یک برند جدید اتخاذ کنیم تا منعکس کننده اهدافمان باشد.

با توجه به پتانسیل های بالای فناوری شرکت فیس بوک و منابع مالی غنی اون، ظاهرا باید منتظر یک بازیگر قدرتمند در حوزه متاورس باشیم. البته برنامه های متاورسی فیس بوک محدود به چند سال اخیر نیست و مدیران این شرکت از سالها قبل ایده های این چنینی رو پرورش میدادن. فیس بوک در سال 2014 شرکت Oculus رو با چشم انداز متاورس خریداری کرد و در واقع این شرکت از سال 2014 در پی پیاده سازی طرح متاورسی خودش هستش. زاکربرگ در سال 2014 بعد از خرید شرکت Oculus گفته بود که این شرکت در حال آماده سازی و برنامه ریزی برای طرح های آینده هستش.

اگر بخوایم به بقیه شرکت های فناوری فعال در حوزه متاورس هم نیم نگاهی داشته باشیم، بهتره بدونیم که مایکروسافت در ماه می اعلام کرد که این شرکت در حال ساخت یک متاورس تجاری هستش و برنامه هایی برای توسعه پلتفرم های متاورسی در دست داره. یک ماه قبل از اعلام شرکت مایکروسافت هم، شرکت بازی سازی اپیک گیمز اعلام کرده بود که برای توسعه پلتفرم متاورسی خودش بیش از یک میلیارد دلار سرمایه جذب کرده.

شرکت انویدیا هم به عنوان شرکت سازنده بزرگ ترین و قدرتمند ترین پردازنده های کامپیوتری، در این حوزه فعالیت داره. یک سال گذشته هم شرکت اسپاتیال که در حوزه نرم افزار های سه بعدی فعالیت داره، اولین پلتفرم واقعیت مجازی خودش رو به شکل رایگان عرضه عمومی کرد که در اون کاربران می تونن با یک آواتار خاص خودشون در فضای واقعیت مجازی این پلتفرم فعالیت کنن. پیام رسان اسنپ چت و شرکت اپل هم مدتی هستش فعالیت حرفه ای در این حوزه رو شروع کردن و برنامه هایی در این زمینه دارن که در آینده رونمایی خواهد شد. اولین شرکتی هم که ایده های متاورسی رو مطرح کرد و اپلکیشنی در این زمینه ارائه داد، شرکت مجیک لیپ بود که در سال 2011 اولین اپلکیشن واقعیت مجازی رو ارائه داد.

کلا دنیای متاورس جای زیادی برای ایده های دیجیتالی مختلف و ورود استارت اپ ها داره و قطعا در آینده شاهد ورود شرکت های بیشتری به این حوزه خواهیم بود. در ادامه مقاله قصد داریم پایه اقتصادی متاورس یعنی بلاکچین و ارز های دیجیتال متاورس رو بررسی کنیم و معرفی از هفت ارز مطرح این حوزه داشته باشیم. اگر به سرمایه گذاری در حوزه متاورس علاقه مند هستین و قصد خرید ارز متاورس دارین و میخواین ارز های دیجیتال متاورس رو بشناسین، ادامه مقاله رو همراهی کنین.

معرفی بهترین ارز های دیجیتال متاورس

معرفی بهترین ارز های دیجیتال متاورس برای سرمایه گذاری

دنیای مجازی و واقعیت افزوده هم مفهوم خاص خودش از اموال و دارایی رو داره. ماهیت هر چیزی در واقعیت مجازی، دیجیتالی هستش و همه فرآیند های مالکیتی و اقتصادی هم به طبع دیجیتالی خواهد بود. برای مثال در پلتفرم بازی دسنترالند شما می تونید آثار هنری، زمین ها، آواتار و ... بازی رو با توکن های غیر قابل تعویض NFT خرید و فروش کنید.

چند تا رمز ارز داریم که به عنوان برترین ارز متاورس شناخته میشن. این ارز ها رو در ادامه به عنوان بهترین ارز دیجیتال متاورس براتون معرفی می کنیم و می تونید بعد از بررسی های لازم به عنوان یک گزینه مناسب سرمایه گذاری به خرید ارز متاورس توجه داشته باشید.در این رابطه می تونین مقاله 3 ارز دیجیتال متاورس که باید بخریم رو بخونین.

ارز دیجیتال مانا (MANA)

دسنترالند (Decentraland) یک پلتفرم بازی و واقعیت مجازی هستش که می تونید در اون زمین های دیجیتالی و موجودیت های دیگه دیجیتالی رو خرید و فروش کنید. اکو سیستم این پلتفرم با حمایت شبکه و بلاکچین اتریوم کار می کنه و رمز ارز بومی خودش با نام ارز دیجیتال مانا (MANA) رو در بستر بازی خودش داره. در این پلتفرم و دنیای مجازی، شما زمین ‌های دیجیتالی رو خریداری می‌کنین که میشه در اونا ساخت و ساز انجام داد و به درآمد رسید.

