کیف پول من چیست؟ آموزش ساخت کیف پول من

1402/07/02
کیف پول من چیست؟ آموزش ساخت کیف پول من

با وجود کیف پول های دیجیتالی بسیار زیادی که برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی های ارز دیجیتال وجود داره، بسیاری از افراد برای پیدا کردن یه کیف پول امن و معتبر با مشکل مواجه میشن. حتی برخی از افراد ممکنه از اعتبار کیف پولشون مطمئن نباشن و دائما بپرسن که آیا کیف پول من امن و معتبره یا نه؟ به همین خاطر تصمیم گیرفتیم مقاله ای رو با عنوان چرا کیف پول من تراست والت باشد؟ برای کمک به شما بنویسیم.

انواع کیف پول ها

انواع کیف پول

ولت های دیجیتالی انواع مختلفی داشته که هر کدوم با توجه به ویژگی هاش، سطح امنیتی متفاوتی رو دارن. در مجموع میتونیم کیف پول ها رو تو دو دسته کلی ولت های سرد (Cold Wallet) و گرم (Hot Wallet) طبقه بندی کنیم. هر کدوم از این گروه ها زیر مجموعه هایی رو دارن که تو ادامه مقاله “ چرا کیف پول من باید تراست والت باشد؟ ” بهتون معرفی میکنیم.
کیف پول های سرد شامل کیف پول های سخت افزاری و کاغذی هستش. این نوع ولت ها بیشترین امنیت ممکن رو دارن چون از یه بستر فیزیکی برای ذخیره اطلاعات مهمی مثل کلید های خصوصی استفاده میکنن. بهترین گزینه برای اون دسته از افرادی که به دنبال امنیت حداکثری هستن، کیف پول سخت افزاریه. البته این کیف پول ها خالی از ایراد نیستن و با توجه به قیمت بالایی که دارن، سرمایه گذار های کوچک نمیتونن ازش استفاده کنن.
گروه دیگر از کیف پول های ارز دیجیتال که شامل انواع نرم افزاری، دسکتاپ و موبایل، کیف پول های آنلاین و تحت وب میشه، والت های گرم هستن. تو این نوع کیف پول ها همیشه به یه اتصال اینترنتی احتیاج دارین و به همین خاطر امنیت دارایی هاتون همیشه در خطره. البته بعضی از کیف پول های این دسته، با توجه به محل ذخیره کلید های خصوصی امنیت بیشتری رو دارن. تراست والت که به عنوان یه کیف پول امن تو این مقاله بهتون معرفی میشه هم، تو این دسته قرار گرفته.

چرا از تراست والت استفاده کنیم؟

تراست ولت

به عنوان عضو کوچک از تیمی که سالهاست در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داره، افراد زیادی ازم میپرسن که کیف پول من چیه؟ به همین خاطر تو این مقاله تصمیم دارم به معرفی کیف پول من، که Trust Wallet هستش بپردازم و در مورد دلایلی استفاده از این کیف پول توضیحاتی رو بدم.

  • رابط کاربری ساده

تراست والت رو میتونیم یکی از ایمن ترین کیف پول های ارز دیجیتال بدونیم که تا به امروز تونسته خودش رو به کاربر هاش ثابت کنه. این کیف پول کاملا اُپن سورسه و همه افراد میتونن به کد های برنامه نویسی اون دسترسی داشته باشن. به این ترتیب اگه ایرادی تو این کیف پول وجود داشت، با کمک توسعه دهنده های دیگه برطرف میشه. با توجه به محیط ساده و رابط کاربری روانی که برای این کیف پول ساخته شده، همه ی افراد آماتور با هر سطح معلوماتی، میتونن از این تراست ولت استفاده کنن.

  • امنیت بالا

درسته که این کیف پول یه والت گرم هستش، ولی برای ذخیره کلید های خصوصی تو تراست والت از دستگاه کاربر استفاده میشه. این موضوع، سطح امنیت قابل قبولی رو به Trust Wallet داده. البته همچنان برای افرادی که میگن کیف پول من باید بیشترین امنیت ممکن رو داشته باشه، پیشنهاد میدیم از یه کیف پول سخت افزاری استفاده کنن. اما اگه نمیخواین برای خرید کیف پول ارز دیجیتال هزینه زیادی بکنین و از میزان امنیت تو تراست والت راضی هستین، پیشنهاد میدیم که از Trust Wallet استفاده کنین.

