معرفی بهترین ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام(POS)

1401/10/09
معرفی بهترین ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام(POS)

ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام؛ رمز ارزهایی که قابلیت استخراج ندارن! آیا در هنگام خرید ارز دیجیتال بهترین ارزهای دیجیتالی که از اثبات سهام استفاده می کنند رو می شناسین؟ اصلا می دونین الگوریتم اثبات سهام یا POS چیه؟ بهتره بدونین اثبات سهام نوعی مکانیسم اجماع ارز دیجیتال برای پردازش تراکنش ها و ایجاد بلوک های جدید در یه بلاک چین هست. مکانیزم اجماع، روشی برای اعتبارسنجی ورودی ها در پایگاه داده توزیع شده و ایمن نگه داشتن پایگاه داده هست. در مورد ارزهای دیجیتال، پایگاه داده بلاک چین نامیده میشه. بنابراین، مکانیسم اجماع بلاک چین رو ایمن می کنه و باعث میشه تا سطح امنیت شبکه افزایش پیدا کنه.

بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از این رمز ارزها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن و بر اساس همین موارد مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. همچنین رمز ارزهای موجود در بازار بر اساس الگوریتمی فعالیت می کنند که یکی از این الگوریتم ها اثبات سهام یا POS هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام، اطلاعاتی در مورد الگوریتم اثبات سهام یا POS به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال اثبات سهام بپردازیم تا با این رمز ارزها اشنایی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: آموزش شناسایی ارزهای دیجیتال مستعد رشد

الگوریتم اثبات سهام چیست؟

الگوریتم اثبات سهام چیست؟

اگه در حوزه کریپتوکارنسی ها یا ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم اثبات سهام یا POS رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوریتم اثبات سهام چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اثبات سهام در اصل همون مکانیسم اجماع ارزهای دیجیتال هست که علاوه بر نظارت و پردازش تراکنش ها به منظور افزودن بلوک های جدید به شبکه بلاک چین به وجود اومده و می تونه تا حد قابل توجهی هم امنیت شبکه رو ارتقا بده. کریپتوکارنسی ها بر اساس تمرکززدایی و نیاز نداشتن به دخالت واسطه ها و اشخاص ثالث به وجود اومده و فرایند تعیین اعتبار به جای نهاد یا مرجعی مشخص از طریق اجماع کاربران شبکه های بلاک چین به دست میاد.

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم اثبات سهام یا Proof Of Stake نوعی الگوریتم اجماع برای شبکه های بلاک چین هست که بر اساس اون گروهی از افراد به عنوان اعتبارسنجی فعالیت و با اجرای قوانین مربوط به اثبات از طریق سهام تراکنش ها رو اعتبارسنجی و امنیت شبکه رو تامین می کنند. پیپرکوین اولین ارز دیجیتالی بود که مدل اجماع اثبات سهام رو در مقیاسی کامل اجرا کرد و پولکادات، ایاس، تزوس، کاردانو و ده ها ارز دیجیتال بزرگ دیگه از اثبات سهام یا شکل تغییر یافته اون استفاده می کنند. اتریوم بزرگ ترین ارز دیجیتال هست که از الگوریتم اثبات کار به الگوریتم اثبات سهام یا POS مهاجرت کرده.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال اثبات سهام

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال اثبات سهام

ارزهای دیجیتال اثبات سهام مزایای فنی زیادی رو برای کاربران فراهم می کنند و حتی سرمایه گذاران می تونن فقط با نگه داشتن خیلی از این رمز ارزها درآمد به دست بیارن. در واقع استفاده از الگوریتم اثبات سهام علاوه بر افزایش سطح امنیت شبکه بلاک چین فرصتی رو برای کاربران به وجود میاره تا از دارایی های خودشون سود به دست بیارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال اثبات سهام بپردازیم تا با این رمز ارزها اشنایی داشته باشین.

• اتریوم 2.0

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال اثبات سهام، ارز دیجیتال اتریوم 2.0 هست. شبکه بلاک چین اتریوم رو میشه پرکاربردترین شبکه در بازار کریپتوکارنسی ها محسوب کرد. شبکه ای با بیش از 2800 برنامه غیرمتمرکز و با حجمی از محبوبیت که می تونه فعالیت شبکه رو مسدود کنه. ارز دیجیتال اتریوم از الگوریتم اثبات کار یا POW به الگوریتم اثبات سهام POS مهاجرت کرده تا مقیاس پذیری شبکه رو افزایش بده و تراکنش ها به راحتی بتونن پردازش و انجام بشن. همچنین این کار در برنامه های غیرمتمرکز هم می تونه به شدت موثر باشه.

• BNB

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال اثبات سهام، ارز دیجیتال BNB هست. بهتره بدونین BNB توکن بومی بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا یعنی بایننس هست که از طریق راه های مختلفی که این صرافی به وجود اورده به کاربران کمک می کنه تا سکه های خودش رو به اشتراک بذاره یا با سرمایه گذاری فقط تا 30 درصد یا حتی بیشتر از اون درآمد به دست بیاره. محبوب ترین راه های استفاده از این توکن قابلیت BNB Vault اسم داره که در صرافی بایننس در دسترس کاربران قرار داده شده.

• Flow

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال اثبات سهام، ارز دیجیتال فلو یا Flow هست که شبکه بلاکچینی که از اون برای بازی و NFT میشه استفاده کرد. گفتنی هست که این بلاک چین لایه 1 مستقل رو میشه با استفاده از کراکن، MXC و HOO به اشتراک گذاشت. این ارز دیجیتال قابلیت استخراج نداره و شما می تونین با استیک یا سپرده گذاری این رمز ارز سود به دست بیارین.

• AKT

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال اثبات سهام، ارز دیجیتال AKT هست که توکن بومی پلتفرم Akash Network محسوب میشه. این زنجیره اثبات سهام روی Cosmos Hub ساخته شده و با استفاده از توکن بومی خودش امنیت بلاک چین رو تامین می کنه و همچنین ارائه ذخیره و تبادل ارزش رو انجام میده. توکن Akash یکی از بالاترین پاداش های سرمایه گذاری رو در بین ارزهای دیجیتال اثبات سهام شامل میشه. کاربران می تونن از کیف پول Keplr به منظور قرار داد توکن هم استفاده کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام، اطلاعاتی در مورد الگوریتم اثبات سهام یا POS به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال اثبات سهام بپردازیم تا با این رمز ارزها اشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال اثبات سهام مزایای فنی زیادی رو برای کاربران فراهم می کنند و حتی سرمایه گذاران می تونن فقط با نگه داشتن خیلی از این رمز ارزها درآمد به دست بیارن. در واقع استفاده از الگوریتم اثبات سهام علاوه بر افزایش سطح امنیت شبکه بلاک چین فرصتی رو برای کاربران به وجود میاره تا از دارایی های خودشون سود به دست بیارن.


نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام(POS)
سوال امنیتی :7+34 = ?