معرفی بهترین مرورگرهای کریپتویی

1402/01/15

بهترین مرورگرهای کریپتویی؛ دوست دارین تا با این مرورگرها آشنا بشین؟ اصلا می دونین مرورگر کریپتویی چیست و چجوری کار می کنه؟ با استفاده از مرورگرهای کریپتویی چه کاری می تونین انجام بدین؟ تفاوت مرورگرهای کریپتویی با مرورگرهای معمولی چیست؟ نحوه تعامل مرورگرهای کریپتویی و برنامه های غیرمتمرکز چجوریه؟ ویژگی های بهترین مرورگر کریپتویی چیست؟

کاربرد فناوری ارز دیجیتال و بلاک چین به ارزهای دیجیتال محدود نمیشه و حتی می تونه جایگزینی برای اینترنت کنونی باشه، تا جایی که خیلی از ابزارهای مورد نیاز برای ارزهای دیجیتال، به صورت مبتنی بر بلاک چین توسعه داده شدن. یکی از ابزارهای مهم، مرورگر کریپتویی هست. این مرورگرها ویژگی هایی که کاربران دنیای ارزهای دیجیتال انتظار دارن رو در اختیار اون ها قرار میدن و همشون مبتنی بر وب 3 ساخته شدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین مرورگرهای کریپتویی، اطلاعاتی در مورد مرورگر کریپتویی به شما ارائه کنیم و به معرفی برترین مرورگرهای کریپتویی بپردازیم و ویژگی های بهترین مرورگر کریپتویی رو مورد بررسی قرار بدیم.

مرورگر کریپتو چیست؟

مرورگر کریپتو چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مرورگرهای کریپتویی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این ابزار به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که مرورگر کریپتو چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مرورگر کریپتویی یکی از مرورگرهایی هست که از اون در حوزه ارزهای دیجیتال استفاده میشه. مرورگر کریپتویی به عنوان مرورگر بلاک چین هم شناخته میشه که از فناوری های Web3 مبتنی بر سیستم غیرمتمرکز بهره میبره. از این نوع مرورگر برای پر کردن شکاف بین وب 2 و وب 3 استفاده میشه. این نوع مرورگرها به عنوان یه کیف پول برای ذخیره دارایی ها هم مورد استفاده قرار می گیرن.

جالب اینجاست که بدونین تقریبا همه مرورگرهای کریپتویی یه کیف پول ارز دیجیتال دارن که به شما این اجازه رو میده تا ارزهای دیجیتال خودتون رو ترید و ذخیره کنین. بعضی از این کیف پول ها بومی مرورگر هستن و به صورت پیش فرض در اون قرار گرفتن، برخی دیگه هم به صورت افزونه به مرورگر اضافی میشن. کیف پول های بومی اکثرا هم اسم با مرورگر خودشون هستن. علاوه بر کیف پول های ارز دیجیتال، بعضی از مرورگرهای کریپتویی بازارهایی رو برای برنامه های غیرمتمرکز ارائه می کنند. همچنین برخی از این مرورگرها کاربران رو تشویق می کنند، به این صورت که در ازای استفاده از مرورگر ارز دیجیتال پاداش میدن.

بیشتر بخوانید: مرورگر بلاکچین blockchain explorer چیست؟

ویژگی های بهترین مرورگر کریپتویی چیست؟

ویژگی های بهترین مرورگر کریپتویی چیست؟

همونطور که گفتیم، با توسعه فناوری بلاک چین، پروژه های مختلفی مرورگرهای خودشون رو با استفاده از این تکنولوژی ساخته و در اختیار کاربران قرار دادن. هر کدوم از این مرورگرها با اهداف خاص و امکانات متنوعی ساخته شدن. بهترین مرورگرهای کریپتویی در تلاش برای پوشش دهی انواع خدمات مثل پشتیبانی از کیف پول ها، حفظ حریم خصوصی، تامین امنیت کاربران و... هستن.