این زمین‌ های دیجیتالی در واقع دارایی ‌های غیرقابل تعویضی تحت عنوان توکن های NFT هستن که توسط قرار داد های هوشمند اتریوم نگهداری و ذخیره میشن. محدودیتی برای فعالیت در این پلتفرم وجود نداره. دسنترالند اولین پلتفرم غیر متمرکز دیجیتالی هست که کاملا متعلق به کاربران اونه. در کل شاخصه بارز سیستم های غیر متمرکز در اینه که مدیریت اون تحت نظارت و کنترل نهاد خاصی نیست و توسط اعضای اون اداره میشه.

ارز دیجیتال مانا، یکی از ارز های محبوب بازار رمز ارز ها هم به شمار میاد و تقریبا بازاری برابر با 5 میلیارد دلار داره. ارز دیجیتال MANA یکی از بهترین ارز دیجیتال متاورس هستش و برای خرید مانا و دیگر ارز متاورس می تونید از طریق صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس که این ارز رو در لیست خودش داره اقدام کنید.

ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ)

یکی دیگه از برترین ارز متاورس، ارز دیجیتال انجین کوین هستش. این ارز برای صنعت بازی های مجازی طراحی و ارائه شده. در حال حاضر شرکت انجین که دفتر مرکزی اون در سنگاپور مستقره با بیش از 20 میلیون گیمر در سر تا سر جهان در ارتباطه و از این جهت بین کاربران بازی های مجازی محبوبیت داره. انجین با شرکت های سامسونگ و مایکروسافت همکاری خوبی داره و در سال 2019 طرح های خودش رو روی یکی از مدل های موبایل سامسونگ پیاده سازی کرد.

انجین کوین از یک سری قرارداد های هوشمند با پشتیبانی اتریوم استفاده می کنه و یک توکن ERC-20 محسوب میشه. از لحاظ بنیادین هم این ارز بازاری در حدود 2.3 میلیارد دلار داره و با سهم 0.08 درصدی از کل بازار در رتبه 68 مارکت ارز های دیجیتال قرار می گیره. از لحاظ آینده این ارز هم اگر بخوایم دید کلی به دست بیاریم،

با توجه به توجهات و سرمایه گذاری ها در پروژه متاورس، انتظار این رو داریم که این رمز ارز آینده خوبی داشته باشه و با فراگیر تر شدن هر چه بیشتر متاورسف قیمت انجین کوین هم رشد کنه.  ارز دیجیتال ENJ در صرافی ایران بایننس موجود هستش و برای خرید انجین کوین ( خرید ارز متاورس)، می تونید از پلتفرم ایران بایننس استفاده کنید.

سهام توکنیزه شده فیسبوک با نام ارز دیجیتال FTX

همونطور که می دونید و اخبارش پخش شده، مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک به شدت در تلاشه تا شرکتش رو به یک شرکت متاورس تبدیل کنه و سرمایه گذاری زیادی هم در این زمینه انجام داده. با توجه به برنامه های و حجم پولی که فیس بوک در متاورس سرمایه گذاری می کنه، دور از انتظار نیست که در آینده شاهد رشد چشمگیر قیمت FTX به عنوان سهام توکن شده فیس بوک باشیم.

ارز دیجیتال FTX از نقطه نظر بنیادی یا فاندامنتال وضعیت خوبی داره و با رشد و توسعه هر چه بیشتر متاورس، محبوب تر و ارزشمند تر هم میشه. در حال حاضر ارز دیجیتال FTX بازار 7 میلیارد دلاری داره و جز 30 ارز نخست بازار از نظر ارزش مارکت هستش. قیمت کنونی این ارز حدود 60 دلار هستش که 23 دلار با سقف قیمتی خودش فاصله داره. 

ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

ارز دیجیتال سندباکس، یکی دیگه از ارز های دیجیتال متاورس هستش. این ارز که روی بلاکچین اتریوم و با استاندارد ERC-20 ساخته شده 3 میلیارد توکن عرضه شده به ارزش بازار 2.6 میلیارد دلار داره. خود پلتفرم سندباکس یک دنیای واقعیت مجازی هست که کاربران می تونن در بسترش بازی کنن، دارایی دیجیتالی داشته باشن و حتی به خرید و فروش اونا بپردازن.