علاوه بر این یه ویژگی جدیدی که تو این کیف پول وجود داره، قابلیت احراز هویت دو مرحله ای است. این قابلیت تو آخرین نسخه های Trust Wallet وجود داره و به تازگی بهش اضافه شده. با استفاده از این ویژگی میتونین از اطلاعات بیومتریک مثل اثر انگشت و تصویر چهره برای ورود  به نرم افزار استفاده کنین. اضافه شدن این ویژگی، امنیت تراست والت رو نسبت به قبل دو چندان کرده. با توجه به این توضیحات، افرادی که دائما از خودشون میپرسن آیا کیف پول من امنه؟، هم میتونن بدون هیچ نگرانی از تراست والت استفاده کنن.

امنیت در تراست ولت

  • فرصت های کسب درآمد و سود

اگه با ارزهای دیجتال آشنا باشین، میدونین که یکی از راه های کسب درآمد تو این حوزه، استیک و سهام گذاری ارزهای دیجیتاله. برای فعالیت تو این حوزه به ابزار های ویژه ای احتیاج دارین، اما با استفاده از Trust Wallet هم میشه تو این فرآیند شرکت کرد. استفاده از قابلیت Staking یکی از موارد استفاده ایه که من از کیف پولم دارم. استفاده از استیک ارزهای دیجیتال سود بسیار بالایی رو داره و میتونه جایگزین مناسبی برای سپرده های بانکی باشه.

  • صرافی داخلی و سوآپ

یکی دیگه از دلایلی که تو مقاله چرا کیف پول من باید تراست والت باشه؟ میخوایم برای استفاده از این والت دیجیتالی ذکر کنیم، قابلیت سوآپ و صرافی غیر متمرکزیه که تو این کیف پول وجود داره. با استفاده از این قابلیت میتونین بعضی از ارزهای دیجیتال که تو هیچ صرافی وجود ندارن مثل شت کوین ها، خریداری کنین.

  • پشتیبانی از ارزهای متعد

 یکی دیگه از مسائلی که سرمایه گذار های جدید و آماتور مطرح میکنن اینه که، کیف پول من باید از همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی کنه. خوشبختانه تراست والت از بیشتر ارزهای دیجیتال پشتیبانی میکنه و به همین خاطر میتونه پاسخگوی نیازهاتون باشه. این کیف پول بیشتر بلاک چین های معروف و معتبر رو ساپورت میکنه؛ به همین خاطر میتونین تمامی توکن هایی که روی شبکه اونا وجود دارن رو تو تراست والت ذخیره کنین.

 

  • مرورگر برای برنامه های غیر متمرکز (DApps)

تراست والت فقط یه ابزار برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال نیست. با استفاده از این کیف پول امکان دسترسی به برنامه های غیر متمرکز فراهم شده. با استفاده از قسمت DApps میتونین به صرافی هایی مثل پنکیک سوآپ دسترسی داشته باشین؛ همچنین به سایر برنامه ها و پلتفرم های غیر متمرکز دسترسی پیدا کنین.

  • ناشناسی کاربر ها

برای افتتاح حساب کاربری و دسترسی به امکانات این کیف پول، نیازی نیست هیچ گونه اطلاعات فردی رو از خودتون به اشتراک بذارین. اگه تا به الان یه حساب کاربری تو Trust Wallet ساخته باشین، متوجه شدین که نه آدرس ایمیل و نه شماره تماسی برای احراز هویتتون از شما درخواست نمیشه. با توجه به این مسئله همه ما تو این ولت به عنوان کاربر های ناشناس هستیم. شاید بپرسین اهمیت این مسئله که کیف پول منو نشناسه و اطلاعاتی ازم نداشته باشه، چیه؟

به لطف این مزیت در صورتی که اطلاعاتتون از والت به سرقت بره، کسی متوجه هویت شما نمیشه. از طرف دیگه، هنگام انجام تراکنش ها هیچ اطلاعاتی از شما ثبت نمیشه. اگه اینطور نبود و شما با استفاده از تراست والت تراکنش هایی رو انجام میدادین، همه میتونستن از هویت شما اطلاع پیدا کنین. در این بین افراد سود جویی هم پیدا میشدن که سعی کنن کلید های خصوصی شما رو به سرقت ببرن تا با ترکیب با کلید عمومی (آدرس کیف پول)، کیف پولتون رو هک کنن.

ویژگی های کیف پول ارز دیجیتال خوب

کیف پول ارز دیجیتال (Cryptocurrency Wallet) ویژگی‌های مهمی دارد که باید در نظر گرفته شوند تا امنیت، کارایی، و راحتی استفاده از آن تضمین شود. در ادامه ویژگی‌های اصلی یک کیف پول ارز دیجیتال خوب را مطرح می‌کنم:

1. امنیت:

   - کیف پول باید امنیت بالایی داشته باشد تا دارایی‌های دیجیتال شما در مقابل حملات نفوذی محافظت شوند. از ویژگی‌های امنیتی مانند رمزنگاری قوی (Encryption)، احراز هویت دو عاملی (Two-Factor Authentication)، و استفاده از تکنولوژی بلاکچین برای حفظ امانت ارز دیجیتال خود اطمینان حاصل کنید.