زمانی که در حال جمع آوری اطلاعاتی هستین تا بتونین بهترین تصمیم رو برای انتخاب بهترین مرورگر کریپتویی بگیرین، باید به پاسخ سوال هایی که در ادامه می پرسیم هم توجه داشته باشین:

  • آیا مرورگر کریپتویی ویژگی های حریم خصوصی مثل مسدود کردن تبلیغات، مسدود کردن ردیاب یا VPN رو ارائه می کنه؟
  • آیا مرورگر کریپتو از کیف پول بومی و داخلی استفاده می کنه یا به کیف پول های افزونه متکی هست؟
  • آیا این مرورگر پاداشی به کاربران خودش میده یا خیر؟

معرفی بهترین مرورگرهای کریپتویی

معرفی بهترین مرورگرهای کریپتویی

با در نظر گرفتن ویژگی های مهم این مرورگرها لازمه تا بهترین مرورگرهای کریپتویی مورد نظر خودتون رو در این مرحله پیدا کنین. ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین مرورگرهای کریپتویی یا ارز دیجیتال بپردازیم تا با این ابزارها آشنایی داشته باشین.

  • مرورگر کریپتویی Brave

یکی از برترین مرورگرهای کریپتویی، مرورگر Brave هست. مرورگر Brave دو ادعای اصلی در مورد امکاناتی که به ما ارائه می کنه داره. سرعت بالا و حظ حریم خصوصی. هر دوی این خصوصیت ها از استراتژی حذف تبلیغات حاصل میشن. Brave در دیدگاه تریدرهای خارج از حوزه رمزارز هم به عنوان یکی از رقیبان اصلی مرورگرهای سنتی محسوب میشه. چیزی که Brave رو از سایر مرورگرها متمایز می کنه، نگرش سرسختانه ضد تبلیغاتی اون هست.

مقاله پیشنهادی: مرورگر Brave چیست و کسب درآمد از آن چگونه است؟

  • Crypto Browser Project

یکی دیگه از برترین مرورگرهای کریپتویی، Crypto Browser Project هست که توسط اوپرا راه اندازی شده. این پروژه در حال حاضر به صورت نسخه بتا برای ویندوز، مک و اندروید ارائه شده و به زودی برای سیستم عامل ios هم عرضه میشه. این مرورگر برای آسون تر شدن تعامل با بلاک چین ها، وب 3 رو در بطن خودش ادغام کرده. به دنبال این رویداد، خصوصیت هایی مثل کیف پول رمزارز داخلی، دسترسی آسون به صرافی های رمزارز و NFT، پشتیبانی از برنامه های غیرمتمرکز و.... برای ما عرضه شده.

  • مرورگر رمزارز Osiris

یکی دیگه از برترین مرورگرهای کریپتویی، مرورگر رمزارز Osiris هست که نوعی مرورگر مبتنی بر بلاک چینه که بر روی دسترسی به برنامه های غیرمتمرکز تمرکز داره و به عنوان رابطی بین بلاک چین های مختلف عمل می کنه. این مرورگر همه کارکردهای پایه شامل رابط کاربری با کارایی آسون و تمرکز بر روی حریم خصوصی رو ارائه می کنه. اوسایرس از میزبانی فایل همتا به همتا مشابه مرورگر Brave هم پشتیبانی می کنه. این مرورگر در واقع اولین مرورگر وب فعال بر روی شبکه بلاک چین خودش هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین مرورگرهای کریپتویی، اطلاعاتی در مورد مرورگر کریپتویی به شما ارائه کنیم و به معرفی برترین مرورگرهای کریپتویی بپردازیم و ویژگی های بهترین مرورگر کریپتویی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، مرورگر کریپتویی یکی از مرورگرهایی هست که از اون در حوزه ارزهای دیجیتال استفاده میشه. مرورگر کریپتویی به عنوان مرورگر بلاک چین هم شناخته میشه که از فناوری های Web3 مبتنی بر سیستم غیرمتمرکز بهره میبره. از جمله از بهترین مرورگرهای کریپتویی می تونیم به Brave، Osiris و Crypto Browser Project اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین مرورگرهای کریپتویی
سوال امنیتی :4+78 = ?