سندباکس به عنوان یکی از برترین ارز متاورس، توسط صرافی ایران بایننس پشتیبانی میشه و اگر قصد خرید ارز متاورس و خرید سندباکس رو داشته باشید، می تونید بهه صرافی ایران بایننس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال استار اطلس (ATLAS)

ارز دیجیتال استار اطلس (ATLAS) یک ارز دیجیتال جدید است که در حال حاضر در بازار رمزارزها به وجود آمده است. ATLAS بر پایه فناوری بلاکچین کار می‌کند و از همان قوانین و اصول امنیتی که برای سایر رمزارزها استفاده می‌شود، بهره می‌برد. اما چیزی که ATLAS را از سایر ارزها متمایز می‌سازد، این است که طراحان آن از تکنولوژی هوش مصنوعی نیز بهره‌برداری کرده‌اند. این به معنی این است که ATLAS قادر به تجزیه و تحلیل داده‌های بازار، پیش‌بینی قیمت‌ها و انجام معاملات خودکار است. علاوه بر این، ATLAS دارای سیستمی است که به کاربران امکان می‌دهد در صورت تمایل، استراتژی‌های معاملاتی خود را با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌سازی کنند. این ارز دیجیتال امکانات جدیدی را به دنیای مالی عرضه می‌کند و می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر بازار رمزارزها و معاملات مالی داشته باشد.

ارز دیجیتال اکسی (AXS)

اکسی اینفنیتی یک بازی ویدویی آنلاین مبتنی بر NFT هستش که از توکن های AXS و SLP استفاده می کنه. هر دو این توکن ها بر بستر بلاکچین اتریوم فعالیت می کنن. در این بازی، کسب درآمد بازیکنان از طریق پرورش حیوانات هست و فضای کاربری این پلتفرم بیشتر حول مزرعه، جنگل و حیوانات هستش. دارندگان ارز دیجیتال اکسی می تونن رای بدن و جهت دنیای بازی را تعیین کنن. این بازی با بازی های آنلاین سنتی تفاوت هایی داره، جایی هست که توسعه دهندگان بازی همه تصمیم ها رو می گیرن و پلتفرم رو مدیریت می کنن.

مالکان ارز دیجیتالAXS  نه تنها می تونن توکن‌ های خودشون رو به اشتراک بذارن و درآمد کسب کنن، بلکه می تونن به پیشنهاد های مختلف حاکمیتی هم رای بدن و در تعیین سیاست ها نقش ایفا کنن. قیمت AXS در حال حاضر که این مقاله نگارش میشه در حدود 155 دلار هستش که تقریبا 5 درصد با سقف قیمتی خودش اختلاف داره. برای خرید و فروش ارز متاورس AXS هم، صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس، امکاناتش رو در اختیارتون قرار میده. 

ارز دیجیتال متاورس ایندکس (MVI)

ارز دیجیتال متاورس ایندکس (MVI) از جمله ارزهای دیجیتالی پیشرو است که در بازار ارزهای رمزنگاری شده رواج یافته است. متاورس ایندکس، به عنوان یک ارز دیجیتالی، بر پایه فناوری بلاکچین عمل می‌کند و به عنوان یک رویداد بزرگ در دنیای مالی، توسط کمپانی متاوَرس ایجاد شده است. ارز دیجیتال MVI از قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار است که آن را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند. این ارز دارای الگوریتمی برتر است که تسهیل در انجام تراکنش‌های سریع و امن را فراهم می‌کند. همچنین، MVI توانایی تامین حریم خصوصی کاربران را دارد و باعث افزایش اعتماد در بازار ارزهای رمزنگاری شده می‌شود. به علاوه، ارز دیجیتال MVI به عنوان نقشه راهی برای اقتصاد جهانی در آینده شناخته می‌شود و قدرتی بسیار بزرگ در جهت توسعه پایدار دارد. از آنجایی که ارزهای دیجیتال به سرعت در حال رشد هستند، ارز MVI ابزاری موثر برای سرمایه‌گذاری و تنظیم مالی است که می‌تواند به شما کمک کند تا در دنیای دیجیتال به سرعت و کارآگاهانه رشد کنید.

سخن پایانی

در این مقاله یک دیدگاه کلی از پروژه متاورس به دست آوردیم و دیدیم که در پلتفرم متاورس، همه چیز ماهیت دیجیتالی داره و اقتصاد این فضا هم کاملا دیجیتالی و مبتنی بر رمز ارز ها هستش. مواردی از بهترین ارز دیجیتال متاورس جهت سرمایه گذاری و خرید ارز متاورس براتون معرفی شد. پروژه متاورس، فناوری جذابیه که در آینده سر و صدای زیادی خواهد داشت. اخبارش رو دنبال کنین و ارز های دیجیتال متاورس رو جدی بگیرید.


نظرات کاربران در مورد 7 ارز متاورس مستعد رشد 2022 [بهمن 1400]
  • ارز hero هم هستش پروژه بسیار جالبیه و اینده داره اونم معرفی کنید

    بازی پوک مونستر هم عالی درزمینه متاورسpokmonster

    ارز opendao price یا sos رو ازش غافل نشید دوستان پرسود باشید

سوال امنیتی :8+83 = ?