2. پشتیبانی از ارزهای متعدد:

   - بهتر است کیف پول قابلیت پشتیبانی از انواع مختلف ارزهای دیجیتال را داشته باشد، تا شما بتوانید ارزهای مختلف خود را در یک کیف پول مدیریت کنید.

3. سهولت استفاده:

   - کیف پول باید رابط کاربری ساده و کارآمدی داشته باشد تا حتی کاربران تازه‌کار نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. امکان ایجاد آدرس‌های دارایی ساده و متوجه برای دریافت پرداخت‌ها نیز مهم است.

4. قابلیت پشتیبان‌گیری و بازیابی:

   - یک کیف پول باید امکانات پشتیبان‌گیری و بازیابی داشته باشد تا در صورت از دست دادن دستگاه یا اطلاعات، بتوانید دارایی‌های خود را بازیابی کنید.

5. تطابق با سیستم‌عامل‌ها:

   - اگر از یک کیف پول نرم‌افزاری استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آن به سیستم‌عامل مورد استفاده شما (مانند ویندوز، مک، یا لینوکس) سازگار است. همچنین برای کاربران دیگر، کیف پول‌های موبایلی و وب باید برای سیستم‌عامل و دستگاه مورد نظر قابل دسترسی باشند.

6. ارائه اطلاعات و آمار:

   - کیف پول باید قابلیت نمایش میزان موجودی، تاریخچه تراکنش‌ها و دیگر اطلاعات مرتبط با حساب‌های شما را داشته باشد تا بتوانید مسائل مالی خود را پیگیری کنید.

7. پشتیبانی از Smart Contract:

   - اگر تعمداً از ارزهای دیجیتال توکن‌های قابل اجرا استفاده می‌کنید (مانند Ethereum)، باید کیف پول از پشتیبانی از Smart Contract (قراردادهای هوش مصنوعی) برخوردار باشد.

8. به‌روزرسانی‌های امنیتی:

   - کیف پول نرم‌افزاری باید به روزرسانی‌های امنیتی دوره‌ای داشته باشد تا در مقابل تهدیدات امنیتی جدید مقاوم باشد.

9. پشتیبانی از افزونه‌ها و اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان:

   - برخی از کیف پول‌ها اجازه افزودن افزونه‌ها و توسعه‌های طرف سوم را می‌دهند که امکانات آنها را بهبود می‌بخشد و قابلیت‌های جدیدی به کیف پول اضافه می‌کند.

10. محافظت از کلید‌های خصوصی:

    - کیف پول باید کلید‌های خصوصی را به طور امن نگه دارد تا از دسترسی غیرمجاز به دارایی‌های دیجیتال جلوگیری کند.

 

جمع بندی و کلام پایانی

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال همیشه یکی از سخت ترین قدم ها برای ورود به دنیای کریپتوکارنسی ها بوده. با توجه به سوالات زیادی که در مورد معرفی یه کیف پول امن و معتبر مطرح میشه، این مقاله رو براتون آماده کردیم. مطمئنیم که بعد از مطالعه کامل، ابهاماتی که در مورد سوال چرا باید تراست والت کیف پول من باشه؟ داشتین برطرف شده. همچنین لازم به ذکره که قبلا توضیحات کاملی رو در مورد نصب و ساخت تراست والت ارائه کردیم که پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات تکمیلی در این مورد، آموزش ساخت تراست والت مطالعه کنین.


نظرات کاربران در مورد کیف پول من چیست؟ آموزش ساخت کیف پول من
  • تراست ولت نیازه با فیلتر شکن بریم؟

    • نه نیاز نیست

    تراست ولت یکی از امنترین کیف پولهاست👌عالیه

    امکان داره تراست ولت هم فیلتر بشه یا مثلا تحریم کنه ایران رو؟

    • در حال حاضر همچین برنامه ای از طرف این کیف پول که گزارش نشده ولی نمی تونیم دقیق بگیم که تحریم میکنه یا نه. البته اگه فیلتر هم کنه فقط نیاز به یک آی پی کشوری هست که تحریم نیست و مشکل خاصی بوجود نمیاد چون کلید های خصوصی این کیف پول روی دستگاه های خودمون ذخیره میشه.

    استفاده از چند کیف همزمان مشکلی برا امنیت نداره؟

    • مشکل خاصی نیست. فقط باید کلمات بازیابی همه کیف پول ها تون رو یک جای امن ذخیره کنین و هر کدوم رو دقیق بدونین

    بنظرم کیف پول تراست ولت از همه کیف پول های مجازی بهتر باشه

سوال امنیتی :2+89 = ?